ei tuo nyt loppujen lopuksi mikään iso vika ole ja on vielä helppo korjatakkin, hieman työläs mutta silti. ei tuohon montaa euroa mene jos viitsii alkaa tekemään
tuliko hintoohinsa tilata nuo kaapelit, vaihoikko kaikki johdot ja miltä kohtaa. menikö kauan kun tuli kabelit perille?
Ei ne piuhat pali mitään maksa kun esmes tuolta Brittien eBaysta tilailee. Jos haluaa sniiduilla, niin sit ostaa vaan tavallista kutaria ja juottaa joka liitoksen normi meiningeillä ja paiskoo kutistesukat päälle niihin liitoksiin. Se vei mun mielestä ainakin niin perkeleesti aikaa, että toisen kerran kun korjasin piuhoja niin vedin niillä kutistesukka-tinajatkoilla niin säästy aikaa paljon.
Omani katkaisin sieltä takakaiuttimien holetsekeistä niin "syvältä" kuin sain, ja sieltä luukun päästä porrastettuna eri kohtiin siitä kun ne lähtee menemään sivuille saranoitten kaapelikouruista. Kaikki muut johdot pistin uusiksi paitsi antennin koksukaapelin.
Oikealla puolella johdoissa jotka menevät mm rekisterikilven valoihin on harmaakeltainen johdin. Saman värisiä johtoja on ilmeisesti kolme. Onko tietoa mihin ne menevät?
Yksi menee oikenpuoleiselle rekisterikilvenvalolle. Entä muut?
Oikealla puolella johdoissa jotka menevät mm rekisterikilven valoihin on harmaakeltainen johdin. Saman värisiä johtoja on ilmeisesti kolme. Onko tietoa mihin ne menevät?
Yksi menee oikenpuoleiselle rekisterikilvenvalolle. Entä muut?
Muistaaksein kaikki on erinäisiä maajohtoja. Omassa ainakin ne maat meni ristiin kun olivat samanvärisiä..
Oikealla puolella johdoissa jotka menevät mm rekisterikilven valoihin on harmaakeltainen johdin. Saman värisiä johtoja on ilmeisesti kolme. Onko tietoa mihin ne menevät?
Yksi menee oikenpuoleiselle rekisterikilvenvalolle. Entä muut?
Niitä harmaa-keltaisia oli kaksi, mielestäni toinen aavistuksen paksumpi kuin toinen. Ei tietoa mihin menevät. Oli kyllä tuokin oikein taas saksalaisten älyn väläys laittaa 2 "samanlaista" piuhaa samaan johtonippuun", onneksi olin vahingossa katkaissut ne molemmista päistä eri mittoihin niin pystyi arvaamaan oikeat päät kerralla.
Toinen älynväläys on ne keskimmäisten johtukourujen pidikkeet siellä sarananpäällä, olisivat tehneet 0,5cm lyhyemmät "liuskat" niin johtokuorut lähtisi kätevästi irti. Lähteehän ne nytkin pienellä väkivallalla ilman että irrottaa saraa takalasista (yksin en uskaltanut irrottaa saranaa kun missään ei oikein suoraan mainittu että mitä tuosta tapahtuu oikeati tapahtuu, tyyliin tippuuko se takalasi ).
LCI:ssa vasemman puoleisin johtonippu oli ainakin eri näköinen kaiuttimen reiästä kurkisteltuna (kunnon sukka kaapeleiden päällä) kuin oikean puoleiset piuhat. Jäi sitten nuo vaihtamatta kun 6h meni oikean puolen piuhojen kanssa kikkaillessa ja 2. vasemmalta oleva 1 piuha oli ehjä niin motivaatio oli täysin loppu repiäkseni tuota 1. vasemmalta sen enempää auki (mahdollisesti katkenneita johtoja kun ei näe ellei katkaise sitä johtonippua ja pujota kaiuttimen reiästä ulos )... Rikki nekin kyllä varmaan on, mutta eikös oikealla ole kaikki "olennaiset" johdot eli keskuslukitus ja takaluukun & lasit lukot?
Piuhat kannattaa tilata tuon ebay-kauppiaan oikeilta webbisivuilta (http://componentshop.co.uk/) niin saat kaikkia eri värejä pieniä pätkiä (kuten joku jo sanoikin niin näillä näyttäisi pärjäävän: 22awg, 18awg ja 14awg). Tilaukseen tosin tuli 50£ postikuluja, mutta maksoin ja mailia perään niin todelliset postikulut olivat 4,5£ ja loput rahat palautui (tiistaina muuten tilasin ja perjantaina oli perillä).
Itsellänä oli kiinasta tilatut juotossukat ja en tiedä oliko piraatti tavaraa vai ei, mutta helvetin huonosti se tina suli, helposti paloi koko sukka puhki (tilaisin jälkiviisaana täälläkin olleesta brittilinkistä nuo sukat siinä toivossa että ovat parempia, lisäksi tulevat perillekin paljon nopeammin). Lisäksi toinen pää oli pienempi kuin toinen (auton orkkisjohto meni just tuohon pienempää reikään). Ehkä tuolla dremel versatipillä olisi voinut saada homman paremmin hoidettua lämpöä heijastavan kourun ansiosta kuin 7:en halpisvastinetoholla (kannatti tässäkin varmaan "säästää"...) (http://www.motonet.fi/fi/tuote/806828/Kaasujuotin). Päädyin sitten käsin juottamaan 22awg piuhat ja siten vedin tuon juotossukan päälle (eli tähänkin meni vielä hieman ylimääräistä aikaa). Lisäksi vetäisin vielä kierroksen teippiä joka liitokseen, koska osasta tuli tina pienestä reiästä läpi joka siis varmaan syntyi siitä kun piti antaa lämpöä niin järjettömästi että tina sulaisi.
kirkkaat sukat just ja just menivät noihin 22awg liitoksiin, sinisillä 14 awg liitokset ja punaisilla 18awg:t (punainen varmaan kyllä kutistuu tarpeeksi joten sillä saanee tehtyä myös tuon 22awg ja tinaakin on enemmän).
Mielestäni kokonaisuudessaan niin paska homma (tai sitten oli huono työkalu & sukat) että helposti olisin valmis maksamaan 200e osat & työ (olettaen että se tehdään kunnolla ), en tosin tiedä tekeekö joku tuolla rahalla, mutta 2 kertaa kyllä kannattaa miettiä ennenkuin hommiin alkaa varsinkin näin "talvella"...
Itseasiassa saisi kyllä bmw itse korjata kötöstyksensä (en usko/toivo/kuvittele että näin oikeasti tapahtuisi ) sillä kyseessä on sen verran törkeä suunitteluvirhe, onkohan edes 3 vuotta vanhassa biilissä kaikkien johtojen eristeet enää ehjät...
Mulla kusas yhdestä tai kahdesta juotossukasta tinaa sellanen pikku piskollinen läpi kun sillä versatipillä noita piuhoja sulattelin kasaan. Eli ei kannattane siis tossa kohtaa nuukailla mikäli yhtään haluaa omia hermojaan säästää. Munkin mielestä oli todella vittumainen homma ensimmäistä kertaa tehtäessä ilman noita tinaa sisältäviä juotossukkia ja kaasukolvia, eikä kyllä noittenkaan kanssa mene Top-10 mukavimpien autofiksien listalle...
Olisko kenelläkään antaa vinkkiä kuka takaluukun johtosarjojen johtoja Tampereen tai Pirkanmaan alueella korjaisi luotettavasti eikä järjettömän kalliilla?
Oireita: Takalasi ei aukea, takalasinpyyhin ei pyyhi (voi olla myös jumissa)
Takalasin mikrokytkimen johtoja olen yrittänyt hinkuttaa kupareistaan yhteen muttei lasi silti aukea.
Voisi katsoa tuota johtosarjaa ja vaihtaa jos siellä näyttää olevan noita johtoja rikki.
Olisko kenelläkään antaa vinkkiä kuka takaluukun johtosarjojen johtoja Tampereen tai Pirkanmaan alueella korjaisi luotettavasti eikä järjettömän kalliilla?
Voisi katsoa tuota johtosarjaa ja vaihtaa jos siellä näyttää olevan noita johtoja rikki.
Ite tekisin jos osaisin...
Sama pyyntö, mutta pk-seutu. Takalasinlämmitin ei toimi ja radio särisee (antennivahvarin piuha poikki?).
Old golfers never die, they only lose their balls.
Comment