Käytin viikko sitten oman kiesini (F11 535dA xDriven 313hp) optimoinnissa täälläkin hyvin tunnetulla pajalla, ja hyvinhän sitä voimaa tuli lisää. Lähtötilanne 301hv/583Nm, optimoinnin jälkeen 400hv/774Nm. Hieman ihmetyttää nuo alhaiset lähtölukemat vrt. valmistajan lupaukset (313/630), mutta lopputulos on tietenkin pääasia. Ohessa dynokäppyrää ennen ja jälkeen, jota joku osaavampi voi halutessaan kommentoida.
Offtopic: Rauhallisesti comfort-ajomoodilla liikkeelle lähdettäessä kierroksilla oli tapana nousta mielestäni turhan korkealle ennen kuin automaatti pykälti isommalle. Tein huvikseni vaihteiston adaptaation resetoinnin (virrat päälle, kaasupedaali lattiaan 45 sekunniksi, virrat pois, pedaali ylös, pari minuuttia odottelua), minkä jälkeen vaihteiston toiminta muuttui mielestäni parempaan suuntaan. Nyt laatikko vaihtaa selvästi aiemmin isommalle.
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Schmiedmannilla sanoivat, kun huoltoa tilatessa kyselin, että hyvin harvoin tulee mitään kampanjaa jossa softia päivitellään. Jos päivitetään kampanjan muodossa niin BMWllä päivitetään sitten koko helahoito. Mutta kertoivat myös että ohjelmistoihin liittyvät päivitykset korjausten ohella onnistuvat useimmiten myös moottorinohjaukseen kajoamatta. Mikäli oikein muistan.
Öljyhuollon ja vehicle checkin jälkeen päivitystä omaankin kiesiin. Tiedä vaikka sais diisselistä jo peränkin irti
Kuinkas muuten kiihtyvyys erot 535D ecu tuning vs. 335i (F30) esim JB4:llä?
Oletan että tässätapauksessa 335 livistää paikoiltaan nopeammin mutta häviää niukasti ohituskiihtyvyydessä? Vähän offtopic mutta millaista potentiaalia mahtaa F30 mallinen 335 omia edelliseen nähden.
Leave a comment:
-
Kyllä mutta ei se softan päivitystä vaadi...Originally posted by kye View PostPietzo-suuttiminen yhteydessä pitää ecuun kertoa suuttimen kalibrointiin liitttyvä koodi.
Leave a comment:
-
Tarkoitatko CdiTuikkua? Toivottavasti, mulla on Tuikun softat koneessa.Originally posted by Joni_R View PostOmaani käytin Cdi Tuikkala Oy:n hoidossa ja täytyy sanoa, että parasta hoitoa mitä omat autot on tähän mennessä saaneet. Asiantunteva kaveri ja auto tuntui kuin heränneen henkiin (vaikka neloskoneella onkin).
PS. Antaa niin perkeleesti parempaa kulkua nyt kuin ennen päivitystä, kiitos Tuikulle ja Böntille,
Leave a comment:
-
Eikä pidä. Heillä vain on sellainen käytöntö, pääsevät laskuttamaan kunnolla...Originally posted by laur77 View PostEsim. suuttimien korjauksen yhteydessä pitää räplätä softaa, sanovat.
Leave a comment:
-
Eli vaihdelaatikkoon ei erikseen kajota vaan menee mukana kun ecua on softailtu
Onko kellään käynyt niin että huollossa ajettu jokin BMW:n kampanja jossa päivitetty koko auton softat ja tehonlisäykset menneet siinä mukana?
Näistä pitää tietty mainita huoltoon viedessä, kuulema harvinaista että niitä päivitetään. Ja jos päivitetään niin pyyhkäistään kuulema koko roska kerralla. Esim. suuttimien korjauksen yhteydessä pitää räplätä softaa, sanovat.
Leave a comment:
-
Joo tosiaan kun dynotellaan ennen ja jälkeen niin selviää myös lähtötaso ja se että onko heposia päässyt laitumelle tehtaan ilmoittamiin verrattuna.
Motorbit kuullostaa myös laadukkaalta, dyno löytyy ja tässä omaa sijaintia lähellä. Kaikkea eivät kurista ulos mutta ehkä parempi omassa tapauksessa kun jokin vaihdelaatikko-fobia riivaa.
Miten mulla on sellanen käsitys että noita vaihdelaatikon "purkkeja" pitäis myös päivitellä jos teho/vääntölukemat muuttuu että osaa mukautua niihin?
Vai osaako sopeutua itekseen vai meneekö ecun softauksessa samaan syssyyn?
Leave a comment:
-
Tehonmittaus
Entäs, jos autossa on jo lähtiessä jotain "vialla" ja tehot alhaisemmat niin kuinka moni meistä tuntee esim 25hv puuttumisen? Eihän se syy välttämättä selviä mittauksessa mutta onpa sitten tietoa että joku nyt mättää.
Leave a comment:
-
Ja edelleen dynamometrilla todennetun tehon hyöty korostuu kun moottoritehoista pyritään saamaan kaikki mahdollinen irti esim. ahdinta virittämällä, suuttimiin ja pumppuihin kajoamalla, välijäähdyttimen vaihdolla ja putkistoa modifioimalla, jne.
Edellä mainittujen tekijöiden todellista hyötyvaikutusta on vaikeampi arvioida ennalta verrattuna vakiorakenteiseen autoon, johon päivitetään ainoastaan teho-ohjelma.
Leave a comment:
-
.
Komppaan tässä makkista.
Yleensähän näihin tulee niin suuri ero, ettei mitään epäselvyyttä pitäisi jäädä.
Jos ei eroa runne, ei sitä varmaankaan sitten olekkaan - kannattaako sitä ohjelmaa sitten autoon jättääkkään, se lisävoiman tuntuminen kait se kuitenkin tärkeintä on, vai.
Se paperi on minusta tärkeä vaan siinä suhteessa, että mittauksessa näkee, onko vääntökäyrässä jotain kummallista.
Vääntökäyrästä näkee toteutuneen syötetyn polttoaineen todellisen määrän kullakin kierrosluvulla, olipa rajoitettu, tai ei.
Jos ohjelman tekijällä on sitten jonkinlainen käsitys siitä, mitä on syöttöjä laittanut, niin vääntökäyrästä näkee, meneekö kaikki, niinkuin on ajatellut.
Leave a comment:
Leave a comment: