E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
Niin siis koodata pitää ilmeisesti se että DRL:t toimisivat automaattisesti valoisuuden mukaan, ja koodaajakin jo löytyi.Originally posted by Tommix View PostNiin, elikkäs mitä nyt pitäisi koodata?
Taitaa olla yksi harvoista optioneista joita ei retrofittinä saa. Onkohan kukaan tuota tehnyt, osat voisi hävittämöltä saada...:think
Ja asiaa vähän tutkittuani taitaa tuo sähköluukku jäädä asentamatta, tai ainakin pitää odotella että joku sopivan DIY-ohje duunaa. Ehkä käytän retrofit-energiani toistaiseksi CIC:n hommaamiseen.
Comment
-
Originally posted by timokk View PostEli auto on 2007 LCI E61 530dASiis jos auto on LCI (4/2007 ->)niin eihän siinä tarvitse päiväajovaloja koodata?Originally posted by timokk View PostNiin siis koodata pitää ilmeisesti se että DRL:t toimisivat automaattisesti valoisuuden mukaan, ja koodaajakin jo löytyi.
Ja asiaa vähän tutkittuani taitaa tuo sähköluukku jäädä asentamatta, tai ainakin pitää odotella että joku sopivan DIY-ohje duunaa. Ehkä käytän retrofit-energiani toistaiseksi CIC:n hommaamiseen.
Automatiikka (huono) hoitaa tuon ihan itsellään. Eli vielä kerran: rinkulat palavat yksinään (kirkkaana) ainoastaan kun on automatiikan mielestä tarpeeksi kirkasta. Muuten palaa aina ksenonit.
Tuon automatiikan pystyy ohittamaan vääntämällä ajovalokatkaisimen asentoon jossa nuoli on suoraan ylöspäin (keskiasento).
Ja pitää muistaa että i-Drivessä pitää olla täppä kohdassa day time running lights.
Vai olenko ymmärtänyt jonkun asian ihan väärin?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Niin, siis niiden pitäisikin toimia juuri kuvaamallasi tavalla mutta kun ei toimi. Eli vaikka ajaa kirkkaalla auringonpaisteella niin xenonit palaa kokoajan ja päivävalot saa päälle vain manuaalisesti laittamalla valovivun 0-asentoon.Originally posted by Tommix View PostSiis jos auto on LCI (4/2007 ->)niin eihän siinä tarvitse päiväajovaloja koodata?
Automatiikka (huono) hoitaa tuon ihan itsellään. Eli vielä kerran: rinkulat palavat yksinään (kirkkaana) ainoastaan kun on automatiikan mielestä tarpeeksi kirkasta. Muuten palaa aina ksenonit.
Tuon automatiikan pystyy ohittamaan vääntämällä ajovalokatkaisimen asentoon jossa nuoli on suoraan ylöspäin (keskiasento).
Ja pitää muistaa että i-Drivessä pitää olla täppä kohdassa day time running lights.
Vai olenko ymmärtänyt jonkun asian ihan väärin?
Joku tuossa ehdottikin että voi olla koodauksesta kiinni joten sitä yritettiin, tosin laihoin tuloksin eli tietokone ei saanut yhteyttä autoon...
Ja kyllä, idrivessä on täppä DRL -kohdassa.
Comment
-
No niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.
Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Kyllä imuletkun vaihto on myöhäistä sitten kun vikavalot pärähtää tauluun, uutta kompuraa kattelemaan vaan...Originally posted by EPDM View PostNo niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.
Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
Tuo letkuhan hajottuaan päästää kaiken paskan kompuraan joka sitten kuluu. Tuntuu sinne kyllä pääsevän kökköä muutenkin, se suodatin on aika vitsi.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Ohjausvaihteesta
E60 520da 61tkm mittarissa ja huollossa tuli tuomio että ohjausvaihde on väljä. Auto oli huollossa eri liikkeessä kuin myyjäliike, siksi en jäänyt sitä sinne vaihdattamaan. Onnekseni autossa on vielä Premium 24kk takuu voimassa tammikuun loppuun saakka. Olen vasta lähettänyt ensimmäisen pyynnön BMW-kauppiaalle, mutta mielelläni kuulisin miten hankala noita on ollut saada vaihdatettua?Originally posted by Grolsch View PostVastaan itse itselle, nyt on päätetty vaihtaa autosta ohjausvaihde (näitä kuulema E60-sarjalaisissa on jonkun verran vaihdeltu etupään kolinoiden takia). Katotaan olisiko tuosta jotain apua vaivaan.
?En oo ollu siellä päinkään!
Comment
-
kompura on auton apukuskin puolella takapyörän takana..Eli sisälokari ja pohjamuovi pois niin letku jo näkyykin. Eli letku lähtee kompurasta ylöspäin kohti tankin luukkua takapyörän taakse. Tilalle käy 6mm sisähalkaisijaltaan oleva letku.Originally posted by EPDM View PostNo niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.
Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
Tuo vika voi asettua tuolla letkun vaihdolla jos on hyvä tuuri..Omassa ei ollut kokonaan poikki ja antoi välillä vikakoodia,letku tosin murtui käsiin vaihdettaessa. Letkunvaihdon jälkeen on muutaman kerran tasonsäätöä vilautellut mutta tuo on kai normaaliakin..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Jos meinaat sitä imuletkua, minkä kautta kompura ottaa ilmansa niin foorumilta löytyy Majorin kirjottama ohje. Typistettynä homma menee niin, että tunkkaa autosta takapää ilmaan ja ota oikeanpuolen takarengas ja sisälokasuoja irti. Samoin auton alta oikeasta takanurkasta pohjapanssari, ei ole iso levy ja sen alta löytyy itse kompura. Sitten vaan letkua vaihtamaan ja letku uusi klemmareilla kiinni, vanhasta letkusta pitää vaihtaa suodatin uuteen letkuun.Originally posted by EPDM View PostNo niin, touringin ilmajousien kompuran putkin vaihto on sitten kai seuraava tyyppivika mikä on alkanut oireilla ( "ylos/alas" merkkivalo mittaristossa) silloin tällöin.
Onko netissä ohjeita miten se letku vaihdetaan?
Jos huono tuuri käy niin se kompura on voinut vetää jo paskat sisäänsä ja se ei ole enää pelastettavissa. Toki kannattaa lukea vikakoodit, ettei herja tule jostain tasonsäädön anturista tms.///Motorporot
Comment
-
superb Combi 2,0 TDI Ambition Business
Comment
-
Nyt haiskahtaa että olisi jotain vikaa jossain. Onko vikakoodit luettu? Olisiko tuo valoisuudentunnistus anturi (peilissä) rikki?Originally posted by timokk View PostNiin, siis niiden pitäisikin toimia juuri kuvaamallasi tavalla mutta kun ei toimi. Eli vaikka ajaa kirkkaalla auringonpaisteella niin xenonit palaa kokoajan ja päivävalot saa päälle vain manuaalisesti laittamalla valovivun 0-asentoon.
Joku tuossa ehdottikin että voi olla koodauksesta kiinni joten sitä yritettiin, tosin laihoin tuloksin eli tietokone ei saanut yhteyttä autoon...
Ja kyllä, idrivessä on täppä DRL -kohdassa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Vikakoodit luettiin tossa samalla ja ilmeisesti mitään erityistä ei ollut ja ne nollattiin.. Pitänee käydä luetuttamassa vielä jossain ja syynätä vähän tarkemmin josko jotain löytyisi. Eli ilmeisesti valoisuus mitataan siitä peruutuspeilin etupuolella, itse peiliosassa olevasta anturista? (Tuulilasissa taitaa olla kiinni tuossa vai sadetunnistin?)Originally posted by Tommix View PostNyt haiskahtaa että olisi jotain vikaa jossain. Onko vikakoodit luettu? Olisiko tuo valoisuudentunnistus anturi (peilissä) rikki?
Comment
-
Maf
Tarvitseeko tätä:http://www.maf-shop.com/kfz_herstell....04-&x=60&y=17 maffia koodata tms. erikseen 12/04 530da:han?E61 520Da

Comment
-
Kaveri soitteli eilen ja kysyi, että mikähän nyt vaivaa, kun oli E60 530XDA:ssa käynnistyksen jälkeen kaikki penkilämmittimien valot vilkkuneet ja kuskin penkki oli lämmennyt tosi kuumaksi. Onko kellään sattunut vastaavaa? Kertoi myös, että lähtee tosi huonosti pikkupakkasellakin käyntiin. Käynnistymiseen ehdottelin hehkutulppien tarkastusta/vaihtoa ja akun vaihtoa. Voisiko tuo penkinlämmittimien häröilykin johtua alhaisesta akun jännitteestä?E61 525d LCI
Comment
Comment