Originally posted by asse21
View Post
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Näköjään vaikutat Tampesterissa. Jos ei muuten onnaa niin soittele ylöselle - siellä ite taannoin kävin suuntauttamassa ja hyvä tuli. Hintakaan ei ollut mielestäni paha. Kaveri joka sääti kehu et 17 vuotta tehny suuntauksia - sanoin että ratti suoraan jo ennen säätöjä ja näin tapahtu myös. Ei kylläkään suoritettu säkkien kanssa, mutta se taitaakin olla jo vähä hifistelyä.Originally posted by alspe View PostOhjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa. Vaihdettiin takimmainen etupään alatukivarsi kun oli väljää. Ja samaan nelipyöräsuuntaus liikkeesä. Nyt autossa on ratti hieman vinossa ja puoltaa ajossa. Käytin autoa toiseen kertaan samassa kun paikassa kun sanoivat, että joo laitetaan kuntoon. En ollut nyt autoa noutamassa, mutta sama vaiva. Ei vaan ole ratti suorassa ja autoa saa "ajaa" kokoajan jotta pysyy omalla kaistalla. Ei toki ihan paha, mutta kai nyt ratti pitäisi olla suorassa 20ke autossa. Väljälläkin alapallolla meni aivan suoraan.
Onko näissä joku erikoisuus, että voi olla vaikeaa? Ihan suuri rengasliike ja ohjauskulmien suuntausta tekevä pulju kyseessä. Renkaat ovat lähes uudet, paineita en huomannut tarkistaa mutta tosiaan suoraan meni aiemmin ja samaten talvikumeilla.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Vie jonnekkin jossa osaavat säätää. Nyt homma on ryssitty. Virallisen ohjeen mukaan ensin ratti lukitaan suoraan ja sitten takaa auraukset & camberit ja lopuksi edestä.Originally posted by alspe View PostKyllä hieman taitaa tuntua. Kumman aiemmin en sitä välystä niin huomannut ja auto meni suoraan sekä ratti oli suorassa. Alapallon välyskään ei käsittääkseni ollut mallia aivan sökö.
bemarin ohjeen mukaan hammastangon juuressa on merkintä jolloin ratti on oikeassa asennossa. Tosielämässä saattaa asentajapärnäsellä olla kaali etupenkillä kuolatessa sen verran vinossa että ruori jää vinoon kun se lukitaan sillä lukitusraudalla.
Mullakin olis mennyt vituiks ellen olisi itse aukonut tukivarsien pultteja sekä tarkistanut että ratti on suorassa. Takapenkiltä on hyvä sihdata ja kurkkia ratin asentoa. Muuten en olisi hommaan alkanut mutta kun soittivat perään että kulmien säätö ei onnistu kun pultit on jumissa....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Akkuliikkeiden testerit vaan näyttää varsinkin F sarjan ollessa kyseessä että akku on kunnossa vaikka jos jonkinlaista oiretta/koodia tulee jo autoon.Originally posted by Driver22 View PostMenee sinne akkuliikkeeseen, niiltä löytyy kyllä akkutesterit millä näkee ainakin suuntaa onko akku kunnossa eikä tarvitse arpoa kuukausikaupalla ja jännittää sitten talvella miten käy. Ja sitten oikeasti skippaa ne exidet ja muut halpikset ja laittaa suoraan Vartan.
Kun Ista näyttää että battery exhausted, se todella on sitä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Rehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.Originally posted by suosukeltaja View PostKyllähän siihen alkaa vuoden jälkeen tottumaan mutta ei se mitenkään ajoa helpota tai tuo mukavuutta lisää.
Olen kyllä miettinyt jos jotain muutakin olisi autossa parannettavaa, vaikka ohjelmapäivityksellä tai muuta esim. alipaineletkuja räpläämällä.
Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.
Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.
Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?Last edited by suosukeltaja; 14-09-2018, 18:51.
Comment
-
Kahden ajon kokeilulla voin allekirjoittaa tuon että ilman törmäystunnistinta toimii paremmin hitaissa nopeuksissa. Voihan se vielä olla placebovaikutusta eli täytyy jatkaa kokeilua että onko tosiaan noin iso vaikutusOriginally posted by suosukeltaja View PostRehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.
Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.
Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.
Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?
F11 530xd 11/11
E39 530d 05/03
Comment
-
Kieltämättä hämmästyin itsekkin kun kaupunkiajossa kytkin pois tuon törmäysvarottimenOriginally posted by suosukeltaja View PostRehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.
Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.
Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.
Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?
Varsinkin jos jarrulta heti siirtyy kassulle toiminta on paljon loogisempaa. Useampana päivänä testaillut ja kyllä tuolla on selkeä vaikutus varsinkin toisen auton perässä ajaessa liikennevaloissa.
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Hyvä kuulla muidenkin kokevan saman parannuksen. Alkoi jo epäilyttää oma pää, että voiko tosiaan tuollaisesta johtua auton epälooginen käyttäytyminen hitaassa ajossa.Originally posted by atcc View PostKieltämättä hämmästyin itsekkin kun kaupunkiajossa kytkin pois tuon törmäysvarottimen
Varsinkin jos jarrulta heti siirtyy kassulle toiminta on paljon loogisempaa. Useampana päivänä testaillut ja kyllä tuolla on selkeä vaikutus varsinkin toisen auton perässä ajaessa liikennevaloissa.
Onneksi en alkanut enempää etsimään "vikaa" tai jopa vaihtelemaan osia.
Ihme ettei netistä ole tullut vastaan tästä juttua, mielestäni tosi ärsyttävä ja ajotuntumaan pilaava toiminto.
Tälle tuskin on mitään tehtävissä, joten pysyköön poissa päältä.
Comment
-
Onko tämä törmäysvaroitin kaikissa F10/F11 autoissa? Onko idrevessa kohta josta saa pois, vai onko ohjelmointihommia?AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Pre-LCI:ssä vain jos on Aktiivicruise, sille on oma nappinsa ratin vieressä vasemmalla olevassa listassa.Originally posted by Fabsu View PostOnko tämä törmäysvaroitin kaikissa F10/F11 autoissa? Onko idrevessa kohta josta saa pois, vai onko ohjelmointihommia?
LCI:ssä on jos autossa on Driving assistent tai sen plus versio.
Tai pelkkä Aktiivicruise. Edelleenkin on nappi listassa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Eli tässä kuvassa tuo toka nappi.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Joo, kiitti näistä. Nappihan löytyy > eli testaukseen.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
Oli pakko testata myös itekkin tuota. En tiedä oliko placebo vaikutus, mutta jopa eco pro tilassa tuntuu pirteammältä
Comment
-
Originally posted by makkis View PostEtukardaanihan noista monesti alkaa olemaan valmis, joten se kannattanee tarkistaa ekana.
Laakkosen diagnoosi oli kuitenkin jakolaatikko ja tukena tälle löytyi juuri aktivoitunut vikakoodi 440102 Transfer box (VTG): Oil wear. Tutkailin papereita tarkemmin, niin korjaamosta päätellen autoon on vaihdettu käytetty osa saksanmaalla. Täytyy kokeilla auttaako jakolaatikon öljynvaihto oireisiin. Onko tekijöitä tai jollain nosturia ja tyhjennyspumppua lainata (korvauta vastaan) pk-seudulla?
Comment
Comment