Originally posted by Harzzu
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Harzzu View PostEikö tämmöösellä värkillä pitääs saada luettua auton vikakoodeja yms.?
Ainut millä saa vikakoodit luettua/kuitattua on tietääkseni iPhone + BMWhat softa + PLX Kiwi Wifi mokkula.
Sinänsä tuolla saa todella rajoitetusti livedataa luettua esim. Torque ohjelmalla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostSaa muista autoista mutta ei BMW:stä. Tuo antaa vain standardi tiedot ECU:lta. BMW:ssä vikakoodit luetaan kultakin purkilta ei ECU:lta...
Ainut millä saa vikakoodit luettua/kuitattua on tietääkseni iPhone + BMWhat softa + PLX Kiwi Wifi mokkula.
Sinänsä tuolla saa todella rajoitetusti livedataa luettua esim. Torque ohjelmalla.
Täh ? siis mistä ne koodit nyt sun mielestä luetaan ?
mutta asiaan ; bmw:ssä on obd2 standardin mukainen määrittely vioille - mutta suurin osa mielenkiintoisista asioista ei näy kuin inpalla tai muulla asiaan kehitetyllä softalla, kun mittaryhmät ovat valmistajakohtaisessa avaruudessa jota geneeriset palikat ja softat harvemmin handlaa ookoo.
ton ikäisessä (niinkiun omassakin) on kwp2000 protokollana, mikan autossa siis.
===geneerisillä ohjelmistoilla ja mokkuloilla saa jotain pihalle, mutta eipä oikein mitään järkevää, omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa että :
-moottorin vikavalo palaa ja ruudussa "exhaust emissions" tms
-obd2 läpi ei vikakoodeja testereihin (kokeiltiin parilla)
-inpa nakkas samointein oikean vikakoodin pihalle ; viallinen hehkuohjain.
.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostVärinänvaimennin (kampiakselin hihnapyörä) menny kaverin e60 530d, millainen vaihtaa vai viekö saman tien korjaamolle?E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostEi oo paha homma. Apulaite- ja komppuranhihna pois, hihnapyörän putit auki ja pois. Tuossa vielä ohjeet: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/98/67 Parit erikoistyökalut helpottaa hommaa mutta omaan sain vaihdettua ilmankin.
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostTäh ? siis mistä ne koodit nyt sun mielestä luetaan ?
Samoin tuossa BMWhat ohjelmassa valitaan tietty purkki/purkit tai kaikki purkit joista koodit luetaan. Ohjelma myös ilmoittaa purkkien lukumäärän.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTuo antaa vain standardi tiedot ECU:lta. BMW:ssä vikakoodit luetaan kultakin purkilta ei ECU:lta...
En mä näistä mitään ymmärrä joten selvitä nyt tymälle miksi myös INPA:lla mennään moludeista lukemaan vikakoodit?
Samoin tuossa BMWhat ohjelmassa valitaan tietty purkki/purkit tai kaikki purkit joista koodit luetaan. Ohjelma myös ilmoittaa purkkien lukumäärän.
siisno, purkki = moduli = ecu.
yksittäisestä ohjaimesta voi lukea pending muistin ja aktiivisen muistin, tosin mielestäni väyläohjain kerää vikalistan itseensä ja sieltä voi ja pollataankin nopeaa tsekkausta varten aktiiviset viat. Korjatkoot se joka asian paremmin tuntee.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by apuna_69 View PostEli kaverilla meni E60 peräluukusta ilmeisesti lukko rikki.. Ei aukee avaimella eikä sähköisesti.. Oisko vinkkejä, miten sinne pääsee ilman suurempaa väkivaltaa ? Ois semmosta tavaraa siä, mitkä pitäis pihalle saada ennen, ku korjaamolle ehtii..Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Onkos kenelläkään tapahtunut niin että auto e61/61 ei starttaa starttinapista? Useamman yrityksen jälkeen lähti lopulta käyntiin? Tämän jälkeen ei ongelmia. Pitäisikö olla huolestunut, autossa vielä saksan leikkitakuu voimassa (RealGarantee).e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostOnkos kenelläkään tapahtunut niin että auto e61/61 ei starttaa starttinapista? Useamman yrityksen jälkeen lähti lopulta käyntiin? Tämän jälkeen ei ongelmia. Pitäisikö olla huolestunut, autossa vielä saksan leikkitakuu voimassa (RealGarantee).F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostOnkos kenelläkään tapahtunut niin että auto e61/61 ei starttaa starttinapista? Useamman yrityksen jälkeen lähti lopulta käyntiin? Tämän jälkeen ei ongelmia. Pitäisikö olla huolestunut, autossa vielä saksan leikkitakuu voimassa (RealGarantee).AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla vikana, kun starttaus on laiskahko ja kestää 1-2s normaalia kauemmin ennenkuin lähtee käyntiin? Salavalikosta katsottuna virrat päällä auton jännite siellä 12-12.2V paikkeilla, startatessa käväsee jossain 9V alimmillaan ja nousee heti sitten käyntiin lähdön jälkeen tasaisesti sinne 14.3-14.7V välille. Taas kun sammuttaa hetken pysyy (ehkä 10sekuntia) jossain 13v paikkeilla, sitten laskee sinne 12.4-12.5V paikkeille ja pysyy sielä ainaki sen pari min. mitä jaksoin seurata.
Eli 530d -04, akun iästä ei tietoa kun auto ollut vasta reilu viikon itsellä. Jostain muistaakseni luin että viallinen startti myös voi tehdä näin, eli haukkaa turhan paljon virtaa ja käynnistys on sen oloinen kun virta riittäisi vain juuri ja juuri.
Onko muilla ollut vastaavanlaista, tietäisi mistä lähteä uusimaan osaa :thinkex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
Comment