Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tira-1
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 20

    Sitten kun vielä osaisi päättää kumpi on ykkösvalinta... bensa vs. diesel, Komfortzugang vs. webasto jne. Onneksi auton puute takaa että päätöksen kanssa ei kovin kauaa vatvota


    Mullapa on aikalailla samanmoinen 530xd -06, vuosi sitten ostin suomesta ajettu oli 65000. Ei m-sport sarjaa, hommasin schmiedmanin etulipan ja 19" M6 vanteet.

    Ihan mahtava peli 3 litranen dieseli, neliveto ja autoni on manuaali. Tosi hieno ajaa. Bemun neliveto antaa luistaa ennenkuin ajovakjrj puuttuu
    ajoon, 40/60 taakse jako on kuin hillitty takaveto.

    Aikaisemmin kolme automaattia joista kaksi volvoa, viimeisin volvo oli xc70, ihan psk:a, autosta oli ihan pakko päästä eroon.
    Manuaali nelivedon kanssa on hauska ajaa, itseasiassa tykkään itse soheltaa askin kanssa voi tehdä vähän muutakin kuin istua selkätakana(makuasia).

    En itse pistäisi noita edes samaan kastiin: 2,5 bensa kontra 3ltr dieseli.
    Oma autoni vie n.7,5l/100 seka ajoa.
    Bensa konetta en itse noista ottaisi kuin myydäkseni pois.
    Mutta nämähän on taas niitä maku asioita.

    Comment

    • tira-1
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 20

      - Ilmeisesti molempiin kannattaisi asennuttaa talvea sietävä huohotin, ja dieselissä tehdä läppäoperaatio? Onko nämä Laakkoshommia vai onko pk-seudulla joku muu valtuutettu putka jossa hommat sujuu? Mitä muuta kannattaa tehdä kun auto Suomessa?


      Autoni oli italian tuonti ja siihen asennettin joku vastus suomen oloja varten
      (olisko liittynyt juuri huohottimeen), paikallisessa bmw-huollossa (rintajouppi) tämä vastuksen asentaminen oli silloin tärkeän juttu.

      Lisäksi lohkolämmitin (säteily) ja sisätilapistoke. Mulla on bmw webaston koneikko, mutta jäänyt asentamatta kun sähkötolppa on kotona ja töissä.

      Auto toiminut nyt kovilla pakkasilla ongelmitta ja lämpenee ja pysyy lämpimänä itseasiassa tosi hyvin.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        Originally posted by tira-1 View Post
        - Ilmeisesti molempiin kannattaisi asennuttaa talvea sietävä huohotin, ja dieselissä tehdä läppäoperaatio? Onko nämä Laakkoshommia vai onko pk-seudulla joku muu valtuutettu putka jossa hommat sujuu? Mitä muuta kannattaa tehdä kun auto Suomessa?
        Mulla oli ainakin saksantuontiversiossa jo lämmitettävä huohotin ja sitä ei ole asennettu suomessa, eli lieneekö niitä sitten osassa autoista jo valmiiksi saksan puolella? Oma e60 on 530d ja edustaa alkupään malleja eli 03
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          Tuosta HUDista...


          En enää kyllä ilmankaan haluasi olla, on se vaan niin kätevä..
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • Carnetti
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 79
            • Suomi

            E60 Sedan ostaminen (Uuden 5-sarjan vaikutus jne=)

            Uusi 5-sarja on tulossa maaliskuussa 2010. On selvää, että E60:sia alkaa tulla vaihdosssa.

            Olen ajattellut ostaa auton touko-kesäkuussa 2010.
            Vielä en ole täysin varma, onko auto diesel vai bensa mutta eiköhän päätös kypsy (vuosittainen ajomäärä 30tkm)

            Varustelista / vaatimukset

            Automaatti
            Ajomäärä max 150 tkm
            Xenon
            Comfort-istuimet
            Kattoluukku
            Parkkitutkat
            Nahkaverhoilu

            Tässä sitten lista kysymyksistä

            1. Ostomaa / paikka
            Olen katsonut tarjontaa Saksasta ja sieltä saisi auton 17000 eurolla. Veroja olisi tulossa n. 8000 euroa.
            Suomiauton saisi 25000 eurolla mutta varusteluista jää puuttumaan. Mistä maista tuontiauto kannattaisi kokemustenne mukaan tänä päivänä? Mieluiten ostaisin hyvän yksilön Suomesta autoliikkeestä, olipa sitten tuonti tai Suomiauto (saa edes jonkinlaisen virhevastuun)
            Entä onko esim. Saksan autoliikkeissä virhevastuuta myytävistä autoista? Yksityiseltä ostettaessa tuskin on ainakaan.

            2. Auton saaminen Suomen olosuhteisiin sopivaksi
            Ainakin lohkolämmitin /polttoainekäyttöinen lämmitin, toiset renkaat, huohotinletkun lämmitin, onko muuta?

            3. Ylläpitokulut diesel vs. bensiinimoottori

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5438
              • S:t Karins

              :think
              Last edited by Tommix; 12-11-2022, 11:40.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Carnetti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 79
                • Suomi

                Kiitos

                Originally posted by kt0510 View Post
                [ATTACH]78065[/ATTACH]:think

                Kiitoksia vaan mutta tuolta ei kaikkiin kysymyksiin vastauksia saa.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa ostaa BMW-liikkeestä Premium Selection vaihturi, jolle annetaan takuu.

                  Talvivarusteista mainitsitkin jo tärkeimmät, ja ylläpitokuluja miettiessäsi kannattaa ehkä myös ajatella sitä, että dieselistä pääsee paremmin eroon sitten kun joskus vaihdat autoa.

                  Korostaisin kuitenkin koeajojen merkitystä täällä Suomessakin, jotta hoksaat, mitkä varusteet on sulle sopivia/tarpeellisia ja mistä ei kannata maksaa. Kurkkaapa vaikka tuota sigun e61:stä, ja päättele, mitkä vermeet on hyvät ja mitkä turhia. Ja jos asustelet täälläpäin, tuu kokeileen
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Carnetti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2009
                    • 79
                    • Suomi

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa ostaa BMW-liikkeestä Premium Selection vaihturi, jolle annetaan takuu.

                    Talvivarusteista mainitsitkin jo tärkeimmät, ja ylläpitokuluja miettiessäsi kannattaa ehkä myös ajatella sitä, että dieselistä pääsee paremmin eroon sitten kun joskus vaihdat autoa.

                    Korostaisin kuitenkin koeajojen merkitystä täällä Suomessakin, jotta hoksaat, mitkä varusteet on sulle sopivia/tarpeellisia ja mistä ei kannata maksaa. Kurkkaapa vaikka tuota sigun e61:stä, ja päättele, mitkä vermeet on hyvät ja mitkä turhia. Ja jos asustelet täälläpäin, tuu kokeileen
                    Kiitos vinkeistä!

                    Ajattelinkin, että käyn esin ajamassa yksilöitä täällä Suomessa, ennenkuin ryntään saksaan.

                    Comment

                    • sama2009
                      Newbiemmer
                      • Mar 2009
                      • 14
                      • Helsinki

                      E60 530d vs. 535dA, kokemuksia/mielipiteitä?

                      Olen harkinnut 530d tai 535dA ostoa, mm. seuraavia olen tsekkaillut mutta en vielä koeajanut.

                      530d


                      535dA


                      Olisi mukava saada kommentteja hieman kokeneemmilta BMW:n omistajilta
                      kyseisistä autoista, mm. kilometreistä ja hinnoista....+ mahdollisista teknisistä ongelmista joita saattaa olla. Minkäänlaista takuuta näihin ei varmaan saa joten kaikki kommentit ovat tervetulleita. :think

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19178
                        • -

                        Hienoja ja mukavia autoja molemmat, jos tykkää dieseleistä. Polttoaineenkulutus on yllättävän suuri noissa alkupään malleissa. Suosittelen lukemaan ennen auton hankintaa ainakin seuraavat topicit foorumilta:

                        530dA E60:n automaattiloota?

                        E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko

                        Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

                        E60 käynnistysongelma

                        E60/61 530d kulutus!?

                        535d korkea kulutus

                        E61 Dieseleistä?

                        Nuo lukemalla löydät tietoa muutamista E60/E61 dieseleiden ongelmakohdista sekä sekalaista keskustelua kyseisten mallien ominaisuuksista.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • sama2009
                          Newbiemmer
                          • Mar 2009
                          • 14
                          • Helsinki

                          Ok kiitokset, lisää kommentteja?

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by sama2009 View Post
                            Ok kiitokset, lisää kommentteja?
                            Kumpikaan linkittämistäsi ei ole alkuperäisiä M-Sportteja ja hinnatkaan eivät mitään kovin edullisia :think

                            Tuosta vaikka tuo teropan 530DA: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=185738
                            Ja tarvittaessa asentaa M-Sportin korisarjan.
                            Last edited by _nixu_; 20-02-2010, 13:05.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by Juhis View Post
                              Hienoja ja mukavia autoja molemmat, jos tykkää dieseleistä. Polttoaineenkulutus on yllättävän suuri noissa alkupään malleissa.
                              E60 530da '03 (lastutettu -> 260hv/600nm) ja kulutus matka-ajossa ~5,7-5,8l/100km (paukkupakkasilla menee kyl yli 6l/100km toistaiseksi, kun ei lämpene vielä täydellisesti). Minusta kulutus on ollut ennemminkin yllättävän pieni kuin yllättävän suuri...kuvittelin matka-ajossa pääseväni enintään 7l/100km. Mutta mutta...se on tietysti ennakkoasenteestakin kiinni, onko se yllättävän suurta vai ei.

                              Voisko kyse olla ennemminkin siitä toimiiko termarit ja auto muuten eikä siitä onko alkupään auto vai ei?
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                E60 530da '03 (lastutettu -> 260hv/600nm) ja kulutus matka-ajossa ~5,7-5,8l/100km (paukkupakkasilla menee kyl yli 6l/100km toistaiseksi, kun ei lämpene vielä täydellisesti). Minusta kulutus on ollut ennemminkin yllättävän pieni kuin yllättävän suuri...kuvittelin matka-ajossa pääseväni enintään 7l/100km. Mutta mutta...se on tietysti ennakkoasenteestakin kiinni, onko se yllättävän suurta vai ei.

                                Voisko kyse olla ennemminkin siitä toimiiko termarit ja auto muuten eikä siitä onko alkupään auto vai ei?
                                Liekö sinun auto ilman DPF:ää?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎