Originally posted by pyyn0
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
OE = (Original Equipment or Genuine BMW)Originally posted by Makro86 View PostKiitos tiedosta, mitäs tuo OE nyt sitten tarkoittikaan?
alkuperäinen osa bmw logolla
OEM = (Original Equipment Manufacturer)
alkuperäisen osan valmistaja, esim ate, Lemförder, sachs yms
aukesko?-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
Originally posted by pyyn0 View PostOE = (Original Equipment or Genuine BMW)
alkuperäinen osa bmw logolla
OEM = (Original Equipment Manufacturer)
alkuperäisen osan valmistaja, esim ate, Lemförder, sachs yms
aukesko?
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
Istuiko myös kuismalla nuo parigrillit hyvin?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ovenkahva ei palaudu hanttarin takaovesta, eli jää ylös. Mikä näistä menee, joku jousi?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Istuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa!Originally posted by Laku View PostIstuiko myös kuismalla nuo parigrillit hyvin?
Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon
). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät
Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
Eikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.Originally posted by kuisma View PostIstuvuus ja laatu hyvä, mutta sanotaanko näin, että toivottavasti ei enää ikinä tarvitse vaihtaa!
Kattelin youtubesta pätkiä, jossa porukka vain kiskaisi vanhat veks, vaan ei puhettakaan että olisivat niin irronneet, en tiedä sitten olisiko pre-LCI kiinnitykset erilaiset (yksi kulma aukesi ja tietenkin klipsu taittui puskurin etupuolelle jättäen pienen jäljen jota ei onneksi kovin helposti huomaa ja saa varmaan myllyttämällä kuntoon
). Suurempien vahinkojen välttämiseksi avasin sitten puskurin kiinnitykset konepellin alta ja taivutin yläreunaa sen verran auki, että sai väänneltyä klipsuja auki. Itselläni ei riittänyt pinna nitkutella kaikkia lukituksia riittävästi joten eihän ne vanhat sieltä ehjänä irronneet... Uusiakin sai hieman väännellä paikoilleen, mutta siellä ovat ja pysyvät
Kädet sain hommassa verille, joten jos vain motivaatiota riittää, suosittelen puskurin irroitusta, siten olisi varmasti ollut helppo homma. Itse en moiseen hommaan lähtenyt parkkiksella pelkkien munuaisten takia.
Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois
Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
Eikai tähän mitään ainoaa oikeaa tapaa ole, helpoin ja nopein varmaan noin jos ei nykäisemällä lähde. Muistaakseni toisen munuaisen reiästä ei päässyt toiseen käsiksi kun takana tuli ne aukeavat läpykät eteen :think En ymmärrä miksi nuo klipsut on pitänyt tehdä niin helkkarin vankasta tavarasta kun niitä on kuitenkin muutaman sentin välein!Originally posted by Makro86 View PostEikös noi kuulu just asentaa niin että ottaa konepellin alta etupuskurin yläosasta edestä kumisuoja pois ja ne kumitutit ja muutama ruuvi ruuvata pois jolloin etupuskurin "taakse" pääsee käsiksi. Mitä pienemmät kädet sitä paremmin homma sujuu ja aloittaa munuaisen alaosasta, sitten sivut ja lopuksi yläosa. Sittenhän tuo eka lähtee irti ja siitä ekasta aukosta samaa hommaa tekee toiselle munuaiselle takakautta.
Juu joku kyllä ihan repimällä repi noita kans irti mutta vähän rajua touhua jos meinaa ehjänä saada pois
Tulikin kirjoitettua samalla ohje, katotaan joskus meneekö noin käytännössä. Saa korjata jos on korjattavaa/lisättävää
G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
-
Nyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.
Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Vetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..Originally posted by PNM2 View PostNyt tarvitaan vertaistukea eli nykyinen F11 520d on menossa vaihtoon ja tilalle olisi tulossa F11 525d xDrive. Molemmat N47-koneella ja uusi toki vähemmän ajettuna ja paremmilla varusteilla.
Mitkäs tuossa 25d:ssä ovat lisäriskit 20d:hen verrattuna ja mitä muuta jakolaatikon lisäksi nelivedosta kannattaa tarkistaa?2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
F10 530da 180kw. Onko näissä ensimmäisissä vuosimalleissa jotain suuria ongelmia verrattuna uudempaan 190kw malliin, jonka vuoksi hyvilläkin varusteilla oleva auto kannattaa unohtaa? Ymmärtääkseni kaikissa 530da on kuitenkin zf 8hp vaihteisto ja moottori N57 sarjaa?Last edited by Tuoppo; 12-03-2018, 20:39.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
Itse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.Originally posted by janilind View PostVetarit tietty. Noi etuvetarien kumithan on kulutustavaraa ja jos on rikki niin sit menee nivel..
Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Tuolta reilusti lisätietoa. Vaikka vetareiden nivelissä olisi ehjät kumit, voi ne silti käydä ääntelemään...Originally posted by PNM2 View PostItse asiassa auto on siis paraikaa myyjäliikkeen toimesta vetareiden vaihdossa. Mä en ole autoa vielä koeajanut. Pyysin kyllä tästä fiksauksesta tarkat speksit.
Kauanko noi yleensä kestää eli mihin kannattaa varautua?
Comment
-
Pitäisi vaihtaa raidetangon pää ja sen jälkeen viedä auto nelipyöräsuuntaukseen. Onnistuukohan ihan joka paikassa kun autossa nelipyöräohjaus? Saa vinkata hyviä paikkoja Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla.G31 540d Xdrive -17
Ex: F11 530dA -14
Ex: E61 530dA -04
Ex: E36 320ci -92
Comment
Comment