Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksunaattori
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 60
    • Tuusula

    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm
    Originally posted by pexodus View Post
    Juu, tekee ilman esilämmitystä (ei tee jos webastoa käyttää, vaikkei tuo konetta lämmitäkään) käynnistäessä noin 10-20sek valmet maista rumpsutusta, merkkiliike todennut egr:n läpän "nykivän" kun yrittää lämmittää nopeammin konetta säätämällä pakokaasun kierrätystä teki n. 70tkm säännöllisesti kylmällä. Hävisi yhtä äkkiä huollon jälkeen, ei ollut päivitelty mitääm ohjelmia, ei tietoa miksi "korjaantui"
    Vika edelleen hakusessa...

    - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
    - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
    - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
    - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
    - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
    - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
    - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

    Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

    279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
    253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

    Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

    Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
    F10 525dA -10
    E90 320dA -09
    E36 320i -95
    E60 525dA -05

    Comment

    • Atom
      BTCF Member
      • Dec 2014
      • 102
      • Mäntsälä

      Huurtuuko muilla tuulilasi keskeltä kovalla pakkasella? Katsoin että keskellä ei ole reikiä.
      G21 330e xDrive M-sport


      Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

      Uudenmaan Moottorioptimointi
      +358407496923

      Comment

      • Atom
        BTCF Member
        • Dec 2014
        • 102
        • Mäntsälä

        Originally posted by Heksunaattori View Post
        Vika edelleen hakusessa...

        - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
        - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
        - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
        - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
        - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
        - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
        - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

        Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

        279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
        253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

        Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

        Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
        Itsellä "ryki" tuo 330xd n57 kun oli imusarja täynnä karstaa. Kierrokset heilahteli satunnaisesti. Imusarjan karstaisuutta voi tutkia avaamalla imuputken. Jos usempi milli tavaraa kannattaa pestä irrallaan. Läpät ei luonnollisesti sulkeudu kunnolla jos paljon karstaa välissä.Läpät kannattaa myös mukauttaa pesun jälkeen.
        G21 330e xDrive M-sport


        Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

        Uudenmaan Moottorioptimointi
        +358407496923

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Originally posted by Atom View Post
          Huurtuuko muilla tuulilasi keskeltä kovalla pakkasella? Katsoin että keskellä ei ole reikiä.
          huurtuu :think sisältyy hintaan
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Miten helmat kiinni? Helman viimeinen kiinnike antautunut jostain takakaaren etuosasta, muutaman millin repsottaa helma ja ärsyttää kovasti
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3096

              Originally posted by pexodus View Post
              Miten helmat kiinni? Helman viimeinen kiinnike antautunut jostain takakaaren etuosasta, muutaman millin repsottaa helma ja ärsyttää kovasti
              muistaakseni alapuolelta muoviniiteillä ja yläosastaan vain kitkasovitteella. eli kevyestti kädellä napsauttamalla kiinni.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Heksunaattori
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 60
                • Tuusula

                Originally posted by Heksunaattori View Post
                Vika edelleen hakusessa...

                - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
                - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
                - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
                - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
                - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
                - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
                - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

                Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

                279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
                253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

                Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

                Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
                Originally posted by Atom View Post
                Itsellä "ryki" tuo 330xd n57 kun oli imusarja täynnä karstaa. Kierrokset heilahteli satunnaisesti. Imusarjan karstaisuutta voi tutkia avaamalla imuputken. Jos usempi milli tavaraa kannattaa pestä irrallaan. Läpät ei luonnollisesti sulkeudu kunnolla jos paljon karstaa välissä.Läpät kannattaa myös mukauttaa pesun jälkeen.
                Olen koittanut etsiä tietoa olisiko tästä N57 imusarjasta ottaa nuo läpät suoraan pois mikäli imusarjan nyt joutuu irroittaa kuitenkin putsausta varten?
                F10 525dA -10
                E90 320dA -09
                E36 320i -95
                E60 525dA -05

                Comment

                • Stombe
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  Osaako kuka auttaa asiassa:
                  Kun vauhti ylittyy 50km/h autosta kytkeytyy luistonesto päälle (normal) kun on aiemmin kytkenyt luistoneston ykkös- tai kakkosasentoon (täysi luiston hallittavuus kuljettajalla) ja myös yli 50km/h vauhdissa en voi määritellä automaattivaihteistolle sport tai sport+ tilaa. Onko joku asetus päälle mennyt jota tietämättäni olen laittanut mutta en löydä sitä takaisin? Vai liekkö jokin vika päällä.. Yksi häly on päällä ja se liittyy rengaspainevalvontaan. Sen ei pitäisi tähän vaikuttaa koska nämä edellämainitut jutut on toiminut aiemmin myös tämän hälyn ollessa aktiivinen.
                  F11 535d M-sport VOLL
                  MB A180 -16
                  Cagiva Xtra Raptor 1000
                  Kupla Cab ATM -69
                  *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                  Comment

                  • akzuh
                    BTCF Member
                    • Jan 2009
                    • 173
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by peLoGo? View Post
                    Onko muilla ollut ongelmia ovien lukkomekanismien jäätymisen kanssa?
                    Itselläni on nyt useamman kerran pakkasilla ovi jäänyt niin, että aukeaa kyllä kahvasta (kahva tuntuu "liian jäykältä" kun avaa). Mutta sitten lukko ei enää palaudu ja ovi jää auki, josta seuraa se että joutuu ajelemaan ja pitämään ovea kädellä kiinni. Kun auto on hieman lämmennyt, niin lukko lähtee taas toimimaan normaalisti.

                    Onko siis muilla samaa "ominaisuutta" ja olisiko mahdollisesti yleispätevä korjaus jo tiedossa?


                    Originally posted by makkis View Post
                    Hah, tätä samaa vikaahan on E39:ssä. Mitään parempaa korjausta siihen ei kyllä ikinä tullut keksittyä.
                    Kosteuttahan siellä on oven sisällä mikä tuon aiheuttaa, joten oven sisuksien kuivattaminen ja aseöljyä tarpeeksi oikeisiin paikkoihin voisi auttaa.
                    Oven vaijerin vaihto pitäis auttaa asiaan.
                    F01 418/830 "Alpina D7"
                    E70 X5 30D
                    Instagram

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1399
                      • Kuopio

                      Jahas, alkoi nämä kaukosäätöongelmat tässäkin..

                      Pesun jälkeen kaken range hävinnyt , nyt se 5m. Molemmilla kaukosäätimillä sekä uudella patterilla.

                      Onko näissä sitä samaa diversity module ongelmaa mitä oi e61 mallissakin, eli kastuikohan se...?
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • Reiska56
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 185
                        • Kerava

                        Jarrujen ilmausongelma

                        F10 525DA 2010. Jarrunesteet vaihdettu. Normaali ilmausyritys, ilmaa ei tule ilmausruuvista, mutta poljin painuu vaan pohjaan. Jossain oli ohje, että ABS-boksista H- ja V-linjan nipat auki, niin ilmalukko aukeaa järjestelmää paineistaessa. Missähän F10:ssä on ko. boksi? Jarrujärjestelmä kuvassa ei ole ABS-boksia kuvattu. Voiko mahdollisen ilman saada jotenkin muuten liikkeelle?

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1071
                          • Espoo

                          Vaimo sai keskikonsolin kolikkokupin tms luukun rikottua niin, ettei enää sisäänpäin painamalla aukea. Toinen saranoista näyttää olevan irti. Mites tuota saisi itse fiksattua eli mitä pitää irroittaa ja mitä osia pitää hankkia?
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Reiska56 View Post
                            F10 525DA 2010. Jarrunesteet vaihdettu. Normaali ilmausyritys, ilmaa ei tule ilmausruuvista, mutta poljin painuu vaan pohjaan. Jossain oli ohje, että ABS-boksista H- ja V-linjan nipat auki, niin ilmalukko aukeaa järjestelmää paineistaessa. Missähän F10:ssä on ko. boksi? Jarrujärjestelmä kuvassa ei ole ABS-boksia kuvattu. Voiko mahdollisen ilman saada jotenkin muuten liikkeelle?
                            BMW ohjeissa käsketään ilmaamiseen käyttämään testeriä ja paineistaa jarrunestesäiliö esim. ISTA.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Reiska56
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 185
                              • Kerava

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              BMW ohjeissa käsketään ilmaamiseen käyttämään testeriä ja paineistaa jarrunestesäiliö esim. ISTA.
                              ISTA löytyy, mutta en ole käyttänyt kuin vikakoodien lukuun/nollaamiseen. Onko mahdollista onnistua kokemattomalta käyttäjältä? Alkuperäinen kysymys, onko ABS-boksia ja jos on niin missä? Sieltä ilmaaminen onnistuu tavalliseltakin tallaajalta.

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3449
                                • Janakkala

                                Originally posted by Reiska56 View Post
                                nko ABS-boksia ja jos on niin missä? .
                                Toki onhan siellä ABS yksikkö auton pohjassa. Muistaakseni oiskohan ollu kuskin puolella heti eturenkaan takana... :think
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎