Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laur77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 187
    • Finland

    Eli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.

    Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.

    Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.

    Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.

    Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.

    Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin

    Lisää testausta jahka kehtaa
    Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
    EX: 535D F10 M-Sport
    EX: Z4 Coupé -06

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by laur77 View Post
      Eli mulla oli justiinsa kosla softattavana tuolla BC motorsista, homma toimii hemmetin hyvin. Epeli siellä on ollut aikaisemmin merkkiliikkeessä töissä eli tuntee bemarit ja harrastanut muutoinkin niitä pitkään. Tietoa ja kokemusta tuntui riittävän runsaasti. Luki auton vikakoodit (ettei softausta haittaavia vikoja taustalla) ja teki testiajon että kaikki muutoin ok. Tän jälkeen ECU irti, alkuperäinen softa talteen ja AJtechille nettiä pisin muokattavaksi, takas ECUun ja uudet testiajot sekä useampi kerta mahdollisten virhekoodien lukua. Niitä ei tullut.

      Itse softa muokattiin siis Seinäjoella.

      Eli AJtech tekee yksilöllisen softan joka autoon, voidaan myös laittaa uudelleen sisään mikäli jossain huollossa päivittävät sen yli. Tehoja 535D tulee 390hv ja vääntöä 750Nm. Ja tehty niin että auto toimii kuten normaalistikin, ei persraiskattu. Dynoa tuolla ei ole, mutta kokemuksella pelkällä softalla heittoa on vain muutamia hevosvoimia ja väännössä 5-10Nm. Jos isompaa päivittelyä tekee niin sitten dynon kautta toki.

      Kannattaa pirauttaa sinne jos mietityttää.

      Sain sijais autonkin, Audi S4. Toimii BMW:n korvikkeena.

      Nyt kulussa on kiukkua mukana, softan tuntee pakaradynamometrissä hyvin

      Lisää testausta jahka kehtaa
      Onko sulla 300 vai 313 hp alun perin ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • laur77
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 187
        • Finland

        Originally posted by veku View Post
        Onko sulla 300 vai 313 hp alun perin ?
        Mulla on tuo 300 (299) versio.
        Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
        EX: 535D F10 M-Sport
        EX: Z4 Coupé -06

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by laur77 View Post
          Mulla on tuo 300 (299) versio.
          Sama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.
          313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
          Lähtötehot oli muistaakseni 305\574
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • laur77
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 187
            • Finland

            Originally posted by veku View Post
            Sama mulla, ajettiin silloin Antilla ihan tappiin penkissä (ilman dpf) ja lukemaksi tuli 382\820..polttoaine loppuu kesken.
            313 hp mallissa jo pikkasen isompi pumppu ja 550d vielä isompi..
            Lähtötehot oli muistaakseni 305\574
            Nuo hv vaikuttaa kyllä aika optimistisilta tähän 299hv malliin. Tai mitä nyt jonkin verran tosiaan elää se lukema.

            Lähtötehoissa kuulema tosi vähän näissä 535D mitään menetyksiä vaikka kilsojakin olisi kertynyt.
            Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
            EX: 535D F10 M-Sport
            EX: Z4 Coupé -06

            Comment

            • kktune
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 163
              • Tuusula

              Tuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?
              F20 116i M-sport
              F11 530dA M-sport

              Comment

              • Jussi90
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 48
                • Joensuu

                Originally posted by kktune View Post
                Tuolla aiemmin mainittiin jotain ajotietokoneen kulutusmittarin paikkaansapitävyydestä moottorin optimoinnin jälkeen. Oliko tästä kenelläkään tarkempia, ehkä jopa mtattuja arvoja? Eli jos auto ainoastaan optimoidaan ilman teknisiä muutoksia, alkaako kulutusmittari näyttämään väärin?
                Kulutusmittarin heitto / heitottomuus riippuu ihan siitä mitä softasta on muutettu. Parhaiten varmaan asian tietää se joka softaan loppupeleissä muutokset tekee vääristääkö kulutusmittarin lukemia. Ja tekijöitä kun on paljon, on käytännössä mahdotonta sanoa varmuudella paljonko heittoa tulee. Parhaan tuloksen saat kun trippi mittarilla lasket kulutuksen ennen ja jälkeen niin tiedät mitä sinne tulee heittoa
                When it comes to carbon footprint, bigger is better.

                E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

                ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

                Comment

                • laur77
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 187
                  • Finland

                  Meikäläisellä tankin täytön jälkeen range ollut reilua tonnia (~1080km), äsken kävin tankilla ekaa kertaa softauksen jälkeen niin täydellä tankilla range 890km

                  Oiskohan parisataa lähtenyt arvioista pois kun hörppää löpöä reilummin nyt, ja toki hiukan enempi muutenkin kiihdytellyt testimielessä. Vasta 160km ajettu softauksen jälkeen, vaihdelaatikko totuttelee uusiin lukemiin noin 200km ajan laskee keskiarvoja, niin ei kauheasti kannattais hupsutella heti.

                  Vääntöön liittyvä vikakoodikin pomppas Carlyyn ( 2A8B00 Driver torque level greater than 1 to 2), kysyin onko ok niin sanottiin ettei haittaa mitään mutta 1/10 autosta tulee esille vaikkei heti testauksessa vielä antaiskaan. Tuon saa softaa muokkaamalla säädettyä kohdilleen jos se häiritsee. Tosin kannattaa ensin antaa laatikon kuulema oppia uudet lukemat ja katsella ilmestyykö myöhemmin uudelleen. Ei riko mitään.
                  Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
                  EX: 535D F10 M-Sport
                  EX: Z4 Coupé -06

                  Comment

                  • H3nu
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 252
                    • Hämeenlinna

                    AJ techillä tuli kanssa käytettyä tuo oma 530d 245hp versio. Downpipe vaihdettiin suoraan versioon ja softa sisään. 343hp/733nm Irtos. Täytyy itsekin todeta, että ammattimies oikealla asenteella. Ei tarvi miettiä seuraavankaan auton kohdalla missä asennetaan ohjelma.
                    BMW F82 M4 -16
                    BMW F20 116d M-sport -14
                    Aprilia Dorsoduro 900 -20
                    Sea-Doo RXP300RS -16

                    Comment

                    • Palomies
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 192
                      • Home

                      Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia F10 535D 313hv tehon lisäämisestä?

                      Paljon on luvattu ja mikä on todellinen lukema?

                      Vaikutus kulutukseen ja voimasiirron käyttäytymiseen?

                      Miten toimitte huoltojen suhteen, öljyt ja suodatin kerta vuoteen vaihtoon vai ajotietokoneen mukaisesti?

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17509
                        • Turku

                        Originally posted by Palomies View Post
                        Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia F10 535D 313hv tehon lisäämisestä?

                        Paljon on luvattu ja mikä on todellinen lukema?

                        Vaikutus kulutukseen ja voimasiirron käyttäytymiseen?

                        Miten toimitte huoltojen suhteen, öljyt ja suodatin kerta vuoteen vaihtoon vai ajotietokoneen mukaisesti?
                        Sigun F11 313hv alunperin ja ohjelmoinnilla 39x hv ja 827Nm .

                        Kulutukseen ehkä aavistuksen alentava vaikutus, vaikea sanoa.

                        Kerta vuoteen.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • HannuE60
                          R.I.P.
                          • Mar 2012
                          • 809
                          • Espoo

                          Originally posted by Laku View Post
                          Mulla tuli 313 hv:sta 417 hv.
                          Originally posted by Laku View Post
                          Sigun F11 313hv alunperin ja ohjelmoinnilla 39x hv ja 827Nm .

                          Kulutukseen ehkä aavistuksen alentava vaikutus, vaikea sanoa.

                          Kerta vuoteen.

                          Tuolla kun aikaisemmin kyselin mitä 535d eriversioista olette saaneet,
                          Sinun lukemat oli silloin 417hv?? Ja nyt 39x, oletko virittänyt lisää? :think


                          -Hannu-
                          [SIGPIC]
                          BMW 535d M-sport

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            Originally posted by HannuE60 View Post
                            Tuolla kun aikaisemmin kyselin mitä 535d eriversioista olette saaneet,
                            Sinun lukemat oli silloin 417hv?? Ja nyt 39x, oletko virittänyt lisää? :think


                            -Hannu-
                            Pahoittelut, olen tainnut tuossa ensimmäisessä postauksessa muistella E61 hevosvoimia. Vääntölukemat ovat kuitenkin F11:ssä suuremmat.

                            Hyvä, että joku on näissä tarkkana . Minulle ei näissä lukemissa ole niin paljon merkitystä, että jaksaisin mieleen painaa...

                            Edit: Tuota lukujen merkitysettömyyttä kuvaa se, että ilmoitinkin 39X, koska en edes muista eikä kiinnosta tarkka hv-lukema.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • suosukeltaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 111
                              • Vantaa

                              Ohjelmointi pk-seutu

                              Suosittelisiko joku mistä löytyisi pk-seudulta hyvä/kohtuuhintainen ohjelma 535dat -11 (299hp versio) koppiin?

                              Jotain 350hp ja 700Nm olis kiva, ei kaikkea irti laitteesta vaan mutkattomuutta ajoon.

                              Comment

                              • Coutsi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2011
                                • 58
                                • Tampere

                                Menee nyt tuo vakio pumppu vaihtoon ja M550d tilalle. Racediesel puhui jostakin sovitteesta tulolinjaan, voisiko joku selventää tarkemmin mihin/mikä, eikö kuitenkin tulopuoli ole letkuliitännällä? Pumppu vielä matkalla, joten tässä vain koitan valmistella etukäteen asentelua.
                                G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎