Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KaKaRa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 130
    • Turku/Kuopio

    Originally posted by Kuul4 View Post
    Onko tämä näin? Muistaakseni luin tältä palstalta jostain, että 535d mallissa olisi "defaulttina" tuo kylmän maan varustus, riippumatta siitä onko auto alunperin ostettu Italiasta tai vaikkapa Islannista?? En nyt vaan millään löydä sitä ketjua... itselläni vielä ainakin öljyt sisällä...

    Edit. soittelin marmorille ja lupasivat selvitellä asiaa..
    Itsellä on 530d E60 saksantuonti ja se on parhaillaan virallisella merkkikorjaamolla. Aamulla tuli soitto, kysyttiin vaihdetaanko samalla lämmitettävä huohotin, ei kuulemma ollut mun yksilössä... Sanoin että vaihdetaan vaan, muttei niitä kuitenkaan ollut hyllyssä. Ensi viikolla uudestaan.

    Eli ei ainakaan 530d E60:ssa ole.
    E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
    E90 330d -06
    E36 328iT -96, "M-sport"
    VW junakeula -64

    Comment

    • Kuul4
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 226
      • Salo - Somero - UKI, akseli

      Ei ollut mullakaan.. Se selvisi. Muuten vastaukset olivat tyypillisen nihkeitä, on se kumma kun on auton merkki mikä tahansa, niin aina tuntuu saavan merkkiliikkeestä huonoa palvelua..

      Tarvitseeko vaihdattaa muuta kuin tuo lämmitettävä huohotin, itse kun en oikein näistä hommeleista ymmärrä, niin olisi kiva tietää mitä sinne välttämättä kannattaa vaihtaa?? Huoltoneuvoja höpisi, että paljon pitää muutoksia tehdä ja hinnat alkaa 450€ ->
      Autoton

      EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        Originally posted by Kuul4 View Post
        Ei ollut mullakaan.. Se selvisi. Muuten vastaukset olivat tyypillisen nihkeitä, on se kumma kun on auton merkki mikä tahansa, niin aina tuntuu saavan merkkiliikkeestä huonoa palvelua..

        Tarvitseeko vaihdattaa muuta kuin tuo lämmitettävä huohotin, itse kun en oikein näistä hommeleista ymmärrä, niin olisi kiva tietää mitä sinne välttämättä kannattaa vaihtaa?? Huoltoneuvoja höpisi, että paljon pitää muutoksia tehdä ja hinnat alkaa 450€ ->
        Metroautossa Turussa laittoivat lämmitettävän huahottimen sigun dieseliin, ja muistaakseni osilla oli hintaa about 120 Eur. Työstä en tiedä, koska sekä osat että asennus kuuluivat kauppaan. Eikä siihen mitään muita muutoksia tehty.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Kuul4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 226
          • Salo - Somero - UKI, akseli

          Metroautossa Turussa laittoivat lämmitettävän huahottimen sigun dieseliin, ja muistaakseni osilla oli hintaa about 120 Eur. Työstä en tiedä, koska sekä osat että asennus kuuluivat kauppaan. Eikä siihen mitään muita muutoksia tehty.
          Kiitos! Soittelen piruuttani vielä sinne.
          Autoton

          EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Originally posted by Kuul4 View Post
            Kiitos! Soittelen piruuttani vielä sinne.
            Pyydä sitten Mikko Erwe puhelimeen.
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • teamwerner
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 175
              • Tampere/Kangasala

              Enpä olekaan aikaisemmin mitään osia vaihdellut tuontiautoihin, mutta tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että pitäisikö viimeisimpään tuontiin eli E83 X3 harkita myös tuota huohottimen vaihtoa?
              Onko näiden vaihto kovinkin yleistä?

              Comment

              • Kuul4
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 226
                • Salo - Somero - UKI, akseli

                Onko näiden vaihto kovinkin yleistä?
                Kai porukat on niitä vaihdelleet.. Itse aloin harkitsemaan uudelleen, kun ei mitään jäätymistä ole ilmennyt. (koputtaa puuta..) Auto on seissyt pakkasessa 12-tuntisia työpäiviä -7 - -18 pakkasissa, sekä heitin myös n. 600km roadtripin, jonka aikana ei lämpötila noussut kertaakaan -15 yläpuolelle, parhaimmillaan -20c.

                Olisi luullut jo jäätyvän jos on jäätyäkseen. Toisaalta riski se on pienikin riski..
                Autoton

                EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                Comment

                • jarkk0
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 26

                  Oma E61 tulikasteessa tänään. -26- 28.5 pakkasta ja ajoa 110 km vauhdilla 90-110. Oireeton matka, joten huohottimen lämmitintä en ainakaan aio hankkia.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by jarkk0 View Post
                    Oma E61 tulikasteessa tänään. -26- 28.5 pakkasta ja ajoa 110 km vauhdilla 90-110. Oireeton matka, joten huohottimen lämmitintä en ainakaan aio hankkia.
                    Eipä huohotinongelmat koskekkana kun pääsääntöisesti niitä jotka ajaa kylmällä autolla lyhyttä ajoa. Jos maantiellä puottelee tuollaista matkaa niin ei sitä limaa sinne kerry ja ehtii jo entisetkin sulaa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Carnetti
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 79
                      • Suomi

                      E60 hankinta, bensa/diesel? varustelut?

                      Ensi keväällä on tarkoitus vaihtaa nykyinen E39 uudempaan eli E60:een.

                      (Myös Mb:n e-sarja eli W211 on yhtenä vaihtoehtona)

                      Ennen sopivan yksilön etsintää haluan tietää käyttäjiltä ja asiasta tietäviltä

                      kommentteja.

                      1. Ajan vuodessa 25.000 - 30.000 km. Katselin netistä, että bensa-auton eli 520ia tai 525ia saisi edukkaammin ja vähemmillä kilsoilla kuin dieselin. Onko ylläpitokulut miten poikkeavat dieselissä ja bensassa. Dieselin käyttö on nihkeämpää talvella mutta moottorin tarjoamassa väännössä on sitä jotain.

                      2. Jos ostan tuontiauton, mitä asioita tulee ottaa huomioon näiden lisäksi:
                      Yleensä vain yhdet renkaat/vanteet, ei lohkolämmitintä, imusarjan läpät, entäpä huohotinletkun lämmitin? Toki nämä pitää tarkistaaa myös suomiautosta samalla tavalla..

                      3. Muita kommentteja E60 autosta, sekä bensa, että dieselistä? Entäpä tuo mersun e-sarja?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Carnetti View Post

                        1. Ajan vuodessa 25.000 - 30.000 km. Katselin netistä, että bensa-auton eli 520ia tai 525ia saisi edukkaammin ja vähemmillä kilsoilla kuin dieselin. Onko ylläpitokulut miten poikkeavat dieselissä ja bensassa. Dieselin käyttö on nihkeämpää talvella mutta moottorin tarjoamassa väännössä on sitä jotain.
                        Bensa tulee halvemmaksi kun tuo diesel vaatii uuden vaihteiston jossain vaiheessa. Aika moisia murheita noissa diesel automaateissa tuntuu olevan...

                        Last edited by Bmw Master; 04-01-2010, 07:46.

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          Entä jos hommaa dieselin manuaalina?

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by pmv View Post
                            Entä jos hommaa dieselin manuaalina?
                            E60 manuaali

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Bensa tulee halvemmaksi kun tuo diesel vaatii uuden vaihteiston jossain vaiheessa. Aika moisia murheita noissa diesel automaateissa tuntuu olevan...

                              http://www.btcf.fi/forum/showthread....e60+automaatti
                              Aika kova väite, tai no tuo "jossain vaiheessa" on kyllä aika suhteellinen käsite,
                              varmasti 1 miljoonan aikana se laatikko pitää korjata...

                              Tälläkin palstalla on joku mainostanut oliko 640 tkm ajettua 530d:tä (E6x) ja siihen ei oltu muistaakseni tehty laatikolle mitään....
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Carnetti
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 79
                                • Suomi

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                E60 manuaali
                                Kiitos nopeista vastauksista

                                Automaattilaatikko on melkeinpä ehdoton, voihan tuota käydä kokeilemassa..

                                Katselin, että bensaversioissa 520ia ja 525ia ei ole isoa eroa kulutuksessa. tehoero n. 20 hv

                                Aiempaa kokemusta oli juuri e39 -koppaisesta 520ia ja järkevämpi olisi ollut silloin 523ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎