Aj Techillä kävin heinäkuussa tätä vuotta. Toi EGR jäähdytin ja termari? on vaihdettu marmorilla huhti/toukokuussa ennen ohjelmointia. Ajettu noin 6tkm ton jäähdyttimen vaihdon jälkeen. Ei näytä hukkaavan jäähdytysnestettä nyt / vielä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by racediesel View Postmoi
AIM:n kanssa käyty antilla AJTECHi:sä ohjelmaa vääntämässä ja rullia pyörittelemässä.
omaani laitoin stage 2:n.
-Wagner tuning välijäähdytin.
-downpipe 3" ilman mitään katteja/DPF:iä.
-M550d:n korkeapainepolttoainepumppu.
päivän lopputulema oli:
447hv ja 870nm
Pasi
ps.stage 3 ehkä tehtävä....F11 535xd my13
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostPaha sanoa mikä on mutta omassa lykkäsi myös tuon drivetrain hälyn kk sitten kun ajoin motarilla 138 vakkarissa. häly tuli vähän väliä ja vastaavasti ei tullut kun nakkas sporrti puolelle.
Muuten en ole hälyä saanut,ilmeisesti nopeus sellainen jossa tuon egr ääni jumii tms..
Kotia päin tulessa kävin Aj techi:llä lukemassa vikakoodit ja egr venttilliä herjas, tämä osa vaihdettu autoon keväällä joten vähän ihme että miten taas.
Saakohan koko egr venan ohitettua mekaanisesti :think
Mutta menee takuuseen mulla se osa.
Missä autosi on ohjelmoitu ?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostOnko tuo sinun autosi ohjelmoitu? Jos on niin miksei egr:ää ole tuolloin samalla tapettu? Jos ei ole ohjelmoitu niin on ihan tyypillistä tuo egr herja F-sarjalaisissa, tuntuu osa olevan yhtä heikkoa tekoa kuin VAG tuotteissa. Itse jos tuollaisen ohjelmoin niin egr kylmenee aina samalla juuri noiden ongelmien vuoksi.
Pitääpä kysyä ottiko Antti tuon egr:n pois ohjelmoitaessa.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Turha kysyä jos kerran herjasi egr:stä niin käytössä on edelleen!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMulla tuli yhtäkkiä sellainen kutina että olen käynyt opeliin hakeen voimaa sinulta joskus 2003, jos tuo sigun kuva on talosiJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostSittenhän sää oot tuttu heppu yli kymmenen vuoden takaaJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMietein pikkasen aikaa, mutta huomasin, että mainitsit vuoden 2003 ja luin 2013 eli 2003 en vielä ohjelmia touhunnut. Ventovieras siis sittenkin
Olikin diesel auto ja lähes heti sitä piti virittää
Aapraaggadapra vastaus löytyi kun ocf:n sivua hain..kun oli sama nimimerkki sielläkin.
upsoluten lastu oli se vectran lastu ja wdracing myi ja asensi vuonna 05 noita Tre:llä 399eF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Moi
tuossapa olisi ajatelma Fx30d ja Fx35d power upgradesta.
BMW Fxx series x30d and x35d power upgrade set (6cyl)
X35D power upgrade
Stage 1:
-DPF poisto,n.2h.
-Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
-Ei savuta.
-Korkeapaine polttoainepumpun tuotto rajaa tehon määrän.299hv=70 ja 313hv=75 pumpun tuotto.
-Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla imulämmöt heti 85-100c.
-Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (299hv tai 313hv) n.360-380hv tai 370-400hv ja vääntöä n.720-800nm.(autoissa tosin voi olla eroja).
Stage 2:
-BMW M550D korkeapaine polttoainepumpun vaihto,n.3h.
313hv versioon käy suoraan ilman toisen polttoaineputken modaamista.
-Toisen Korkeapainepumpun painepuolen putken vaihto M550D mallin putkeen ja modaus (kytkentä toisiinsa),n2h.
-Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n2h asennukseen.Ei se ihan heittämällä mene ja joutuu aikalailla purkamaan keulaa jotta uuden asennus onnistuu. n.2h
-uusi downpipe,korvaa katin/DPF:n. Asennus n.1h
-Ohjelmointi,n.1h: Syöttöä nostetaan koska nyt on varaa,samalla ahtopainetta nostetaan jotta saadaan savutonta tehoa.
-Rajoitteena vakio ahtimien ilmantuoton riittävyys/turbiinin läpäisevyys.
-Pieni savutus täysvedolla ja haisee 70-luvulta.
-Tehoa tulee 313hv versiosta n.440-450hv ja vääntöä n.860-880nm ahtopaine n.2.4bar (autoissa tosin voi olla eroja).
13538508159*** korkeapaine polttoaineputki 60e
Polttoaineputken modaus (liitettävä vanha ja uusi putki toisiinsa) sorvattava 20mm pitkä,15mm paksu 6,5mm porauksella oleva lieriö. ”Tai tehtävä kartioliitos muutos” 100e
13518508152*** korkeapaine polttoainepumppu 1350e
Downpipe 400e
Wagner tuning intercooler 900e
Stage 3:
-Asennetaan vesi/metanoli ruisku-systeemi.n.4h
-Suutin koko varmaankin luokkaa 0.8l-1.3l / min mahdollisesti kaksi kpl eri vaiheessa aukeavaa,kokonaismäärä kuitenkin sama.
-Alentaa pakolämpötilaa ja aktivoi palamatta jääneen polttoaineen,vähentää savutusta ja hiukan jäähdyttää ahtoilmaa.
-Ohjelmointi jos haluaa tarkistaa säätöjä tarkemmin kohdilleen.
-Tehoa ehkä tulee lisää n.10-20hv.
Vesi/metanoliruisku
http://sporttiauto.com/kauppa/index....product_id=197 795e
http://www.snowperformance.de/en/wat...stage-3td.html 799e
X25D ja X30D power upgrade (6cyl)
Stage 1:
-DPF poisto,n.3h
-Ohjelmointi,n.3h (Ensimmäinen ohjelmointi=ECU avattava.).
-Tehoa tulee versiosta/kunnosta riippuen (204 ja 258hv) n.335-345hv ja vääntöä n.680-700nm.Polttoaine pumppu sama kuin 299hv Fx35d versiossa eli 70-tunnuksella oleva korkeapainepumppu.
-Ei juurikaan savuta.
-Turbon ilman tuotto rajaa tehon määrän joten ei taida olla downpipen/välijäähdyttimen vaihdosta maksimi tehoon paljon apua.
-Vakio Välijäähdytin on paska mutta sen vaihto ei tee autuaammaksi.Pienellä vedolla lämmöt heti 65-90c.
Stage 2:
-Wagner Tuning intercooler parantamaan ilman jäähdytystä,n1h.
-Ohjelmointi,n.1h: ehkä…
-Tehoa tulee jokunen hv lisää ja jokunen nm.
Wagner tuning intercooler 700e
Stage 3:
-Asennetaan vesi/metanoli ruisku-systeemi.n.4h
-Suutin koko varmaankin luokkaa 0.6l-0.8 / min.
-Alentaa pakolämpötilaa ja aktivoi palamatta jääneen polttoaineen,vähentää savutusta ja hiukan jäähdyttää ahtoilmaa.
-Tehoa ehkä tulee lisää n.10-20hv.
Vesi/metanoliruisku
http://sporttiauto.com/kauppa/index....product_id=197 795e
http://www.snowperformance.de/en/wat...stage-3td.html 799e
http://www.aemelectronics.com/produc...diesel-engines 400-600e
PS:
-Tehoarviot perustuu todellisiin mittauksiin/saatuihin arvoihin eri autoista AJTECH-in tehomittaus-dynamometrissä.
-Eri tehomittaus-dynamometreiltä saaduissa tuloksissa on eroavaisuuksia joten ei todellakaan ole aivan vertailukelpoista suoraan toiseen tehomittaus-dynamometriin.
-Mutta autoissahan on myös eroja joten kaikki ei aina mene samanlailla vertaillen.
t:PasiFord Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment
-
-
F10 30d tai 35d kiikarissa ja on ollut ajatuksena, että sen lastutan. Kiinnostaisi, että onko kellään negatiivisia kokemuksia lastuttamisesta? Itselläni oli joskus 8v sitten Leon 1,8 TS jonka lastutin (upsolute). Siinä tuli jotain selvittämätöntä häikkää ja hukkasi välillä tehoja eikä aina antanu nostaa kierroksia. Miten näissä bemareissa toiminut? (Luin koko threadin jo läpi).
Comment
-
-
Originally posted by henripit View PostF10 30d tai 35d kiikarissa ja on ollut ajatuksena, että sen lastutan. Kiinnostaisi, että onko kellään negatiivisia kokemuksia lastuttamisesta? Itselläni oli joskus 8v sitten Leon 1,8 TS jonka lastutin (upsolute). Siinä tuli jotain selvittämätöntä häikkää ja hukkasi välillä tehoja eikä aina antanu nostaa kierroksia. Miten näissä bemareissa toiminut? (Luin koko threadin jo läpi).sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
DPF:n poistosta tulee mieleen taannoinen uutinen:
http://yle.fi/uutiset/jokamiehen_paa...skulla/8486593G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Nyt tehonlisäyksen jälkeen kävi jo toisen kerran...
Eli noin 120km/h tasaisessa motarivauhdissa ensin tunnin ajon jälkeen ja tänään noin 30min ajon jälkeen tulee "Drivetrain malfunction, drive at moderate speed". Auto hyytyy kokonaan, eikä sitä voi suoraa startata. Kun auton sammuttaa, niin sitten voi normaalisti startata ja lähteä ajamaan.
Yhteistä on ollut noin +2c lämpötila.
Ohjelmointi tehtiin noin 97tkm kohdalla, ensimmäinen vika tuli noin 104tkm lukeman kohdalla ja tänään 107450km.
Kävin luetuttamassa vikakoodit ensimmäisellä ja sielä oli railipaineesta herja, eikä mitään muuta. Ohjelmointi tehtiin AJTechillä heinäkuussa. Tuskin on hyöytyä taas luetuttaa koodeja? Onkohan ohjelmoinnissa laitettu jotain arvoja ehkäpä väärin?
Comment
-
Comment