Mää oon taas liian laiska tuollaiseen..saa työkseen rapata kaiken maailman kamppeita niin ei tahdo virtaa riittää omiin härveleihin.
Mutta ideana varmasti hyvä kuten Hannun autostakin voi päätellä
Edellisestä kolmosesta eristin pyöränkaaret matolla. Massasin pohjan ja lisäsin sisustan alle renkaiden kohdalle eristemattoja. Ovet sai myös mattoa. Vitonen on huomattavasti hiljaisempi. Katsotaan keväällä jos (kun) melu alkaa häiritä.
Sanonpahan vaan että voi vittu Kävin pistää auton lämmitykseen ja piruuttani avasin apukuskin puoleisen takaoven ni eikös sieltä taas tullu vedet pihalle. Oman ymmärryksen mukaan vesi ei päässyt poistumaan kun vasta oven avatessa eli vesi jäi lillumaan kynnyslistan päälle. Pienen tunnustelun jälkeen lattiamattokin tuntui kostealta
Kolmen kuukauden sisään jo toinen kerta kun sama ovi vuotaa.
Todennäköisesti oven kosteussulku irti ja vesi pääsee autoon sisälle? Taitaa olla ns. tyyppivika ilmeisesti lähes kaikissa Bmw:n korimalleissa. Myös se oven pohjan vedenpoisto reikä kannattaa tarkastaa,että se on auki.
Todennäköisesti oven kosteussulku irti ja vesi pääsee autoon sisälle? Taitaa olla ns. tyyppivika ilmeisesti lähes kaikissa Bmw:n korimalleissa. Myös se oven pohjan vedenpoisto reikä kannattaa tarkastaa,että se on auki.
Sitä tässä vähän epäilen että kosteussulun liimaukset on taas pettäny. Ihmetyttää mite ne nyt parin kuukauden päästä edellisestä kerrasta on taas lähteny irti
Onko uudelleen liimaus aiemmin tehty vain vanhaa lämmittämällä/pehmittämällä? Vai laitettiinko samalla uutta "Sikaliimaa" lisäksi? Meidän kakkosautoon laitoin uutta liimaa varmistukseksi vanhan lisäksi. Ei ole tarvinnut uudelleen aukoa.
Tosiaan se oven pohjan vesireikä kannattaa myös puhdistaa.
Onko uudelleen liimaus aiemmin tehty vain vanhaa lämmittämällä/pehmittämällä? Vai laitettiinko samalla uutta "Sikaliimaa" lisäksi? Meidän kakkosautoon laitoin uutta liimaa varmistukseksi vanhan lisäksi. Ei ole tarvinnut uudelleen aukoa.
Tosiaan se oven pohjan vesireikä kannattaa myös puhdistaa.
Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä
Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä
Itse kasaisin bytuulimassalla. Sillä kasaavat asuntovaunut ym. Saa vielä joskus tarvittaessa irti, mutta tarttuu kyllä tiukasti kiinni eikä kovetu ikinä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Pieni suuri ongelma:
F11 kuskin ovi on jumitellut/ ei ole suostunut lukkiutumaan kylmänä.
Surina kuuluu, eli soft-close moottori kyllä on hengissä.
Noin vartin ajon jälkeen ovi on suostunut menemään kiinni.
Nyt kävi aamulla niin, että aikani rämpättyä ja keskuslukko napilla leikittyäni
on ovi kiinni eikä suostu enää aukeamaan.
Onko hyviä ehdotuksia, ettei tarvitse taas kiivetä apukuskin ovesta...
Ville
Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Itse kasaisin bytuulimassalla. Sillä kasaavat asuntovaunut ym. Saa vielä joskus tarvittaessa irti, mutta tarttuu kyllä tiukasti kiinni eikä kovetu ikinä.
Meidän X3:een laitoin korikittiä,kun sattui tuoretta sellaista hyllyssä olemaan. Sen takia tuo aiemman kirjoitukseni "Sikaliima" oli varustettu heittomerkein...
Huomitavaa myös se,että liimaus on tehtävä kokonaan ympäri. Ei siis pelkästään alapuolta,mistä luulisi veden valuvan. Meilläkin vesi pääsi oveen verhoilun sisälle höyrysulun yläreunasta takaoven pikkuikkunan alapuolelta.
Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä
Liimaus oli tosiaan pettänyt. Marraskuussa olivat lämmittäneet ja painaneet kosteussuojat paikoilleen, mutta ratkaisu ei ollut ikuinen. Tällä kertaa ottavat vanhat liimat pois ja uudet vahvemmat mömmöt tilalle, asianmukainen kuivaus tietty. Jos vaikka tällä kertaa sais nää sitten kuntoon.
Liimaus oli tosiaan pettänyt. Marraskuussa olivat lämmittäneet ja painaneet kosteussuojat paikoilleen, mutta ratkaisu ei ollut ikuinen. Tällä kertaa ottavat vanhat liimat pois ja uudet vahvemmat mömmöt tilalle, asianmukainen kuivaus tietty. Jos vaikka tällä kertaa sais nää sitten kuntoon.
Ala-arvoista työtä merkkiliikkeessä jälleen kerran. Tuo höyrysulku ongelma kun pitäisi olla kyllä heidänkin tiedossaan (ns.tyyppivika lähes kaikissa Bemarin korimalleissa). Eli sitä ihmettelen sitä,ettei kerralla voitu tehdä kunnolla laittamalla uudet liimat.
Comment