E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • enins
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 524
    • Rauma

    #901
    Ei Trafille tarvitse ilmoittaa kuin turvallisuuteen vaikuttavat takaisinkutsut ja voitte arvata syyn, miksi siellä ei muita juuri näy.
    Autokalusto: 320d f30

    Comment

    • mixout
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 454
      • Keski-Suomi

      #902
      Onko e60 ajovalojen umpiot ns. yhtä puuta mallissa jossa lyhyet on xenon ja pitkät halogen? Kävi tuossa semmoinen tapaus, että kuskin puolen umpiosta pääsi jotenkin tuo pitkän halogenpolttimo kannakkeistaan irti ajossa ja se sulatti tuon heijastimen kupin polttimon reiän alapuolelta aika reilusti. Heijastimen yläpuoli sitten sameni tästä muovinkärystä siinä samalla. Eli heijastin kerkesi mennä entiseksi ennen kuin polttimo mosahti tuhannen kappaleiksi ja huomattiin mitä oli käynyt. Voiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?
      Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5496
        • S:t Karins

        #903
        Originally posted by mixout View Post
        Voiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?
        Umpio vaihtoon, käytettyjä vaan metsästämään vaikka ebay.
        Purkaminen on haastavaa koska tuo on stydisti liimattu umpeen.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • mixout
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 454
          • Keski-Suomi

          #904
          Originally posted by Tommix View Post
          Umpio vaihtoon, käytettyjä vaan metsästämään vaikka ebay.
          Purkaminen on haastavaa koska tuo on stydisti liimattu umpeen.
          Pitää yrittää löytää umpiolle osanumero nyt ensin. Bmwfans ei jostain syystä sitä kertonut. Katselinkin ebaytä eilen ja tuntuu, että noita umpioita on aika monenlaisia ja saa olla tarkkana jos haluaa samanlaisen. Tässä valot ovat adaptiiviset ja melkein kaikki mitä adaptiivisia löysin niin olikin pelkkiä xenoneita.
          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5496
            • S:t Karins

            #905
            Originally posted by mixout View Post
            Pitää yrittää löytää umpiolle osanumero nyt ensin. Bmwfans ei jostain syystä sitä kertonut. Katselinkin ebaytä eilen ja tuntuu, että noita umpioita on aika monenlaisia ja saa olla tarkkana jos haluaa samanlaisen. Tässä valot ovat adaptiiviset ja melkein kaikki mitä adaptiivisia löysin niin olikin pelkkiä xenoneita.
            Ei tuo vaikeaa ole, onko auto pre- vai LCI (vuosimalli)? Adaptiiviset valot on aina xenonit.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • mixout
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2011
              • 454
              • Keski-Suomi

              #906
              Originally posted by Tommix View Post
              Ei tuo vaikeaa ole, onko auto pre- vai LCI (vuosimalli)? Adaptiiviset valot on aina xenonit.
              pre, vm 2004. Lyhyet xenon ja pitkät halogen.
              Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

              Comment

              • syncro^^
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 765
                • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                #907
                Originally posted by mixout View Post
                pre, vm 2004. Lyhyet xenon ja pitkät halogen.
                öö eikös e60 ole aina bixenon jos xenonit vain löytyy:think, ainoat halogeenit on ne jotka syttyy ns:lisäpitkinä siinä xenonien vieressä (sisemmät) :think
                Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                BMW G31 540D x-Drive
                BMW F11 530DA -12

                Ex:
                BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                BMW F30 320Da -12
                Bmw E70 3.0DA -07
                Bmw F10 525DA -10
                Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                Comment

                • mixout
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2011
                  • 454
                  • Keski-Suomi

                  #908
                  Originally posted by syncro^^ View Post
                  öö eikös e60 ole aina bixenon jos xenonit vain löytyy:think, ainoat halogeenit on ne jotka syttyy ns:lisäpitkinä siinä xenonien vieressä (sisemmät) :think
                  Hmm voihan se olla? En ole niin tarkkaan niitä katsonut vaan olettanut, että ne halogeenit ovat ne pitkät kun syttyvät aina pitkät päällä. Mites tuon voisi päällisin puolin silmäilemällä varmistaa että kyseessä on bi xenon?
                  Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #909
                    On ne bi-xenon 100 prosentin varmuudella. Ei ole ikinä e6x muita tehty, muutakuin alkuperäiset halogen umpiot.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • syncro^^
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 765
                      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                      #910
                      Originally posted by -rik View Post
                      On ne bi-xenon 100 prosentin varmuudella. Ei ole ikinä e6x muita tehty, muutakuin alkuperäiset halogen umpiot.
                      no näin juuri muistelinki
                      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                      BMW G31 540D x-Drive
                      BMW F11 530DA -12

                      Ex:
                      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                      BMW F30 320Da -12
                      Bmw E70 3.0DA -07
                      Bmw F10 525DA -10
                      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                      Comment

                      • Budder
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 96

                        #911
                        E6X paisuntasäiliö.

                        BMW E6X,onko diesel & bensa-malleissa sama paisuntasäiliö ja korkki.
                        Omassa vuotaa paisuntasäiliö hyvin vähän pohjasta, niin tilalle olisin katselemassa ehjää.
                        vai olisiko niinkin yksinkertainen vika että taso-anturin kuminen o-rengas vuotaa?
                        (auto on bensa-koneella )

                        Comment

                        • tabasco
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 851
                          • fin

                          #912
                          Originally posted by mixout View Post
                          Onko e60 ajovalojen umpiot ns. yhtä puuta mallissa jossa lyhyet on xenon ja pitkät halogen? Kävi tuossa semmoinen tapaus, että kuskin puolen umpiosta pääsi jotenkin tuo pitkän halogenpolttimo kannakkeistaan irti ajossa ja se sulatti tuon heijastimen kupin polttimon reiän alapuolelta aika reilusti. Heijastimen yläpuoli sitten sameni tästä muovinkärystä siinä samalla. Eli heijastin kerkesi mennä entiseksi ennen kuin polttimo mosahti tuhannen kappaleiksi ja huomattiin mitä oli käynyt. Voiko tuon heijastinkupin vaihtaa jotenkin diy-hengessä vai meneekö koko umpio vaihtoon?
                          Eihän sitä tosiaan oikein pelkästään vaihtaa voi, vaan koko umpio menee vaihtoon, kuten jo tuossa edellä todettiinkin. Melkein noin kävi myös minulle, joku oli kämmännyt polttimon paikalleenlaiton, minkä seurauksena polttimo suli heijastinpintaan kiinni. Huomasin tuon kuitenkin ennen kuin isompia vahinkoja ehti tapahtua. Harmi vaan, että polttimoa ei saanut ehjänä enää irti, vaan lasiosa mossahti sirpaleiksi umpion sisälle sitä irrotettaessa. No, pieni riittävän jäykkä letkunpätkä jesarilla imurin kärsään kiinni ja letkulla lasinpalat yksi kerrallaan umpion sisältä pois. Hyvä tuli, eikä tuota sulanutta kohtaa huomaa kuin muutaman kymmenen senttimetrin etäisyydeltä tihrustaessa. Mutta kannattaa todellakin olla tarkkana polttimon vaihtopuuhissa.

                          Comment

                          • mixout
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2011
                            • 454
                            • Keski-Suomi

                            #913
                            Kyllähän siellä bixenonit oli kuten täällä arvelittekin. Kävi onni ja löyty toinen umpio josta kaarrevalon moottori on sökö. Koitetaan vaihtaa moottori siihen tästä nykyisestä umpiosta. Joo tuon polttimon kiinnittämisen kanssa saa olla tarkkana, kalliiksi kävisi jos polttimon vaihdon seurauksena pitäisi marmorilta hakea uusi umpio
                            Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3749
                              • Kajaani

                              #914
                              Originally posted by Budder View Post
                              BMW E6X,onko diesel & bensa-malleissa sama paisuntasäiliö ja korkki.
                              Omassa vuotaa paisuntasäiliö hyvin vähän pohjasta, niin tilalle olisin katselemassa ehjää.
                              vai olisiko niinkin yksinkertainen vika että taso-anturin kuminen o-rengas vuotaa?
                              (auto on bensa-koneella )
                              Ei ole samanlaiset.

                              Comment

                              • vilsku
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 728
                                • Tampere

                                #915
                                e61 525d vm2006, jarrulevyt tarttis vaihtaa eteen ja taakse.

                                RealOem ja eBay.de tarjoaa eteen kahden kokoista
                                310x24, 324x30, kumpi lienee oikea koko (ja selviääkö mittaamatta...)?
                                e61 525d (2006)
                                ex: e36 328i M-Sport (1996)
                                ex: e30 316i (1988)

                                Comment

                                Working...
                                X