E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teme[[
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 269
    • Lake Worth, FL

    Originally posted by Hemi View Post
    Juuri näinhän se oikeasti on, vaikka tätäkin mielipidettä vastaan on moni kovasti kritisoinut.
    Tiedä sitten minkä kuntoisella/tasoisella loppuun hierotulla e39.llä kukin on sitten ajanut, mutta kyllä fakta on se että e60 toi pääosin vain uudempaa muotokieltä ja gizmoja.
    Autona se ei e39:iä ole juurikaan kummoisempi. Nyansseja on ja löytyy toki suuntaan... mutta myös toiseenkin.
    Minun mielestäni uudet e60 lci mallit on aika paljonkin kummoisempia kuin e39 mallit.

    Comment

    • Speed79
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 40
      • Päijät-häme

      Taas 530da -04:sen polttoaineenkulutusta ihmettelin ja ennenkuin testeri saapuu niin ymmärsin lukemani perusteella että maffia pystyy testaamaan kotikonstein eli täyskaasu kiihdytyksessä katsotaan litra/tunti kulutusta.

      Onko tälläisestä kokemuksia ja vielä lisäksi kiinnostaisi paljonko sen kulutuksen litra/tunti pitäsi olla kunnossa olevalla maffilla kyseisessä moottorissa?

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        Originally posted by teme[[ View Post
        Minun mielestäni uudet e60 lci mallit on aika paljonkin kummoisempia kuin e39 mallit.
        Juu tommosta vähän täältä lukenut mutta vielä ainakaan ei ole koeajo kokemusta LCI mallista, tahtoo vaan hinnat pomsahtaa aikalailla vrt. 04-05vm.
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          Originally posted by teme[[ View Post
          Minun mielestäni uudet e60 lci mallit on aika paljonkin kummoisempia kuin e39 mallit.
          Ja taas mun mielestä ei. Oma entinen E39 528i, johon laitoin koko alustan täydellisesti uusiin puihin, oli ajoltaan tarkempi ja tunnokkaampi kuin tämä E61. Melutasossakaan ei ollut suurta eroa. Sanoisinko diplomaattisesti että E39 tuntui enemmän Bemarilta.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Marko.K View Post
            Juu tommosta vähän täältä lukenut mutta vielä ainakaan ei ole koeajo kokemusta LCI mallista, tahtoo vaan hinnat pomsahtaa aikalailla vrt. 04-05vm.
            Käy vielä koeajamassa lisäksi tuo LCI ja huomaat että ei sekään oikeasti ole sen kummoisempi.
            Tai onhan se e60 LCI pirusikkin kummoisempi kun itsensä siihen mielentilaan suggestoi, mutta kyllä ne erot oikeasti on ulkokuoressa ja gizmoissa.
            Uudempi...on toki uudempi, mutta ei se LCI muutu alustaltaan yhtään miksikään, eikä muutenkaan tekniikaltaan juurikaan pre LCI:hin ja sen eron
            taas e39:iin jo tiedätkin.

            Comment

            • cchaou
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 18
              • Helsinki

              Mitä seikkoja pitää tietää tahi osata takajarrupalojen vaihdosta? Kuluneisuusanturin olen vaihtanut, mutta paloja en. Vanhat irti, uudet kiinni, mitäs muuta? Vai onko noin helppoa?

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Originally posted by cchaou View Post
                Mitä seikkoja pitää tietää tahi osata takajarrupalojen vaihdosta? Kuluneisuusanturin olen vaihtanut, mutta paloja en. Vanhat irti, uudet kiinni, mitäs muuta? Vai onko noin helppoa?
                Kandee niitä levyjäkin vähä tsuumaa mis kunnossa ne on.. Tarvittaessa antaa rälläkkää jos löytyy sitä pykälää siitä levyn reunasta..

                Comment

                • teme[[
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 269
                  • Lake Worth, FL

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Käy vielä koeajamassa lisäksi tuo LCI ja huomaat että ei sekään oikeasti ole sen kummoisempi.
                  Tai onhan se e60 LCI pirusikkin kummoisempi kun itsensä siihen mielentilaan suggestoi, mutta kyllä ne erot oikeasti on ulkokuoressa ja gizmoissa.
                  Uudempi...on toki uudempi, mutta ei se LCI muutu alustaltaan yhtään miksikään, eikä muutenkaan tekniikaltaan juurikaan pre LCI:hin ja sen eron
                  taas e39:iin jo tiedätkin.
                  No niin no..en ala sen enempää väittämään vastaan tuo lci on aika laaja käsite vrt. 520d karvalakki-m5, voit olla oikeassakin kyllähän ainakin e39 ohjaus on "jäykkä" eli laadukkaan tuntuinen ja myös tarkka.Vähän hankala selittää. Nämäkin on vähän makuasioita. Suomen huonokuntoisilla teillä jos on ainoastaan ajanut ei voi mielestäni sen perusteella puhua auton ajettavuudesta. Tuolla maailmalla on hienoja mutkaisia vuoristoteitä joissa se ajamisen ilo vähän aukenee.

                  e39 on todella hyvä auto jos/kun sen pitää hyvässä kunnossa, mutta useinhan ne ei ole, uudemmatkaan mallit. Kun auto on muutaman vuoden vanha ja ajettu 200tkm ei sitä voi enää uuteen verrata.

                  Nämä mainitsemasi "gizmot" ja ulkokuori vaikuttaa tottakai paljon siihen "ajamisen iloon" mutta niinhän sen pitää ollakin. Nehän on ajettavuuden jälkeen mahdollisesti suurimmat syyt miksi BMW:llä ajetaan. Siihenhän se perustuu. Varusteisiin/hienouksiin ja ulkokuoreen.

                  Kyllä ainakin e60 m5 on oikeassa paikassa paljonkin kummoisempi kuin e39 m5. Tämä on vain minun mielipide. Jos et kerta välitä ulkokuoresta ja "gizmoista", varusteista, hienouksista niin miksi ylipäätänsä ajat BMW:llä.
                  Pelkän ajettavuuden vuoksiko, onko sillä suomen maanteillä juurikaan merkitystä?
                  Last edited by teme[[; 10-08-2011, 11:55.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by teme[[ View Post
                    No niin no..en ala sen enempää väittämään vastaan tuo lci on aika laaja käsite vrt. 520d karvalakki-m5, voit olla oikeassakin kyllähän ainakin e39 ohjaus on "jäykkä" eli laadukkaan tuntuinen ja myös tarkka.Vähän hankala selittää. Nämäkin on vähän makuasioita. Suomen huonokuntoisilla teillä jos on ainoastaan ajanut ei voi mielestäni sen perusteella puhua auton ajettavuudesta. Tuolla maailmalla on hienoja mutkaisia vuoristoteitä joissa se ajamisen ilo vähän aukenee.
                    Kun ajoin pre-LCI E60:llä, niin sen ohjaus oli mielestäni jäykkä verrattuna minun autoon. Siis jäykkä pysäköidessa ja hitaassa pyörityksessä. Toisaalta en sanoisi E39:n ohjausta tarkaksi, sehän on keskikohdassa hiukan epämääräinen eikä keskitä yhtä terävästi kuin monessa muussa autossa. Tilanne paranee nopeuden kasvaessa, mutta se ei paljon täällä lämmitä jos ohjaus on tarkka yli 120km/h nopeudessa. Jos autolla ajetaan Suomessa, niin kai nyt pitää puhua ajettavuudesta Suomessa? Ei huvittaisi ostaa autoa joka tarjoaa ajamisen iloa vain ulkomailla.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      Ohjauksesta sen verran, että tuolla tehostimen tyypillä on aika iso merkitys. Eli onko tavallinen, servotronic vai aktiivi. Saako E60:tta tavallisella muuttumattomalla tehostimella vai onko aina vähintään servotronic?

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by MakeH View Post
                        Ohjauksesta sen verran, että tuolla tehostimen tyypillä on aika iso merkitys. Eli onko tavallinen, servotronic vai aktiivi. Saako E60:tta tavallisella muuttumattomalla tehostimella vai onko aina vähintään servotronic?
                        Tuo ajamani oli 2005 mallinen 535d jossa käsittääkseni oli Servotronic (mutta tosiaan tuntui kuin ei olisi ollut). Alussa ainakin Suomi-autoissa taisi olla tavallistakin ohjausta.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • teme[[
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 269
                          • Lake Worth, FL

                          Ei ole kaikkissa servotronicia. Servotronicilla on kevyt hitaissa vauhdeissa, aktiiviohjaus toki vielä paljon parempi kun rattia ei tarvi kääntää paljoa.

                          Comment

                          • teme[[
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 269
                            • Lake Worth, FL

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Kun ajoin pre-LCI E60:llä, niin sen ohjaus oli mielestäni jäykkä verrattuna minun autoon. Siis jäykkä pysäköidessa ja hitaassa pyörityksessä. Toisaalta en sanoisi E39:n ohjausta tarkaksi, sehän on keskikohdassa hiukan epämääräinen eikä keskitä yhtä terävästi kuin monessa muussa autossa. Tilanne paranee nopeuden kasvaessa, mutta se ei paljon täällä lämmitä jos ohjaus on tarkka yli 120km/h nopeudessa. Jos autolla ajetaan Suomessa, niin kai nyt pitää puhua ajettavuudesta Suomessa? Ei huvittaisi ostaa autoa joka tarjoaa ajamisen iloa vain ulkomailla.
                            No ei ole keskialueella tarkka koskas liian "herkkä" vie joidenkin mielestä laadukkuuden tunnetta pois. Mutta kaarteissa itse ainakin tykkään e39 ohjauksesta.

                            No tietenkin ajo ominaisuudet suomessa ovat tärkeitä, mutta se ajamisen ilo alkaa avautua / tiedät mitä se tarkoittaa, kun ajat esim e60 m5 mallilla mutkaisia vuoristoteitä joissa on hyvä tasainen asfaltti ja upeat maisemat. Esim top gearista saa hyviä vinkkejä mistä tällaisia teitä löytää. Sen ymmärtää vasta sitten kun sen on kokenut. Ja suomessa tiet on aika kuoppaisia joten omasta mielestä tänne sopii parhaiten ilmajousitettu laadukas maasturi joka ei rämise.

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Ja lisäyksenä vielä se että minun mielestäni liian voimakas keskitys kaarteen jälkeen on huono ominaisuus, sellaista en ole bmw:ssä tavannut häiritsevässä määrin niin kuin joissakin muissa autoissa, että kun päästät ratista irti niin se nykäisee ohjauksen keskelle niin että koko auto heilahtaa.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Näissä vertailuisaa täytyy olla aika tarkkana, koska kokoonpanojen eroissa pienikin muutos pystyy saattamaan vertailun täysin epäreiluun valoon. Oma autoni on pre-facelift, mutta M-paketilla ja aktiiviohjauksella. Ajelin kesällä muutaman päivän puolet vähemmän ajetulla 530d faceliftillä, josta puuttui aktiiviohjaus ja oli vieläpä normialustalla. Kokemus oli aika tylsä. Tässä tapauksessa faceliftin hehku ei välittynyt meikäläiselle missään muodossa. Ainakin tätä foorumia lukevana olen tullut siihen tulokseen, että "faceliftiläiset" tuntuvat painivan täsmälleen samojen ongelmien kanssa. Ainoa selkeä edistys faceliftissä on hieman mukavampi moottorin käyntiääni kylmänä. Hieman modernimpia valojakaan ei huomaa kuin jotkut harvat bemaristit. Vai liekö tämä vain köyhän puhette

                                Onkohan aika kullannut muistoni, mutta samanlaista ajamaan lähtemisen riemua ei näiden E90/E60-sarjalaisten kanssa ole esiintynyt kuin kahden edellisen E39:n. Vaikka ei näissäkään mitään suurempaa valittamistakaan ole... Tuntuvat vain enemmän sellaisilta tavallisen perheenisin kompromissiperheautoilta.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X