E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • attebotte
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 19
    • Pori

    Olis tällänen pieni tyhmä kysymys

    Onko e61:ssä erillaiset lamput takasumareissa kuin peruutus valoissa? Kun ainakin ulkoapäin näyttivät samanlaisilta lasikantaisilta, mutta onko watti määrässä yms eroja?

    Autohan on e61 530da -05
    E61 530da -05

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Tommix View Post
      Veikkaus: tuulilasinpesunestesäiliön huohotinletku?
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • jermu
        Bimmer Rookie
        • Nov 2002
        • 111
        • Etelä-Pohjanmaa

        Olisko jollakin ideaa mikä vois olla vikana kun äänimerkki ei toimi? Mittasin jännitteet torveista ja niihin ei kyllä tullut virtaa. Joten onkohan se ratissa vika kun sulakkeetkin on ehjät.
        Lisäksi ratin sähköinen etäisyys säätö ei toimi joten liittyisköhän sekin tuohon jotenki...

        Comment

        • cchaou
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 18
          • Helsinki

          Autona 2007 e60 kahden litran dieselillä. Ei facelift.
          Kysymyksiä kaksi: ajeltu nyt 115tkm, ja tonnin päästä auton mukaan pitäisi viedä huoltoon vechile checkiin- mitään tietoa mitä tuolla tehdään, mitä maksaa ja missä kannattaa käyttää?
          Toinen kysymys liittyy alatukivarsiin edessä. Autot paremmin tunteva tuttu vihjaisi että kolinoista päätellen kannattaa varautua vaihtamaan katsastusta ennen. Millaisia pajoja pääkaupunkiseudulta tai läheltä löytyy jotka tekevät vaihdon muualta ostetuilla osilla? Katsoin että satasella/ puoli saisi motonetistä haettua varret.

          Kiitoksia jo etukäteen!

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Originally posted by cchaou View Post
            Autona 2007 e60 kahden litran dieselillä. Ei facelift.
            Kysymyksiä kaksi: ajeltu nyt 115tkm, ja tonnin päästä auton mukaan pitäisi viedä huoltoon vechile checkiin- mitään tietoa mitä tuolla tehdään, mitä maksaa ja missä kannattaa käyttää?
            Toinen kysymys liittyy alatukivarsiin edessä. Autot paremmin tunteva tuttu vihjaisi että kolinoista päätellen kannattaa varautua vaihtamaan katsastusta ennen. Millaisia pajoja pääkaupunkiseudulta tai läheltä löytyy jotka tekevät vaihdon muualta ostetuilla osilla? Katsoin että satasella/ puoli saisi motonetistä haettua varret.

            Kiitoksia jo etukäteen!
            Vechile check sisältää normaaleja tarkastuksia,
            ovien öljyämisiä jne.

            Itse en veisi erikseen tuota tuon takia huoltoon vaan odottelisin seuraavaa öljynvaihtohuoltoa....

            Ei pitäisi tukivarsion olla noilla kilometreillä vaihtokunnossa.
            eikä tukivarret kyllä yleensä kolise (on jo todella huonossa kunnossa jos kolisee), koiranluut kolisevat.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Niko Engman
              Newbiemmer
              • Oct 2007
              • 10
              • Hämeenlinna

              520I E60 '04 hanskalokerosta löytynyt liitäntä

              Morjensta,

              Olisi taas aika aktivoitua vuosien jälkeen tännekkin, hankittuani jälleen bemarin. Tuossa uutukaista autoani ja lähinnä sen bluetooth liitettävyyttä tutkiessani löysin hanskalokerosta "ylimääräisen" johto liitännän, jossa suojana vain muovi"kuori". Kysymys kuuluukin mitä käyttöä kyseiselle johdolle on? Löytyi siis otsikossa näkyvän auton hanskalokerosta, aivan vasemmanpuoleisen saranan vierestä. :think
              Attached Files
              BMW 520i E60 '04

              Comment

              • syncro^^
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 765
                • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                Originally posted by Niko Engman View Post
                Morjensta,

                Olisi taas aika aktivoitua vuosien jälkeen tännekkin, hankittuani jälleen bemarin. Tuossa uutukaista autoani ja lähinnä sen bluetooth liitettävyyttä tutkiessani löysin hanskalokerosta "ylimääräisen" johto liitännän, jossa suojana vain muovi"kuori". Kysymys kuuluukin mitä käyttöä kyseiselle johdolle on? Löytyi siis otsikossa näkyvän auton hanskalokerosta, aivan vasemmanpuoleisen saranan vierestä. :think

                lisävarusteinen taskulamppu
                Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                BMW G31 540D x-Drive
                BMW F11 530DA -12

                Ex:
                BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                BMW F30 320Da -12
                Bmw E70 3.0DA -07
                Bmw F10 525DA -10
                Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                Comment

                • enins
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 521
                  • Rauma

                  E60 etuparkkitutkan vika

                  Sain vihdoin syksyllä toimintansa lopettaneen parkkitutkan kuntoon. Oikeanpuoleisesta etuanturista heitti herjaa ja syksyllä tilasin jo uuden anturinkin; vaan eipä vika anturinvaihdolla korjaantunut.
                  Viaksi paljastui katkennut johto. Kyseinen johto oli katkennut noin 35 cm päästä johtosarjan liitoksesta. Outoa oli, että se oli kuin ajan kuluessa hinkkaantunut poikki ja samalla tietysti hapettunut. Oudoksi asian tekee se, että johtosarjan päällä oleva kangaserkkari oli aivan ehjä.

                  Outo on myös kyseisen aparaatin ohjelmiston suunnitelleen inssin logiikka; kun 1 anturi 8:sta menee epäkuntoon, menee koko järjestelmä toimimattomaksi. Lienee after sales-hommat syynä tälläiseen toimintaan?
                  Autokalusto: 320d f30

                  Comment

                  • attebotte
                    Newbiemmer
                    • May 2012
                    • 19
                    • Pori

                    Originally posted by enins View Post
                    Sain vihdoin syksyllä toimintansa lopettaneen parkkitutkan kuntoon. Oikeanpuoleisesta etuanturista heitti herjaa ja syksyllä tilasin jo uuden anturinkin; vaan eipä vika anturinvaihdolla korjaantunut.
                    Viaksi paljastui katkennut johto. Kyseinen johto oli katkennut noin 35 cm päästä johtosarjan liitoksesta. Outoa oli, että se oli kuin ajan kuluessa hinkkaantunut poikki ja samalla tietysti hapettunut. Oudoksi asian tekee se, että johtosarjan päällä oleva kangaserkkari oli aivan ehjä.

                    Outo on myös kyseisen aparaatin ohjelmiston suunnitelleen inssin logiikka; kun 1 anturi 8:sta menee epäkuntoon, menee koko järjestelmä toimimattomaksi. Lienee after sales-hommat syynä tälläiseen toimintaan?
                    Itselläkin yksi etupään antureista pimeänä, muuten kyllä toimii normaalisti eikä edes herjaa mitään?! Eli ilmeisesti ei ainakaan johto ole poikki, mutta tuli mieleen että onko mahdollista että anturiin olis päässet likaa yms jollain ei pääse värähtelemmän? Vai miten toi parkkitutka toimii noissa?
                    E61 530da -05

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      Originally posted by enins View Post
                      Sain vihdoin syksyllä toimintansa lopettaneen parkkitutkan kuntoon. Oikeanpuoleisesta etuanturista heitti herjaa ja syksyllä tilasin jo uuden anturinkin; vaan eipä vika anturinvaihdolla korjaantunut.
                      Viaksi paljastui katkennut johto. Kyseinen johto oli katkennut noin 35 cm päästä johtosarjan liitoksesta. Outoa oli, että se oli kuin ajan kuluessa hinkkaantunut poikki ja samalla tietysti hapettunut. Oudoksi asian tekee se, että johtosarjan päällä oleva kangaserkkari oli aivan ehjä.
                      Mikä anturi?
                      Itsellä nimittäin oli ihan samanlainen ongelma. Helkutti ensin tutkaa odotettiin kuukausi Saksasta (oikealla värillä maalattuna..) (jona aikana peruutin tolppaan ) ja lopulta se vika oli johto. Itsellä oli myös edestä, kaikkein oikeanpuoleisin tutka.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7551
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by enins View Post
                        Outo on myös kyseisen aparaatin ohjelmiston suunnitelleen inssin logiikka; kun 1 anturi 8:sta menee epäkuntoon, menee koko järjestelmä toimimattomaksi. Lienee after sales-hommat syynä tälläiseen toimintaan?
                        Ei ole, koko tutka menee pois käytöstä jos järjestelmä havaitsee siinä vikaa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • enins
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 521
                          • Rauma

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Ei ole, koko tutka menee pois käytöstä jos järjestelmä havaitsee siinä vikaa...
                          Tässähän se ohjelmiston outous juuri onkin; jos 1 anturi antaa selvän vian, niin miksi lopettaa koko järjestelmän toiminta? Riittäisi, jos ohjelma plokkaisi viallisen anturin pois toiminnasta (vaikka hälyttämään punaista ulkokehää). Tai jos tuossa olisi BMW:n ohjelmoijille liian kova pala purtavaksi, niin sitten plokkaisi viallisen etu/takapään pois.

                          Uskon edelleen ohjelman toiminnan takana olevan after sales-toiminnasta tuleva business (koska Nokia vei tuohon aikaan kaikki oudoilla toiminta-ajatuksella varustetut ohjelmoijat Symbiaania kehittämään).
                          Autokalusto: 320d f30

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1374
                            • Lempäälä

                            taitaa vähän riippua kuinka se anturi hajoaa.

                            kaikilla antureilla yhteinen jännitteensyöttö ohjaimelta > jos yksi anturi menee oikosulkuun niin kaikkihan siinä lopettaa toimintansa.

                            jos yksi yksittäinen anturi hajoaa niin kyllä noi yleensä toimii juuri tuollain että ilmoittaa sen kokoajan "punaiseksi" mikä on rikki.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • Vesper
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 240
                              • Vantaa

                              Originally posted by repsa View Post
                              taitaa vähän riippua kuinka se anturi hajoaa.

                              kaikilla antureilla yhteinen jännitteensyöttö ohjaimelta > jos yksi anturi menee oikosulkuun niin kaikkihan siinä lopettaa toimintansa.

                              jos yksi yksittäinen anturi hajoaa niin kyllä noi yleensä toimii juuri tuollain että ilmoittaa sen kokoajan "punaiseksi" mikä on rikki.
                              Omasta E60:tä oli yhden tutkan johto irti, jonka seurauksen takapuskurin kaikki anturit olivat pois käytöstä. I-Drive imoitti, etteivät tutkat toimi. Ei näkynyt mitään punaista eikä muutakaan väriä....Autona siis LCI vm. 2008.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                On sellainenkin tullut vastaan että tutkat "toimii" auton näkökulmasta mutta eivät reagoi esteisiin...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X