memebuy23buy

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3ino
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 12
    • Espoo

    Originally posted by Pex View Post
    jahas..kuinka tärkeää on että neliömillit sattuu olemaan just samat? Eli jos on paksuudessa eroa niin mitä siinä voi tapahtua?
    Mistä nuo paksuudet tietää, mikä on mitäkin? Onko ne merkattu piuhoihin?

    Mulla on takalasi jumissa, joten noiden kourujen irrottelu ei onnistune kuin kourujen 2 ja 3 (vasemmalta lukien) kohdalla? Kourut 1 ja 4 saanee auki vasta kun lasi on äherretty auki (siitä laitan kysymyksiä ko. threadiin). Vai onko nuo kakkonen ja kolmonenkin mahdotonta irrottaa kun lasi on kiinni?

    Taikinoin kolmoskourua tuossa hetki sitten ja kourun muovinen pidiketappi ei lähtenyt pois kuin osina...tai sitten en vaan osannu
    Jälki vaihe vaiheelta oli kuvien mukaista. Ennenkuin hajotan loputkin niin osaisko joku neuvoa saako noita ehjänä irti ja mitä rikkoontuneiden tilalle vois ajatella?

    Oliskos tästä apua tuohon pidiketappihommaan?

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      Originally posted by H3ino View Post
      Oliskos tästä apua tuohon pidiketappihommaan?

      https://skydrive.live.com/view.aspx?...98&app=WordPdf
      tästäpä ohjeesta juurikin yritin ottaa oppia, mutta kappaleiksi meni tuo tappi
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Tapit eli nastat lähtee nätisti irti kun osaa tekniikan,
        eli painaa keskeltä n. 3 mm paksulla naulalla tms. keskustasta tapin pois...

        Johtojen paksuudella ei ole muuta väliä kuin että ne on riittävät, ylipaksuista ei ole muuta haittaa kuin se että nei ei mahdu kouruun...
        Tarkkaanottaen virrankesto on se merkittävin tekijä, silikonipiuhoissa virrankesto on isompi kuin normaaleissa piuhoissa (kuori kestää enemmän lämpöä)...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          Originally posted by stonecold View Post
          Sitä tappia ei olisi tarvinnut ottaa pois. Itse ainakin sain homman tehtyä kouru kiinni.
          Ensin yritin ottaa tappia pois, mutta kun oli niin piukassa, niin yritin tehdä homman kouru paikoillaa. Ja siinä myös onnistuin.
          Ajattelin jos sen tapin ottaa väkisin pois, niin vaikea löytää uutta tilalle.... :think
          no voihan p....e!
          En kyllä tosin tajua miten kaapelinippuun pääsee käsiksi ellei tuo kouru ole auki? Pitääkö nippu vetää kokonaisena kajarin reiästä tai tuuliohjain lipan alta pois vai mitenkä?

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Tapit eli nastat lähtee nätisti irti kun osaa tekniikan,
          eli painaa keskeltä n. 3 mm paksulla naulalla tms. keskustasta tapin pois...
          eli tarkoittanet että kolmoskourun musta tappi työnnetään takaa katsoen oikealta vasemmalle sen holkin läpi ja neloskouru taasen toisin päin?
          Last edited by Pex; 22-07-2013, 15:01.
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • stonecold
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 16
            • Suomi

            Originally posted by Pex View Post
            no voihan p....e!
            En kyllä tosin tajua miten kaapelinippuun pääsee käsiksi ellei tuo kouru ole auki? Pitääkö nippu vetää kokonaisena kajarin reiästä tai tuuliohjain lipan alta pois vai mitenkä?



            eli tarkoittanet että kolmoskourun musta tappi työnnetään takaa katsoen oikealta vasemmalle sen holkin läpi ja neloskouru taasen toisin päin?
            Väännät sen kourun kannen pois ruuvimeisselillä. Se lähtee aika kivuttomasti, kun kannen molemmilta puolilta hieman vääntää.

            EDIT: Tuli mieleen, että takalasi pitää olla kyllä sitten auki.

            Comment

            • Pex
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 353
              • Kuusamo

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Tapit eli nastat lähtee nätisti irti kun osaa tekniikan,
              eli painaa keskeltä n. 3 mm paksulla naulalla tms. keskustasta tapin pois...
              no näinhän ne sitten nätisti lähtikin kun aikani sompailin. Kiitti vinkistä. Täytyy tuon yhden rikkoutuneen tilalle kehitellä joku viritys.

              ...vielä kun sitten sais tuon perhanan takaikkunan auki niin tinaustalkoot pääsis alkuun
              Last edited by Pex; 23-07-2013, 00:19.
              Nykyään mennään Volkkarilla

              Ex. E61 520dA 2006

              Comment

              • Pex
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 353
                • Kuusamo

                kysyin tuolta. Kokonaishalkaisija tuolla piuhalla 2.0mm, johtimet 0.25mm2.

                Oulussa SP-Elektroniikka ainakin myy metritavarana tuota 2.0mm silikonipiuhaa, jonka johtimen pinta-ala on 0.5 mm2, eli eristepaksuus ohuempi.
                Nykyään mennään Volkkarilla

                Ex. E61 520dA 2006

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  Originally posted by Pex View Post
                  ...vielä kun sitten sain tuon perhanan takaikkunan auki niin tinaustalkoot pääsis alkuun
                  Sen ikkunan lukituksen pystyy vapauttamaan kun raottaa takaluukun ison muoviverhouksen osittain irti sieltä lukosta eli lasinpyyhkijän juuresta.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Pex View Post
                    no näinhän ne sitten nätisti lähtikin kun aikani sompailin. Kiitti vinkistä. Täytyy tuon yhden rikkoutuneen tilalle kehitellä joku viritys.

                    ...vielä kun sitten sain tuon perhanan takaikkunan auki niin tinaustalkoot pääsis alkuun
                    Itse olen avannut oikosulkemalla kaiuttimen takaa lasinavauskytkimen piuhan maihin. Väri taisi olla ruskea-keltainen tai joku muu ruskeapohjainen ohut johto ja on siis sisemmässä oikeanpuoleisessa kourussa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • H3ino
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 12
                      • Espoo

                      Kun tuntuu olevan tietoa / Taitoa / kontakteja, niin ajattelin että voisiko joku kasata tarvittavat kaapelit ja myydä paketin minulle?

                      Toimiiko tuo WDS ollenkaan vai onko vika mun koneessa kun en saa mitään kuvia auki?

                      Comment

                      • Hjördis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 174
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by H3ino View Post
                        Kun tuntuu olevan tietoa / Taitoa / kontakteja, niin ajattelin että voisiko joku kasata tarvittavat kaapelit ja myydä paketin minulle?
                        Ainakin Ebay.de:ssä löytyy halukkaita, hakukentään esim. "e61 kabelbaum heckklappe".

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          Originally posted by Hjördis View Post
                          Ainakin Ebay.de:ssä löytyy halukkaita, hakukentään esim. "e61 kabelbaum heckklappe".
                          ainut vika ettei edes värit täsmää ja liittimetkin on paskoja.

                          Wurthiin kun jollain kaverilla tili niin ostat onestep liittimiä, 2,6mm paksuohin lankoihin ja 2mm
                          Liittimet ohuihin lankoihin.

                          Olisko n.60kpl ohuita ja n. 16kpl paksuja. En enää jaksa muistaa montako niitä paksuja lankoja on..
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • Pex
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 353
                            • Kuusamo

                            Originally posted by Spetke View Post
                            Tulee vaan aika turpeisen paksuja johtonippuja noilla silikooni johdoilla kun niinssä on sen verran paksut ulkohalkaisijat verrattuna perinteisiin johtoihin.
                            Ja aika vaisu valikoima on johdon paksuuksia, vain 0.25, 1.0 ja 1.5.
                            Tuohon pitäisi saada vielä 0.5 ja 0.7 sekä 2.5 johdot, että saisi korjattua johdot oikeilla paksuuksilla.
                            joo, kajarin puolelta kun yhtä nippua availin niin olihan siellä niin pirun ohutta johtoa, että eipä taida silikoonina löytyä mistään. Itellä hankittuna 0.25mm2 silikoonia ja 2 millin kokonaispaksuudella ei noita kaikkia kyllä saa mitenkään korvattua uusilla ja mahdutettua kouruun. Pitänee tyytyä PVC:en ja talven jälkeen taas varautua korjaamaan.

                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Wurthiin kun jollain kaverilla tili niin ostat onestep liittimiä, 2,6mm paksuohin lankoihin ja 2mm
                            Liittimet ohuihin lankoihin.

                            Olisko n.60kpl ohuita ja n. 16kpl paksuja. En enää jaksa muistaa montako niitä paksuja lankoja on..
                            nuo one-stepit lienee liimakutistesukkia.
                            Olettekos laittaneet kutistesukkaliitokset/tinaukset molempiin päihin? Saranan jälkeen luukun puolelle kutistesukat helppo sulatella, mutta kajarin päässä alkaa olla jo aika ahdasta työskennellä, ellei sitten laita reilusti löysiä liitoksen tekoa varten ja tunkee häntä sitten ylimääräset sinne katon väliin. Vai onko kukaan käyttänyt irrotettavia liittimiä tuolla kajarin päässä?
                            Nykyään mennään Volkkarilla

                            Ex. E61 520dA 2006

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3144
                              • Tampere

                              Aiheesta löytyy myös kuvallinen selostus: KLIK.

                              Comment

                              • Pex
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 353
                                • Kuusamo

                                Originally posted by MNi View Post
                                Aiheesta löytyy myös kuvallinen selostus: KLIK.
                                kiitokset linkistä. Hyvä ohje.

                                Onko joku onnistunut löytämään kytkentäkuvaa, joissa olisi väreittäin koot noille piuhoille?
                                Nykyään mennään Volkkarilla

                                Ex. E61 520dA 2006

                                Comment

                                Working...
                                X