Originally posted by Kissvesala
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko e60 ajovalojen umpiot ns. yhtä puuta mallissa jossa lyhyet on xenon ja pitkät halogen? Kävi tuossa semmoinen tapaus, että kuskin puolen umpiosta pääsi jotenkin tuo pitkän halogenpolttimo kannakkeistaan irti ajossa ja se sulatti tuon heijastimen kupin polttimon reiän alapuolelta aika reilusti. Heijastimen yläpuoli sitten sameni tästä muovinkärystä siinä samalla. Eli heijastin kerkesi mennä entiseksi ennen kuin polttimo mosahti tuhannen kappaleiksi ja huomattiin mitä oli käynyt. Voiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?
Comment
-
Originally posted by mixout View PostVoiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?
Purkaminen on haastavaa koska tuo on stydisti liimattu umpeen.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by Tommix View PostUmpio vaihtoon, käytettyjä vaan metsästämään vaikka ebay.
Purkaminen on haastavaa koska tuo on stydisti liimattu umpeen.
Comment
-
Originally posted by mixout View PostPitää yrittää löytää umpiolle osanumero nyt ensin. Bmwfans ei jostain syystä sitä kertonut. Katselinkin ebaytä eilen ja tuntuu, että noita umpioita on aika monenlaisia ja saa olla tarkkana jos haluaa samanlaisen. Tässä valot ovat adaptiiviset ja melkein kaikki mitä adaptiivisia löysin niin olikin pelkkiä xenoneita.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Originally posted by Tommix View PostEi tuo vaikeaa ole, onko auto pre- vai LCI (vuosimalli)? Adaptiiviset valot on aina xenonit.
Comment
-
Originally posted by mixout View Postpre, vm 2004. Lyhyet xenon ja pitkät halogen.Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
Originally posted by syncro^^ View Postöö eikös e60 ole aina bixenon jos xenonit vain löytyy:think, ainoat halogeenit on ne jotka syttyy ns:lisäpitkinä siinä xenonien vieressä (sisemmät) :thinkvoihan se olla? En ole niin tarkkaan niitä katsonut vaan olettanut, että ne halogeenit ovat ne pitkät kun syttyvät aina pitkät päällä. Mites tuon voisi päällisin puolin silmäilemällä varmistaa että kyseessä on bi xenon?
Comment
-
On ne bi-xenon 100 prosentin varmuudella. Ei ole ikinä e6x muita tehty, muutakuin alkuperäiset halogen umpiot.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
Originally posted by -rik View PostOn ne bi-xenon 100 prosentin varmuudella. Ei ole ikinä e6x muita tehty, muutakuin alkuperäiset halogen umpiot.Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
E6X paisuntasäiliö.
BMW E6X,onko diesel & bensa-malleissa sama paisuntasäiliö ja korkki.
Omassa vuotaa paisuntasäiliö hyvin vähän pohjasta, niin tilalle olisin katselemassa ehjää.
vai olisiko niinkin yksinkertainen vika että taso-anturin kuminen o-rengas vuotaa?
(auto on bensa-koneella)
Comment
-
Originally posted by mixout View PostOnko e60 ajovalojen umpiot ns. yhtä puuta mallissa jossa lyhyet on xenon ja pitkät halogen? Kävi tuossa semmoinen tapaus, että kuskin puolen umpiosta pääsi jotenkin tuo pitkän halogenpolttimo kannakkeistaan irti ajossa ja se sulatti tuon heijastimen kupin polttimon reiän alapuolelta aika reilusti. Heijastimen yläpuoli sitten sameni tästä muovinkärystä siinä samalla. Eli heijastin kerkesi mennä entiseksi ennen kuin polttimo mosahti tuhannen kappaleiksi ja huomattiin mitä oli käynyt. Voiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?No, pieni riittävän jäykkä letkunpätkä jesarilla imurin kärsään kiinni ja letkulla lasinpalat yksi kerrallaan umpion sisältä pois. Hyvä tuli, eikä tuota sulanutta kohtaa huomaa kuin muutaman kymmenen senttimetrin etäisyydeltä tihrustaessa. Mutta kannattaa todellakin olla tarkkana polttimon vaihtopuuhissa.
Comment
-
Kyllähän siellä bixenonit oli kuten täällä arvelittekin. Kävi onni ja löyty toinen umpio josta kaarrevalon moottori on sökö. Koitetaan vaihtaa moottori siihen tästä nykyisestä umpiosta. Joo tuon polttimon kiinnittämisen kanssa saa olla tarkkana, kalliiksi kävisi jos polttimon vaihdon seurauksena pitäisi marmorilta hakea uusi umpio
Comment
-
Originally posted by Budder View PostBMW E6X,onko diesel & bensa-malleissa sama paisuntasäiliö ja korkki.
Omassa vuotaa paisuntasäiliö hyvin vähän pohjasta, niin tilalle olisin katselemassa ehjää.
vai olisiko niinkin yksinkertainen vika että taso-anturin kuminen o-rengas vuotaa?
(auto on bensa-koneella)
Comment
-
e61 525d vm2006, jarrulevyt tarttis vaihtaa eteen ja taakse.
RealOem ja eBay.de tarjoaa eteen kahden kokoista
310x24, 324x30, kumpi lienee oikea koko (ja selviääkö mittaamatta...)?e61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
Comment