F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNäin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostRohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.
Tuollaisessa tapauksessa tunnistin pitää vaihtaa, mutta jos vaihtaa palat ennen kuin tunnistin ottaa osumaa, sen voi aivan hyvin laittaa takaisin uusien palojen kanssa ja nollata vaihtolaskurin.
Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNäin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".Originally posted by Spetke View PostMinäkin rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä noissa molemmissa väitteissäsi...--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostAuliisti myönnän olevani väärässä jos näin on, mutta kun teillä kerran on oikeaa faktaa, niin kertokaa muillekin miten tuo oikeasti toimii?
Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.
Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.
Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...
Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostOsittain olit oikeassa. Kulumisanturi alkaa kulumaan vasta kun palasta on ehkä kolmannes hävinnyt.
Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.
Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.
Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...
Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...
Tuohon omaani kun vaihdoin palat, alkuperäisistä oli n. kolmasosa jäljellä ja siinä vaiheessa kulumisanturilla oli vielä 2-3mm matkaa levyn pintaan, eli ei ollut vielä kulunut lainkaan.--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Tervehdys,
Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.F11 520da 2012
Ex. E61 520da 2010
Ex. E39 523i 1996
Comment
-
-
Originally posted by _Unna_ View PostTervehdys,
Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Myös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostMyös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Onkos comfort jakkarassa aina hierontatoiminto vai onko lisä raksi?-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Comfortteihin on tosiaan saanut optiona hieronnan (ns. aktiivi-istuin), tuuletuksen ja harvinaisempana vermeenä aktiiviset selkänojan sivutuet, =kiristää kaarteessa ulkokurvin puoleista tukea.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment