Ei oota itsekin sain joka paikasta kuulla kun kyselin ja eri paikoissa selvittelivät mahdollisia alustoja mutta ei vaan löydy. Ta-technicsistä ei kokemusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 madallus
Collapse
X
-
Originally posted by Bablo81 View PostSaatavuus tosi heikkoa säädettäviin tolppiin nelikkoon, KW:n satsia on mutta hinta aika suolainen 2000€. Itse koitin ettiä kans omaani mutta tyytyminen oli H&R -35mm etujousiin. Lueskelin aiemmin juttuja että pohjais iskarit näillä jousilla. Noh jouset tuli laitettua alle ja ekat tuntumat oli että nätisti toimii, mutta kyllä pohjaa aika pienestä. Kysyin marmorilta että onko eroa m-Sport iskarin pohjaanlyönti kumilla eroa nelikon iskarin kumiin niin vastaus oli että samanlainen olis m-sportin kanssa... Ajattelin että olisin vaihtanut sinne samalla nuo m-sportin kumit... Onko minua johdettu harhaan, korjatkoon ken tietää?BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostEi ole tainnut M-sport paketilla tulla neliveto alustaan mitään muutoksia. Eli normi iskarit ja kumit M-sportissakin. Saakohan sinne sovitettua M-sport kumia takavetoisesta tai sitten lyhennettyä sitä originaalia?f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
-
Kaikissa tehtaan E60-alustakombinaatioissa on erilainen pohjaanlyöntikumi. Jopa takavetoisen kahdessa erilaisessa sporttialustassa, vaikka niissä on samanlaiset jouset.
Takavedon (etuvaimentajan) pohjaanlyöntikumi, osa nro.9: 31 33 6 764 085 - Vakioalusta
Takavedon (etuvaimentajan) pohjaanlyöntikumi, osa nro.9: 31 33 7 905 316 - M-Sport -alusta
Takavedon (etuvaimentajan) pohjaanlyöntikumi, osa nro. 9: 31 33 6 764 086 - SportSuspension -alusta
Nelivedon (etuvaimentajan) pohjaanlyöntikumi, osa nro.10: 31 30 6 774 699 - xDriven alusta
Comment
-
-
Mitä muuta tarvitaan?
Eli auto on vakio E61, johon tulossa HR 35mm jouset, uudet bilstein B4 iskarit, uudet bmw omat yläpään laakerit, sport pohjaanlyöntikumit, perän säätö 20mm alemmaksi. Raidetangon päät vaihtuvat samalla.
Mitä muuta olisi syytä tehdä, jotta alustan madallus&urheilullisuus onnistuisi?
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostEli auto on vakio E61, johon tulossa HR 35mm jouset, uudet bilstein B4 iskarit, uudet bmw omat yläpään laakerit, sport pohjaanlyöntikumit, perän säätö 20mm alemmaksi. Raidetangon päät vaihtuvat samalla.
Mitä muuta olisi syytä tehdä, jotta alustan madallus&urheilullisuus onnistuisi?
Itselläni on tällä hetkellä vähän vastaavanlainen setti, jossa on Eibachin -30mm jouset ja uudet Sachsin vakiovaimentajat. Erittäin hyvä kompromissi suomen teille, mutta heti huomasi että vakiot kallistuksenvakaajat ei ns. "keskustele" vähänkään sporttisempien tolppien kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostBilsteinin B4 vastaa hyvin pitkälti orggisvaimentajaa, joten tässä tapauksessa tulet kaipaamaan jäykempiä kallistuksenvakaajia. Esim. M-sportin vakaajat vähentää vaappumista merkittävästi. Mielestäni jo vakioalustalla nuo ohuimmat vakiovakaajat on ehdottomasti E60:n heikoin lenkki, jonka huomaa hyvin motarin rampeilla.
Itselläni on tällä hetkellä vähän vastaavanlainen setti, jossa on Eibachin -30mm jouset ja uudet Sachsin vakiovaimentajat. Erittäin hyvä kompromissi suomen teille, mutta heti huomasi että vakiot kallistuksenvakaajat ei ns. "keskustele" vähänkään sporttisempien tolppien kanssa.
Ei liene kovin kallis setti eteen? Meylen osia näyttää olevan helposti saatavilla....
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostKiitos vinkistä. Tarkoitatko että vahvistetuista kallistuksenvakaajan nivelistä olisi apua tässä?
Ei liene kovin kallis setti eteen? Meylen osia näyttää olevan helposti saatavilla....
Itselleni tilasin pari viikkoa sitten Ruotsalaiselta purkaamolta M-Sportin vakaajat (etu+taka), joille tuli hintaa kotiin toimitettuna 134€. Hiekkapuhallus ja jauhemaalaus 40€ sen päälle. Kumipuslat (20-30€) pitää tietysti tässä tilanteessa uusia, jolloin voi harkita vaikka Powerflexin osia, mutta itse en niistä henk.kohtaisesti pidä (mukavuussyistä).
Vakaajan osanumerot on samat kaikissa E60/E61 moottorivariaatioissa:
ETUVAKAAJA (kaikki mallit)
TAKAVAKAAJA (kaikki mallit)
ETUVAKAAJA M5
TAKAVAKAAJA M5Last edited by JKK; 14-04-2015, 11:45.
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostEdit: Onko kellään tietoa sopiiko AP Sportfahrwerke tai Lowtec säädettävät tohon nelivetoon?
Itse itselleni vastaten EI sovi.
Tänään tuli viimein uudet renkaat joita vanteet on jo pari viikkoa odotellu. Nyt ihan pikkasen polttelis lyödä setti alle, mutta tolla vakio nelikko alustalla se ei ehkä silmää hivele :think
Tässä käy kohta niin että tilailen tommosen tic-tac-technixin ja kokeilen miltä se tuntuu. Hintansa puolesta se ei ainakaan kovin korkeelta puusta pudota jos osottautuu aivan sudeks...
Mites muut nelivedon tai vakioalustan omaavat jotka ootte perää madaltanu, niin kummosta laskua noi vakioiskarit kestää? Ja onko sinne joku vaihtanu jämäkämpää tilalle?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostItse itselleni vastaten EI sovi.
Tänään tuli viimein uudet renkaat joita vanteet on jo pari viikkoa odotellu. Nyt ihan pikkasen polttelis lyödä setti alle, mutta tolla vakio nelikko alustalla se ei ehkä silmää hivele :think
Tässä käy kohta niin että tilailen tommosen tic-tac-technixin ja kokeilen miltä se tuntuu. Hintansa puolesta se ei ainakaan kovin korkeelta puusta pudota jos osottautuu aivan sudeks...
Mites muut nelivedon tai vakioalustan omaavat jotka ootte perää madaltanu, niin kummosta laskua noi vakioiskarit kestää? Ja onko sinne joku vaihtanu jämäkämpää tilalle?Last edited by Bablo81; 14-04-2015, 18:19.f11 530xd m-sport -12
- ex e61 530xd m-sport, -06
- ex e39 530d, -00
- ex e30 320 touring
Comment
-
-
Ok. Mulla varmaan ois tarkotus laskee edestä 40-50mm ja takaa 30-40mm. Pohjaako noi vakio takatolpat yhtä helpolla kun edessä?
Onko kellään tämmöstä nelikkoa jota ois laskettu enemmän ku ne h&r-35 ja perästä pari senttiä?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostOk. Mulla varmaan ois tarkotus laskee edestä 40-50mm ja takaa 30-40mm. Pohjaako noi vakio takatolpat yhtä helpolla kun edessä?
Onko kellään tämmöstä nelikkoa jota ois laskettu enemmän ku ne h&r-35 ja perästä pari senttiä?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTakana ei tapahdu pohjausta vaikka tiputtaisi enemmänkin, mutta ilmajouset ei vaan enää toimi kunnolla. Perästä tulee liian löysä. 30-40mm varmaan menee vielä ihan hyvin, mutta tuon enempää en kyllä laskisi."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
Comment