memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5477
    • S:t Karins

    Originally posted by timokk View Post
    Saksantuonnista kyse täälläkin mutta ilmeisesti koodaushommiksi siis menee..
    Niin, elikkäs mitä nyt pitäisi koodata?

    Originally posted by timokk View Post
    Onko kellään tietoa sähköisen takaluukun jälkiasentamisesta? Olisi kyllä kätevä varuste mutta vähän tuo tekemisen määrä ja hinta mietityttää.
    Taitaa olla yksi harvoista optioneista joita ei retrofittinä saa. Onkohan kukaan tuota tehnyt, osat voisi hävittämöltä saada...:think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • timokk
      BTCF Member
      • Nov 2008
      • 18
      • Malta

      Originally posted by Tommix View Post
      Niin, elikkäs mitä nyt pitäisi koodata?


      Taitaa olla yksi harvoista optioneista joita ei retrofittinä saa. Onkohan kukaan tuota tehnyt, osat voisi hävittämöltä saada...:think
      Niin siis koodata pitää ilmeisesti se että DRL:t toimisivat automaattisesti valoisuuden mukaan, ja koodaajakin jo löytyi.

      Ja asiaa vähän tutkittuani taitaa tuo sähköluukku jäädä asentamatta, tai ainakin pitää odotella että joku sopivan DIY-ohje duunaa. Ehkä käytän retrofit-energiani toistaiseksi CIC:n hommaamiseen.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5477
        • S:t Karins

        Originally posted by timokk View Post
        Eli auto on 2007 LCI E61 530dA
        Originally posted by timokk View Post
        Niin siis koodata pitää ilmeisesti se että DRL:t toimisivat automaattisesti valoisuuden mukaan, ja koodaajakin jo löytyi.

        Ja asiaa vähän tutkittuani taitaa tuo sähköluukku jäädä asentamatta, tai ainakin pitää odotella että joku sopivan DIY-ohje duunaa. Ehkä käytän retrofit-energiani toistaiseksi CIC:n hommaamiseen.
        Siis jos auto on LCI (4/2007 ->)niin eihän siinä tarvitse päiväajovaloja koodata?
        Automatiikka (huono) hoitaa tuon ihan itsellään. Eli vielä kerran: rinkulat palavat yksinään (kirkkaana) ainoastaan kun on automatiikan mielestä tarpeeksi kirkasta. Muuten palaa aina ksenonit.
        Tuon automatiikan pystyy ohittamaan vääntämällä ajovalokatkaisimen asentoon jossa nuoli on suoraan ylöspäin (keskiasento).
        Ja pitää muistaa että i-Drivessä pitää olla täppä kohdassa day time running lights.
        Vai olenko ymmärtänyt jonkun asian ihan väärin?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • timokk
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 18
          • Malta

          Originally posted by Tommix View Post
          Siis jos auto on LCI (4/2007 ->)niin eihän siinä tarvitse päiväajovaloja koodata?
          Automatiikka (huono) hoitaa tuon ihan itsellään. Eli vielä kerran: rinkulat palavat yksinään (kirkkaana) ainoastaan kun on automatiikan mielestä tarpeeksi kirkasta. Muuten palaa aina ksenonit.
          Tuon automatiikan pystyy ohittamaan vääntämällä ajovalokatkaisimen asentoon jossa nuoli on suoraan ylöspäin (keskiasento).
          Ja pitää muistaa että i-Drivessä pitää olla täppä kohdassa day time running lights.
          Vai olenko ymmärtänyt jonkun asian ihan väärin?
          Niin, siis niiden pitäisikin toimia juuri kuvaamallasi tavalla mutta kun ei toimi. Eli vaikka ajaa kirkkaalla auringonpaisteella niin xenonit palaa kokoajan ja päivävalot saa päälle vain manuaalisesti laittamalla valovivun 0-asentoon.
          Joku tuossa ehdottikin että voi olla koodauksesta kiinni joten sitä yritettiin, tosin laihoin tuloksin eli tietokone ei saanut yhteyttä autoon...

          Ja kyllä, idrivessä on täppä DRL -kohdassa.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            No niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.

            Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              Originally posted by EPDM View Post
              No niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.

              Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
              Kyllä imuletkun vaihto on myöhäistä sitten kun vikavalot pärähtää tauluun, uutta kompuraa kattelemaan vaan... Tuo letkuhan hajottuaan päästää kaiken paskan kompuraan joka sitten kuluu. Tuntuu sinne kyllä pääsevän kökköä muutenkin, se suodatin on aika vitsi.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Raaseri
                Bimmer Rookie
                • May 2007
                • 118
                • Helsinki

                Ohjausvaihteesta

                Originally posted by Grolsch View Post
                Vastaan itse itselle, nyt on päätetty vaihtaa autosta ohjausvaihde (näitä kuulema E60-sarjalaisissa on jonkun verran vaihdeltu etupään kolinoiden takia). Katotaan olisiko tuosta jotain apua vaivaan.
                ?
                E60 520da 61tkm mittarissa ja huollossa tuli tuomio että ohjausvaihde on väljä. Auto oli huollossa eri liikkeessä kuin myyjäliike, siksi en jäänyt sitä sinne vaihdattamaan. Onnekseni autossa on vielä Premium 24kk takuu voimassa tammikuun loppuun saakka. Olen vasta lähettänyt ensimmäisen pyynnön BMW-kauppiaalle, mutta mielelläni kuulisin miten hankala noita on ollut saada vaihdatettua?
                En oo ollu siellä päinkään!

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  Originally posted by EPDM View Post
                  No niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.

                  Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
                  kompura on auton apukuskin puolella takapyörän takana..Eli sisälokari ja pohjamuovi pois niin letku jo näkyykin. Eli letku lähtee kompurasta ylöspäin kohti tankin luukkua takapyörän taakse. Tilalle käy 6mm sisähalkaisijaltaan oleva letku.

                  Tuo vika voi asettua tuolla letkun vaihdolla jos on hyvä tuuri..Omassa ei ollut kokonaan poikki ja antoi välillä vikakoodia,letku tosin murtui käsiin vaihdettaessa. Letkunvaihdon jälkeen on muutaman kerran tasonsäätöä vilautellut mutta tuo on kai normaaliakin..
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • Raine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2603
                    • N/A

                    Originally posted by EPDM View Post
                    No niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.

                    Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
                    Jos meinaat sitä imuletkua, minkä kautta kompura ottaa ilmansa niin foorumilta löytyy Majorin kirjottama ohje. Typistettynä homma menee niin, että tunkkaa autosta takapää ilmaan ja ota oikeanpuolen takarengas ja sisälokasuoja irti. Samoin auton alta oikeasta takanurkasta pohjapanssari, ei ole iso levy ja sen alta löytyy itse kompura. Sitten vaan letkua vaihtamaan ja letku uusi klemmareilla kiinni, vanhasta letkusta pitää vaihtaa suodatin uuteen letkuun.

                    Jos huono tuuri käy niin se kompura on voinut vetää jo paskat sisäänsä ja se ei ole enää pelastettavissa. Toki kannattaa lukea vikakoodit, ettei herja tule jostain tasonsäädön anturista tms.
                    ///Motorporot

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      535d lämmönvaihtimen vaihto

                      Millanen homma se automaatin lämmönvaihdin on vaihtaa?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • Malax
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2011
                        • 118
                        • Lappeenranta



                        Itse vaihdoin alakautta, ei ole paha homma.
                        superb Combi 2,0 TDI Ambition Business

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5477
                          • S:t Karins

                          Originally posted by timokk View Post
                          Niin, siis niiden pitäisikin toimia juuri kuvaamallasi tavalla mutta kun ei toimi. Eli vaikka ajaa kirkkaalla auringonpaisteella niin xenonit palaa kokoajan ja päivävalot saa päälle vain manuaalisesti laittamalla valovivun 0-asentoon.
                          Joku tuossa ehdottikin että voi olla koodauksesta kiinni joten sitä yritettiin, tosin laihoin tuloksin eli tietokone ei saanut yhteyttä autoon...

                          Ja kyllä, idrivessä on täppä DRL -kohdassa.
                          Nyt haiskahtaa että olisi jotain vikaa jossain. Onko vikakoodit luettu? Olisiko tuo valoisuudentunnistus anturi (peilissä) rikki?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • timokk
                            BTCF Member
                            • Nov 2008
                            • 18
                            • Malta

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Nyt haiskahtaa että olisi jotain vikaa jossain. Onko vikakoodit luettu? Olisiko tuo valoisuudentunnistus anturi (peilissä) rikki?
                            Vikakoodit luettiin tossa samalla ja ilmeisesti mitään erityistä ei ollut ja ne nollattiin.. Pitänee käydä luetuttamassa vielä jossain ja syynätä vähän tarkemmin josko jotain löytyisi. Eli ilmeisesti valoisuus mitataan siitä peruutuspeilin etupuolella, itse peiliosassa olevasta anturista? (Tuulilasissa taitaa olla kiinni tuossa vai sadetunnistin?)

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Maf

                              Tarvitseeko tätä:http://www.maf-shop.com/kfz_herstell....04-&x=60&y=17 maffia koodata tms. erikseen 12/04 530da:han?
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                Kaveri soitteli eilen ja kysyi, että mikähän nyt vaivaa, kun oli E60 530XDA:ssa käynnistyksen jälkeen kaikki penkilämmittimien valot vilkkuneet ja kuskin penkki oli lämmennyt tosi kuumaksi. Onko kellään sattunut vastaavaa? Kertoi myös, että lähtee tosi huonosti pikkupakkasellakin käyntiin. Käynnistymiseen ehdottelin hehkutulppien tarkastusta/vaihtoa ja akun vaihtoa. Voisiko tuo penkinlämmittimien häröilykin johtua alhaisesta akun jännitteestä?
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X