Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fremen
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 127
    • Lappeenranta

    Aj Techillä kävin heinäkuussa tätä vuotta. Toi EGR jäähdytin ja termari? on vaihdettu marmorilla huhti/toukokuussa ennen ohjelmointia. Ajettu noin 6tkm ton jäähdyttimen vaihdon jälkeen. Ei näytä hukkaavan jäähdytysnestettä nyt / vielä.

    Comment

    • Jiu-jitsu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 35
      • Helsinki

      Originally posted by racediesel View Post
      moi
      AIM:n kanssa käyty antilla AJTECHi:sä ohjelmaa vääntämässä ja rullia pyörittelemässä.
      omaani laitoin stage 2:n.
      -Wagner tuning välijäähdytin.
      -downpipe 3" ilman mitään katteja/DPF:iä.
      -M550d:n korkeapainepolttoainepumppu.
      päivän lopputulema oli:
      447hv ja 870nm
      Pasi
      ps.stage 3 ehkä tehtävä....
      Hyvät lukemat Tuo ei vaan sovi poropeukalolle, kun katsuria varten joutuu aina vaihtamaan ainakin katit takaisin paikoilleen :think
      F11 535xd my13

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by veku View Post
        Paha sanoa mikä on mutta omassa lykkäsi myös tuon drivetrain hälyn kk sitten kun ajoin motarilla 138 vakkarissa. häly tuli vähän väliä ja vastaavasti ei tullut kun nakkas sporrti puolelle.
        Muuten en ole hälyä saanut,ilmeisesti nopeus sellainen jossa tuon egr ääni jumii tms..
        Kotia päin tulessa kävin Aj techi:llä lukemassa vikakoodit ja egr venttilliä herjas, tämä osa vaihdettu autoon keväällä joten vähän ihme että miten taas.
        Saakohan koko egr venan ohitettua mekaanisesti :think

        Mutta menee takuuseen mulla se osa.

        Missä autosi on ohjelmoitu ?
        Onko tuo sinun autosi ohjelmoitu? Jos on niin miksei egr:ää ole tuolloin samalla tapettu? Jos ei ole ohjelmoitu niin on ihan tyypillistä tuo egr herja F-sarjalaisissa, tuntuu osa olevan yhtä heikkoa tekoa kuin VAG tuotteissa. Itse jos tuollaisen ohjelmoin niin egr kylmenee aina samalla juuri noiden ongelmien vuoksi.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Onko tuo sinun autosi ohjelmoitu? Jos on niin miksei egr:ää ole tuolloin samalla tapettu? Jos ei ole ohjelmoitu niin on ihan tyypillistä tuo egr herja F-sarjalaisissa, tuntuu osa olevan yhtä heikkoa tekoa kuin VAG tuotteissa. Itse jos tuollaisen ohjelmoin niin egr kylmenee aina samalla juuri noiden ongelmien vuoksi.
          On se ohjelmoitu pariin otteeseen..heti kun se onnistui ja uudestaan terveellä egr:llä kun ekalla kertaa vedoissa oli julmasti eroja kun ahdot karkasi johtuen viallisesta egr:stä

          Pitääpä kysyä ottiko Antti tuon egr:n pois ohjelmoitaessa.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Turha kysyä jos kerran herjasi egr:stä niin käytössä on edelleen!
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Turha kysyä jos kerran herjasi egr:stä niin käytössä on edelleen!
              Mulla tuli yhtäkkiä sellainen kutina että olen käynyt opeliin hakeen voimaa sinulta joskus 2003, jos tuo sigun kuva on talosi
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by veku View Post
                Mulla tuli yhtäkkiä sellainen kutina että olen käynyt opeliin hakeen voimaa sinulta joskus 2003, jos tuo sigun kuva on talosi
                On juu minun talo. Kyllähän noita Opeleitakin on tässä vuosien varrella tullut tehtyä jokunen 😄
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  On juu minun talo. Kyllähän noita Opeleitakin on tässä vuosien varrella tullut tehtyä jokunen ��
                  Sittenhän sää oot tuttu heppu yli kymmenen vuoden takaa
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by veku View Post
                    Sittenhän sää oot tuttu heppu yli kymmenen vuoden takaa
                    Mietein pikkasen aikaa, mutta huomasin, että mainitsit vuoden 2003 ja luin 2013 eli 2003 en vielä ohjelmia touhunnut. Ventovieras siis sittenkin 😄
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by VolvoTDi View Post
                      Mietein pikkasen aikaa, mutta huomasin, että mainitsit vuoden 2003 ja luin 2013 eli 2003 en vielä ohjelmia touhunnut. Ventovieras siis sittenkin ��
                      Saattoi olla 04 ..joka tapauksessa tuollainen talo Tampereella oli joka silloiseen vectraan ohjelman laittoi.
                      Olikin diesel auto ja lähes heti sitä piti virittää

                      Aapraaggadapra vastaus löytyi kun ocf:n sivua hain..kun oli sama nimimerkki sielläkin.

                      upsoluten lastu oli se vectran lastu ja wdracing myi ja asensi vuonna 05 noita Tre:llä 399e
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • racediesel
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 248
                        • porvoo

                        Moi
                        tuossapa olisi ajatelma Fx30d ja Fx35d power upgradesta.

                        BMW Fxx series x30d and x35d power upgrade set (6cyl)

                        X35D power upgrade
                        Stage 1:
                        -DPF poisto,n.2h.
                        -Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
                        -Ei savuta.
                        -Korkeapaine polttoainepumpun tuotto rajaa tehon määrän.299hv=70 ja 313hv=75 pumpun tuotto.
                        -Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla imulämmöt heti 85-100c.
                        -Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (299hv tai 313hv) n.360-380hv tai 370-400hv ja vääntöä n.720-800nm.(autoissa tosin voi olla eroja).

                        Stage 2:
                        -BMW M550D korkeapaine polttoainepumpun vaihto,n.3h.
                        313hv versioon käy suoraan ilman toisen polttoaineputken modaamista.
                        -Toisen Korkeapainepumpun painepuolen putken vaihto M550D mallin putkeen ja modaus (kytkentä toisiinsa),n2h.
                        -Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n2h asennukseen.Ei se ihan heittämällä mene ja joutuu aikalailla purkamaan keulaa jotta uuden asennus onnistuu. n.2h
                        -uusi downpipe,korvaa katin/DPF:n. Asennus n.1h
                        -Ohjelmointi,n.1h: Syöttöä nostetaan koska nyt on varaa,samalla ahtopainetta nostetaan jotta saadaan savutonta tehoa.
                        -Rajoitteena vakio ahtimien ilmantuoton riittävyys/turbiinin läpäisevyys.
                        -Pieni savutus täysvedolla ja haisee 70-luvulta.
                        -Tehoa tulee 313hv versiosta n.440-450hv ja vääntöä n.860-880nm ahtopaine n.2.4bar (autoissa tosin voi olla eroja).

                        13538508159*** korkeapaine polttoaineputki 60e

                        Polttoaineputken modaus (liitettävä vanha ja uusi putki toisiinsa) sorvattava 20mm pitkä,15mm paksu 6,5mm porauksella oleva lieriö. ”Tai tehtävä kartioliitos muutos” 100e

                        13518508152*** korkeapaine polttoainepumppu 1350e

                        Downpipe 400e


                        Wagner tuning intercooler 900e


                        Stage 3:
                        -Asennetaan vesi/metanoli ruisku-systeemi.n.4h
                        -Suutin koko varmaankin luokkaa 0.8l-1.3l / min mahdollisesti kaksi kpl eri vaiheessa aukeavaa,kokonaismäärä kuitenkin sama.
                        -Alentaa pakolämpötilaa ja aktivoi palamatta jääneen polttoaineen,vähentää savutusta ja hiukan jäähdyttää ahtoilmaa.
                        -Ohjelmointi jos haluaa tarkistaa säätöjä tarkemmin kohdilleen.
                        -Tehoa ehkä tulee lisää n.10-20hv.

                        Vesi/metanoliruisku
                        http://sporttiauto.com/kauppa/index....product_id=197 795e

                        http://www.snowperformance.de/en/wat...stage-3td.html 799e



                        X25D ja X30D power upgrade (6cyl)
                        Stage 1:
                        -DPF poisto,n.3h
                        -Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
                        -Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (204 ja 258hv) n.335-345hv ja vääntöä n.680-700nm.Polttoaine pumppu sama kuin 299hv Fx35d versiossa eli 70-tunnuksella oleva korkeapainepumppu.
                        -Ei juurikaan savuta.
                        -Turbon ilman tuotto rajaa tehon määrän joten ei taida olla downpipen/välijäähdyttimen vaihdosta maksimi tehoon paljon apua.
                        -Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla lämmöt heti 65-90c.


                        Stage 2:
                        -Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n1h.
                        -Ohjelmointi,n.1h: ehkä…
                        -Tehoa tulee jokunen hv lisää ja jokunen nm.

                        Wagner tuning intercooler 700e


                        Stage 3:
                        -Asennetaan vesi/metanoli ruisku-systeemi.n.4h
                        -Suutin koko varmaankin luokkaa 0.6l-0.8 / min.
                        -Alentaa pakolämpötilaa ja aktivoi palamatta jääneen polttoaineen,vähentää savutusta ja hiukan jäähdyttää ahtoilmaa.
                        -Tehoa ehkä tulee lisää n.10-20hv.

                        Vesi/metanoliruisku
                        http://sporttiauto.com/kauppa/index....product_id=197 795e

                        http://www.snowperformance.de/en/wat...stage-3td.html 799e

                        http://www.aemelectronics.com/produc...diesel-engines 400-600e

                        PS:
                        -Tehoarviot perustuu todellisiin mittauksiin/saatuihin arvoihin eri autoista AJTECH-in tehomittaus-dynamometrissä.
                        -Eri tehomittaus-dynamometreiltä saaduissa tuloksissa on eroavaisuuksia joten ei todellakaan ole aivan vertailukelpoista suoraan toiseen tehomittaus-dynamometriin.
                        -Mutta autoissahan on myös eroja joten kaikki ei aina mene samanlailla vertaillen.
                        t:Pasi
                        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                        BMW 330D-05 vakio 2005
                        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                        Comment

                        • henripit
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 29
                          • Espoo

                          F10 30d tai 35d kiikarissa ja on ollut ajatuksena, että sen lastutan. Kiinnostaisi, että onko kellään negatiivisia kokemuksia lastuttamisesta? Itselläni oli joskus 8v sitten Leon 1,8 TS jonka lastutin (upsolute). Siinä tuli jotain selvittämätöntä häikkää ja hukkasi välillä tehoja eikä aina antanu nostaa kierroksia. Miten näissä bemareissa toiminut? (Luin koko threadin jo läpi).

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Originally posted by henripit View Post
                            F10 30d tai 35d kiikarissa ja on ollut ajatuksena, että sen lastutan. Kiinnostaisi, että onko kellään negatiivisia kokemuksia lastuttamisesta? Itselläni oli joskus 8v sitten Leon 1,8 TS jonka lastutin (upsolute). Siinä tuli jotain selvittämätöntä häikkää ja hukkasi välillä tehoja eikä aina antanu nostaa kierroksia. Miten näissä bemareissa toiminut? (Luin koko threadin jo läpi).
                            Ne mitä olen itse laittanut niin ei yhden ensimmäistä ongelmaa. Taitaa yksikin f10 30d olla kerännyt lastutuksen jälkeen jo vajaat 50tkm mittariin. Sanoisin että jos otat softan luotettavalta toimijalta joka hoitaa asiansa ja pohjatyönsä kunnolla, niin siinä se toimii kuin orkkiskin.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 462
                              • Pohjois-Savo

                              DPF:n poistosta tulee mieleen taannoinen uutinen:

                              http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paa...skulla/8486593
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • Fremen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2007
                                • 127
                                • Lappeenranta

                                Nyt tehonlisäyksen jälkeen kävi jo toisen kerran...
                                Eli noin 120km/h tasaisessa motarivauhdissa ensin tunnin ajon jälkeen ja tänään noin 30min ajon jälkeen tulee "Drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Auto hyytyy kokonaan, eikä sitä voi suoraa startata. Kun auton sammuttaa, niin sitten voi normaalisti startata ja lähteä ajamaan.
                                Yhteistä on ollut noin +2c lämpötila.

                                Ohjelmointi tehtiin noin 97tkm kohdalla, ensimmäinen vika tuli noin 104tkm lukeman kohdalla ja tänään 107450km.

                                Kävin luetuttamassa vikakoodit ensimmäisellä ja sielä oli railipaineesta herja, eikä mitään muuta. Ohjelmointi tehtiin AJTechillä heinäkuussa. Tuskin on hyöytyä taas luetuttaa koodeja? Onkohan ohjelmoinnissa laitettu jotain arvoja ehkäpä väärin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎