Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • racingred
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 256

    Yhdessä yksilössä oli mustat nahkaiset perusjakkarat sähkösäädöillä ja muistipaikoilla. Tai kuvien perusteella oletin että on muistipaikat, kun näkyi olevan ratin sähkösäätö vipukin.

    Comment

    • Soikkeli
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 1
      • Hyvinkää

      Musta katto

      Sellasta olisin kyselly, että onko tehtaan m-sportissa aina musta sisäkatto?:think
      530 D

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Soikkeli View Post
        Sellasta olisin kyselly, että onko tehtaan m-sportissa aina musta sisäkatto?:think
        On.

        Voi kait sen "deletoida", mutten ole koskaan semmosta nähnyt.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • rakentamo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 258
          • espoo

          Originally posted by -challenger- View Post
          Ittekun ajoin 335i:tä niin en kyllä välittänyt smg laatikosta ollenkaan. Moiset rattivaihteetkin mielestäni täysin turhat. Ehkä radalla kätevät mutta tuntui tyhmältä liikenteessä niitä käyttää.. Varsinkin jos vedätät tarpeeksi pitkälle niin auto vaihtaa itsestääkin.. Mielipide kysymys tietty..

          Ei kai ollu smg laatikko vaan ihan tavallinen automaalli jossa vaihteenvalitsimet myös ratissa?(molemmat puolet identtiset).
          Jos auto on viritetty, noita on hyvä käyttää autoa lähetettäessä, kun tomaatti kierrättää muuten liian pitkälle.
          991 S + talviauto hakusessa

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            Originally posted by racingred View Post
            Yhdessä yksilössä oli mustat nahkaiset perusjakkarat sähkösäädöillä ja muistipaikoilla. Tai kuvien perusteella oletin että on muistipaikat, kun näkyi olevan ratin sähkösäätö vipukin.
            Tohon menee sitten suoraan mm comfortit. Koodata saattaa joutua, tosin en varmaksi sano että tarvii edes sitä.
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • viktor
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1272
              • ...

              Originally posted by -challenger- View Post
              Ittekun ajoin 335i:tä niin en kyllä välittänyt smg laatikosta ollenkaan. Moiset rattivaihteetkin mielestäni täysin turhat. Ehkä radalla kätevät mutta tuntui tyhmältä liikenteessä niitä käyttää.. Varsinkin jos vedätät tarpeeksi pitkälle niin auto vaihtaa itsestääkin.. Mielipide kysymys tietty..
              SMG:n ei kyllä pitäisi vaihtaa isommalle vaikka kierrokset olisi rajottajalla..
              Ettei olis ollut tosiaan tämä vaihtoviiksillä oleva automaatti, niinkuin tuossa ehdotettiin. Sen on saanut myös LCI 5-sarjaan tiettyjen moottorien yhteyteen, ja lieneekö vakionakin joissain.
              ///M5
              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

              Comment

              • zanta
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2908
                • Oulu

                Originally posted by viktor View Post
                SMG:n ei kyllä pitäisi vaihtaa isommalle vaikka kierrokset olisi rajottajalla..
                Ettei olis ollut tosiaan tämä vaihtoviiksillä oleva automaatti, niinkuin tuossa ehdotettiin. Sen on saanut myös LCI 5-sarjaan tiettyjen moottorien yhteyteen, ja lieneekö vakionakin joissain.
                Kyllä ainakin 530i:tä on saanut SMG-laatikolla, vaihdekeppikin oli SMG:n "joystick". ETK/TIS löysi myös SMG:n osat/ohjeet erikseen.
                Ja kyllähän nuo M-sarjojen SMG:t ainakin vaihtaa tarpeeksi korkeilla kierroksilla omin päin... kai siinäkin on joku "manuaali-moodi" vielä lisäksi?
                LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                eksälista:
                E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1462
                  • Area 03

                  Originally posted by rakentamo View Post
                  Jos auto on viritetty, noita on hyvä käyttää autoa lähetettäessä, kun tomaatti kierrättää muuten liian pitkälle.
                  Itsellä ainakin D vaihtaa liian aikaisin ja DS kierrättää ihan liian pitkälle...joten kun haluaa edetä mahdollismman hyvin ja nopeasti,niin itse käytän läpsyttimiä,niin pysyy kokoajan mahdollisimman hyvällä vääntökäyrällä...

                  Ja mitä SMG laatikoihin tulee,niin sellaiseen olen ainoastaan törmännyt M3 ja M5:ssa...ainakin E46 M3:sen SMG laatikko jota koeajoin,jyskytti rajottimelle,ellei itse vaihtanut isompaan.Sitten on näitä SSG laatikoita,joillainen omassakin E46 Coubessa oli aikoinaaan (jota moni kumminkin pitää/mainostaa SMG:nä)...joka täysin eri laatikko kuin SMG.

                  Originally posted by -challenger- View Post
                  Ittekun ajoin 335i:tä niin en kyllä välittänyt smg laatikosta ollenkaan. Moiset rattivaihteetkin mielestäni täysin turhat. Ehkä radalla kätevät mutta tuntui tyhmältä liikenteessä niitä käyttää.. Varsinkin jos vedätät tarpeeksi pitkälle niin auto vaihtaa itsestääkin.. Mielipide kysymys tietty..
                  Eihän näihin E9X -09 alkaen ja F1X saakkaan kuin sitä 7-speed sport gearbox:n?Mikä ei ole edelleenkään SMG.Eli tässä tapauksessa kyseessä luultavammin ollut edellä mainittu laatikko tai sitten normaali automaatti rattivaihteilla.
                  Last edited by b mutteri kasa; 22-01-2011, 08:03.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Eihän näihin E9X -09 alkaen ja F1X saakkaan kuin sitä 7-speed sport gearbox:n?Mikä ei ole edelleenkään SMG.Eli tässä tapauksessa kyseessä luultavammin ollut edellä mainittu laatikko tai sitten normaali automaatti rattivaihteilla.
                    E92 335i:hin saa DCT:n (suorakytkentälaatikko) tai se siis korvasi automaatin 9/2008. Sport-automaatti on sitten vielä eri asia ja sen saa LCI E60/F10 yms. E60:een on saanut myös SMG:n, ainakin 530 ja 550 malleissa olen sitä nähnyt.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by TJJ View Post
                      E92 335i:hin saa DCT:n (suorakytkentälaatikko) tai se siis korvasi automaatin 9/2008. Sport-automaatti on sitten vielä eri asia ja sen saa LCI E60/F10 yms. E60:een on saanut myös SMG:n, ainakin 530 ja 550 malleissa olen sitä nähnyt.
                      Mua kiinnostais tietää, että miten tuo sport automaatti eroaa normaaliajossa tavallisesta automaatista, eli että vaihtaako se "norimiasennossa" aivan samalla tavalla vai siinäkin jotenkin nopeammin ja paremmin.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by teropa View Post
                        Mua kiinnostais tietää, että miten tuo sport automaatti eroaa normaaliajossa tavallisesta automaatista, eli että vaihtaako se "norimiasennossa" aivan samalla tavalla vai siinäkin jotenkin nopeammin ja paremmin.

                        Tero
                        Käsittääkseni D-asento on sama kuin tavallisessa automaatissa. Tosin siinäkin voi käyttää ohjauspyörän vaihdevipuja, mutta laatikko palaa automaatille jonkin ajan kuluttua. Tuo muuten on melkoisen täydellinen toiminto arkiajoon jossa välillä pitää laittaa pienempi vaihde päälle.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • viktor
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1272
                          • ...

                          Originally posted by zanta View Post
                          Kyllä ainakin 530i:tä on saanut SMG-laatikolla, vaihdekeppikin oli SMG:n "joystick". ETK/TIS löysi myös SMG:n osat/ohjeet erikseen.
                          Ja kyllähän nuo M-sarjojen SMG:t ainakin vaihtaa tarpeeksi korkeilla kierroksilla omin päin... kai siinäkin on joku "manuaali-moodi" vielä lisäksi?
                          Okei
                          Tiedossa olikin että saa lisävarusteena, mutta isoissa bensakoneissa on kait vakiona automaatin kanssa nuo läpyskät..
                          Kumma jos ei SMG nopeus riitä pikkukoneen kanssa kun se toimii ilmeisen hyvin M5:ssäkin
                          ///M5
                          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                          Comment

                          • racingred
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 256

                            Kyllä kyseisessä yksilössä on aito smg, ei normi automaatti. Vuosimalli taisi olla 2004. Lähinnä kiinnostaa tuo luotettavuus?


                            Ja kaverin firman kautta olisi useampikin vaihtoehto tulossa. Jos nyt vain löytyisi sopiva yksilö...

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by viktor View Post
                              mutta isoissa bensakoneissa on kait vakiona automaatin kanssa nuo läpyskät..
                              Ei ole.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2150
                                • L a h t i

                                Originally posted by viktor View Post
                                SMG:n ei kyllä pitäisi vaihtaa isommalle vaikka kierrokset olisi rajottajalla..
                                Ettei olis ollut tosiaan tämä vaihtoviiksillä oleva automaatti, niinkuin tuossa ehdotettiin. Sen on saanut myös LCI 5-sarjaan tiettyjen moottorien yhteyteen, ja lieneekö vakionakin joissain.
                                Juu emmää enää ees muista kun siitäkin on jo aikaa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎