Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oinas
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 102
    • Oulu

    En tarkkaan mitannut silloin, mutta kun ne pani vierekkäin niin
    Muistaakseni noin 2 sentin ero oli pituudessa.

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      OK, Kiitokset vastauksesta. Voisi kuvitella että bensakoneinen 6-kone on keulastan aavistuksen painavampi kuin 520d? Vai onko? Jos on niin varmaan asettuu johonkin 350mm pintaan korkeus?

      Eli suosiolla kannattaa lyhentää vakiomallista pohjaanlyöntikumia n. 30mm? Vai ostaako sitten sporttialustan kumit samantien. Kerkesin jo tilaamaan ne Eibachit eteen, joten kokeillaan niitä ensin.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • oinas
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 102
        • Oulu

        Laittaisin sporttialustan pohjaanlyöntikumet suosiolla. Ovat myös jäykempää materiaalia kuin vakio.

        Comment

        • oinas
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 102
          • Oulu

          Muistu vielä mieleen, että pohjaanlyöntikumi kiinnittyi noissa hieman eri kohdasta iskarinvarteen. Jos vakiokumia ois lyhentänyt ylhäältä niin ei ois se ja musta "haitarikumi" pysyny enää paikallaan. M-sport pohjaanlyöntikumi puristuu varteen keskiosasta, jolloin sitä on helppo vielä tarvittaessa lyhentää.

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            Jaksoin selata viimeiseltä sivulta sivulle 15 asti, en löytänyt juttua BC Racingin coilisarjasta. Mistä saisi edullisimmin ja tuleeko mukana vain etutolpat, taakse ei iskareita? Onko muita hyviä budjettisarjoja joilla saisi madallusta enemmän kuin 50mm?
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              Kysymys peränsäädöstä, vaikka kysymys kuuluisikin INPA-topikkiin;

              Alla olevassa kuvassa on näkymä INPA:n säätöikkunasta. Meneekö homma niin yksinkertaisesti, että tässä ikkunassa syötetään lukema millimetreinä, joka halutaan pudottaa perää ja se on sitten siinä? Ja nostettaessa sama juttu mutta lukeman eteen miinusmerkki. Eli loogisesti vähän nurinkurisesti? Jostain luin että tämän jälkeen pitäisi vielä ajaa manuaalitoiminnolla perä yläasentoon ja virrat autosta pois/päälle. Onko tämä kuitenkaan tarpeen?

              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 840
                • Espoo

                Originally posted by revote View Post
                Jaksoin selata viimeiseltä sivulta sivulle 15 asti, en löytänyt juttua BC Racingin coilisarjasta. Mistä saisi edullisimmin ja tuleeko mukana vain etutolpat, taakse ei iskareita? Onko muita hyviä budjettisarjoja joilla saisi madallusta enemmän kuin 50mm?
                Mamasanilta voit tilata pelkät etutolpat. Hintapolitiikka on ainakin aiemmin ollut täyden sarjan hinta puoliksi + 40€.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Juu noin se perän säätö menee. Lopuksi ajat perän ylös. Käytännössä olen huomannut että autolla kannattaa ajaa pikku lenkki molempiin suuntiin käännellen, näin perä asettuu kunnolla. Pelkällä ylösajamisella lopputulos ei välttämättä tule esiin.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2323
                    • Uusimaa

                    OK, kiitos. Eli lopuksi manuaalisesti niin ylös kuin suostuu menemään ja sitten virrat pois ja vehkeet irti autosta > koeajolle...

                    Meneekö oikeaoppinen säätö siten, että keula ja perä on täsmälleen samalla korkeudella?

                    Originally posted by böntti View Post
                    Juu noin se perän säätö menee. Lopuksi ajat perän ylös. Käytännössä olen huomannut että autolla kannattaa ajaa pikku lenkki molempiin suuntiin käännellen, näin perä asettuu kunnolla. Pelkällä ylösajamisella lopputulos ei välttämättä tule esiin.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Säätöpaikan pitää olla ainakin sivuttaissuunnassa suorassa, pitkittäinkin mielellään kohtalaisen suorassa.

                      Ajamisen pointti on siinä että perässä on tietty toleranssialue joka täytyy ylittää että perä korjaa korkeutta, luokka plus miinus 1cm. Pari tiukkaa kurvia vasemmalle ja oikealle saa rajat ylittymää, perä korjaa ja sitten näet lopputuloksen. Virrat tosiaan käytät pois säädön jälkeen, ennen kurvailua, samoin kuskin oven voit avata ja sulkea, niin auto yleensäkkin korjaa korkeutta.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        Mikä on kaarimitta edessä ja takana M-Sportin alustalla?

                        Entä -30mm jousien ja -50mm jousien kanssa, edessä siis?
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • Mikko1979
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 65
                          • Siilinjärvi

                          Onko muilla ollut ongelmia tuon NELIVETOISEN E61 madalluksessa, meinaa usko loppua ku ei millään saa toimimaan, ihan kun pohjais joka montussa tällä Bilstein B8 iskareilla ja h&r -35mm jousituksella.

                          onko kukaan laittanu tuota KW sarjaa näihin 4WD autoihin, toimiiiko????

                          Mikko
                          BMW E61 530 xd LCI 2007

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            Originally posted by Mikko1979 View Post
                            Onko muilla ollut ongelmia tuon NELIVETOISEN E61 madalluksessa, meinaa usko loppua ku ei millään saa toimimaan, ihan kun pohjais joka montussa tällä Bilstein B8 iskareilla ja h&r -35mm jousituksella.

                            onko kukaan laittanu tuota KW sarjaa näihin 4WD autoihin, toimiiiko????

                            Mikko
                            Nimimerkki Seipäänreikä:llä on KW3 ollut jos useamman vuoden ja kehuu sitä vuolaasti. Mutta on se kalliskin...

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              Olikohan näissä jotain juttua jossain, että pitäisi pohjaanlyöntikumia lyhentää? Voisi auttaa.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • Bablo81
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 168
                                • Savonmua

                                Omaan nelikkoon viime viikolla tuli -35mm H&R ja perää alas koodaamalla. Kaikenlaisia kauhukertomuksia itsekin lukeneena todella tyytyväinen tähän ratkaisuun. Ei ole pohjannut vaikka montuistakin on menty
                                f11 530xd m-sport -12


                                - ex e61 530xd m-sport, -06
                                - ex e39 530d, -00
                                - ex e30 320 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎