Ala-arvoista työtä merkkiliikkeessä jälleen kerran. Tuo höyrysulku ongelma kun pitäisi olla kyllä heidänkin tiedossaan (ns.tyyppivika lähes kaikissa Bemarin korimalleissa). Eli sitä ihmettelen sitä,ettei kerralla voitu tehdä kunnolla laittamalla uudet liimat.
No sanoppa muuta! Kerralla kun tekis kunnolla niin kaikki olis tyytyväisiä
Tulossa jarrupalojen vaihto eteen 7t kilsan jälkeen, ei siis ihan heti, mutta onko suositella pk seudulta hyvää (lähinnä hinnan puolesta siis) paikkaa missä näitä huoltoja kannattaa teettää?
Takajarrujen palat vaihdatin Schmiedmannilla, hyvä liike mutta aika kallista. Veikkaan että vaihtavat autom. kaikki muutkin jarruihin liittyvät palikat ja hinta eteen 1500€ :/
Mulla on Saksasta tuotu 535D F10 ja edellinen omistaja oli jonkinsortin autoharrastaja, kaikkia hienouksia ei ole mutta "tärkeimmät" (M paketit, hifit ,iso navi valopaketti, hiilikuituosia jne) oli valinnut, ja myös punaiset jarrusatulat. Olikohan näihin jotain tömäkämpää jarrupakettia ollut tarjolla vai onko vaan söpösti punaiset?
Nyt mennään Avensiksella, saa nauraa. Baijerilaisen paluuta odotellessa
EX: 535D F10 M-Sport
EX: Z4 Coupé -06
Mitä nuo punaiset jarrusatulat merkkaavat tehtaalta?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Joku (turkkilainen?) ne on itse suhuutellut punaisiksi, ei tehtaalta sellaisia ole saanut. Ainakaan omassa tiedossani ei ole tehdaslisävarusteisia jarruja F1x malleihin, ja esim. Ykkössarjan lisävarusteisissa M Sport jarruissa on siniset satulat.
Pystyykö Esysillä koodaamaan jarrulevyjen kuivaamisen pois käytöstä?
Katselin tänään marmorilla oman kärryn huoltohistoriaa ja alkoi pelottamaan Saksmannin 40 tkm välein tapahtunut täysjarruremppa.. Toki aktiivivakkarikin syö levyjä mutta siitä ei kyllä pysty luopumaan.
Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Moro, tuli hommattua F11 530d xDrive (2011)niin miten saan aktivoitua tuon speed limit information näkyviin?
Ja saako tota ilmastointia säädettyä niin että ei puhalla jaloille ollenkaan...
Pystyykö Esysillä koodaamaan jarrulevyjen kuivaamisen pois käytöstä?
Katselin tänään marmorilla oman kärryn huoltohistoriaa ja alkoi pelottamaan Saksmannin 40 tkm välein tapahtunut täysjarruremppa.. Toki aktiivivakkarikin syö levyjä mutta siitä ei kyllä pysty luopumaan.
Siis näissä on tuo kuivaustoiminto? Kun märällä kelillä motarin rampista tulee ulos 535xd:llä ja jarruttaa niin tuntuu ettei ole jarruja hetkeen ollenkaan, ennen kuin jarrut kuivuu. Kun nuo melkein 14" jarrulaikat edessä on märkänä niin menee jokunen aika ennekuin ne puree kiinni... Milloin kuivatustoiminto aktivoituu? Pyyhkijöiden ollessa päällä? Tuosta jarrujen kestävyydestä, mulla ollut nyt tuossa 535xd:ssä 42tkm Zimmermanin levyt ja Febi/Bilstein palat edessä, ei tärinöitä eikä kieroja levyjä, ja huoltoilmaisin näyttää edelleen 70tkm seuraavaan vaihtoon eli sama mikä tauluun tuli jarruhuollon kuittauksen jälkeen.
Huoltoilmaisin lienee jarruosissa ihan aikalaskuri ja osia vaihdellaan kun tarve ilmenee. Eli riippunee miten paljon jarruttaa/ajaa aktiivivakkarilla/sateessa. Ja kyllähän nämä tasaisin välein painelee jarrua kun lasissa oleva tunnistin havaitsee kosteutta. Taitaa olla kaikissa F-sarjalaisissa vakiovaruste?
Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Huoltoilmaisin lienee jarruosissa ihan aikalaskuri ja osia vaihdellaan kun tarve ilmenee. Eli riippunee miten paljon jarruttaa/ajaa aktiivivakkarilla/sateessa. Ja kyllähän nämä tasaisin välein painelee jarrua kun lasissa oleva tunnistin havaitsee kosteutta. Taitaa olla kaikissa F-sarjalaisissa vakiovaruste?
Kyllä siellä jarruissa on edessä ja takana kulumistunnistimet, mitkä vaihdetaan jarrurempan yhteydessä. Tunnistin kuluu samaa tahtia palojen kanssa. En tiedä onko muita laskureita mitkä vaikuttaa huoltoilmaisimeen, mutta missään tapauksessa se ei ole pelkkä aikalaskuri. Kun ostin autoni, ilmaisin näytti etupalojen vaihtoon 5000tkm. Ajan pääasiassa pitkää maantieajoa, ja ajoin vielä 23.000km, ennen kun ilmaisin oli nollassa ja etujarrulevyt ja palat vaihdettiin sitten 115tkm kohdalla. Jarrujen huolto nollattiin ja laskuriin tuli 70tkm, ja se on siinä edelleen, ja uusilla jarruilla on ajettu maantiesiivua reilut 42tkm.
Veikkaan että rvillen kärryn 40tkm jarruremppaväliin on syynä esim kieroutuneet jarrulevyt, niitä on kai monella tullut vastaan.
Kyllä siellä jarruissa on edessä ja takana kulumistunnistimet, mitkä vaihdetaan jarrurempan yhteydessä. Tunnistin kuluu samaa tahtia palojen kanssa.
...
Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.
Tuollaisessa tapauksessa tunnistin pitää vaihtaa, mutta jos vaihtaa palat ennen kuin tunnistin ottaa osumaa, sen voi aivan hyvin laittaa takaisin uusien palojen kanssa ja nollata vaihtolaskurin.
Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.
Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
Comment