memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • celkku
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    Kun sinulta näyttää "puuttuvan" 50 heppaa, niin kannattaisikko laitaa auto kuntoon - tiedä vaikka saisit suunnilleen luvatun tehonkin sitten ...


    Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
    Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...
    Saattaisihan se olla että auto kannattaisi aluksi korjata, vikaa ei vain meinaa löytyä.

    Alkuperäiseen viestiini viitaten, en kommentoinut lastuttajaa tai hänen lupaustaan hevosvoimista. Kiinnosti vain tietää näiden +400hv autojen takapyörä tehoja. Omassani oli 290hv, joten mietin paljonko sitä on hukassa, vai onko ollenkaan.

    Tällä hetkellä autossa on tilanne että ohjelma varmasti antaisi myöden saavuttaa lähelle tuon 400hv tehon jos tosiaan kaikki muu toimisi, tänään vaihdoin maffin, käytännössä ei mitään vaikutusta, taitaa seuraavana olla listalla ainakin mainitsemiesi antureiden tarkastus. Löytyisikö tietoa minkälaisia lukemia miltäkin antureilta saisi tulla, siten että ohjelmaa antaisi vielä "täyden" syötön?

    Leave a comment:


  • TommiT
    replied
    Originally posted by celkku View Post
    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.

    Jos moottorin ja pyörien välissä hukkaantuu 110hv niin joku paikka pitäisi lämmetä aika reippaasti

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by celkku View Post
    Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
    Kun sinulta näyttää "puuttuvan" 50 heppaa, niin kannattaisikko laitaa auto kuntoon - tiedä vaikka saisit suunnilleen luvatun tehonkin sitten ...


    Asiaan vaikuttavat muun muassa eri antureiden antama tieto moottorin tilasta, moottorin ohjain vähentää syöttömäärää niiden perusteella.
    Tärkeitä antureita ovat vaikkapa ilmamassamittari, moottorin lämpöanturi, öljyn lämpö, tuloilman lämpö, ahtoilman lämpö, vaihteisto ölyn lämpö ...
    Last edited by tuikku; 12-06-2015, 08:40.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by celkku View Post

    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
    Ehm...ei.

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by celkku View Post
    Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.
    Josta päästäänkin siihen että laskennallisella moottoriteholla voi pyyhkiä persettä kun vertaillaan tuloksia eri penkkien välillä. Saman penkin välisistä takapyörätehoista voikin jo jotain päätellä, mutta edelleenkin ne huippulukemat ei kerro auton kulusta vaan se miten se auto kulkee kelloa vastaan -foorumiltakin löytyy hyviä esimerkkejä tästä.

    Näissä automaateissa laatikko vaihtaa ~4700rpm ja isommalle vaihdettaessa kierrokset putoaa 3500-4000rpm välille riippuen vaihteesta. Kulun kannalta on siis oleellista paljonko keskitehoa on juuri tuolla 3500-4700rpm välillä käytettävissä -varsin monet kovat penkitetyt lukemat jäävät tuonne alle 4000rpm alle ja puutuvat sen jälkeen joten keskiteho jää paljon pienemmäksi käytettävällä kierrosalueella kuin maksimiteho. Sit ihmetellään kun kulku ei paranekkaan samassa suhteessa vakioon vaikka huipputehoja saati huippuvääntöjä (mitkä täyskaasukiihdytysessä käytettävän kierroslukualueen ulkopuolella) paljon enemmän -ne vaan on liian matalilla kierroksilla kulun/kellon kannalta, mutta saavat auton tuntumaan arkiajossa (pienillä kierroksilla) tehokkaalta.



    Mitä tulee takapyörätehoihin; tuossakaan niitä ei ole kuin 347hp (korjauskertoimia käyttämällä ilmoitetaan moottoritehoa 442hp) joka taas meikäläisittän laskettuna 15% tehohäviöllä (no joo, ehkä vähän alakanttiin kun neliveto) 408hp, mutta ne ovat oikeilla kierroksilla eli ylhäällä ja kulku verrattain erittäin hyvää.

    Väittäsin että 290hp takapyöräteholla ollaan lähempänä 300hp kun 400hp tai ainakin kaukana 400hp tehosta -toisaalta kulkuahan se ei kerro, joten mitä merkitystä...
    Last edited by AiM; 11-06-2015, 10:12.

    Leave a comment:


  • celkku
    replied
    Usein miten toimivat ja oikein kalibroidut tehonmittaus laitteet antavat todellisen luvun takapyörille, tämän takia kysyinkin onko jollain tietoa takapyörä tehoista. Kone tehon laskenta on sitten ihan toinen tarina, varsinkin automaattivaihteisissa.

    Omassa 535dssä oli takapyöräteho 290hv lastutuksen jälkeen, lastuttaja kertoi että tuolla ohjelmalla voisi olla noin 400hv moottoriteho.

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Kyllähän epäilys aitoudesta herää kun tehoa on saatu ulos sataa heppaa enemmän kuin kukaan muu. Mutta kun tulos on julkaistu vissiin arvostetun tekijän toimesta ja virallista kanavaa pitkin eikä aprillipäivänä, niin vaikea uskoa että olisi tarkoituksella vääristetty.

    Originally posted by veku View Post
    Ohhoh

    Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think
    Ei laatikko varmaan pitkässä juoksussa tuosta väännöstä tykkää. Jos oikein ymmärsin harvoista kirjoituksista mitä tästä autosta löytyy, niin vääntö on rajattu 1 -> 3 vaihteilla. Kyllähän nämä ZF laatikot ovat kovaa tekoa, ainakaan omalle kohdalle ei ole vielä tullut vastaan kunnossa olevaa 535d/335d laatikkoa joka olisi väännöllä tai teholla rikottu. Jotkut 335i miehet aja jopa tuplalla väännöllä vs. speksattu ilman ongelmia.

    Originally posted by veku View Post
    Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
    Omistajan mukaan mainitsemisen arvoiset ainekset ohjelman lisäksi ovat hybridi turbot, RS500 cooleri, suora putki ja uudet vakio suuttimet.

    Originally posted by veku View Post
    Yhtäkkiä vois kuvitella että suuttimet ja pumppukin ois vaihtolistalla jos tuollainen lukema tulisi..
    Muutoksia pumpuissa ei mainita missään. Mutta taitaa vakio polttoainesyötöllä päästä aika pitkälle kun huomioi maailmalla löytyvien 440 heppaisten x35d sylkemä musta savu läpi kierrosalueen. Ainakin savun määrästä näyttää siltä että happi loppuu polttokammioissa paljon aikaisemmin kuin polttoaine. Voihan olla että tässä Viron tapauksessa käytetään vielä lisänä onnistuneesti optimoidun metanoliruiskun todistetusti tuoma jopa 50 heppan hyöty x35d koneissa.

    Leave a comment:


  • TommiT
    replied
    Minä en ainakaan luota yhtään ulkomaalaisiin penkkilappuihin kun tuntuu aika isoja eroja löytyvän jo kotimaastakin. Varsinkin automaattilaatikolla varustettujen autojen kohdalla usein väännöt ihan mitä sattuu. Jenkeistäkin kun tulee autoja Suomeen niin monesti niistä on kummasti laivamatkalla hävinnyt 20-30% tehoista.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Yhtäkkiä vois kuvitella että suuttimet ja pumppukin ois vaihtolistalla jos tuollainen lukema tulisi..

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä
    Hybrid turbochargers by TURBOMOTORS
    Cosworth interooler, exhaust, remap by VKM MOTORS

    Tuon verranhan nuo naamakirja linkissä asiaa raottaa. Ei tunnu oikein ihan kaikki tuossa yhtälössä mätsäävän... syöttöpuolelle on pakko tehdä jotain noihin lukemiin päästäkseen.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Ei oo uskottavat laput. Näin sano ainaki asiaan paremmin perehtyneet toverit.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Onkohan tuollainen voima määrä edes mahdollista. ?
    Kaikkihan on nykypäivänä lähes mahdollista, lista muutoksista ois kiva nähdä

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ohhoh

    Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think
    Onkohan tuollainen voima määrä edes mahdollista. ?

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by Hjördis View Post
    Yksi taisi löytyä, aika läheltä jopa.
    https://www.facebook.com/turbomotors...35837899803428
    Ohhoh

    Mitäkähän laatikko on mieltä tuosta voimamäärästä:think

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Missäs se ~550hp x35d tällä hetkellä luuraa?
    Yksi taisi löytyä, aika läheltä jopa.
    Bmw 535d 411kw 1107 N.m Hybrid turbochargers by TURBOMOTORS Cosworth interooler, exhaust, remap by VKM MOTORS

    Leave a comment:

Working...
X