Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by Juspa View Post
    No joo, mä halusin nimenomaan tietää dpf:n kanssa...
    Kyllä se 380-390hp on todellista aika lähellä.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • laur77
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 187
      • Finland

      Minnes kannattais nyt viedä 535D ohjelmoitavaksi kun täällä pk seudulla asustelee?

      Oliko tuota kehuttua AJtechin softaa lähimain saannilla?

      Ensin pitää huollot tehdä ja "vehicle check" myös kun mittarissa 99000km, sen jälkeen koeponnistaa vaihdelaatikon kestävyys
      Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
      EX: 535D F10 M-Sport
      EX: Z4 Coupé -06

      Comment

      • SilverHawk
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2016
        • 271
        • Helsinki

        Originally posted by laur77 View Post
        Minnes kannattais nyt viedä 535D ohjelmoitavaksi kun täällä pk seudulla asustelee?

        Oliko tuota kehuttua AJtechin softaa lähimain saannilla?

        Ensin pitää huollot tehdä ja "vehicle check" myös kun mittarissa 99000km, sen jälkeen koeponnistaa vaihdelaatikon kestävyys
        Ite mietin tuota Lohjan Ecu Tuningia. Meinaa olla liikaakin täällä tarjontaa niin ei tiedä kenelle veis, kaikki lupailee huimia tehoja, mutta kehen heistä luottaa?

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by laur77 View Post
          Minnes kannattais nyt viedä 535D ohjelmoitavaksi kun täällä pk seudulla asustelee?
          Motorbit
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • laur77
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 187
            • Finland

            Motorbit ja Lohjan ECU Tuning käyneet molemmat mielessä, mutta aika siivosti lupaavat vääntöä lisää. Ehkä se viimeinen puristus voisi olla ihan järkeväkin jättää ottamatta, mutta kuten aikasemmin oli juttua niin voi sekin harmittaa myöhemmin jos jää puolitiehen.

            Muistaakseni Motorbitin mukaan tehoja tulee aika samaan tapaan kuin Ecu tuning: 535d (2009-2011) Lisää 66hv / 90nm.

            Aika paljon näemmä mallista kiinni kun 2012 versioon antaa jo Lohjalla tällasia;
            535d (2011>)Lopputeho 387hv 773nm

            Nämä ymmärtääkseni kumpasetkin mestat hyvässä maineessa. Tekevät ohjelmoinnit "oikealla tavalla"?
            Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
            EX: 535D F10 M-Sport
            EX: Z4 Coupé -06

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski


              Tekee softat itse ja ei lupaile liikoja, mutta toisaalta siellä on dyno missä sen tehonnousun voi oikeasti todentaa :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Istandam
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 69
                • Suomi

                Ongelmia?

                Onkos jollain sitten tullut näistä softauksista jotain ongelmia? Ois kiva lukea niistäkin jos sellaisia on esiintynyt?

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Ei mutta olen itse ainakin törmännyt siihen että E90 330xd oli edellisen omistajan mukaan lastutettu 260-270 hp (en kerro firmaa tarkoituksella),
                  ja uusi asiakas halusi siihen lisää tehoa.

                  No käytin sitten auton softattavana,
                  ja kommentti oli että olihan niitä karttoja muuteltu mutta
                  kaasupolkimella oli kuulemma joku vääntömomentinpyyntörajoitus tms.
                  ja sen takia kulku oli melko vaisua.

                  Ero oli kyllä huomattava...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    Jos lopputulos oikeasti paljon mietityttää ni vie pajalle missä dynolla katotaan mitä vehkeestä löytyy ennen ja jälkeen softauksen. Ei jää jossittelulle sijaa... Oma 535xd kävi rullilla ennen ja jälkeen softauksen ja ennen tuli aika lähelle sen mitä tehdas lupaa ja jälkeen tuli suunnilleen se mitä ohjelman tekijä lupasi. Ja kun auto vielä toimii sivistyneesti käytössä niin tyytyväinen täytyy olla. Mitään extriimiä en halunnut ottaa joten 371hp ja 746 Nm oli mitatut lukemat ja Dpf paikallaan. Enemmän olis haluttaessa saanut mutta noillakin lukemilla liikkuu mukavasti.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Motorbit:iä itse kannattaisin noista kahdesta, tosin sen enempää Lohjan mestasta tietämättä, Motorbitin maine kuitenkin kirinnyt tännekkin asti.

                      Dynolappu on vain paperia ja mustetta, kyllä sen eron huomaa ilman tietokoneen piirtämää viivaakin tai sit kannattaa mennä ajelemaan kuuraketilla jos siinä tuntuis kiihtyvyys.
                      Kiva lisä se toki on ohjelmoinnin yhteydessä.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Komppaan tässä makkista.
                        Yleensähän näihin tulee niin suuri ero, ettei mitään epäselvyyttä pitäisi jäädä.
                        Jos ei eroa runne, ei sitä varmaankaan sitten olekkaan - kannattaako sitä ohjelmaa sitten autoon jättääkkään, se lisävoiman tuntuminen kait se kuitenkin tärkeintä on, vai.

                        Se paperi on minusta tärkeä vaan siinä suhteessa, että mittauksessa näkee, onko vääntökäyrässä jotain kummallista.
                        Vääntökäyrästä näkee toteutuneen syötetyn polttoaineen todellisen määrän kullakin kierrosluvulla, olipa rajoitettu, tai ei.

                        Jos ohjelman tekijällä on sitten jonkinlainen käsitys siitä, mitä on syöttöjä laittanut, niin vääntökäyrästä näkee, meneekö kaikki, niinkuin on ajatellut.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2678
                          • Tampere

                          Ja edelleen dynamometrilla todennetun tehon hyöty korostuu kun moottoritehoista pyritään saamaan kaikki mahdollinen irti esim. ahdinta virittämällä, suuttimiin ja pumppuihin kajoamalla, välijäähdyttimen vaihdolla ja putkistoa modifioimalla, jne.

                          Edellä mainittujen tekijöiden todellista hyötyvaikutusta on vaikeampi arvioida ennalta verrattuna vakiorakenteiseen autoon, johon päivitetään ainoastaan teho-ohjelma.
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Istandam
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 69
                            • Suomi

                            Tehonmittaus

                            Entäs, jos autossa on jo lähtiessä jotain "vialla" ja tehot alhaisemmat niin kuinka moni meistä tuntee esim 25hv puuttumisen? Eihän se syy välttämättä selviä mittauksessa mutta onpa sitten tietoa että joku nyt mättää.

                            Comment

                            • laur77
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 187
                              • Finland

                              Joo tosiaan kun dynotellaan ennen ja jälkeen niin selviää myös lähtötaso ja se että onko heposia päässyt laitumelle tehtaan ilmoittamiin verrattuna.

                              Motorbit kuullostaa myös laadukkaalta, dyno löytyy ja tässä omaa sijaintia lähellä. Kaikkea eivät kurista ulos mutta ehkä parempi omassa tapauksessa kun jokin vaihdelaatikko-fobia riivaa.

                              Miten mulla on sellanen käsitys että noita vaihdelaatikon "purkkeja" pitäis myös päivitellä jos teho/vääntölukemat muuttuu että osaa mukautua niihin?
                              Vai osaako sopeutua itekseen vai meneekö ecun softauksessa samaan syssyyn?
                              Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                              EX: 535D F10 M-Sport
                              EX: Z4 Coupé -06

                              Comment

                              • laur77
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 187
                                • Finland

                                Eli vaihdelaatikkoon ei erikseen kajota vaan menee mukana kun ecua on softailtu

                                Onko kellään käynyt niin että huollossa ajettu jokin BMW:n kampanja jossa päivitetty koko auton softat ja tehonlisäykset menneet siinä mukana?

                                Näistä pitää tietty mainita huoltoon viedessä, kuulema harvinaista että niitä päivitetään. Ja jos päivitetään niin pyyhkäistään kuulema koko roska kerralla. Esim. suuttimien korjauksen yhteydessä pitää räplätä softaa, sanovat.
                                Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                                EX: 535D F10 M-Sport
                                EX: Z4 Coupé -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎