Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    Originally posted by teropa View Post
    Ok nuo co2 lukemat vaihtelee näemmä pikkasen lähteiden mukaan. Sinne päin kuitenkin .

    Mulla kun tuo 530i LCI on yksi varteenotettava vaihtoehto kanssa seuraavaksi autoksi, niin voitko ex E39 M5 omistajana arvioida vähän seuraavia:

    - tehon riittävyys, onko huomattavan paljon laiskempi 272 heppaisena kuin M5? oma 540 286hp tuntuu laiskemmalta mutta sen tehotason on itselle täysin riittävä normaaliin arkiajoon, en kaipaa enempää, ja tuo 530i LCI on hyvin lähellä tehon puolesta

    - entäs vääntö, tuntuuko puhdittomalta verrattuna vanhaan, vai kompensoiko moottorin muut ominaisuudet tuota jollain tavalla?

    - LCI 530i autona muuten, minkälaisia kokemuksia nyt jonkin aikaa omistaneena, ja vaihtaisitko vielä ko. autoon jos tulisi mahdollisuus tehdä valinta uusiksi?

    En löytänyt showroom topiccia tuosta sun uudesta kulkineesta?

    Tero
    Kannattaa muistaa että mulla oli M5:n jälkeen 12/09-08/10 E91 320D, joka ei tuntunut liikkuvan mihinkään ja sitten ajoin 2 kk pelkästään Hondalla joka liikahtaa

    Mutta tehoista sen verran että kyllä se tänne Suomeen on aivan riittävän tehokas, ainakin kun ite kuski jo käy neljättäkymppiä.
    Saksassa motarilla muut tuli kyllä perä eellä vastaan suurimman osan matkasta, että kyllä se liikku hyvin sinne rajottimelle saakka(tai ei se astunu peliin missään vaiheessa, GPS:llä mentiin jo 250 yli, himmailin sitten hieman)

    Ihan kivasti se vääntää, tosiaan toi ehottaa optimaalista vaihdetta mittaristossa ja taajamanopeudella ajettaessa kutonen kelpaa
    Ihan keskustassa "joutuu" ajeleen 2-4 vaihteilla. Ei lähde tosin liikennevaloista ihan yhtä nätisti kakkosvaihteella kuin M5.

    Moottorista sen verran että tykkään kyllä ison suoran kutosen äänimaailmasta, vaikka tuon kans joutuu menemään jonnekkin isolle lumiselle parkkikselle tai jääradalle niistä isoista kierroksista nauttiakseen

    Ja kyllä ottaisin edelleen tuon. Vaikka alunperin menin hakemaan E61 LCI 523i:tä, sillä oli ajettu ~100tkm vähemmän, varusteet käytännössä samat, hinta sama, päästölukemat suunnilleen samat, kerkesi mennä ensin, hinta oli sama
    On bensavapari manuaalina ja mukavan iso kone(+sporttileederit, navit ja muut "tarpeelliset"). Passaa mulle. Ainut mikä "harmittaa", mun eka bemari ikinä ilman tehtaan asentamaa kattoluukkua

    Joo eipä sitä tuommosesta perus vehkeestä jaksa tehä mitään showroomia...
    Ihan tavallinen kai tuo on.
    Mutta jos FB:hen pääset niin tässä on kuvia.. http://www.facebook.com/album.php?id...275&aid=292878
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • zanta
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 2908
      • Oulu

      Originally posted by K2Ri View Post
      Suunnilleen 15 - 20 senttiä on ero täälläpäin. Taitaa lähteä seuraavalla tankillisella testiin.. :think
      Se voi olla siellä halvempaa ajella 95E:llä... muistan edelleen kun asuin Saksassa ja tankkasin M5:een 98:a tai 100:sta, papparaiset tuli lähes joka tankkauskerralla opastamaan että on tuossa halvempaakin bensaa!
      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

      eksälista:
      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by zanta View Post
        Kannattaa muistaa että mulla oli M5:n jälkeen 12/09-08/10 E91 320D, joka ei tuntunut liikkuvan mihinkään ja sitten ajoin 2 kk pelkästään Hondalla joka liikahtaa

        Mutta tehoista sen verran että kyllä se tänne Suomeen on aivan riittävän tehokas, ainakin kun ite kuski jo käy neljättäkymppiä.
        Saksassa motarilla muut tuli kyllä perä eellä vastaan suurimman osan matkasta, että kyllä se liikku hyvin sinne rajottimelle saakka(tai ei se astunu peliin missään vaiheessa, GPS:llä mentiin jo 250 yli, himmailin sitten hieman)

        Ihan kivasti se vääntää, tosiaan toi ehottaa optimaalista vaihdetta mittaristossa ja taajamanopeudella ajettaessa kutonen kelpaa
        Ihan keskustassa "joutuu" ajeleen 2-4 vaihteilla. Ei lähde tosin liikennevaloista ihan yhtä nätisti kakkosvaihteella kuin M5.

        Moottorista sen verran että tykkään kyllä ison suoran kutosen äänimaailmasta, vaikka tuon kans joutuu menemään jonnekkin isolle lumiselle parkkikselle tai jääradalle niistä isoista kierroksista nauttiakseen

        Ja kyllä ottaisin edelleen tuon. Vaikka alunperin menin hakemaan E61 LCI 523i:tä, sillä oli ajettu ~100tkm vähemmän, varusteet käytännössä samat, hinta sama, päästölukemat suunnilleen samat, kerkesi mennä ensin, hinta oli sama
        On bensavapari manuaalina ja mukavan iso kone(+sporttileederit, navit ja muut "tarpeelliset"). Passaa mulle. Ainut mikä "harmittaa", mun eka bemari ikinä ilman tehtaan asentamaa kattoluukkua

        Joo eipä sitä tuommosesta perus vehkeestä jaksa tehä mitään showroomia...
        Ihan tavallinen kai tuo on.
        Mutta jos FB:hen pääset niin tässä on kuvia.. http://www.facebook.com/album.php?id...275&aid=292878
        Pääsen facebookkiin, mutta tuo valittaa, ettei voi näyttää sisältöä.

        Unohdin tyystin, että kerkesit kokeilla tuon kolmossarjan diesselinkin. Se nyt ei mua yllätä, että vaihdoit sen veke, olit kumminkin aiemmin M5:n omistaja.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by teropa View Post
          Pääsen facebookkiin, mutta tuo valittaa, ettei voi näyttää sisältöä.

          Unohdin tyystin, että kerkesit kokeilla tuon kolmossarjan diesselinkin. Se nyt ei mua yllätä, että vaihdoit sen veke, olit kumminkin aiemmin M5:n omistaja.

          Tero
          No kokeilehan nyt jos näkyis, ainiin lukkoperää on vähän ikävä, tosin ihan hyvin on pärjäillyt ilmankin, joten ei sekään miinuksia aiheuta...
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by zanta View Post
            No kokeilehan nyt jos näkyis, ainiin lukkoperää on vähän ikävä, tosin ihan hyvin on pärjäillyt ilmankin, joten ei sekään miinuksia aiheuta...
            Nyt pelasi. Aijjai on se kyllä makian näkönen. Itellä alkaa olla kylä nyt pikkasen autokuumetta ilmassa .

            Kiinnitin huomiota, että vaikka tuo on M-Sport, niin on kromilistat samaan tapaan kun sulla oli M5:ssa. Pidät itse ilmeisesti enempi noista kun mustista. Oliko temppu löytää M-Sport kromeilla, vai oliko tuo vain sattumaa? Ei ollut sisäkuvia . Ja auto löytyi Hannoverista, kaiketi?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              Originally posted by teropa View Post
              Nyt pelasi. Aijjai on se kyllä makian näkönen. Itellä alkaa olla kylä nyt pikkasen autokuumetta ilmassa .

              Kiinnitin huomiota, että vaikka tuo on M-Sport, niin on kromilistat samaan tapaan kun sulla oli M5:ssa. Pidät itse ilmeisesti enempi noista kun mustista. Oliko temppu löytää M-Sport kromeilla, vai oliko tuo vain sattumaa? Ei ollut sisäkuvia . Ja auto löytyi Hannoverista, kaiketi?

              Tero
              Ei ole M-Sport, on sporttialustalla(ihan bonusta vaan Suomen talvessa ettei oo niin matala kuin M-sport, mutta kuitenkin perus alustaa jäykempi), kynnyslistat ei ole M-mallia, M-vanteet uupuu ja sisäkatto on vaalea. Muuten on M-paketin kamat, ja M5:ssa sekä nokitoukassa oli mustat listat, itehän vihaan nuita kromilistoja mutta tuskin alan kuitenkaan vaihtamaan kiiltäviin mustiin...
              En ole kaamoksessa jaksanut räpsiä sisäkuvia, mustaa nahkaa ja semmonen jännän mustahko listotus.
              Juu Hannoverin nurkilta.
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Originally posted by zanta View Post
                Ei ole M-Sport, on sporttialustalla(ihan bonusta vaan Suomen talvessa ettei oo niin matala kuin M-sport, mutta kuitenkin perus alustaa jäykempi), kynnyslistat ei ole M-mallia, M-vanteet uupuu ja sisäkatto on vaalea. Muuten on M-paketin kamat, ja M5:ssa sekä nokitoukassa oli mustat listat, itehän vihaan nuita kromilistoja mutta tuskin alan kuitenkaan vaihtamaan kiiltäviin mustiin...
                En ole kaamoksessa jaksanut räpsiä sisäkuvia, mustaa nahkaa ja semmonen jännän mustahko listotus.
                Juu Hannoverin nurkilta.
                Pitää palata vielä tähän... Ihmettelin tuota sun CO2-arvoa, mistä aiemmin mainitsit, että on 182g/km.

                Katselin, mitä tullin päätöksissä on käytetty kun mun CO2 lähde väittäisi, että 178g/km. No Tullissakin oli lähikuukausilta yksi päätös ja se oli 182g/km, mutta manuaali! Sitten hokasin, että no manuaalihan se oli sunkin auto (liekkö just toi sama päätös), ja minä puhuin automaatista. En olis uskonut, mutta 530i LCI:ssä automaatilla on alhaisempi CO2, nimittäin juurikin tuo 178g/km .

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Originally posted by teropa View Post
                  Katselin, mitä tullin päätöksissä on käytetty kun mun CO2 lähde väittäisi, että 178g/km. No Tullissakin oli lähikuukausilta yksi päätös ja se oli 182g/km, mutta manuaali! Sitten hokasin, että no manuaalihan se oli sunkin auto (liekkö just toi sama päätös), ja minä puhuin automaatista.
                  Sehän se mun on
                  Oiskohan tuo laatikon välityksistä kiinni, kulutus siis...:think
                  Automaatti on muistaakseni LCI:ssä jo sillä joystickilla?
                  Eli käytännössä kyseiseen malliin suunniteltu.
                  Tuo 6-vaihteinen manuaali on luultavasti jo E39(E34?) perua...
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • racingred
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 256

                    Olis tuollainen 530i tyrkyllä SMG-laatikolla (vai oliko se ssg näissä). Kannattaako tuollaista edes harkita, onko niiden luotettavuus yhtään parantunut e46 ajoista?

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      Originally posted by racingred View Post
                      Olis tuollainen 530i tyrkyllä SMG-laatikolla (vai oliko se ssg näissä). Kannattaako tuollaista edes harkita, onko niiden luotettavuus yhtään parantunut e46 ajoista?
                      Oli tuollainen SMG-laatikolla oleva 530i itelle vaihtoehtona kun laitoin ton nykysen ja pitkään harkittin...
                      Päädyin sitten manuaaliin, eipä ainakaan pitäs isompia remontteja olla luvassa
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • -challenger-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 2150
                        • L a h t i

                        Ittekun ajoin 335i:tä niin en kyllä välittänyt smg laatikosta ollenkaan. Moiset rattivaihteetkin mielestäni täysin turhat. Ehkä radalla kätevät mutta tuntui tyhmältä liikenteessä niitä käyttää.. Varsinkin jos vedätät tarpeeksi pitkälle niin auto vaihtaa itsestääkin.. Mielipide kysymys tietty..

                        Comment

                        • racingred
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 256

                          Lähinnä se luotettavuus kiinnostaa. Ei kiinnosta rempata noita kun asuu aika syrjässä muutenkin. Normi manuaali tai automaatti olisi siinä mielessä parempi? Vai onko noita päivitelty paremmiksi? Taitaa 335 olla jo ihan eri laatikko kuitenkin.

                          Paljonkohan kustantaisi sporttijakarat moiseen autoon vaikka ebaystä kun yhdessä yksilössä ei niitä ole muuten kaikki tarvittava!

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            Originally posted by racingred View Post
                            Paljonkohan kustantaisi sporttijakarat moiseen autoon vaikka ebaystä kun yhdessä yksilössä ei niitä ole muuten kaikki tarvittava!
                            Tuonne toiseen jo annoinkin vinkkiä mistä penkkejä kysellä. Mutta vielä hinnasta, niin varmaan ostopaikasta riippuen noin 500-5000€.
                            Riippuu sitten auton tämänhetkisen sähköistyksen määrästä miten helppo retrofit on kyseessä. Pelkät jakkarat ei välttämättä riitä. Toteutettavissa on kuitenkin. Anzafin omaan autoonsa laittoi sporttipenkit vakioiden tilalle, showroomista löytyy juttua.
                            Sähköjen määrästä riippuu myös paljonko täyssähköisten penkkien mukana tulevista varusteista uupuu, mm muistitoiminto, sähköinen ohjauspylväs jne pikkunippeleitä.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Kannattaa katella semmonen auto, jossa kaikki on tehtaan jäljiltä laitettuna, mitä haluaa. Säästyy monelta päänsäryltä.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5202
                                • Stadi

                                Originally posted by racingred View Post
                                Paljonkohan kustantaisi sporttijakarat moiseen autoon vaikka ebaystä kun yhdessä yksilössä ei niitä ole muuten kaikki tarvittava!
                                Mulle maksoi reilut 1000.- musta sport sisusta (ovipahvit ja penkit), ja kun oli molemmat puolisähkösäätöiset, oli ihan plug n play.
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎