Originally posted by Vesa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III
Collapse
X
-
Joitaki osia ei vaan kannata ostaa tarvikkeena... varsinki jos maksaa vaihtamisesta.
Itellä laatikon lämmönvaihdin alkuperänen, egr ja päätermari about 3v, lämmöt nousee 15km ajolla 82-83 ja jää siihen, en tuon takia vielä rupee vaihtaan mitään. -05/269tkm.
Aiemmin jaappanilaisilla kikottimilla ajanu ja ainakaan oman e61 jälkeen ei oo mitään hinkua takasi, tulee oleen tässä talossa pitkään jos toimii kuten tähän mennessä.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostJoitaki osia ei vaan kannata ostaa tarvikkeena... varsinki jos maksaa vaihtamisesta.
Itellä laatikon lämmönvaihdin alkuperänen, egr ja päätermari about 3v, lämmöt nousee 15km ajolla 82-83 ja jää siihen, en tuon takia vielä rupee vaihtaan mitään. -05/269tkm.
Aiemmin jaappanilaisilla kikottimilla ajanu ja ainakaan oman e61 jälkeen ei oo mitään hinkua takasi, tulee oleen tässä talossa pitkään jos toimii kuten tähän mennessä.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostJoitaki osia ei vaan kannata ostaa tarvikkeena... varsinki jos maksaa vaihtamisesta.
Itellä laatikon lämmönvaihdin alkuperänen, egr ja päätermari about 3v, lämmöt nousee 15km ajolla 82-83 ja jää siihen, en tuon takia vielä rupee vaihtaan mitään. -05/269tkm.
Aiemmin jaappanilaisilla kikottimilla ajanu ja ainakaan oman e61 jälkeen ei oo mitään hinkua takasi, tulee oleen tässä talossa pitkään jos toimii kuten tähän mennessä.
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostJoo ei mullakaan muuten mitään hinkua vaihtaa ole, mutta tuntuu noita enemmän ja vähemmän kalliita remontteja tulevan turhan paljon. Osien kestäminen tuntuu olevan ihan tuurista kiinni, ja mulla taitaa olla huono tuuri niitten suhteen. Harvemmasta näistä on varmaan tarvinnut vaihdelaatikkoakaan uusia alle 130tkm ajettuna, mulla on...
Originally posted by Vesa View PostNo, termareissa oem-osat ei takaa yhtään mitään. Kokemusta on...
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostNo, termareissa oem-osat ei takaa yhtään mitään. Kokemusta on...
2 vuotta ja 2 kuukautta mennyt, ja lämmöt napotti eilenkin 18 asteen pakkasessa 87 asteessa.
Ja edellisessä kakslitrasessa kolmos-bemarissa tarvike termarit olivat vielä kunnossa 2,5 vuotta vaihtamisen jälkeen, kun autosta luovuin
Eli tuurissa näyttää termarien kesto olevan...???
EX: 530D F10 LCI -15
EX: 530D E61 LCI -08
EX: 320D E91 -07
Comment
-
-
Ei näissä tunnu olevan mitään logiikkaa...
Nyt olen useampana päivänä seurannut lämpöjä ja tästä kyllä puuttuu logiikka että milloin lämpenee ja milloin ei.
Tänään vajaa 20 pakkasta. Töistä lähdin... Ensin pätkä 80 rajoitusta, sitten 10 km 100 rajoitusta ja sitten 20km 80 rajoitusta. Lämmöt reilu 70.
Sitten alavesiletkun yläpuolella oleva pienempi letku tukkoon.
Ajelu takaisin päin. Ei tunnu lämmöt edelleenkään nousevan 80 rajoituksella. Puristimen tiukennus. Ei nouse edelleenkään kuin 1-2 astetta ennen seuraavaa pysähdystä.
Laitoin lisäksi ylävesiletkun tukkoon. Muutama kilometri 100 aluetta. Lämmöt max 76.
Onkohan minulla puristin oikeassa letkussa vai eikö nämä todellakaan lämpene enempää kun ajaa 90 vauhtia? Luulisi 8-9l/100km dieseliä riittävän moottorin lämmittämiseen. 30 pakkasella saa olla tumput, pipo ja toppakamppeet päällä jos aikoo tareta.
Muutama päivä sitten sain lämmöt nouseen 80 paikkeille letku tukossa vaikka oli lähes 30 pakkasta ja sen huomasi heti kabiinin puolellakin. Kuumaa tuli kunnolla ja oli hämäävä tunne että lasin toisella puolella on lähes 30 pakkasta. Silloin kylläkin ajoin 100 rajoitus alueella. Samalla pakkasella päivää aikaisemmin ilman puristimia moottorin lämpö 80 rajoituksella 60 luokkaa ja 100 alueella 70.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
No olikos sinulla se laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku (tai lähtevä) tukittuna?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNo olikos sinulla se laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku (tai lähtevä) tukittuna?
Sinne syylärin "päätyyn" laitoin puristimen.
Aika ahdasta tuolla on kun on tuo moottorin suojakansikin paikoillaan. Päällypuolelta ei kunnolla näe miten ne letkut kulkee.
Tosin ylävesiletku ja paisarin letkukin ovat melko lämpöisiä. Liekö normaalia säteilylämpöä koneesta?F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Eikös se lämmönvaihtimelta tuleva letku ole sellainen n.19mm sisähalkaisijaltaan(eli n.30mm luokkaa ulkohalkaisija) oleva letku, joka kuskinpuolelta lähtee ja kiertää flektin kuoria pitkin alapuolelta vänkärinpuolelle ja sieltä syylääriin?E61 530d M-Sport LCI
HJ61
ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring
Comment
-
-
No niinhän siinä kävi että omaanki 525d joutuu nuo termarit uusimaan. Lämmöt on näillä -30 pakkasilla pyöriny siinä vajaassa 70 asteessa vaikka pitempääkin lenkkiä heittänyt.
Mistä nuo alkuperäisosat saa halvimmalla suomenmaasta? Vaihtoon menossa päätermari, egr-termari sekä laatikon lämmönvaihdin. Onko muita osia mitä tuon rempan ohessa kannattaa vaihtaa? Bemariosasta katsellut termareita mutta tuo lämmönvaihdin vähä vielä hakusessa mikä on oikea.
Auto on -08 525xda e60.
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostNo niinhän siinä kävi että omaanki 525d joutuu nuo termarit uusimaan. Lämmöt on näillä -30 pakkasilla pyöriny siinä vajaassa 70 asteessa vaikka pitempääkin lenkkiä heittänyt.
Mistä nuo alkuperäisosat saa halvimmalla suomenmaasta? Vaihtoon menossa päätermari, egr-termari sekä laatikon lämmönvaihdin. Onko muita osia mitä tuon rempan ohessa kannattaa vaihtaa? Bemariosasta katsellut termareita mutta tuo lämmönvaihdin vähä vielä hakusessa mikä on oikea.
Auto on -08 525xda e60.
Comment
-
-
Originally posted by Shappire View PostE70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Comment