Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 290
    • Pori

    Oven avausvaijerin vaihdossa tuli eteen irtonainen kumiosa oven sisältä.
    Osa on kuvassa nro 10
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_7922
    Onko kenelläkään käsitystä mihin tuo osa pitäisi kuulua? En keksi mitään järkevää sijoituspaikkaa..
    Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

    Comment

    • jnj
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 70
      • Jkl

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
      Omaani (535xd -11) joulun alla etujarrut uusin ja vanhan anturin sinne jätin. Nollasin huoltomuistin ja taas on 70tkm seuraavaan jarruhuoltoon. Eli ei ainakaan tuo anturi vaatinut uusimista.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        Originally posted by jnj View Post
        Omaani (535xd -11) joulun alla etujarrut uusin ja vanhan anturin sinne jätin. Nollasin huoltomuistin ja taas on 70tkm seuraavaan jarruhuoltoon. Eli ei ainakaan tuo anturi vaatinut uusimista.
        No oliko sieltä anturilta vielä tullut ilmoitusta näyttöön?

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          Originally posted by sassi View Post
          Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.

          Tuollaisessa tapauksessa tunnistin pitää vaihtaa, mutta jos vaihtaa palat ennen kuin tunnistin ottaa osumaa, sen voi aivan hyvin laittaa takaisin uusien palojen kanssa ja nollata vaihtolaskurin.
          Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
          Minäkin rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä noissa molemmissa väitteissäsi...
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
            Originally posted by Spetke View Post
            Minäkin rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä noissa molemmissa väitteissäsi...
            Auliisti myönnän olevani väärässä jos näin on, mutta kun teillä kerran on oikeaa faktaa, niin kertokaa muillekin miten tuo oikeasti toimii?
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • jnj
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 70
              • Jkl

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              No oliko sieltä anturilta vielä tullut ilmoitusta näyttöön?
              Muutama tuhat oli näytöllä jarruhuoltoon. Ei mitään merkkivaloa tai varoitusta. Palat oli kyllä jo ihan loppu, apukuskin puolelta metallilla. Anturi muistaakseni vain kuskin puolella.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                Originally posted by sassi View Post
                Auliisti myönnän olevani väärässä jos näin on, mutta kun teillä kerran on oikeaa faktaa, niin kertokaa muillekin miten tuo oikeasti toimii?
                Osittain olit oikeassa. Kulumisanturi alkaa kulumaan vasta kun palasta on ehkä kolmannes hävinnyt.
                Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.

                Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.

                Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...

                Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • sassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 412
                  • Nivala

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Osittain olit oikeassa. Kulumisanturi alkaa kulumaan vasta kun palasta on ehkä kolmannes hävinnyt.
                  Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.

                  Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.

                  Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...

                  Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...
                  Kiitos tiedosta
                  Tuohon omaani kun vaihdoin palat, alkuperäisistä oli n. kolmasosa jäljellä ja siinä vaiheessa kulumisanturilla oli vielä 2-3mm matkaa levyn pintaan, eli ei ollut vielä kulunut lainkaan.
                  --
                  Sassi
                  - F10 530d
                  - KTM 690 Enduro
                  Ex. E90 330d, E46 330d

                  Comment

                  • _Unna_
                    BTCF Member
                    • Oct 2014
                    • 14
                    • Salo

                    Tervehdys,
                    Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
                    Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
                    Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.
                    F11 520da 2012
                    Ex. E61 520da 2010
                    Ex. E39 523i 1996

                    Comment

                    • Atom
                      BTCF Member
                      • Dec 2014
                      • 102
                      • Mäntsälä

                      Originally posted by _Unna_ View Post
                      Tervehdys,
                      Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
                      Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
                      Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.
                      Kyllähän sen näkee jos vie ohjelmoijalle. Ebaysta löytyy noita e-net kaapeleita 20€. Bimmerfestiltä löytää ohjelmat kun kysyy/etsii.
                      G21 330e xDrive M-sport


                      Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                      Uudenmaan Moottorioptimointi
                      +358407496923

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7531
                        • Jyväshyvä

                        Myös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Myös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...
                          Moottorinohjaimeen tulee infokoodi (ei siis vikakoodi) kun softaa on ropattu. Tämän näkee inpalla, tai sitten rheingoldin vehicle testissä kun se kertoo että goodwilliä on turha hakea. Tämä huomautus on ollut istassa kyllä jo useita vuosia, ja pätee niin e-, f- kuin g-sarjaan.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • pyyn0
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 1055
                            • Fin

                            Onkos comfort jakkarassa aina hierontatoiminto vai onko lisä raksi?
                            -BMW F11 530xd -12
                            -BMW E60 530dA -04
                            -BMW E23 735iA -85
                            Ex
                            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                            -BMW E39 528i 96

                            Comment

                            • N54
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2012
                              • 527
                              • Satakunta

                              Originally posted by pyyn0 View Post
                              Onkos comfort jakkarassa aina hierontatoiminto vai onko lisä raksi?
                              Ei ole comforteissa hieronta vakiona, eli on siis erillinen lisävaruste.

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Comfortteihin on tosiaan saanut optiona hieronnan (ns. aktiivi-istuin), tuuletuksen ja harvinaisempana vermeenä aktiiviset selkänojan sivutuet, =kiristää kaarteessa ulkokurvin puoleista tukea.
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎