E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Originally posted by GuGi_ View Post
    Mikäs siellä sitten hoitaa hukkaportin virkaa? On nää dieseltekniikat vielä yhtä hepreaa mulle.
    Lue muuttuvasiipisestä ahtimesta esim. tästä tai vaikka tästä
    Edit: Ja minun autossa sillointällöin samaa vikaa, välillä kulkee paremmin ja välillä ei, sammuttaa niin taas mennään. Vikakoodia ei ole kylläkään tullut ja vika ehkä tulee enemmän esille kesällä. Jollakin täällä oli samaa vikaa vaihto turbossa joka oli mennyt takuuseen, jonka jälkeen vika oli hävinnyt. Vika johtuu ilmeisesti ettei siipien testaus ei toimi tarpeeksi nopesti startatessa tms.
    Last edited by Mik@; 24-01-2013, 10:15.
    E61 520Da

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      Originally posted by Mik@ View Post
      Lue muuttuvasiipisestä ahtimesta esim. tästä tai vaikka tästä
      Edit: Ja minun autossa sillointällöin samaa vikaa, välillä kulkee paremmin ja välillä ei, sammuttaa niin taas mennään. Vikakoodia ei ole kylläkään tullut ja vika ehkä tulee enemmän esille kesällä. Jollakin täällä oli samaa vikaa vaihto turbossa joka oli mennyt takuuseen, jonka jälkeen vika oli hävinnyt. Vika johtuu ilmeisesti ettei siipien testaus ei toimi tarpeeksi nopesti startatessa tms.
      Kiitoksia linkeistä.

      Mistä lähtien bemareissa on ollut noi muuttuvasiipiset ahtimet (E39,E6X)? Eikö tossa 30d:ssä ollu sähkösesti ohjattu toi ahdin? Ja 35d:ssä oli alipaineella ilmeisesti tommonen painekello? Oonko ihan mettässä ajatuksineni?
      Tästä päästäis siis siihen että oisko tää 30d:n ahtamattomuusongelma nimenomaan sähkövika? Eli vois juurikin olla tommonen testauksen epäonnistuminen käynnistettäessä. Onko siltä suunnalta tullu vastaan mitään tiettyä aiheuttajaa ton testin epäonnistumiselle?
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Ihan ensimmäiset e60 taitaa olla kellolla, onkohan -03 loppuvuodesta tai -04 alkuvuodesta sähköohjaus? 35d on kellolla, lci:stä en tiedä. Kyllä se luultavasti on sähkö vika vai liekkö vaan siivet jumissa? sitä en tiedä. En nyt muista kenen kanssa siitä oli juttua, mutta niin sitä arvuuteltiin. Oli varmaan tässä topicissa.
        edit: tuossa ahtimen kyljessä servo mikä ohjaa siipiä:

        E61 520Da

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Mik@ View Post
          35d on kellolla, lci:stä en tiedä.
          LCI on myös alipaineohjattu, 3 eri kelloa
          (pakosarjan läppä joka ohjaa pakokaasut jommalle kummalle turbolle,
          ahtoputken läppä joka estää ahtojen karkaamisen takaisin turbolle,
          ja hukkaportin kello).

          LCI ja Pre-LCI mallit pikkeavat toistaan, ei taida mikään noista osista käydä ristiin.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
            Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
            Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by Supa View Post
              Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
              Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
              Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.
              Mulla on viriohjelma koneessa ja egr poistettu käytöstä. Voihan kai siinä ohjelmassa olla joku bugi mikä on nyt alkanu vaivaamaan/ko?
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by GuGi_ View Post
                Mulla on viriohjelma koneessa ja egr poistettu käytöstä. Voihan kai siinä ohjelmassa olla joku bugi mikä on nyt alkanu vaivaamaan/ko?
                Tuskin sitten.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  Originally posted by Supa View Post
                  Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
                  En minä sitä epäillytkään ettetkö tietäisi, mutta gugi edellisellä sivulla kysyin mikä on portin tilalla.
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Ei mitää...
                    Last edited by Supa; 24-01-2013, 22:09.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      DISsillä saapi sen turbon siivistön ohjauksen testaustilaan, eli se naksuttaa tuota servoa (jos siis sähköllä) laidasta laitaan ja siivet säätyy sitte samalla. Tekee joka startin yhteydessä tuon.

                      Jos siivistö ei liiku tarpeeksi vikkelään tai koko liikerataa->mosa vikatilaan vaikkei mitään valoja syty.

                      Mulla juuri teki uusi garret 10k ajettuna tuota, testerillä sitten ajeltiin niin se turbon vivusto takelteli, nitisi ja natisi. Vaihdettiin uusi ja ongelmat poissa.

                      Kokeilepas ensin rasvata kunnolla se siivistön ohjaustanko ja ympäröivät osat, josko sillä saisi pelaamaan.
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Kyllä se pitäisi juuri nimenomaan kuivana toimia. Jos sinne menee mömmöjä tunkemaan niin ne ajansaatossa kuumenee ja kovettuu sekä kerää muuta pölyä jonka jälkeen ei ainakaan liiku mikään mihinkään.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7551
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Supa View Post
                          Niin siis kyllä mä bensapeleissä ymmärrän hukkaportin idean mutta ei dieselissä ole moista
                          Se että koodi herjaa ahtopaineen ohjausta ei välttämättä tarkoita että siinä olisi vikaa vaan se voi olla myös seuraus.
                          Eli jos esim egr venttiili jää auki ja ahdot karkaa takaisin pakosarjaan niin tämä selittäisi myös asian.
                          Äläpä sekoita VNT ahtimia ja tavallisia.
                          Esim. 535d:ssä on kaksi normaalia ahdinta, ei VNT.

                          Kerro mulle miten sitä ahtopainettä säädetään jos ei ole VNT
                          eikä ole hukkista?
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Joo mutta alunperin oli kyse -04 530d:stä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • enins
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2009
                              • 521
                              • Rauma

                              Originally posted by Mik@ View Post
                              Ihan ensimmäiset e60 taitaa olla kellolla, onkohan -03 loppuvuodesta tai -04 alkuvuodesta sähköohjaus?...
                              EURO 3 päästönormin 530 d:t lienevät kaikki alipaineohjattuja, EURO 4 sitävastoin sähköllä. En tiedä kauanko EURO 3:sia on saanut tehtaalta tilattua, mutta joskus kattelin briteissä olevan -06 autoja vielä 3:na.
                              Oma Saksantuonti on 12/03 ja EURO3.
                              Autokalusto: 320d f30

                              Comment

                              • GuGi_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 700
                                • Vantaa city

                                Jaa-a.

                                Eilen tuli käytettyä autoa kahesti. Eka aamusta pihasta lähtiessä huomaan että ajellaan ilman turboa, n.200m auto seis ja uudelleenkäynnistys -> kaikki toimii taas. Illasta sama juttu. Tuli nyt tutkailtua tota EURO3/4 juttua ja löysin tuolta mistä noita varustelistoja katellaan ni tämmöstä tietoa. Eli ton mukaan olis EU3 päästöhommelit. Onko se nyt sit kuitenkin alipaineohjattu se ahdin? Selviikö toi vaan kaivamalla ahdin esiin vai löytyykö jostain tuo tieto? Jos ei sähkönen ni oisko mahollisia mekaanisia kohteita aiheuttajaks?
                                Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 08:47.
                                "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                                F11 525d -11
                                E60 M5 -05
                                E12 530i -75
                                E32 730i - 91
                                Chevy Silverado 3500 -93
                                R33 Skyline GTS-T -93

                                Comment

                                Working...
                                X