F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nippanappa
    replied
    Originally posted by Station View Post
    Kytkin on alkanut luistamaan muutama kuukausi softauksen jälkeen. No reilu 190tkm ajettu. Mitäs kannattaa laittaa tilalle, uutta vakiota vai jotain järeämpää?

    Auto 525d (3.0) manuaali.
    Ole hyvä: https://www.sachsperformance.com/en/...f10/525d-160kw

    Varmaan löytyy jostain ebaysta samaa kittiä halvemmallakin, mutta tuo toimii omassa f10 530d manuaalissa täydellisesti. Vääntöä on kestänyt jo pari vuotta/70tkm sen 700Nm ja toimii kuin junan vessa. Itse vaihdoin samalla myös tilalle uuden oem vauhtipyörän, vaikkakin jälkikäteen ajateltuna vanhakin olisi tod.näk. pelannut vielä hyvin.
    Last edited by Nippanappa; 26-05-2017, 19:19.

    Leave a comment:


  • Station
    replied
    3.0d kytkin

    Kytkin on alkanut luistamaan muutama kuukausi softauksen jälkeen. No reilu 190tkm ajettu. Mitäs kannattaa laittaa tilalle, uutta vakiota vai jotain järeämpää?

    Auto 525d (3.0) manuaali.
    Last edited by Station; 26-05-2017, 12:53.

    Leave a comment:


  • CorsaSport
    replied
    Juurikin näin, kiitos tiedosta. Mitenköhän noiden imusarjan läppien mekaanisen poiston kanssa, vaatiiko ohjelmointimuutoksia? Niillä on ilmeisesti jotakin kylmäkäynnistystä heikentävää vaikutusta mutta eivät virittämisen kannalta ole niinkään merkityksellisiä? Ja olisihan siinä sitten yksi hajoava osa vähemmän kun on jo noita kilometrejä jo jonkin verran kertynyt...

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by CorsaSport View Post
    Voiko tuon dpf:n osalta toimia niin että se ohjelmoidaan pois käytöstä ja tilalle tulee suora putki mutta katsastuksen ajaksi tulee normaalisti dpf kiinni ilman ohjelmointimuutoksia? Ymmärtääkseni lämpötilan ja paineenseuranta on käytössä vain polton ohjaamiseen ja ajoittamiseen ja jos katsastuspäivän aikana on kiinni hyvin pesty dpf ei luulisi ongemia siltä osin tulevan.
    Voihan sen niin tehdä.
    Mahdolliset ongelmat on lähinnä pitkäaikaisessa ajossa se että DPF menee tukkoon kun ei tee polttoa.
    On myös hyvä tiedostaa että jos softa on mallia kaikki-irti ilman DPF:ää tai autoa on vielä piristetty muillakin tavoilla (esim. isompi ahdin jnejne), niin se DPF saattaa siellä kuristaa menoa, ja riippuen miten huonosti/hyvin softan pakopaine/lämpörajoitukset on tehty, aiheuttaa mekaanisia ongelmia jos paljon ja kauan kenkii täysillä menemään.
    Tuollaisessa leimaa varten paikalleen laitosta ei aiheudu mitään ongelmia.

    Leave a comment:


  • CorsaSport
    replied
    Voiko tuon dpf:n osalta toimia niin että se ohjelmoidaan pois käytöstä ja tilalle tulee suora putki mutta katsastuksen ajaksi tulee normaalisti dpf kiinni ilman ohjelmointimuutoksia? Ymmärtääkseni lämpötilan ja paineenseuranta on käytössä vain polton ohjaamiseen ja ajoittamiseen ja jos katsastuspäivän aikana on kiinni hyvin pesty dpf ei luulisi ongemia siltä osin tulevan.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Tuota AJtech softaa saa myös pk-seudulla tuolta BC Motorsin kautta, sain suosituksia tuonne myös. Tästä kokemuksia?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    On kyllä mutta voi sieltä pöntöstä poistaa pelkän dpf:nkin...
    Tässä kun H3nu puhui sen koko DPF pöntön korvaamisesta DP:llä, niin siihen liittyi tuo oma komenttini. Toki pelkän DPF voi poistaa, mutta kun siitä ei tässä nyt ollut puhe. Ehkä kirjoitin hieman epäselvästi.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Eikä haise. KAtin poistamalla haisee, pelkän dpf:n poistolla ei ole isoa vaikutusta hajuun...
    +1. Ei todellakaan haise. Saa tulla haistelemaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikös näissä ollut KAT ja DPF samassa pöntössä? H3nu oli laittamassa DP, jolloin lähtee koko pönttö.
    On kyllä mutta voi sieltä pöntöstä poistaa pelkän dpf:nkin...

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Hajuhaitat on kyllä tiedossa. Sen takia hommasinkin ton uuden downpipen ettei tarvi rikkoa dpf ja se on vielä käytettävissä jos tulevaisuudessa tulee tarvetta. Syy irrottamiseen on suoralla putkella parempi ahtimen herääminen ja pienempi pakopaine. Kaupanpäälle saa vielä vähän pakoääniä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Eikä haise. KAtin poistamalla haisee, pelkän dpf:n poistolla ei ole isoa vaikutusta hajuun...
    Eikös näissä ollut KAT ja DPF samassa pöntössä? H3nu oli laittamassa DP, jolloin lähtee koko pönttö.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kyllä sen DPF voi halutessaa poistaa, tosin auto haisee sitten vanhalta manne lavetilta. Ellei isompaa viritystä ole tarkoitus tehdä, niin harkitsisin kyllä DPF jättämistä paikalleen. Toki jos käry ei haittaa, niin voi sen poistaakkin.
    Eikä haise. KAtin poistamalla haisee, pelkän dpf:n poistolla ei ole isoa vaikutusta hajuun...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Okei...eli olikos se nyt niin että sitä ruvetaan vaan syynäämään nyt sitten tarkemmin?
    Aluksi syynäsivät savutusta tarkemmin, mutta totesivat itsekin homman järjettömäksi. Savutusarvon katsoivat tyyppikilvestä. Lopettivat ja palasivat vanhoihin arvoihin takaisin. Näissähän savutus on ehjänä vakiossa DPF:n kanssa käytännössä 0, ellei ole niin DPF luultavasti poistettu/porattu tms. Järkevällä ohjelmalla ilman DPF saa savutuksen kyllä pysymään alle 0.5. Kyllä sen DPF voi halutessaa poistaa, tosin auto haisee sitten vanhalta manne lavetilta. Ellei isompaa viritystä ole tarkoitus tehdä, niin harkitsisin kyllä DPF jättämistä paikalleen. Toki jos käry ei haittaa, niin voi sen poistaakkin.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Okei...eli olikos se nyt niin että sitä ruvetaan vaan syynäämään nyt sitten tarkemmin?
    Ei katsastuskonttoreilla ole välineitä ja tuskin tuleekaan.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    DPF kyllä on katsastusvaruste aina ollutkin, mikäli autossa sellainen tehdasasenteisena on.
    Okei...eli olikos se nyt niin että sitä ruvetaan vaan syynäämään nyt sitten tarkemmin?

    Leave a comment:

Working...
X