Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nippanappa
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 13
    • Rajan tällä puolen

    Originally posted by hj325hml View Post
    525d(3L) manuaali, herkullisesti sais aika isot lisätehot otettua.

    Mitä mieltä:
    - jälleen myynti softattuna?
    -jälleen myynti softattuna ja hiukkasloukku off?

    Versus vakio ja toimiva dpf.

    -ylipäätään kannattaako softata dpf paikallaan?
    Jälleenmyynnistä en tiedä mutta oikein softattuna tulee oikein miellyttävä ajella. Dpf on itselläkin paikallaan 320/680 lukemilla, mutta jos tuolle lenkkaria näyttää niin regeneroi todella useasti, jopa alle 100km välein. Mutta tuo vain silloin jos tulee paljon vetoja punarajalle. Niinkuin itse tuossa yllä kirjoitin niin kytkin (ja myös dmf) menossa nyt vaihtoon kytkimen luistamisen takia.

    Comment

    • hj325hml
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 729
      • Pirkanmaa

      Originally posted by böntti View Post
      -Softan voi palauttaa myynnin koittaessa vakioksi, tämä toki vähän kyseenalaista.
      -Ilman DPF:ää oleva vakiosofta löytyy ainakin 530d:hen.
      -Ei kait ehjää suodatinta kannata rikkoa, se ei käytännössä vaikuta juurikaan viritykseen.
      -Rikkominen ei ainakaan nosta auton arvoa.
      -Virityskään tuskin nostaa arvoa, perustallaajan silmissä saattaa jopa laskea, pahimmillaan toimii jopa deal breakerina.

      Näin itsekin funtsin.

      Mutta, yksi guru kertoi suodattimen ahdistavan/vastapaineiden kuormittava esim. Turboa kohtuuttomasti.

      ~600nm ~300hp olisi ajatuksissa ja suodatin paikallaan.

      Tuleeko jo kytkimen tms. Kanssa ongelmia?

      Pitäisikö suosiolla miedompi softa laitattaa?
      F16 M-Sport

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Guruilla tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä, minulle yksi sanoi että ehjää suodatinta ei tarvitse poistaa. Vakiomoottorin pelkästä softauksesta kun puhutaan.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          Originally posted by böntti View Post
          Guruilla tuntuu olevan eriäviä mielipiteitä, minulle yksi sanoi että ehjää suodatinta ei tarvitse poistaa. Vakiomoottorin pelkästä softauksesta kun puhutaan.

          Optimoiautosi.fi:n pääjehu oli tuolle jälleenmyyjälle tänään vastannut ihan samoin, eli vain vialliset suodatimet tulee poistaa.
          F16 M-Sport

          Comment

          • Stombe
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 170
            • Keski-Suomi

            Originally posted by poke View Post
            Miten te oikein saatte näistä kytkimet luistamaan :think Minä olen omallani repinyt kärriäkin ja kytkin on silti kunnossa vielä (kop kop)

            Kannattaa tsekata myös kaksoismassavauhtiksen kunto. Ei meinaan kestä pitkään uusikaan kytkin, jos vauhtipyörä on paskana.

            Stombella oli tässä threadissa samaa oiretta aiemmin, liekö saanut kytkimen jo vaihdettua...

            Ei oo kytkin enää luistanu, kun sain niin v***n isot sakot sekä vähällä kortin lähtö autoa ohittaessa!

            ..mutta, joo, se otti luistoa tuossa Heinäkuulla mutta ei oo nyt luistanu, myöskään ennen tuota yllä mainittua. En ole siis tehnyt nyt mitään.
            Tilasin kyllä vetokoukunkin, saa kuin sitten käy. Kyllä se kytkinpaketti ostomielessä edelleenkin on, mutta tällä hetkellä vähän jäähyllä on kuten väännön kokeilutkin maantiellä.
            Ohjelmoinnin jälkeen on nyt ajettu noin 17tkm eikä mitään muuta teknistä häiriötä.
            F11 535d M-sport VOLL
            MB A180 -16
            Cagiva Xtra Raptor 1000
            Kupla Cab ATM -69
            *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by Stombe View Post
              Ei oo kytkin enää luistanu, kun sain niin v***n isot sakot sekä vähällä kortin lähtö autoa ohittaessa!

              ..mutta, joo, se otti luistoa tuossa Heinäkuulla mutta ei oo nyt luistanu, myöskään ennen tuota yllä mainittua. En ole siis tehnyt nyt mitään.
              Tilasin kyllä vetokoukunkin, saa kuin sitten käy. Kyllä se kytkinpaketti ostomielessä edelleenkin on, mutta tällä hetkellä vähän jäähyllä on kuten väännön kokeilutkin maantiellä.
              Ohjelmoinnin jälkeen on nyt ajettu noin 17tkm eikä mitään muuta teknistä häiriötä.
              tahtoo ohituksessa kelata vähän turhan paljon vauhtia..
              ps Laita lim max 120 niin ei tuu niin pahoja sakkoja
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Komu
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 1037
                • Nurmijärvi

                Mites tuo 550d, ohjelmalla. Paljonkohan luulis saavan tehoa/vääntöä? Dpf pois ja ohjelma.
                440hp?
                870nm?

                Pitänee seuraavaa autoa ruveta haaveilemaan, hirveän paljon vähemmän voimaa ei sais olla kuin nykyisessä.

                Pitää kysellä vaihtotarjouksia liikkeistä, kun ei tuo itse myyminen kiinnosta.
                Last edited by Komu; 29-08-2015, 21:51.
                E70 X5 40d + F31 330d
                Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  No, M550d on niin tehokas että käytännön suorituskyky ei paljon parane vaikka siihen saisi 100hp lisää tehoa. Tai no, ainakin 50hp tuntuu lähinnä lompakossa.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by Komu View Post
                    Mites tuo 550d, ohjelmalla. Paljonkohan luulis saavan tehoa/vääntöä? Dpf pois ja ohjelma.
                    440hp?
                    870nm?

                    Pitänee seuraavaa autoa ruveta haaveilemaan, hirveän paljon vähemmän voimaa ei sais olla kuin nykyisessä.

                    Pitää kysellä vaihtotarjouksia liikkeistä, kun ei tuo itse myyminen kiinnosta.
                    Mä laitoin eilen f15 m50d 420hv ja 870nm. Kulkee se ilman ohjelmaakin, mutta kyllä se ryhti vaan lisääntyy. Edit. Enemmänkin saanee jos välttämättä haluaa.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3096

                      Originally posted by veku View Post
                      tahtoo ohituksessa kelata vähän turhan paljon vauhtia..
                      ps Laita lim max 120 niin ei tuu niin pahoja sakkoja
                      no sittehän koko voima menettää merkityksensä. Ennemmin reipas ohitus ja sitten vaan jarrulla vauhti alemmas, vaikka se typerältä tuntuukin.
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by poke View Post
                        no sittehän koko voima menettää merkityksensä. Ennemmin reipas ohitus ja sitten vaan jarrulla vauhti alemmas, vaikka se typerältä tuntuukin.
                        Tää olikin sellanen kevennys kun stombella meinas kortti lähteä

                        Kyllä kai omakin kortti olisi monesti lähtenyt jos oikeassa kohti olisi tutka ollut..

                        Ja tehopuoleen varmaan racediesel antaa kohta infoa mitä 535d antaa kun on vähän palikkaa vaihdettu

                        Tuntus että 550d pitäs antaa sen 450\900 aika helpolla
                        Last edited by veku; 30-08-2015, 12:03.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7518
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by veku View Post
                          Tuntus että 550d pitäs antaa sen 450\900 aika helpolla
                          Hmm... :think Pitäisikö ryhtyä koekaniiniksi kunhan auto kotiutuu

                          Aika miedot on "viritykset" jos vain +70 hp ja +160 Nm...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            420/870 tulee ainakin helpolla ilman dpf poistoa. F10/11 siis menee vakiona jo saman mitä F15 softalla.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • hatemi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 106
                              • Jkl

                              Olen kuullut vähän reippaammastakin lisäyksestä noihin 550D malleihin. Väännöt siellä tonnin hujakoilla jne.


                              Meneekös nämä nyt todella niin, että 258hp mallista saa vielä enempi voimaa kuin 245hp mallista? Vai onko noista kaikista otettu samoja lukemia?
                              tdituning.fi

                              Comment

                              • Nippanappa
                                Newbiemmer
                                • Aug 2015
                                • 13
                                • Rajan tällä puolen

                                Originally posted by Nippanappa View Post
                                Noniin, kytkin lähti luistelemaan nelos-, vitos- ja kutosvaihteilla. Autona manuaalivaihteinen 2011 530d F10, ohjelmana 320/680.
                                Kellään tietoa mitenkähän nuo Sachsin SRE orgaaninen kytkin+vahvistettu asetelma kestää vääntöjä? Taulukossa lukee 540+, mutta mitä tuo on käytännössä?
                                Jossakin brittifoorumilla joku puhuu 1.5x mitoituksesta kytkinten ilmoitetun väännönkeston ja todellisuuden välillä.

                                No, kohta on ainakin itsellä kokemusta, tämä kitti lähti tilaukseen: http://tinyurl.com/oyg92o5
                                Nyt on uusi kytkin ollut hetken paikallaan ja vaikka sisäänajo onkin vielä kesken niin muutamia huomioita.
                                -Aivan tajuttoman paljon jäykempi. Iltaisin ei tarvitse tehdä salilla enää kuin oikean jalan kyykkyjä
                                -Huomattavasti tarkempi tuntuma, ja paremmat vaihteenvaihdot vs. oem kytkin, joka oli sitä itsestään säätyvää mallia (SAC, self adjusting clutch). Vanhalla kytkimellä vaihteenvaihdot oli välillä varustettu kengurudieselillä.
                                -Clutch chatter, eli tässä tapauksessa hytkyntä liikkeellelähdössä on nyt myös pois.

                                Ei voi kuin suositella tätä päivitystä viritetyn manuaalivaihteisen omistajille.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎