Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kktune
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 164
    • Tuusula

    Poistettu.
    Last edited by kktune; 11-05-2018, 13:36.
    F20 116i M-sport
    F11 530dA M-sport

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1053
      • Fin

      Tässä vähän kattelu eri ohjelman tarjoajia ja jotkut tarjoaa ohjelmoinin lisäksi tohon automaattiin turbiinin luiston vähennystä.
      Onko kellään perstuntumaa miten vaikuttaa?
      Miten se ylipäätään tehdään? Flashätäänkö lootan ecu uusiks myös, ei kai turbiinin käytöstä voi moottorinohjauksella muuttaa.
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Vaihteiston ohjauksen toiminta perustuu käytännössä kahteen tietoon, kierroslukutietoihin ja vääntötietoihin.
        Vääntötiedot tulevat vaihteistolle moottorin ohjaimelta. Sillä tiedolla, miten se kerrotaan, saadaan vaihteisto houkuteltua täyttämään turbiinia enemmällä öljyllä, jolloin sen väännönkesto lisääntyy ja luisto vähenee.

        Vaihteiston ohjelmaan itsessään ei tarvi koskea, se on "oppiva", jolloin se haluaa itse muuttaa toimintaansa olosuhdetietojen muuttuessa. Siis, täytyy vaan tietää, miten ja mitä karttoja moottorinohjaimelta väännellään.

        Se, että turbiinin luistoa vähennetään, aiheuttaa tietenkin lisääntynyttä mekaanista rasitetta muualle laatikkoon.

        Joissain tapauksissa, kun turbiinia on vahvistettu ja tekniikkaa on muutettu yhdelle hukkaporttiahtimelle, on toiminnalle eduksi, kun ahtimen heräämisvaiheeseen lisätään turbiille luistoa.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Xander
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 122
          • Home

          Miten näissä 35d ja 550d ohjelmointi vaikuttaa kaasun vastaavuuteen/ turbon viiveeseen? Ajoin juuri yhtä 535d.tä, joka kerta kun painoi kaasua kierrosten ollessa n. 1500 tai alle niin miettii hetken ja vaihtaa pienemmälle jolloin alkaa vetämään. Tuntuu että alakierroksilla ihan hengetön.

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Siitä saa sellaisen, kun asiakas haluaa.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Xander
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 122
              • Home

              Hyvä jos sitä saa parannettua, itsellä ajatus ostaa f10 35d eikä tuollaisella oikein viitsisi itse ajella

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Käyrä View Post
                Miten näissä 35d ja 550d ohjelmointi vaikuttaa kaasun vastaavuuteen/ turbon viiveeseen? Ajoin juuri yhtä 535d.tä, joka kerta kun painoi kaasua kierrosten ollessa n. 1500 tai alle niin miettii hetken ja vaihtaa pienemmälle jolloin alkaa vetämään. Tuntuu että alakierroksilla ihan hengetön.
                Kaverilla oli vakio x6 40d eli sama kuin 35d.
                Moitti kanssa että vastaa kaasuun viivellä, ajoi mun autoa ja nyt hänelläkin on ohjelma autossa.

                Muuttuu toiseksi autoksi kun kunnon softa sisässä
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 926
                  • Oulu

                  Jännä nähdä mikä voimansiirrosta on antautunut 150tkm kilsoilla kun ohjelmoinnin jälkeen ei kärsi enää lisääntyneen väännön takia kiihdyttää yhtään 2000 kierroksen tietämillä, muuten jyrisee pari sekunttia niin pirusti että perseessä tuntuu ja avainnippu helisee mukitelineessä. Väkisinkin pistää hymyilyttämään se että juuri kävi huollossa alustan tarkastuksessa eikä mukamas mitään löytynyt, itse menin auton alle ja heti näkyi selvästi mm. puoleksi revenneet perän puslat.

                  Pitää vielä kurkata kardaanin tukilaakeri ja rätit, eipä siellä sitten oikein muita jyrinän aiheuttajia enää olekaan.
                  Last edited by Shatter; 25-05-2018, 21:11.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1571

                    samat jyrinät minulla. perän puslat rikki ainakin ja samoin perän kardaanilimppu revennyt. Uudet osat hommattuna, odotellaan vaan että pääsee nosturille vaihtelemaan noita...

                    Comment

                    • paapaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2008
                      • 194
                      • Finland

                      myös jurinaa 330XD E92 245hp n57: ssa, manuaali ~330/700,mittarissa kylläkin jo lähes 300tkm.

                      etukardaanin ristikot päissä viittä vajaa poks. uusi kardaani
                      marmorilta 850€, saksasta toimituksineen 290€

                      korjaamo sanoi että lyhytikäinen kardaani kun lyhyt ja vaakatasossa.
                      jos uusikin porsii, niin ehkäpä kardaanin voi teetättää, niin että kestää
                      myös päiden ristikot..

                      Comment

                      • jukkaksa
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2016
                        • 34
                        • Lohja

                        Originally posted by paapaa View Post
                        myös jurinaa 330XD E92 245hp n57: ssa, manuaali ~330/700,mittarissa kylläkin jo lähes 300tkm.

                        etukardaanin ristikot päissä viittä vajaa poks. uusi kardaani
                        marmorilta 850€, saksasta toimituksineen 290€

                        korjaamo sanoi että lyhytikäinen kardaani kun lyhyt ja vaakatasossa.
                        jos uusikin porsii, niin ehkäpä kardaanin voi teetättää, niin että kestää
                        myös päiden ristikot..
                        Samat jyrinät myös täällä softan laiton jälkeen.Perän puslat ja kardaanin tukilaakeri vaihdettu
                        ennen softausta,kumilimput ehjät.Myöhemmin muokattiin huippuvääntöä
                        softasta hieman vähemmäksi.Loppui jyrinät.Auto f11 530d -11.
                        Last edited by jukkaksa; 27-05-2018, 21:34.

                        Comment

                        • Control^
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 198
                          • Hki

                          Hello,

                          Mitäs hyviä ohjelmointi paikkoja on nykyään olemassa pk-seudulla? AJ Techillä kävin ex-bemarin ohjelmoimassa ja ilomielin menisin sinne uudelleen, mutta en ehkä jaksaisi sinne Seinäjoelle asti lähtee ajamaan, jos nyt ei jotain työajoa sinne suunnalle ilmeentyisi... :think

                          EDIT: Neliveto penkki olisi varmaankin tarpeellinen, jos ohjelmoinnin haluaisi tehdä hyvin ke ko kö.
                          Last edited by Control^; 29-05-2018, 10:52.
                          Ex:
                          Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            mimmoset tehot jukkaksalla nyttemmin on ja joutuiko paljon huipuista rajailemaan?

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Originally posted by Control^ View Post
                              Hello,

                              Mitäs hyviä ohjelmointi paikkoja on nykyään olemassa pk-seudulla? AJ Techillä kävin ex-bemarin ohjelmoimassa ja ilomielin menisin sinne uudelleen, mutta en ehkä jaksaisi sinne Seinäjoelle asti lähtee ajamaan, jos nyt ei jotain työajoa sinne suunnalle ilmeentyisi... :think

                              EDIT: Neliveto penkki olisi varmaankin tarpeellinen, jos ohjelmoinnin haluaisi tehdä hyvin ke ko kö.
                              Täällä onnistuu AJTECHitykset ja 4wd mittaukset
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by ptikkala View Post
                                mimmoset tehot jukkaksalla nyttemmin on ja joutuiko paljon huipuista rajailemaan?
                                Huippuja ei tarvii rajoittaa.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎