Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    Millaisia k-arvoja ollut?
    Ongelmia tuon 0.5 rajan kanssa?
    F16 M-Sport

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      Originally posted by hj325hml View Post
      Millaisia k-arvoja ollut?
      Ongelmia tuon 0.5 rajan kanssa?
      Kyllä ne jää "reilusti" alle tuon.
      0,2-0,3 arvoja on tullut ~300tkm ajetuista, huohottavista koneista ilman dpf:ää.

      Joten jos tuo 0,5 ylittyy ni sit on jotain pielessä autossa tai ohjelmassa.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        Originally posted by hj325hml View Post
        Millaisia k-arvoja ollut?
        Ongelmia tuon 0.5 rajan kanssa?
        Eipä ole BMW:een moottoreissa ongelmia ollut vaikka nokiloukut on pois rapsittu. Mersut ja hiacet ovatkin sitten oma lukunsa
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          E60 530dA 2004, joulukuussa oli päästöt 0.55
          Karalan softa.
          Auto on ilman DPF:ää ja raja-arvo 1.9...

          En tiedä onko noissa ilman dpf:ää olevissa päästöt lastutettuna sitten jostain syystä isommat?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            Originally posted by MajorDrake View Post
            E60 530dA 2004, joulukuussa oli päästöt 0.55
            Karalan softa.
            Auto on ilman DPF:ää ja raja-arvo 1.9...

            En tiedä onko noissa ilman dpf:ää olevissa päästöt lastutettuna sitten jostain syystä isommat?
            Tuohon päästö arvoon vaikuttaa aika moni asia. Ajotyyli, huollot, raudan kunto ynnä muut. Mutta kyllä ohjelmalla on myös suuri merkitys, ellei suurin.

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1223
              • Pori

              Vaikka nyt ei suoran topicin aiheeseen, mutta kun noista päästörajoista puhutaan... Itsellä siis E60 535d dpf poistettuna ja ohjelmoituna 405/800 ja nyt kolme kertaa katsastanut ja k-arvo joka kerran 0.00. Eli kun kaikki on kunnossa, softa ja tekniikka muutenkin niin ei ole mitään ongelmia.
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Juspa View Post
                Vaikka nyt ei suoran topicin aiheeseen, mutta kun noista päästörajoista puhutaan... Itsellä siis E60 535d dpf poistettuna ja ohjelmoituna 405/800 ja nyt kolme kertaa katsastanut ja k-arvo joka kerran 0.00. Eli kun kaikki on kunnossa, softa ja tekniikka muutenkin niin ei ole mitään ongelmia.
                Hmm. Oikeastikko 0.00? Vähän kyllä epäilen että onko sitä sun DPF:ää tyhjätty...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Heksunaattori
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 60
                  • Tuusula

                  Originally posted by Heksunaattori View Post
                  Tänään omasta kolmelitrasesta 525dA F10 otettiin AJ-tech:lla ensin "vahingossa" 342hv/716nm. Juuri tuon heikomman laatikon takia huippuvääntö täytyi saada korkeammille kierroksille, joten Antin tekemän hienosäädön jälkeen jätettiin 326hv/660nm + EGR pois käytöstä.
                  Originally posted by Kona View Post
                  Mitenkä on auto/laatikko toiminut noilla tehoilla?
                  Hyvin on tähän mennessä ainakin pelittänyt, huomattavasti herkemmin reagoi kaasuun ja kulkee mukavasti kevyemmälläkin kaasujalalla. Mikäli tuolla huippuväännön alueella yhtenään ajaa niin varmasti rasittaa laatikkoa ja lyhentää laatikon ikää, mutta aika harvoin kuitenkaan arkiajossa tulee noita reservejä käytettyä.

                  Kuivia teitä ja kesärenkaiden allelaittoa odotellessa niin saa paremman tuntuman, kun ei ole jatkuvaa liukastelua...
                  F10 525dA -10
                  E90 320dA -09
                  E36 320i -95
                  E60 525dA -05

                  Comment

                  • Juspa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1223
                    • Pori

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Hmm. Oikeastikko 0.00? Vähän kyllä epäilen että onko sitä sun DPF:ää tyhjätty...
                    Mä voin laittaa kuvan jokaisesta katsastuslapusta. Ja mä en epäile, koska seisoin vieressä kun se AJ-techilla tyhjättiin.
                    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                    Ex.
                    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                    E90 320d -05 Schwartz 2
                    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                    E36 352i -91 Diamantschwartz

                    Comment

                    • H3nu
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 252
                      • Hämeenlinna

                      Toi savutusmittaus on ihan vitsi uudemmissa autoissa. Omasta f11 tuli kans pyöreä nolla, tosin dpf vielä paikoillaan. Kahdesta edellisestä m57n2 laitteesta molemmista ilman dpf 0,2. Jotain on kyllä vikaa jos ei bemari mee savuista läpi.
                      BMW F82 M4 -16
                      BMW F20 116d M-sport -14
                      Aprilia Dorsoduro 900 -20
                      Sea-Doo RXP300RS -16

                      Comment

                      • Atom
                        BTCF Member
                        • Dec 2014
                        • 102
                        • Mäntsälä

                        Pahin savuttaja on volkkarin 1.9tdi. Tänään kävi päästömittauksessa vakio 2005 passat 1.9tdi 150tkm ajettu savut 1.5 vanha raja 2.00 uusi 1.00 kolmosessa oli dpffän kanssa 0,01.
                        G21 330e xDrive M-sport


                        Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                        Uudenmaan Moottorioptimointi
                        +358407496923

                        Comment

                        • Henkka76
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2017
                          • 34
                          • Häme

                          Originally posted by Spetke View Post
                          Oma F10 520D 2012vm DPF / EGR poissa antoi 231hv / 475Nm Quantum softalla päästölukemat 0.27 kahdella polkaisulla.
                          Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think

                          Comment

                          • hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 729
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Henkka76 View Post
                            Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think

                            Itsellä oli välissä tuollainen 520:n, samassa paikassa ohjelmoitu mutta hieman maltillisemmalla softalla kuin spetkellä. Kyllähän se melkein "pakollinen" on tuohon, antaa kivan kaasuvasteen ja heti alhaalta alkaa vetään kivasti. Ihan riittävät tehot ripeisiin ohituksiin ja menee kulutuksen puolesta ihan hajuilla.
                            F16 M-Sport

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              Originally posted by Henkka76 View Post
                              Minkälaisia kokemuksia Spetkellä on 520d ohjelmoinnista? Kuinka auto muuttui ja millainen on vaikutus esim. ohituskiihtyvyyteen? Myös muiden omakohtaiset kokemukset f10/f11 korisista 520d ohjelmoinneista kiinnostaa. Niistä on aika vähän löytynyt kirjoittelua. Itselläni f11 ja hieman kutittelisi tuo ohjelmointi. Rakettiahan siitä ei saa mutta ehkä kuitenkin jotain uusia tuntemuksia.:think
                              Juu tuossa Harrin autossa oli hieman miedompi Stage2 softa 220hv / 440Nm.
                              Tuossa omassa on stage3 231hv / 475Nm. Käytännön ero on aika marginaalinen kuitenkin noiden kahden välillä.
                              Kyllä tuo auton käytös ja luonne muuttuu todella paljon parempaan suuntaan. 8 vaihteisen automaatin avulla / sport puolella suorituskyky taajama ajossa on mielestäni jopa E60 530D parempi ja huomattavasti "agressiivisempi". Moottoritiellä isoissa nopeuksissa toki vanhempi / isompi E60 vie varmasti voiton, vaikka eipä sielläkään isoja eroja tule. Nämä ajatukset perustuvat minun näkemyksiini joidenkin satojen tai tuhansien lastutettujen ja vakio autojen ratissa istuneena. Eivät siis mihinkään mitattuun tietoon.
                              DPF kenno on myös poistettu lähes kaikista vähääkään enempi ajetuista autoista joita on minun kauttani optimoitu. Osa virittäjistä väittää kovasti ettei kennoa tarvitse tai pidä poistaa ja heillä on siihen varmasti omat näkemyksensä. Osalle softassa on parempi kate kun ei tarvitse nähdä suurempaa vaivaa DPF poistoon, riittää pelkkä tehonlisä eivätkä läheskään kaikki sepät halua tehdä fyysistä likaista työtä ja korjailla katkenneita pultteja, tms. mutta ei tuosta sen enempää. Minun näkemykseni on, että PDF pois ja uudet softat sisään. Takuulla tulee vastinetta rahalle

                              PS: Uskokoon ken tahtoo mutta ajelin tuolla omalla kokeeksi vakio 17" kumeilla noin 500km parin päivän aikana ja keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 3.8l / 100km. Nyt 20" kumeilla seka ajossa kulutus on vakiintunut pitkällä aikajänteellä 5.6L / 100km. Mielestäni erittäin hyvät arvot.

                              Tuossa nyt jotakin näkemyksiä paljon parjatun pikku moottorin virittämisestä. Joku voisi vaikka ostaa tämän pois niin voisi kehitellä jotain uutta

                              Bemmis 003.2 by Bemu Expert, on Flickr

                              FB_IMG_1472966228645 by Bemu Expert, on Flickr

                              Bemmis 016 by Bemu Expert, on Flickr
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • H3nu
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 252
                                • Hämeenlinna

                                Tyylikäs F10
                                Kaikki varmasti uskoo, että ajotietokoneesi on näyttänyt 3.8l/100km, mutta todellinen kulutus se varmastikaan ei ole
                                BMW F82 M4 -16
                                BMW F20 116d M-sport -14
                                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                                Sea-Doo RXP300RS -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎