Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    Mulla nyt ei ole 525i, vaan 530i. N52 konella kuitenkin. Normaaleilla n.25.000 km öljynvaihtoväleillä vain kerran olen lisännyt 0,5l öljyä. Nyt 110tkm mittarissa, joten eipä tuota voi moittia.

    Comment

    • ali
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 38

      e61 530da vm05 vs. 06

      Eli eli. Hankinnassa oisi otsikon mukainen kampe. Ilmeisestikin tuossa välissä kulkenee jonkinlainen raja kyseisessä mallissa, onko noissa muuta mainittavaa eroa kuin tehon nousu tuon 10kw. Eli onko tuo -06 jo niin sanottu LCI ja mitä kaikkea se pitää sitten sisällään vs preLCI. Näyttäis vaan hintakin pompsahtavan n.10t€ tuossa välissä, jotta saako siinä sitten rahalle vastinetta niin paljon enemmän? Onko tuosta -06 mallista saatu jotain lasten tauteja karsittua jo poies, "mikäli nämä laatutuotteet voivat semmoisia pitääkkään sisällään". Ja kyllä, ronkin jo SEARCHILLA, mutta en löytänyt haluamaani tietoa.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7536
        • Jyväshyvä

        Originally posted by ali View Post
        Eli eli. Hankinnassa oisi otsikon mukainen kampe. Ilmeisestikin tuossa välissä kulkenee jonkinlainen raja kyseisessä mallissa, onko noissa muuta mainittavaa eroa kuin tehon nousu tuon 10kw. Eli onko tuo -06 jo niin sanottu LCI ja mitä kaikkea se pitää sitten sisällään vs preLCI. Näyttäis vaan hintakin pompsahtavan n.10t€ tuossa välissä, jotta saako siinä sitten rahalle vastinetta niin paljon enemmän? Onko tuosta -06 mallista saatu jotain lasten tauteja karsittua jo poies, "mikäli nämä laatutuotteet voivat semmoisia pitääkkään sisällään". Ja kyllä, ronkin jo SEARCHILLA, mutta en löytänyt haluamaani tietoa.
        Muutos tuli 9/2005, 2006 vuosimalliin siis.
        Uusiutuu sähköt ja mm. ko. mallin kone.
        Kulutus tippuu merkittävästi.

        Kyseessä on ns. tekniikka-LCI. Varsinainen LCI tulee vasta 2008 vuosimalliin 3/2007 alkaen.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • ali
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 38

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Muutos tuli 9/2005, 2006 vuosimalliin siis.
          Uusiutuu sähköt ja mm. ko. mallin kone.
          Kulutus tippuu merkittävästi.

          Kyseessä on ns. tekniikka-LCI. Varsinainen LCI tulee vasta 2008 vuosimalliin 3/2007 alkaen.
          Voitanee siis olettaa, että jotain lastentauteja ois saatu poikkeen, esim. nuo älykkäät akkukaapelit jne?

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7536
            • Jyväshyvä

            Originally posted by ali View Post
            Voitanee siis olettaa, että jotain lastentauteja ois saatu poikkeen, esim. nuo älykkäät akkukaapelit jne?
            No ne samat lastentaudit on liki mallissa kuin mallissa,
            katso E6x ostajan vinkkilista jonka joskus tänne kirjoittelin...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • harriba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 420
              • Espoo

              Originally posted by MajorDrake View Post
              No ne samat lastentaudit on liki mallissa kuin mallissa,
              katso E6x ostajan vinkkilista jonka joskus tänne kirjoittelin...
              Mun 11/2006:ssa on jo esim. fiksattu taka-akselin tasonsäädön kompuran ilmanottoletku joka vanhemmissa mureni ennen aikojaan ja tappoi kompuran. Samaten 2006:ssa on panodraamakatossa uudempi kasetti, jonka vuoto-ongelmat vähäisempiä (mutta silti tukkeutuva poistoletku aiheuttaa vuodon tavaratilaan) ja lämmitetty huohotin.
              Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
              X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

              Comment

              • racingred
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 256

                Olen tuollaista E60 530i harkinnut. Koska tuo moottori päivittyi M54B30:stä N54 versioon, eli 231hp->258hp? Googlesta löytyy aika ristiriitaisia tietoja. Esim. Ruotsissa on myynnissä 04 vuosimallin autoja joissa lukee että 258hp... Jossain taas lukee että 05 on tullut uusi kone. Eli onko se päivitetty 9/04 vai koska? Ja mitkähän mahtavat olla suorituskyvyn ja kulutuksen erot noilla koneilla? Manuaali kiinnostaisi eniten.

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  Ei oo 2004ssa vielä sitä uudempaa konetta. Ei ainakaan oo tullu vastaa semmosta..

                  Comment

                  • zanta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2908
                    • Oulu

                    Originally posted by racingred View Post
                    Olen tuollaista E60 530i harkinnut. Koska tuo moottori päivittyi M54B30:stä N54 versioon, eli 231hp->258hp? Googlesta löytyy aika ristiriitaisia tietoja. Esim. Ruotsissa on myynnissä 04 vuosimallin autoja joissa lukee että 258hp... Jossain taas lukee että 05 on tullut uusi kone. Eli onko se päivitetty 9/04 vai koska? Ja mitkähän mahtavat olla suorituskyvyn ja kulutuksen erot noilla koneilla? Manuaali kiinnostaisi eniten.
                    Mulla on tommonen N53 koneinen manuaali... eli 272hp. Suorituskykyyn nähden olematon kulutus. Ei tee mieli yhtään turboa kun tuolla ajelee
                    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                    eksälista:
                    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7452
                      • Oulu

                      Originally posted by racingred View Post
                      Olen tuollaista E60 530i harkinnut. Koska tuo moottori päivittyi M54B30:stä N54 versioon, eli 231hp->258hp?
                      http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_%28E60%29 ja myös http://www.5series.net/information/options/engines/ löytyy vuoden tarkkuudella nuo tiedot.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 20-12-2010, 08:24.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        Originally posted by racingred View Post
                        Koska tuo moottori päivittyi M54B30:stä N54 versioon, eli 231hp->258hp? Googlesta löytyy aika ristiriitaisia tietoja. Esim. Ruotsissa on myynnissä 04 vuosimallin autoja joissa lukee että 258hp... Jossain taas lukee että 05 on tullut uusi kone. Eli onko se päivitetty 9/04 vai koska?
                        Väittäisin että kyseinen muutos tuli "teknisen faceliftauksen" yhteydessä, eli oliko 9/2005 jälkeen?!
                        Ja silloin myöskin kabiiniin ilmestyi starttinappulaa jne, mistä tunnistaa päivityksen..
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Väittäisin että kyseinen muutos tuli "teknisen faceliftauksen" yhteydessä, eli oliko 9/2005 jälkeen?!
                          Ja silloin myöskin kabiiniin ilmestyi starttinappulaa jne, mistä tunnistaa päivityksen..
                          Oikea ajankohta lienee 03/2005. Itsellä on ollut 04/2005 valmistettu N54 koneinen 530I.

                          Comment

                          • racingred
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 256

                            8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION
                            Mikäs tälläinen varuste oikein on, ei oikea navigaattori kuitenkaan?

                            Comment

                            • VESiX
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 407
                              • Kehä 1

                              Originally posted by juster View Post
                              Oikea ajankohta lienee 03/2005. Itsellä on ollut 04/2005 valmistettu N54 koneinen 530I.
                              Tämä on oikein. Samaan aikaan 525i päivittyi 218hv malliksi ja Xdrive tuli saataville.

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Originally posted by VESiX View Post
                                Tämä on oikein. Samaan aikaan 525i päivittyi 218hv malliksi ja Xdrive tuli saataville.
                                Eli e60 Xdrivet on kaikki uudemmilla padoilla niin diiselit kuin bensatkin ja kaikki ovat tekniikka faceliftattuja? Vai onko 03/2005-08/2005 Xdrivet vielä ilman starttinappulaa ja vanhemmalla tekniikalla?
                                Last edited by 205/65-15H; 23-12-2010, 07:29. Reason: typo
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎