memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anjurmi
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 9
    • uusimaa

    Originally posted by E60JR View Post
    Osaatteko sanoa missä voisi olla vika kun E60 LCI:n kuskin penkinlämmitin ei wörki? Lämmittimen kytkimen valot syttyvät hetkeksi mutta sammuvat viimeistään minuutin päästä eikä penkki lämpene.
    Mulla tokeni tuo ongelma penkkiä nostamalla ylös ja laskemalla takas alas.
    Ilmeisesti jonkin kontaktihäiriö penkin alla olevissa liittimissä.
    Tuon jälkeen on toiminut normaalisti.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      Originally posted by E60JR View Post
      Osaatteko sanoa missä voisi olla vika kun E60 LCI:n kuskin penkinlämmitin ei wörki? Lämmittimen kytkimen valot syttyvät hetkeksi mutta sammuvat viimeistään minuutin päästä eikä penkki lämpene.
      Miten vika alkoi?
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        Originally posted by Matzu View Post
        Terppa, pitäis käydä huomenna vähän koeajamassa erästä 530Da:ta joka nettiautossa on myynnissä. Tässä! Onko auto kenties jonkun foorumilaisen vanha? Sattumoisin joku tietäis autosta jotain, kannattaako tuommoista hankkia talon ainoaksi autoksi (pitäis siis toimia suht luotettavasti ilman suurempia remontteja).

        Jotain mihin kiinnittää huomiota ylipäätänsä?

        Kuvat joissa näkyvissä ulkopeilien rungot ja takajarrulevy herättävät ainakin vahvasti minun epäilykseni todellisesta ajomäärästä..kuten kuljettajan penkin nahatkin..mutta epäillähän aina saa ja pitääkin.Hintapyyntikin on yläkantissa mielestäni.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • E60JR
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 57
          • Kuopio

          Originally posted by buksin-1 View Post
          Miten vika alkoi?
          Ensimmäisen kerran nyt syksyllä laitoin penkinlämmittimen päälle viime talven jälkeen ja heti käyttäytyi noin ensimmäisestä kerrasta.
          523 iA -08

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            Originally posted by E60JR View Post
            Ensimmäisen kerran nyt syksyllä laitoin penkinlämmittimen päälle viime talven jälkeen ja heti käyttäytyi noin ensimmäisestä kerrasta.
            Tarkista penkin alla olevat liittimet sekä sen keltaisen, että mustaan rasiaan(lämmitysohjausmoduli) 3 liitintä. Jos ei auta, vaihda aluksi ohjausmoduli apparin puolelta.
            Last edited by buksin-1; 02-11-2012, 13:20.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • E60JR
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 57
              • Kuopio

              Tänks
              523 iA -08

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1067
                • Kanta-Häme

                Originally posted by Matzu View Post
                Terppa, pitäis käydä huomenna vähän koeajamassa erästä 530Da:ta joka nettiautossa on myynnissä. Tässä! Onko auto kenties jonkun foorumilaisen vanha? Sattumoisin joku tietäis autosta jotain, kannattaako tuommoista hankkia talon ainoaksi autoksi (pitäis siis toimia suht luotettavasti ilman suurempia remontteja).

                Jotain mihin kiinnittää huomiota ylipäätänsä?
                On se vaan kumma et ei oo viittitty yhtään panostaa myyntikuviin.

                Olis nyt edes siivonnu kauppakassit summuut autosta pois ja riipiny ylimääräiset härpäkkeet pois näkyviltä.

                Imurointikin vois tehdä hyvää kun etupenkillä näkyy pullammurut yms. kilometrin päähän.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Kuvat joissa näkyvissä ulkopeilien rungot ja takajarrulevy herättävät ainakin vahvasti minun epäilykseni todellisesta ajomäärästä..kuten kuljettajan penkin nahatkin..mutta epäillähän aina saa ja pitääkin.Hintapyyntikin on yläkantissa mielestäni.
                  En menis kyllä kuvien perustella kilometrejä arvelemaan,
                  penkin ryppyjä on vähemmänkin ajetuissa jos on leveämpi kaveri autossa istunut
                  ja ajettu lyhyttä ajoa... Pitäis nähdä auto livenä jotta uskaltaisi kommentoida jotain...

                  Takajarrulevyt on jo noilla kilometereillä liki jokaan Saksan autoon vaihdettu,
                  joten siitäkään ei voi oikein mitään päätellä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • claude
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 144
                    • Hollola

                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Kuvat joissa näkyvissä ulkopeilien rungot ja takajarrulevy herättävät ainakin vahvasti minun epäilykseni todellisesta ajomäärästä..kuten kuljettajan penkin nahatkin..mutta epäillähän aina saa ja pitääkin.Hintapyyntikin on yläkantissa mielestäni.

                    Mulla oli omassa toisenpuolen peilinruko ihan samassa kunnossa kun ostin,kilometrejä oli sillon 183tkm.. Ja edellisessä e39 oli hapettunu samallalailla,kilsoja oli 125tkm..



                    F31 320d lci
                    ex bemut.
                    e92 325i -07
                    e91 325d -08
                    e60 530da "m-sport" -04
                    e39 525iat -01

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1960
                      • Hki

                      Onko kukaan onnistunut resetoimaan kaasupolkimen adaptaatio arvoja? Tässä proseduuri ja omalla kohdalla vaikutukst jäi placebo tasolle.

                      1. Get in your car, it doesn't matter if you close the door or not.
                      2. Turn the key to the on (not start) position, the position just before the starter turns over. BMW: press start button – foot off brake - all idiot lights on.
                      3. Press the gas pedal to the floor with the key in the "on" position. BMW: All idiot lights on.
                      4. Hold the pedal to the floor for five seconds, then turn the key back to the "off position". BMW: foot off brake press start button - all idiot lights now off (don't remove the key), then release the gas pedal.
                      5. Wait a full 2 minutes for a full electronic alignment. Don't remove the key.
                      6. Start engine, drive the car, notice the difference.

                      Comment

                      • Harzzu
                        Newbiemmer
                        • May 2012
                        • 21

                        Tuli ostettua pumpullinen letkulämppäri, mutta mukana tulleet ohjeet ei paljoa valaise, että mihin letkun väliin mä ton mällään kiinni.


                        Edit. 525D
                        Last edited by Harzzu; 06-11-2012, 11:41.

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1960
                          • Hki

                          Mikä tämä letku on? Paisari? Ei e39:ssä moista palikkaa tuossa ollut
                          Last edited by Vanquish; 07-11-2012, 17:00.

                          Comment

                          • Mik@
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1413
                            • Nurmes

                            ^Ei toimi kuvasi. Mutta oisko pissipojanpöntön ylivuotoletku. :think
                            Edit: No nyt näkyy kuva, Ei arvaus ihan sattunu Oisko tuo jarrutehostimen alipaineletku? http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=34&fg=27
                            Last edited by Mik@; 07-11-2012, 17:51.
                            E61 520Da

                            Comment

                            • thethent
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 38
                              • Helsinki

                              Varustelista

                              Saako varustekoodien selitykset jostain suomennettua?
                              Hain listan bemun nettisaitilta vin numeron perusteella mutta ei se hirveesti auennut, tyhmä kielipää...foorumilta yritin etsiä mutta en löytänyt.
                              Tietysti onnistuu google kääntäjällä vaikka se ei teknistä sanastoa paljon tunne, mutta hullu savotta tiedossa jos ne sinne pitää näpytellä.

                              Ääh, kyllä se siitä alkaa suomentumaan, sain sen jo eng muotoon ja siitä alkaa jo jotain tolkkua saamaan
                              Last edited by thethent; 10-11-2012, 18:59.
                              Edeltäjät:
                              E36 328 coupé M-sport 1998
                              A6 2.7 biturbo Quottro 1999
                              A6 Avant 3.0 TDI V6 Quottro 2005
                              E60 530 dA 2005
                              A6 2.5 V6 TDI 2000
                              E39 530 dAt M-sport 2001
                              Chervolet Chevy van SL 6.5 1999

                              Comment

                              • Kiree äMMä
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 309
                                • Jyväskylä

                                Hoh hoijaa...E61 530d alkanut aika tuulella käyväksi laitteeksi. Ajettu on 220tkm ja ajan todella paljon pitkää matkaa eli n.100-200km/päivä. Joten kulutukseen on tullut aika luotettava näppituntuma. Nyt auto on kuitenkin alkanut käyttäytyä aivan kummasti. Pitkän aikaa kulutus 90-95% matka-ajossa oli n.7l/100km.Sitten vaihdoin termarit,vesipumpun,hihnat ja rullat,öljyt ja suotimet. Viikon ajaksi (2tankillista) kulutus laski selvästi eli n.0,8l/100km.Tuon huomaa selvästi kun autolla pääsi reilusti yli 1000km tankilla kun taas aiemmin on jo range ollut nollilla 1000km kohdalla.

                                Nyt kuitenkin auto jotenkin mennyt tehottomaksi alakierroksilla.Kulutus noussut viikossa 1,5l/100km eli nyt n.7,6-7,7l/100km aivan samassa ajossa kuin ennen. Talvirenkaat vaihtuivat välillä uusiin,muuten ei mitään ole tehty. Ei vikakoodeja. Auto on käyttäytynyt usrita kertoja aiemminkin samalla lailla kuin nyt eli alakierroksilla on jotenkin tukkoisen oloinen. Ei jaksa mennä isolla vaihtella vaan kaasupoljinta on painettava reippaasti(selvästi enemmän kuin normaalisti jolloin menee ihan vaan varpaan kärjellä painamalla). Kulutusmittarissa eron huomaa myös selvästi,suoralla ja tasaisella pätkällä koko ajan viisari tuppaa olemaan 10l/100km kohdalla kun normaalisti on siellä 4-6 välissä eikä ylämäessäkään nouse vakkari päällä kovin korkealle. Johtuen siitä että pedaalia joutuu nyt painamaan aika reippaasti tasaiseen etenemiseen heittää automaatti nyt koko ajan pienempää vaihdetta sisään. Sitten kun koneen kierrokset on >2000/min vetoa tuntuu olecan aivan normaalisti eli ahdin ainakin ahtaa. Ongelmana siis nuo alakierrokset ja sitä myöten tasaisessa matka-ajossa selvästi pompannut kulutus.

                                Itse en näistä mitään tiedä mutta tuli mieleen että voisiko kyse olla siitä että turbon johdinsiivet olisi jotenkin jumissa? Auto on vm. 2006. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Toinen kysymys vielä että paljonko saa dieselin koneen lämpö tasaisessa reippaamassa ajossa olla maksimissaan? Paljon on puhuttu dieselien kylmänäkäymisongelmista,joka omaanikin ennen termarien vaihtoa vaivasi mutta nyt tuntuu sitten yhtään reilummassa ajossa nostavan lämmöt likemmäs 100 astetta ja pari kertaa on mennyt hieman ylikin. Lämpö laskee heti kun kierrättä konetta hetken pienemmällä vaihteella. Järjestelmä ilmattu huolella,kabiiniin tulee lämmintä ja jäähdytin nesteen määrä pysynyt tarkalleen samassa nyt vaihdon jälkeen. Mainittakoon että tuo lähemmäs 100astetta on moottoritienopeuksissa,taajamassa lämpö on siinä 93-94astetta.

                                Comment

                                Working...
                                X