Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    Mikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.

    Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?

    Rosteriputki oli mielessä...

    Comment

    • hj325hml
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 729
      • Pirkanmaa

      Kuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?
      F16 M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by nun6 View Post
        Mikä kokoinen putkisto kannattaa teettää x35d jos haluaa pitää partikkelifiltterin mutta muuten suora putki? Perusviri 360-370 HV.

        Pitääkö myöhemmin suurentaa jos haluaa 50 HP lisää?

        Rosteriputki oli mielessä...
        Minkä takia isompi putki ?
        Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
        Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki.

        Originally posted by hj325hml View Post
        Kuinkas tärkeänä pidätte laatikon öljynvaihtoa softauksen yhteydessä?
        Ei kai siitä haittaakaan ole, itsekin vaihdatin softauksen yhteydessä n 60 tkm sitten ..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          morjensta

          Komppaan Vekua.

          kaikenlaista muuta tulee jo rajoittamaan ulos saatavaa tehoa ja siksi että saisit jotain kunnon hyötyä pakoputkistosta ei oikein ole.
          tosin jos fyrkkaa on niin ei silloin mitään rajaa,kivat soundit ihan jees.

          vaihdelaatikon öljynvaihdon mittapuuna ei ehkä kannata pitää softausta.

          jos aiot autoa pitää kauan eli ajaa sillä reilu 200tkm asti niin kyllä se silloin kannattaa tehdä jossain 100tkm kohdilla jo.

          ei pääse kerääntymään niin paljon chaissee laatikon sisuksiin joita ei kyllä kaikkea saa pois.

          samoin ehkä voi olla ettei tule mitään mekaanista vikaa vielä joka voisi johtua öljyn kunnosta.
          T:Pasi
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • nun6
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 287
            • where the sun doesn't shine

            Originally posted by veku View Post
            Minkä takia isompi putki ?
            Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
            Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki.
            ..
            Asia selvä, kiitos tiedoista

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              Originally posted by veku View Post
              Minkä takia isompi putki ?
              Todistetusti toimii vakiorännillä lähes 450 hp asti.
              Tässä autossa downpipe+dpf pois+550d pumppu+iso cooleri..eli kaikki muu käy pieneksi ennemmin kuin se putki ...

              Minulla oli oman rotteloni vakioputkessa vielä kattikin paikoillaan ja hiukan vajaa 500 läksi.
              Uuden putkiston teetättämisestä ei ollut pienintäkään etua, puolitoista tuhatta meni vaan hukkaan.
              Vaikka kaikki kait näissä hukkaan menee, onko sitten toinen hukkaaminen parempi kun toinen - niin ...
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • laur77
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 187
                • Finland

                Ootteko seuranneet muita foorumeita tai muutoin tietoa että kuinka 535Dssä laatikko kestää tuollaista 750Nm vääntöä, vielä tullut mitään rikkoontumis ilmiötä?

                Jo olis aika kohta päivityttää softat mutta mieluiten ilman ongelmia

                Kaipa se perus 360hv / 750Nm vielä on 2011 535D sellanen ettei tarvi pelätä painaa kaasua pohjaan :think
                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                EX: 535D F10 M-Sport
                EX: Z4 Coupé -06

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Hyvin kestää, ei ongelmia. 380/750 taisi yksi asiakas ajella satkun, nyt vaihtoi autoa ja laitettiin yhdellä turbolla olevaan 345/750 ohjelma tänään.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • laur77
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 187
                    • Finland

                    Jep, oletan että noilla lukemilla vielä pysyy mutterit sisäpuolella vaikka intoutuiskin välillä painamaan lusikan pohjaan

                    Aattelin vaan udella koska nyt mennyt aikaa siitä kun näitä alettu ohjelmoimaan että onko ilmennyt mitään erikoista tai laatikon heikkouksia tullut vastaan.

                    Onko muuten mitattu varttimailia tai 0 - 100 tuollaisella 360hv 750Nm päivityksellä? Kaipa se jo kellossakin näkyy jos perstuntumalta huomaa :think
                    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                    EX: 535D F10 M-Sport
                    EX: Z4 Coupé -06

                    Comment

                    • akzuh
                      BTCF Member
                      • Jan 2009
                      • 173
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by laur77 View Post
                      Jep, oletan että noilla lukemilla vielä pysyy mutterit sisäpuolella vaikka intoutuiskin välillä painamaan lusikan pohjaan

                      Aattelin vaan udella koska nyt mennyt aikaa siitä kun näitä alettu ohjelmoimaan että onko ilmennyt mitään erikoista tai laatikon heikkouksia tullut vastaan.

                      Onko muuten mitattu varttimailia tai 0 - 100 tuollaisella 360hv 750Nm päivityksellä? Kaipa se jo kellossakin näkyy jos perstuntumalta huomaa :think
                      Eikö se M550D ala olemaan hyvä vertailu kohta kiihdytyksille.
                      F01 418/830 "Alpina D7"
                      E70 X5 30D
                      Instagram

                      Comment

                      • laur77
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 187
                        • Finland

                        Originally posted by akzuh View Post
                        Eikö se M550D ala olemaan hyvä vertailu kohta kiihdytyksille.
                        En osaa sanoa, paperilla aika samanlaiset lukemat ja paino varmaankin aika lähellä, mutta M550D lähtee nelivedolla 4,8sek (muistaakseni) nollasta pusikkoon, kuullostaa aika hurjalle lukemalle pelkällä softalla jos lähtökohta on 5,7sek (299hv).

                        Ohituskiihtyvyys tais tosin olla jopa parempi softatulla takavedolla.

                        Mutta eiköhän ala olla lukemat kohdillaan painavalla dieselillä
                        Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                        EX: 535D F10 M-Sport
                        EX: Z4 Coupé -06

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3096

                          Originally posted by laur77 View Post
                          En osaa sanoa, paperilla aika samanlaiset lukemat ja paino varmaankin aika lähellä, mutta M550D lähtee nelivedolla 4,8sek (muistaakseni) nollasta pusikkoon, kuullostaa aika hurjalle lukemalle pelkällä softalla jos lähtökohta on 5,7sek (299hv).

                          Ohituskiihtyvyys tais tosin olla jopa parempi softatulla takavedolla.

                          Mutta eiköhän ala olla lukemat kohdillaan painavalla dieselillä
                          sillä 0-100km/h kiihtyvyysarvolla ei ole mitään käytännön merkitystä onkose 4,5 vai 6sec. Monikaan ei varmaan lähde aina nilkkasuorana paikoiltaan.
                          se mihin mun mielestä käytännössä on merkitystä todella on ohituskiihtyvyys. ja se yleensä paranee todella kun auto ohjelmoidaan.
                          toinen asia on tuon automaattiaskin yhteentoimivuus lastutetussa. ihan turhaa kickdown heittää pienemmälle kun vääntö takaisi jopa paremman ohituskiihtyvyyden isommalla pykälällä.
                          olen omaan f31:een harkinnut asentaa manuaalin kaasupolkimen kokeeksi. tuolloin saisi ajella autoa läpistä. toki tomaatti toimisi muuten normaalisti tarvittaessa.

                          mun ex f10 oli 3litran koneella ja manuaalilaatikolla. sen ohituskiihtyvyys oli kyllä hyvä.(kuivalla kelillä)
                          Last edited by poke; 15-03-2017, 13:53.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • racediesel
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 248
                            • porvoo

                            moikka
                            noissa0-100km/h kiihdytyksissä saa hirveitä eroja aikaan siinä että miten lähtö onnistuu.
                            nelivedolla homma tietysti helpottuu.

                            tuossa olisi hiukan pohjaa:
                            1/4 maili 13,081
                            seisova maili 248km/h
                            BMW f11 535xd 2240kg painoa lähdössä.

                            T:Pasi
                            Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                            Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                            Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                            Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                            Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                            BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                            BMW 330D-05 vakio 2005
                            BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                            BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                            BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Totta, 0 - 100 aika turha ja kuitenkin hankala painavalla takavetoisella, varttimaili ja ohituskiihtyvyys painaa enempi mutta kaikessa on hyvä vertailla.

                              Racedieselin varttimailin aika kyllä hulppea, olikos tossa jo muutakin päivityksiä kuin softa?

                              Ja laatikot vissiin kestäneet pienet revittelytkin?

                              Täytyy renkaiden vaihdon jälkeen katella pientä piristystä.
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by laur77 View Post
                                Totta, 0 - 100 aika turha ja kuitenkin hankala painavalla takavetoisella, varttimaili ja ohituskiihtyvyys painaa enempi mutta kaikessa on hyvä vertailla.

                                Racedieselin varttimailin aika kyllä hulppea, olikos tossa jo muutakin päivityksiä kuin softa?

                                Ja laatikot vissiin kestäneet pienet revittelytkin?

                                Täytyy renkaiden vaihdon jälkeen katella pientä piristystä.
                                Racedieselin autossa juuri ne modit mitä kirjotin aiemmin.
                                Oma auto meni 365 tehoilla 13.3 vartin, muistaakseni nykytehoilla 382\820 aika jotain 13.1 nurkilla..

                                Joo ja laatikko kestää vaikka mun ainoat revittelyt on 70tkm aikana max 5 nopea nykäisyä paikaltaan..muuten normaali ajoa
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎