Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carnetti
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 79
    • Suomi

    E60/Bensiini hankinta; Vieläkö tuontiauto on vaivan arvoinen rahallisesti?

    520ia tai 525ia hankinta edessä mutta onko vaivan arvoista hakea esim. Saksasta. Olen etsinyt mobile.de -palvelusta sopivia yksilöitä ja löytyyhän niitä. Tokihan näitä saa Suomesta liikkeestä juuri tuotuna.

    Onko kuitenkaan tällainen järkevää tuoda vai ostaa Suomesta? Ja jos tuontina niin mistä pain maailmaa?

    Kulujahan tulee kun tuontiauto varustetaan Suomen oloihin:

    Talvirenkaat + vanteet

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8973
      • Kellokoski

      Tuontiauto kannattaa aina

      Tuota ennemmin itse kuin maksa liikkeelle juuri tuodusta extraa.
      Ainakin valinnan varaa on enemmän Saksassa joten saat paremmin varustellun yksilön sieltä. Myös Ruotsin tarjonta kannattaa tarkistaa.

      Ja noista vaihtoehdoista 525ia ja uudemmalla 218hp moottorilla.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • y95sjave
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 32
        • Sipoo

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Onko peruspenkit vai kaatuvat selkänojat?
        Kaatuvat selkänojat löytyy suksiluukulla.
        - BMW 530d M-Sport 9/04

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7536
          • Jyväshyvä

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Tuontiauto kannattaa aina
          Eikä kannata. Jos autoa ei saa alle verotusarvon kilpiin niin joko
          pitää olla kyseessä sellainen malli mitä ei suomesta voi ostaa,
          muuten koko hommassa ei ole mitään järkeä.

          Ja verotusarvohan on uudemmissa about -10% käyvästä suomiauton arvosta,
          joka vastaa aika hyvin myös sitä todellista myyntihintaa jonka autosta myydessä yksityinen saa.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • AlliumPorrum
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 316
            • Suomi

            E60 facelift vaiko eikö?

            Yritin kaivella täältä foorumilta tietoa siitä että mitä kaikkea tuossa v. 2007 tulleessa E60/E61 faceliftissä on oikeasti muuttunut, mutta en tuota tietoa onnistunut löytämään. Lähinnä 530DA farkkuna kiinnostaa, ehkä jopa nelivetoisena. Eli pari kysymystä aiheesta:
            1) Onko tuossa faceliftissä oikeasti jotain sellaista että siitä kannattaa maksaa lisähintaa pari vuotta vanhempaan malliin verrattuna? Onko esim. tekniikassa tai sen kestävyydessä jotain olennaista muutosta?
            2) Mistä helpoiten erottaa onko kyseessä facelift vai ei?

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              Originally posted by AlliumPorrum View Post
              Yritin kaivella täältä foorumilta tietoa siitä että mitä kaikkea tuossa v. 2007 tulleessa E60/E61 faceliftissä on oikeasti muuttunut, mutta en tuota tietoa onnistunut löytämään. Lähinnä 530DA farkkuna kiinnostaa, ehkä jopa nelivetoisena. Eli pari kysymystä aiheesta:
              1) Onko tuossa faceliftissä oikeasti jotain sellaista että siitä kannattaa maksaa lisähintaa pari vuotta vanhempaan malliin verrattuna? Onko esim. tekniikassa tai sen kestävyydessä jotain olennaista muutosta?
              2) Mistä helpoiten erottaa onko kyseessä facelift vai ei?
              Syksyllä 2005 tuli koneeseen ekat muutokset ja muuta pientä päivitystä.
              Itse facelift taisi olla lähinnä optiikkaan, eli erilaiset valot, sisuta osittain jne.
              M-sport käsittääkseni ei ole muuttunut ulkoisesti korisarjan osalta.
              Faceliftiin taisi myös tulla se starttinappi? Vaihdevalitsin automaatissa on erilainen. Kyllä niitä muutoksia siinä on, mutta haluaako niistä maksaa miten paljon. Nyt varmaan hinnat alkaa tulla alas kun pukkaavat uutta korimallia markkinoille. Ainakin saksassa varmaan tulee pudotusta.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5438
                • S:t Karins

                Originally posted by AlliumPorrum View Post
                1) Onko tuossa faceliftissä oikeasti jotain sellaista että siitä kannattaa maksaa lisähintaa pari vuotta vanhempaan malliin verrattuna? Onko esim. tekniikassa tai sen kestävyydessä jotain olennaista muutosta?
                Tällä hetkellä hintaero on mielestäni järkyttävä saatavaan "etuun" nähden. Pienempi polttoaineen kulutus kiisselissä (pietzo suuttimet?) on jonkunmoinen etu?
                Ja tietysti lisävarusteita on parannetu, mm. aktiivinen cruice ym.
                Originally posted by AlliumPorrum View Post
                2) Mistä helpoiten erottaa onko kyseessä facelift vai ei?
                Etuvaloissa päivävalotoiminto eli enkelit palaa kirkkaasti, xenonit vasta kun hämärtää. Takavalot LCI:ssä LED-valot. Ja tuo jo mainittu vaihdekepin nuppi (tomaatissa).
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • masiaro
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 406

                  Lisäyksiä viktorin viestiin, starttinappi tuli jo 2006. Facelift tuli 2007. uudempi idrive-järjestelmä tuli 2008-2009 välisenä aikana.

                  Suosittelen kyllä facelift-mallia, mm.sisusta näyttää hienommalta ja uudemmalta ja ulkoisestikin.



                  pre-facelift


                  facelift


                  pre-facelift


                  facelift

                  Huomaa erot ohjauspyörä, oven muotoilu, vaihteistokeppi, nappikäynnistys ym.

                  pre-facelift


                  facelift

                  Last edited by masiaro; 24-01-2010, 13:15.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7536
                    • Jyväshyvä

                    Käydääs listaa läpi mitä on muuttunut:

                    OBD -väylä
                    Automaatin "ohjauskahva"
                    Oviverhoilut
                    Etu- ja takavalot
                    Etupuskuri
                    Cruseen tuli jarrutoiminto
                    Mittaristo muuttui (mm. lämpötilan mukaan muuttuvaa kierrosrajoitinta ei enää ole 535d:ssä, cuisen asetus "täppä" valolla vihree/punainen)
                    Päivävalot (kirkkaat enkelit)
                    Moottorit (Ainakin diesel)


                    Uutta:
                    I-driven pikavalinnat

                    Pinnan alla tekniikka on aikalailla muuttunut...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7536
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by AlliumPorrum View Post
                      Yritin kaivella täältä foorumilta tietoa siitä että mitä kaikkea tuossa v. 2007 tulleessa E60/E61 faceliftissä on oikeasti muuttunut, mutta en tuota tietoa onnistunut löytämään. Lähinnä 530DA farkkuna kiinnostaa, ehkä jopa nelivetoisena. Eli pari kysymystä aiheesta:
                      1) Onko tuossa faceliftissä oikeasti jotain sellaista että siitä kannattaa maksaa lisähintaa pari vuotta vanhempaan malliin verrattuna? Onko esim. tekniikassa tai sen kestävyydessä jotain olennaista muutosta?
                      2) Mistä helpoiten erottaa onko kyseessä facelift vai ei?
                      Jyväskylästä löytyis 535dTA -08 ;-)
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • AlliumPorrum
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 316
                        • Suomi

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Jyväskylästä löytyis 535dTA -08 ;-)
                        Kiitos ehdotuksesta mutta on valitettavasti minulle hieman liian kallis, ja pelkkä takapotku En muuten voi käsittää että miksi juuri tuota 535d:tä ei saa nelivetona, tuossa jos missä se olisi mielestäni aivan ehdoton varuste näin Suomen talvessa!

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Niin paljon ei faceliftissä oikeasti tullut uutta että hinnanero välttämättä kannattaisi maksaa, kun parin vuoden kuluttua on haarukassa kuitenkin jo F10.
                          Eli nyt hankintaan pienillä takuukilometreillä oleva vm.03-04 ilman DPF:ää.
                          Näiden rajuin hinnanalennus alkaa jo loiventumaan ja joka tapauksessa euromääräinen hinnanalennus on jo siedettävä. Siihen asti sitten sillä kunnes rahat riittää F10:iin.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6326
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Niin paljon ei faceliftissä oikeasti tullut uutta että hinnanero välttämättä kannattaisi maksaa, kun parin vuoden kuluttua on haarukassa kuitenkin jo F10.
                            Eli nyt hankintaan pienillä takuukilometreillä oleva vm.03-04 ilman DPF:ää.
                            Näiden rajuin hinnanalennus alkaa jo loiventumaan ja joka tapauksessa euromääräinen hinnanalennus on jo siedettävä. Siihen asti sitten sillä kunnes rahat riittää F10:iin.

                            Miksi ilman DPF:ää ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by veku View Post
                              Miksi ilman DPF:ää ?
                              Miksi pitäisi olla "jälkipolttava" ja tukkeutuva DPF?

                              Comment

                              • AlliumPorrum
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 316
                                • Suomi

                                Mikä on DPF ja mistä tietää onko autossa se vai ei? Miksi sitä ei kannattaisi olla? Onko vuosimalleissa eroa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎