Originally posted by pyroz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
^ eikö tuo vaikuttaisi, että lataa kokoajan täysillä? Kulutustahan jarruenergian talteenotolla koitetaan vähentää eli laturi kevennetyllä kuormalla. Oliko se niin, että lataa kokoajan 80% teholla vai lataa laturilla täydet 80% latausasteeseen asti?
EDIT: Tsekatkaas nyt joku muukin latausjännite pintakaasulla ja kevyellä kuormituksella. Mitä jännitteitä näyttää?Last edited by alspe; 10-09-2018, 16:48.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View Post^ eikö tuo vaikuttaisi, että lataa kokoajan täysillä? Kulutustahan jarruenergian talteenotolla koitetaan vähentää eli laturi kevennetyllä kuormalla. Oliko se niin, että lataa kokoajan 80% teholla vai lataa laturilla täydet 80% latausasteeseen asti?
EDIT: Tsekatkaas nyt joku muukin latausjännite pintakaasulla ja kevyellä kuormituksella. Mitä jännitteitä näyttää?
Jos on jarruenergian talteenotto niin laturi lataa täysillä akun laskennalliseen 80%:n kapasiteettiin asti ja loppua 20%:a yritetään tilanteen mukaan täyttää jarruenergian talteenotolla. Tuossa mainittiin että sammutuksen jälkeen akun jännite tippui hiljalleen 12,3V:iin. Se tarkoittaa noin 60-70% varausta akussa, joten on ihan normaalia, että laturi on tuupannut latausta täysillä ennen sammutusta, kun varaustaso on tuon mukaan ollut alle 80%.
Comment
-
-
Originally posted by alspe View Post^ eikö tuo vaikuttaisi, että lataa kokoajan täysillä? Kulutustahan jarruenergian talteenotolla koitetaan vähentää eli laturi kevennetyllä kuormalla. Oliko se niin, että lataa kokoajan 80% teholla vai lataa laturilla täydet 80% latausasteeseen asti?
EDIT: Tsekatkaas nyt joku muukin latausjännite pintakaasulla ja kevyellä kuormituksella. Mitä jännitteitä näyttää?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostAkkua ei ladata yli 80% varausasteen. Jos nyt kuitenkin siellä on ollut vaikka 70% enää tallessa niin tokihan silloin ladataan "täysillä" kunnes taas se 80% saavutetaan.Last edited by JaniLap; 10-09-2018, 17:37.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä jos akku yli kolme vuotta vanha ja alkaa olla käynnistys ongelmia varsinkin talvella -> vanha akku mäkeen ja uutta laadukasta tilalle. Jos ei tällä korjaannu niin sitten vikaa etsimään muualta. Eberi/Webasto jos on autossa niin eipä kannata kovin kauaa huonolla akulla taistella. Kunnon akku on kuitenkin aika halpa osa jos vertaa muihin kulutusosiin.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Kävi kyllä mielessä tuo, että ei olis akku riittävän täynnä. Tosin, ihan heti ei aukia miksi se olisi tyhjentynyt.. Pitänee seurata pidempään et näkee pysyykö tuo latausjännite korkeella. Ajoprofiili on 20km suuntaansa töihin arkisin ja vapaa-ajalla satunnaisia kauppareissuja yms..
Viime talvena tuli kyllä pari kertaa herjaa akusta.. Ja akku lienee alkuperäinen ja 7v iältään.. etelä saksassa ollut tosin 6 ekaa vuotta.. Pitänee varautua syksyllä akun uusimiseen.. sekin vielä - joka kuukausi saa laittaa 2-300e osiin😡
Toiseen ajankohtaseen aiheeseen sen verta, että minullakin motarinopeuksissa jarruttaessa tärrää - uudet levyt tilattu.. mainostan sen verta, että profiteile.de verkkokaupasta löyty ate levyt(348/30mm)mielestäni edukkaasti 253e pari rahteineen. Muutenkin laatukamaa hieman edukkaammin kun muualla - automaatin pohja tosin oli kalliimpi kun Motonetista.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostLatausenergian tallennuksen käytöstä poistaminen ei automaattisesti tuo vuosia lisää akunkestoon, varsinkaan jos akkua on mahdollista latailla välillä ylläpitolaturilla täyteen. Lisäksi jarrujärjestelmäkin periaatteessa kuluu vähemmän, kun laturia kuormitetaan enemmän jarrutusten yhteydessä. Hyödyllisyydestä ja tarpeellisuudesta on monia mielipiteitä, mutta itse antaisin olla käytössä.
Sen perusteella miten se käyttäytyi kaverin e70:ssä webaston kanssa talvella, koodaisin omasta autosta sen kokonaan pois ainakin jos ajo on lyhyttä pätkäajoa.
Tässä lisää igr tekniikasta (kyllä muuten ottikin koville löytyy tuo dokkari): https://www.1addicts.com/forums/atta...3&d=1469006598
Tuossa myös hiukan lisää: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...ement/FWRbnKC9
Jarrujen kulumiseen voi vaikuttaa parhaiten ajotavalla. Kuluttaako vastaavasta energiantalteenotto laturia ?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Fraatti laittoikin monta asiakuvaa, pitää lukea ajatuksella.
Originally posted by HV530XD View PostJos on jarruenergian talteenotto niin laturi lataa täysillä akun laskennalliseen 80%:n kapasiteettiin asti ja loppua 20%:a yritetään tilanteen mukaan täyttää jarruenergian talteenotolla. Tuossa mainittiin että sammutuksen jälkeen akun jännite tippui hiljalleen 12,3V:iin. Se tarkoittaa noin 60-70% varausta akussa, joten on ihan normaalia, että laturi on tuupannut latausta täysillä ennen sammutusta, kun varaustaso on tuon mukaan ollut alle 80%.
Mä olen nyt kolme kertaa kyttäillyt jännitettä ja kertaakaan ajossa jännite ei ole muutakuin tasan 13,2V.
Lepojännite omassa autossa laski 1-2 minuuttissa 12,5V:iin ja siihen jäi olemaan kun muutaman minuutin kyttäsin. Näkisin, että ihan OK-kunnossa voi akkuni olla joka ei olekaan alkuperäinen koska kontin pohjalla on Powerline Professional AGM joka kuulemma ei ole orggisvalikoiman akkuja ollut.Last edited by alspe; 25-10-2018, 06:58.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostKierouden mittaaminen heittokellolla ei ole iso homma jos vain on mahdollisuus saada moinen käsiin, itselläni heitti jopa 0.25mm vaikka ei täristänyt edes pahasti. Jossain dokumentissa taisi olla kierouden ylärajaksi määritetty levyjen uusimiseksi tyyliin naurettavat 0.03mm - 0.05mm, joka varmaan täyttyy halvimmissa tarvikelevyissä uutenakin? :think Tosin onhan se yleisessä tiedossakin että BMW on herkkä tärräämään jo pienestäkin heitosta. Ensimmäisenä lähtisin tutkimaan levyjä ja seuraavana reaktiotangot jos jarrut on hiljattain uusittu.
E: täristys voi johtua myös satulan jumivista liukutapeistakin.
Se kuinka kiero se levy on kylmänä ei välttämättä kerro kuinka kiero se on kuumana, jos levy on päässyt liian kuumaksi siihen levyyn tulee sellaisia "kuumapisteitä" jotka elää lämmön mukaan eri tavalla kuin muu levy ja muutenkin jos levy alkaa olemaan elämänsä loppupäässä niin lämpöisenä se voi olla ihan eri tavalla kiero kuin kylmänä.
Toki se heittokellolla mittaaminen antaa osviittaa siitä kuinka kierot ovat.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
2012 F11: kuskinpuolen takaovi ei mene aina lukkoon, vaikka nuppi meneekin lukittaessa alas. Kahvasta vetäessä ovi aukeaa normaalisti eikä esim häläri soi. Uudelleen lukitsemalla menee yleensä lukkoon eikä tee tätä joka kerta. Mistä osasta lähdetään etsimään syyllistä?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Ohjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa. Vaihdettiin takimmainen etupään alatukivarsi kun oli väljää. Ja samaan nelipyöräsuuntaus liikkeesä. Nyt autossa on ratti hieman vinossa ja puoltaa ajossa. Käytin autoa toiseen kertaan samassa kun paikassa kun sanoivat, että joo laitetaan kuntoon. En ollut nyt autoa noutamassa, mutta sama vaiva. Ei vaan ole ratti suorassa ja autoa saa "ajaa" kokoajan jotta pysyy omalla kaistalla. Ei toki ihan paha, mutta kai nyt ratti pitäisi olla suorassa 20ke autossa. Väljälläkin alapallolla meni aivan suoraan.
Onko näissä joku erikoisuus, että voi olla vaikeaa? Ihan suuri rengasliike ja ohjauskulmien suuntausta tekevä pulju kyseessä. Renkaat ovat lähes uudet, paineita en huomannut tarkistaa mutta tosiaan suoraan meni aiemmin ja samaten talvikumeilla.Last edited by alspe; 12-09-2018, 21:20.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostOhjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa.
Jossain oli keskustelua ohjausakselin välyksestä. Tuli vaan mieleen että voisko syyllinen olla siinä.
Ilmeisesti yleinenkin ongelma..?E39 523i
i3
Comment
-
Comment