Onko tämä näin? Muistaakseni luin tältä palstalta jostain, että 535d mallissa olisi "defaulttina" tuo kylmän maan varustus, riippumatta siitä onko auto alunperin ostettu Italiasta tai vaikkapa Islannista?? En nyt vaan millään löydä sitä ketjua... itselläni vielä ainakin öljyt sisällä...
Edit. soittelin marmorille ja lupasivat selvitellä asiaa..
Itsellä on 530d E60 saksantuonti ja se on parhaillaan virallisella merkkikorjaamolla. Aamulla tuli soitto, kysyttiin vaihdetaanko samalla lämmitettävä huohotin, ei kuulemma ollut mun yksilössä... Sanoin että vaihdetaan vaan, muttei niitä kuitenkaan ollut hyllyssä. Ensi viikolla uudestaan.
Ei ollut mullakaan.. Se selvisi. Muuten vastaukset olivat tyypillisen nihkeitä, on se kumma kun on auton merkki mikä tahansa, niin aina tuntuu saavan merkkiliikkeestä huonoa palvelua..
Tarvitseeko vaihdattaa muuta kuin tuo lämmitettävä huohotin, itse kun en oikein näistä hommeleista ymmärrä, niin olisi kiva tietää mitä sinne välttämättä kannattaa vaihtaa?? Huoltoneuvoja höpisi, että paljon pitää muutoksia tehdä ja hinnat alkaa 450€ ->
Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Ei ollut mullakaan.. Se selvisi. Muuten vastaukset olivat tyypillisen nihkeitä, on se kumma kun on auton merkki mikä tahansa, niin aina tuntuu saavan merkkiliikkeestä huonoa palvelua..
Tarvitseeko vaihdattaa muuta kuin tuo lämmitettävä huohotin, itse kun en oikein näistä hommeleista ymmärrä, niin olisi kiva tietää mitä sinne välttämättä kannattaa vaihtaa?? Huoltoneuvoja höpisi, että paljon pitää muutoksia tehdä ja hinnat alkaa 450€ ->
Metroautossa Turussa laittoivat lämmitettävän huahottimen sigun dieseliin, ja muistaakseni osilla oli hintaa about 120 Eur. Työstä en tiedä, koska sekä osat että asennus kuuluivat kauppaan. Eikä siihen mitään muita muutoksia tehty.
Metroautossa Turussa laittoivat lämmitettävän huahottimen sigun dieseliin, ja muistaakseni osilla oli hintaa about 120 Eur. Työstä en tiedä, koska sekä osat että asennus kuuluivat kauppaan. Eikä siihen mitään muita muutoksia tehty.
Kiitos! Soittelen piruuttani vielä sinne.
Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Enpä olekaan aikaisemmin mitään osia vaihdellut tuontiautoihin, mutta tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että pitäisikö viimeisimpään tuontiin eli E83 X3 harkita myös tuota huohottimen vaihtoa?
Onko näiden vaihto kovinkin yleistä?
Kai porukat on niitä vaihdelleet.. Itse aloin harkitsemaan uudelleen, kun ei mitään jäätymistä ole ilmennyt. (koputtaa puuta..) Auto on seissyt pakkasessa 12-tuntisia työpäiviä -7 - -18 pakkasissa, sekä heitin myös n. 600km roadtripin, jonka aikana ei lämpötila noussut kertaakaan -15 yläpuolelle, parhaimmillaan -20c.
Olisi luullut jo jäätyvän jos on jäätyäkseen. Toisaalta riski se on pienikin riski..
Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Oma E61 tulikasteessa tänään. -26- 28.5 pakkasta ja ajoa 110 km vauhdilla 90-110. Oireeton matka, joten huohottimen lämmitintä en ainakaan aio hankkia.
Oma E61 tulikasteessa tänään. -26- 28.5 pakkasta ja ajoa 110 km vauhdilla 90-110. Oireeton matka, joten huohottimen lämmitintä en ainakaan aio hankkia.
Eipä huohotinongelmat koskekkana kun pääsääntöisesti niitä jotka ajaa kylmällä autolla lyhyttä ajoa. Jos maantiellä puottelee tuollaista matkaa niin ei sitä limaa sinne kerry ja ehtii jo entisetkin sulaa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Ensi keväällä on tarkoitus vaihtaa nykyinen E39 uudempaan eli E60:een.
(Myös Mb:n e-sarja eli W211 on yhtenä vaihtoehtona)
Ennen sopivan yksilön etsintää haluan tietää käyttäjiltä ja asiasta tietäviltä
kommentteja.
1. Ajan vuodessa 25.000 - 30.000 km. Katselin netistä, että bensa-auton eli 520ia tai 525ia saisi edukkaammin ja vähemmillä kilsoilla kuin dieselin. Onko ylläpitokulut miten poikkeavat dieselissä ja bensassa. Dieselin käyttö on nihkeämpää talvella mutta moottorin tarjoamassa väännössä on sitä jotain.
2. Jos ostan tuontiauton, mitä asioita tulee ottaa huomioon näiden lisäksi:
Yleensä vain yhdet renkaat/vanteet, ei lohkolämmitintä, imusarjan läpät, entäpä huohotinletkun lämmitin? Toki nämä pitää tarkistaaa myös suomiautosta samalla tavalla..
3. Muita kommentteja E60 autosta, sekä bensa, että dieselistä? Entäpä tuo mersun e-sarja?
1. Ajan vuodessa 25.000 - 30.000 km. Katselin netistä, että bensa-auton eli 520ia tai 525ia saisi edukkaammin ja vähemmillä kilsoilla kuin dieselin. Onko ylläpitokulut miten poikkeavat dieselissä ja bensassa. Dieselin käyttö on nihkeämpää talvella mutta moottorin tarjoamassa väännössä on sitä jotain.
Bensa tulee halvemmaksi kun tuo diesel vaatii uuden vaihteiston jossain vaiheessa. Aika moisia murheita noissa diesel automaateissa tuntuu olevan...
Comment