Taloudessa on ollut uudesta 520d xDrive -15 sedan liisarina ja yhtenä optiona olisi lunastaa tämä myöhemmin omaksi.
Tätä foorumia kun olen nyt selannut, niin seuraavat huomiot autosta voivat vaikuttaa josko tämä pidetään tai sitten ei.
- vaivaako B47D20 moottoriversiota vielä aiemman mallin jakoketjuongelmat?
- öljypohjassa lienee tässä vuosimallissa mahdollinen murtumisriski?
- jakovaihteiston öljy lienee syytä vaihtaa aika ajoin? Ei nyi, ainakaan vielä.
- tähän on tehty jonkinlainen EGR korjaus/retrofit, mutta en muista mikä. Auto ilmoitti tehonpuutteesta ja kerran vedot myös hävisivät tyystin.
- viimeaikoina auto on alkanut D asennossa käyttämään hyvin matalia kierroksia ja meno menee melkein jyristelyn puolelle. Vedän usein sport puolelle. Onko vaihteisto oppinut liian pienille kierroksille? Auton haltijan ajotyyli on hyvin rauhallinen. Itse koitan antaa tälle enemmän kenkää.
Laitteella on nyt ajettu ~80 tkm ja EGR korjausta lukuunottamatta siinä ei mitään muita ongelmia ole ollut.
Mitä muuta olisi odotettavissa tuonne ~200 tkm mennessä?
Minulla myös D-asento käyttää liian pieniä kierroksia eli juristelee. Pinta-/kevytkaasulla kun kiihdyttää niin pikkuvaihteilla iskee 1600-1700 lukemilta isompaa pesään ja vitoselta kutoselle taitaa vaihtaa 1500rpm:sta jolloin kierrokset laskee jopa 1100-1200 alueelle. Pahimmillaan jyrisee 1050rpm pintakaasulla.
Mitä tälläisestä kannattais maksaa ja mitä ottaa huomioon kun menee kattoo? ajettu 150 000
Jos ei ole vaihtoautoa matkassa, niin tarjoa tasan 20. Noita kun on nettiauto pullollaan 25 molemmin puolin. Omaltakin kohdalta täytyy sanoa, että meidänkään vastaavasta ei varmaan koskaan pääse eroon... Eipä kyl tarvikaan. Hyvä peli se on.
Jos ei ole vaihtoautoa matkassa, niin tarjoa tasan 20. Noita kun on nettiauto pullollaan 25 molemmin puolin. Omaltakin kohdalta täytyy sanoa, että meidänkään vastaavasta ei varmaan koskaan pääse eroon... Eipä kyl tarvikaan. Hyvä peli se on.
no kyllä näyttää hinta olevan lähempänä 30000 kuin 20000 mitä noita nettiautoja selaa
Omaltakin kohdalta täytyy sanoa, että meidänkään vastaavasta ei varmaan koskaan pääse eroon... Eipä kyl tarvikaan. Hyvä peli se on.
Kyllä bemarista aina pääsee eroon kun hinta vain on sopiva. Mieleen tulee eräskin vihreä E39 528 joka Tultiin turun suunnalta hakemaan kun hinta oli kohdallaan.
Jos ei ole vaihtoautoa matkassa, niin tarjoa tasan 20. Noita kun on nettiauto pullollaan 25 molemmin puolin. Omaltakin kohdalta täytyy sanoa, että meidänkään vastaavasta ei varmaan koskaan pääse eroon... Eipä kyl tarvikaan. Hyvä peli se on.
Voin ostaa kaikki em. varustelistan mukaiset M-sportit pois 20k€ jos ne metrit on lähellekkään 150 tkm... Niistä kun myymällä saa liikkeenä lähemmäksi 30 kuin 20k€...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Voin ostaa kaikki em. varustelistan mukaiset M-sportit pois 20k€ jos ne metrit on lähellekkään 150 tkm... Niistä kun myymällä saa liikkeenä lähemmäksi 30 kuin 20k€...
Tuota luokkaa ne autoliikkeiden hyvityshinnat onkin. Ilman vaihtoautoa ei tarvitse kivuta kovin lähelle 30 tonttua.
Meillä on 11/2011 suht samoilla vermeillä ja jonkun sähköautokampanjan yhteydessä pyysin tarjouksen. Suora ostohinta olis alkanut ykkösellä. Tosin, 200 tkm pyörähti just.
Harkinnassa -16 520d touring, taulussa 230 tkm. Huoltoja on tehty tiuhaan mutta mitään ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. Onko näissä jotain, mitä noilla kilsoilla voisi olettaa kohta antautuvan? Mikä on sopiva hinta tuollaiselle, kun varusteet on navi, nahat ja lämmitetty ratti?
Harkinnassa -16 520d touring, taulussa 230 tkm. Huoltoja on tehty tiuhaan mutta mitään ei ole vielä tarvinnut vaihtaa. Onko näissä jotain, mitä noilla kilsoilla voisi olettaa kohta antautuvan? Mikä on sopiva hinta tuollaiselle, kun varusteet on navi, nahat ja lämmitetty ratti?
Varauksella aina se jakopää siellä kummittelee on sitten N tai B...mutta jos sen riskin kantaa niin eikait noissa EGR paloja kummempaa. Ilmapussit varmasti on vaihtokunnossa jo...tosin noilla kilsoilla oletettavasti jo vaihdettukin..tosin vuosia on vasta vähän...
Miten tuntuu, että f11 hinnat on pysyny samana/jopa noussut viime syksystä?
Oman e61 lcin hinta putoaa kyllä, joten rahallisesti vaihdossa ei oo mitään järkeä.
Miten teidän mielestä vertautuu ajolleen nyk. E61 lci m sport, puolinahka sporteilla, 530 xd, 07,
vs. F11 530 d/xd, m sport, comforteilla. Onko 12-15k välirahan arvoinen muutos? Onko kulutukseen luvassa pienennystä?
Kilsoja tulee vuodessa 40tkm ja oman bemarin mittarissa on nyt 325tkm
Miten teidän mielestä vertautuu ajolleen nyk. E61 lci m sport, puolinahka sporteilla, 530 xd, 07,
vs. F11 530 d/xd, m sport, comforteilla. Onko 12-15k välirahan arvoinen muutos? Onko kulutukseen luvassa pienennystä?
Tosin nyt on alkanut tuntumaan, että kyllästyttää nämä bemarien jatkuvat viat (ilmajouset, etuvetarit, koukku, rengaspainemoduuli, ohjaustanko, penkinlämmitys, egr ja takaovi valskaa). Tosin eipä se E61 yhtään luotettavampi ollut.
Jotain tällasta osasin odottaa, kiitoksia informaatiosta. Maksoin omasta vajaa 3v sitten 14900, joten ehkä odottelen josko ne hinnat vähän tippuisi ennen vaihtoa. Tuotehan on toimiessaan hyvä, mutta tämän vuoden 6x remontit on saaneet vakavasti harkitsemaan auton vaihtoa. Kai se pitää löytää optimaalinen hetki kkorjauskuljen ja arvonaleneman suhteessa. F11 ei ainakan vaikuta yhtään viaottmammalta autolta.
Comment