Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kuul4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 226
    • Salo - Somero - UKI, akseli

    Varmaan teetän softauksen Lohjalla Kamitec nimisessä firmassa. On vähän lyhyempi matka kuin sinne Leppävedelle. Siellä käytin nykyisenkin autoni ja oli ok. palvelu. Kaveri "imaisi" vakiosoftan ja lähetti Karalalle, joka teki muutokset etänä ja sitten vaan tuupattiin uusi/uusittu ohjelma sisään.

    Nyt tuli vaan mutkia hankintaan.. Autoni ostajaehdokas, kun ei saanutkaan omaansa myydyksi, vaikka piti olla ns. varma kauppa.. PRKL! Liikkeeseen ei viitsisi antaa vaihdossa, kun tulee niin pirusti niissä kaupoissa aina turpiin..
    Autoton

    EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Mulle vähän merkkaa kun 70 tkm tulee mittariin vuositasolla...
      Kyllä sille reilulle parille tonnille on muutakin käyttöä...
      Jaa mukavuuden kustannuksella? Mistäs joudut tinkimään, rahoistasi?

      Kyllä se DPF:lläkin varustettu 535d lastutettuna on ihan ok. Pietsovehkeen etu ilman DPF:ää on siinäkin ettei näkyvää savua juuri ilmene kun polkee, vain pieni tuprahdus polkaistessa. Ja vääntökäyrä on erittäin käyttökelpoinen (noin 700 Nm@1500 rpm ja 750 Nm jo ennen 2000 rpm.
      ---

      Comment

      • Kuul4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 226
        • Salo - Somero - UKI, akseli

        Paljonko 535:ssa on muuten dieselvero?
        Autoton

        EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

        Comment

        • FastDsl
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 178
          • nollayhdeksän

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Käytkö Leppävedellä hakeen softan?

          Olis mielenkiintoista päästä testaamaan lastutettua,
          joten allekirjoittaneelle saa tarjota koeajomahdollisuutta
          jos joku on Jyvässeudulla liikenteessä lastutetulla 535d:llä...

          Olen tuota pariin otteeseen ex. 535d:een ja nykyiseen LCI malliin
          jo meinannut käydä hakemassa sen softan,
          mutta toisaalta ei (niin) paljon hyödytä jos ei samalla hävitä sitä hiukkassuodatinta...
          Joten jos pääsis testaan noita molempia
          (hiukkassuodatin+lastu vs. poistettu suodatin + lastu)...
          Testaamaankin voi tulla, mutta alla dataa Passport GT2 mittauksista. Autona 535d-DPF+Karala:

          60ft 2,1s
          1000ft 11,22s
          1/8 maili 8,7s@134,2kmh
          1/4 maili 13,35s@170,2kmh
          Musta 335i E91 N55
          Musta 520d F11
          Musta 535d E60
          Musta 320d E91
          Musta 330d E46

          Comment

          • Kuul4
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 226
            • Salo - Somero - UKI, akseli

            535d-DPF+Karala
            Mitäs tollanen operaatio kustantaa?

            Osaatko sanoa tuosta d.verosta?
            Autoton

            EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

            Comment

            • FastDsl
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 178
              • nollayhdeksän

              Originally posted by Kuul4 View Post
              Mitäs tollanen operaatio kustantaa?

              Osaatko sanoa tuosta d.verosta?
              -dpf poisto 280e, AM works Lappeenrannassa
              -softa muistaakseni 600e, oli ensimmäinen "testiauto", josta dpf poistettu
              -ajoneuvovero 700e/v, josta käyttövoimaveron osuus 560e/v
              Musta 335i E91 N55
              Musta 520d F11
              Musta 535d E60
              Musta 320d E91
              Musta 330d E46

              Comment

              • Kuul4
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 226
                • Salo - Somero - UKI, akseli

                Tänks!!

                Edit. Onko sulla muuten LCI vai Pre-LCI? Saisko vielä udella kW/Nm lukemia ja onko laatikko pysynyt mukana?
                Last edited by Kuul4; 30-09-2009, 18:34.
                Autoton

                EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by FastDsl View Post
                  Testaamaankin voi tulla, mutta alla dataa Passport GT2 mittauksista. Autona 535d-DPF+Karala:

                  60ft 2,1s
                  1000ft 11,22s
                  1/8 maili 8,7s@134,2kmh
                  1/4 maili 13,35s@170,2kmh
                  Mites 80-120 ja 0-100?

                  Mulla vakiolla LCI:llä
                  60ft 2,2s
                  0-100 6.4-6.5
                  80-120 3.7-3.9
                  Mitattu racechrono + 5hz gps.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • FastDsl
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 178
                    • nollayhdeksän

                    Originally posted by Kuul4 View Post
                    Tänks!!

                    Edit. Onko sulla muuten LCI vai Pre-LCI? Saisko vielä udella kW/Nm lukemia ja onko laatikko pysynyt mukana?
                    Pre ja dynolappu löytyy http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=174295
                    Laatikko toistaiseksi vielä yhteistyökykyinen...
                    Musta 335i E91 N55
                    Musta 520d F11
                    Musta 535d E60
                    Musta 320d E91
                    Musta 330d E46

                    Comment

                    • FastDsl
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 178
                      • nollayhdeksän

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Mites 80-120 ja 0-100?

                      Mulla vakiolla LCI:llä
                      60ft 2,2s
                      0-100 6.4-6.5
                      80-120 3.7-3.9
                      Mitattu racechrono + 5hz gps.
                      Passport GT2 mittaa 0-60mph ja siihen kului ensin 5,05s ja toisella 5s, joten 0-100 lienee 5.2-5.3s. 80-120 en ole mitannut, kun mulla ei ole luotettavaa mittaria siihen hommaan.
                      Musta 335i E91 N55
                      Musta 520d F11
                      Musta 535d E60
                      Musta 320d E91
                      Musta 330d E46

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6326
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by FastDsl View Post
                        Passport GT2 mittaa 0-60mph ja siihen kului ensin 5,05s ja toisella 5s, joten 0-100 lienee 5.2-5.3s. 80-120 en ole mitannut, kun mulla ei ole luotettavaa mittaria siihen hommaan.
                        Kyllähän tuolla sitten liikenteen mukana pysyy
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by FastDsl View Post
                          Mikä muodostuu rajoittavaksi tekijäksi, kun noin nopeasti nitkahtaa ~3800 RPM jälkeen ja 4300 RPM jälkeen ollaan täysin vakion tasolla?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • FastDsl
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 178
                            • nollayhdeksän

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mikä muodostuu rajoittavaksi tekijäksi, kun noin nopeasti nitkahtaa ~3800 RPM jälkeen ja 4300 RPM jälkeen ollaan täysin vakion tasolla?
                            Pakopuoli ahdistaa ja meni varaohjelmalle koska hukkaportti ei pysty poistamaan riittävän tehokkaasti kasvanutta pakokaasu määrää. Seurauksena ahtopaineen nousu liian korkeaksi ->siirtyy varaohjelmalle. Käytänössä tämä tapahtuu vain yli 170kmh vauhdeissa täyskaasulla. Eipä ole vielä liiaksi haitannut, joten en ole asialle jaksanut vielä mitään tehdä.

                            Tilanteen voisi siis korjata poistamalla vielä hapetuskatti tai jyrsimällä hukkaportin "ympäristöä" paremmin virtaavaksi.
                            Musta 335i E91 N55
                            Musta 520d F11
                            Musta 535d E60
                            Musta 320d E91
                            Musta 330d E46

                            Comment

                            • Kuul4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 226
                              • Salo - Somero - UKI, akseli

                              Muakin vois kiinnostaa, jos on vielä myynnissä ja hinta kohdallaan..
                              Autoton

                              EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Eipä noissa nyt mitään suurempaa, hienoja autoja kaikinpuolin!
                                Kokemusta on ~15tkm matkalta ja ei kyllä ole pahaa sanottavaa.. Tokihan kaikissa autoissa jotain vikaa on, alipaineletkut näistä jossain vaiheessa perstuu vaihtokuntoon tuolta ahtimien läheisyydestä, mutta ne nyt vaihtelee samalla kun ottaa putsaa imusarjan ja repii läpät helvettiin

                                Eilen muuten tuli tehtyä tuollainen +500km reissu kylmäkäynnistyksineen, pysähdyksineen ja ~20km kaupunkiajoineen kulutuksella 5,4l/100km & 88,5kmh keskinopeudella, renkaina continentalin uudet nasta 245/40R18 ja kyydissä kaksi ihmistä +tavarat.. ei turhia pihistelty mutta ei nyt mitään älyttömiä repäisyjäkään tehty, normi matka-ajoa vakkari päällä +ohitukset. Alkaa mun mielestä jo kulutus ja suorituskyky olla aika hyvin kohdalla tämän kokoisessa autossa

                                Tuolla lisää vääntöä ja jurinaa 535dA:sta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=167977
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎