Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 939
    • Kouvola/Myllykoski

    Onkos näissä äffäläisissä vitosissa kuinka paljon ollut ibs vikoja?

    Äiskällä on -11 vuotinen F11 520d missä tilanne on se, että webasto (jälkiasennus) sammuu alijännitteeseen jo muutaman minuutin jälkeen, mutta auto ei anna mitään akkuherjoja, ja se ibs on nyt epäilyksen alla.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6768
      • PK-seutu

      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Onkos näissä äffäläisissä vitosissa kuinka paljon ollut ibs vikoja?

      Äiskällä on -11 vuotinen F11 520d missä tilanne on se, että webasto (jälkiasennus) sammuu alijännitteeseen jo muutaman minuutin jälkeen, mutta auto ei anna mitään akkuherjoja, ja se ibs on nyt epäilyksen alla.
      Onko asennettu juuri hiljattain ja ei ole toiminut ollenkaan? IBS:n yksi tehtävistähän on nimenomaan katkoa virrat ylimääräisiltä laitteilta jos sen mielestä johonkin hukataan akusta virtaa vaikkei pitäisi. Onko siis kytketty niin että IBS ei pääse Webastolta virtaa katkomaan?
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 939
        • Kouvola/Myllykoski

        On asennettu melkein heti kun auto tuli, eli noin kolme vuotta sitten, ja jo viime talvi vaati aika paljon ctekkiä, eikä akkuherjoista tietoakaan, vaikka muutaman kerran weba sammui alijännitteeseen. Aikaisempina talvina tuli "charge battery" hyvissä ajoin ennen weban alijännitekatkaisua. Ja aikaisemmat talvet meni vähemmällä ctekin käytöllä. Ja on siis jälkimarkkinalaite, eikä täten missään yhteydessä auton järjestelmiin.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • atcc
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2014
          • 373
          • Joensuu

          Originally posted by JiiVee92 View Post
          On asennettu melkein heti kun auto tuli, eli noin kolme vuotta sitten, ja jo viime talvi vaati aika paljon ctekkiä, eikä akkuherjoista tietoakaan, vaikka muutaman kerran weba sammui alijännitteeseen. Aikaisempina talvina tuli "charge battery" hyvissä ajoin ennen weban alijännitekatkaisua. Ja aikaisemmat talvet meni vähemmällä ctekin käytöllä. Ja on siis jälkimarkkinalaite, eikä täten missään yhteydessä auton järjestelmiin.
          Kannattaa tarkistella webaston virrasyötön liitokset (sulakkeet ynnä muut liitokset). Jos siellä on hapettumaa tai muuta korroosiota niin jännite webastolla on pienempi kuin akussa ja silloin viheltää pelin poikki aika herkästi. Jos mahdollista niin kannattaa mitata jännite webastolta kun sen laittaa päälle niin näkee tippuuko se miten alas.

          Ja ei kai se IBS ymmärrä sammuttaa jälkiasennus webastoa jos se on kytketty suoraan akkuun
          F15 X5 M50d -15
          Ex:
          F11 530dA xDrive -11
          E61 530xdA M-sport LCI -07

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 939
            • Kouvola/Myllykoski

            Vanhemmat webastoja työkseen laittaa (ja korjaa ebereitä ) niin nuo perus jutut on hallussa kyllä, ja virta otettu konehuoneen apuvirtapisteistä, ja siellä ei ainakaan ole hapettumasta tietoakaan. Kesällä kun ei webastoa tarvi, niin ihmettelyt jäi sitten, ja nyt kun olisi se vuoden aika käsillä taas niin...
            (älkääkä kysykö, että miksi eivät tutki viikonloppuisin kun olisi aikaa, näin arkisin pukkaa töitä.) jännite tippuu sinne jännitekatkaisurajan tuntumaan ja hetken päästä alle thermo testillä katsottuna. Sitä en muista, että onko mitattu apuvirtapisteistä jännitettä ja verrattu webaston automatiikan mittaamaan jännitteeseen, vissiin on kun ibsiä epäilevät.

            Mutta rivien välistä luettuna näissä ei ilmeisesti ole pahemmin ollut ibs vikoja.

            EDIT: Ja äiskän kanssa juttelin, niin tämän syksyn aikana radio on kerran seonnut unohtaen kanavat, jotka kuitenkin palasivat seuraavalla startilla, ja ihka on kerran seonnut ja puhaltanut pelkkää kylmää, ja ihan miten sattuu.
            Last edited by JiiVee92; 01-11-2018, 18:40. Reason: lisäys
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • atcc
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 373
              • Joensuu

              Softan päivitys

              Minkä kokoista laturia/virtalähdettä pitää käyttää jos päivittää F11 kaikki softat. Tästä löytyy aika ristiriitaista tietoa haarukalla 30A-80A. 40A laturi löytyy vielä ihan helposti kohtuuhinnalla mutta esim. 75A alkaa olla jo kiven alla, jos ei halua tonnia maksaa.

              Onko jollain ihan käytännön dataa paljonko vie virtaa kyseisessä operaatiossa?
              Varmaan pienemmällä laturilla pärjää jos päivittelee muutaman ecun kerrallaan :think
              F15 X5 M50d -15
              Ex:
              F11 530dA xDrive -11
              E61 530xdA M-sport LCI -07

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Sigun autoon tuli tänään kerran LIM-valo mittaristoon ja meni tehottomaksi. LIM-valon palaessakin antoi hanaa kun kerran koitin polkea ja valo poistui heti kun sammutin ja käynnistin uudestaan. Vikakoodit luettu viikko sitten eikä mitään ihmeellistä ollut.
                Voiko tämä johtua esimerkiksi D-suodattimesta joka on ollut 100tkm ajossa huoltokirjan mukaan?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Originally posted by alspe View Post
                  Sigun autoon tuli tänään kerran LIM-valo mittaristoon ja meni tehottomaksi. LIM-valon palaessakin antoi hanaa kun kerran koitin polkea ja valo poistui heti kun sammutin ja käynnistin uudestaan. Vikakoodit luettu viikko sitten eikä mitään ihmeellistä ollut.
                  Voiko tämä johtua esimerkiksi D-suodattimesta joka on ollut 100tkm ajossa huoltokirjan mukaan?
                  LIM, eli limit. Aktivoidaan ratin napista, lisää tietoa löytyy käyttöohjeesta. Saattaahan se tehottomalta tuntua kun nopeudenrajoitin on päällä.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Originally posted by böntti View Post
                    LIM, eli limit. Aktivoidaan ratin napista, lisää tietoa löytyy käyttöohjeesta. Saattaahan se tehottomalta tuntua kun nopeudenrajoitin on päällä.
                    No niin niin, näytti olevan ratissa samannäköinen nappula. Mutta mistäs auto sen itsellään rykäisi päälle? Mittaristossa luki vain LIM, ei ollenkaan LIMIT ja nopeuslukemaa kuten limitteriä napista käyttäen.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      Originally posted by atcc View Post
                      Minkä kokoista laturia/virtalähdettä pitää käyttää jos päivittää F11 kaikki softat. Tästä löytyy aika ristiriitaista tietoa haarukalla 30A-80A. 40A laturi löytyy vielä ihan helposti kohtuuhinnalla mutta esim. 75A alkaa olla jo kiven alla, jos ei halua tonnia maksaa.

                      Onko jollain ihan käytännön dataa paljonko vie virtaa kyseisessä operaatiossa?
                      Varmaan pienemmällä laturilla pärjää jos päivittelee muutaman ecun kerrallaan :think
                      Itse käytän 50A virtalähdettä, vielä on hyvin riittänyt.
                      Bmw:n virallinen virtalähde tais olla 70-80A

                      Jos akku on kunnossa ja etukäteen virroissa niin uskoisin jopa 40A riittävän.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6768
                        • PK-seutu

                        Eikös noita voi myös kytkeä toisen kaveriksi flässäilyhommissa? Esim. 40-50A virtalähde ja sen lisäksi tallista löytyvä Ctekin isompi malli (joka osaa olla myös virtalähde) kaveriksi.
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • atcc
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 373
                          • Joensuu

                          Itse mietin myös sellaista vaihtoehtoa, että laittaa rinnalle toisen 105Ah akun. Siitä varmasti riittää virtaa isompiin virtapiikkeihin, ja 40A virtalähde työntää lisää kun kulutus on pienempää.
                          F15 X5 M50d -15
                          Ex:
                          F11 530dA xDrive -11
                          E61 530xdA M-sport LCI -07

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Jos jarruenergian talteenotto on autossa käytössä, niin kannattaa odottaa, että se alun piikki tasaantuu.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • atcc
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 373
                              • Joensuu

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jos jarruenergian talteenotto on autossa käytössä, niin kannattaa odottaa, että se alun piikki tasaantuu.
                              Jarruenergian talteenotto on koodattu pois, joten akku pitäisi olla aina täynnä. Mitä tarkoitat tuolla alun piikillä?
                              F15 X5 M50d -15
                              Ex:
                              F11 530dA xDrive -11
                              E61 530xdA M-sport LCI -07

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by atcc View Post
                                Jarruenergian talteenotto on koodattu pois, joten akku pitäisi olla aina täynnä. Mitä tarkoitat tuolla alun piikillä?
                                Jos akku on ladattu 80% (koska jarruenergian talteenotto), niin auto imaisee aluksi ihan reilusti virtaa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎