Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tämä, juuri tämä on tärkeä juttu. Vakiopumpulla pääsee kyllä lähemmäs 400hv jos suuttimet on kunnnossa ja tietty DPF heivattu mäkeen.
    Ajatus kanssa että tuo F25 kun ohjelmoidaan niin imusarjan putsaus myös siihen.
    Onkohan tuollaiseen downpipen vaihto miten työläs homma?
    Kaverin X6 40d jäi loukku paikoilleen juurikin työläään irroituksen vuoksi.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Originally posted by veku View Post
      Ajatus kanssa että tuo F25 kun ohjelmoidaan niin imusarjan putsaus myös siihen.
      Onkohan tuollaiseen downpipen vaihto miten työläs homma?
      Kaverin X6 40d jäi loukku paikoilleen juurikin työläään irroituksen vuoksi.
      Onhan se työläs, mutta niille ketä noita on tehnyt niin ei puolta päivää ota.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Insomnia
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 17
        • Sipoo

        Originally posted by makkis View Post
        Itsellä oli vika tehottomuudessa egr:ssä.

        Mutta itse asiaan, vakio turboilla sieltä saa jopa 440-460hp, mutta kyllähän sinne esim. Proturbo, Turbotohtori tms. tekee isommasta ahtimesta hybridi ahtimen joka riittää +500hp.
        Vakioahtimen korjaus maksaa n. 500e, ahtimen modaus n. 1400e

        Tuossa sinun autossa ei vaan syöttöpumppu riitä kuin 360-380hp saakka.
        Kiitos tiedosta, tiedostan että paljon pitää tehdä ennenkuin ahtimet muodostuvat pullonkaulaksi.

        Ajatuksissa oli tosiaan dpf & egr delete, 550d pumppu, wagner tai wagner kopio cooleri. Niin jäin vaan pohtimaan että onko ahtimen vaihtamisella/modaamisella suurta hyötyä enää saatavissa, vai tuleeko muita rajoja vastaan? Olen ymmärtänyt että sielä 450hp paikkeilla loppuu taas soppa 550d pumpulla? Alkaako laatikon kestävyyskin olee kyseenalaista tuon 800nm jälkeen?

        Jakoketjun vaihdon ja imusarjan puhdistuksen jälkeen korjaamolla lähti tehot. Eikä meinaa syytä löytyä miksi, useampaan otteeseen on katottu kaikki mitä pajalla kopeloitu. Pitänee itse alkaa tonkimaan pellin alle, josko jotain keksisi. Etenkin korkeilla kierroksilla voimaton. Saisi nyt edes tehdastehot ensin takaisin. :think Itse epäilen alipaine tai/ja ahtopaine vuotoja. Vikakoodejakaan ei ole.

        Olikos kukaan muuten vielä asentanut tuota wagner kopiota itselleen?

        Comment

        • H3nu
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 252
          • Hämeenlinna

          Originally posted by Insomnia View Post
          Kiitos tiedosta, tiedostan että paljon pitää tehdä ennenkuin ahtimet muodostuvat pullonkaulaksi.

          Ajatuksissa oli tosiaan dpf & egr delete, 550d pumppu, wagner tai wagner kopio cooleri. Niin jäin vaan pohtimaan että onko ahtimen vaihtamisella/modaamisella suurta hyötyä enää saatavissa, vai tuleeko muita rajoja vastaan? Olen ymmärtänyt että sielä 450hp paikkeilla loppuu taas soppa 550d pumpulla? Alkaako laatikon kestävyyskin olee kyseenalaista tuon 800nm jälkeen?

          Jakoketjun vaihdon ja imusarjan puhdistuksen jälkeen korjaamolla lähti tehot. Eikä meinaa syytä löytyä miksi, useampaan otteeseen on katottu kaikki mitä pajalla kopeloitu. Pitänee itse alkaa tonkimaan pellin alle, josko jotain keksisi. Etenkin korkeilla kierroksilla voimaton. Saisi nyt edes tehdastehot ensin takaisin. :think Itse epäilen alipaine tai/ja ahtopaine vuotoja. Vikakoodejakaan ei ole.

          Olikos kukaan muuten vielä asentanut tuota wagner kopiota itselleen?
          Mielenkiinnosta kysyn, että onko paljon ajettu kun jakopääremppa tehty? Saanu semmosen käsityksen että n57 kestää jakopää aika hyvin vaikka taitaa olla samaa osaa kuin n47.:think
          BMW F82 M4 -16
          BMW F20 116d M-sport -14
          Aprilia Dorsoduro 900 -20
          Sea-Doo RXP300RS -16

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Noihin modeihin tekisin ahdinmuutoksen myös. Tällöin vakioahdin ei ole tapissaan ja ilmaa saadaan liikkumaan pienemmillä paineilla enemmän.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Insomnia
              Newbiemmer
              • Dec 2013
              • 17
              • Sipoo

              Originally posted by H3nu View Post
              Mielenkiinnosta kysyn, että onko paljon ajettu kun jakopääremppa tehty? Saanu semmosen käsityksen että n57 kestää jakopää aika hyvin vaikka taitaa olla samaa osaa kuin n47.:think
              Näin minäkin olen käsittänyt että jakoketju kestäisi ja korjaamollakin sanottiin että ei näitä ole juurikaan vaihdeltu.

              178tkm taitaa nyt olla mittarissa. Kylmänä rallatti aika ikävästi.

              Comment

              • Insomnia
                Newbiemmer
                • Dec 2013
                • 17
                • Sipoo

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Noihin modeihin tekisin ahdinmuutoksen myös. Tällöin vakioahdin ei ole tapissaan ja ilmaa saadaan liikkumaan pienemmillä paineilla enemmän.
                Kuitti tälle, pitää vakavasti asiaa pohtia jos syy löytyykin ahtimesta.

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  Mitä tuli hintaa jakopää rempalle?

                  Comment

                  • Insomnia
                    Newbiemmer
                    • Dec 2013
                    • 17
                    • Sipoo

                    Originally posted by ptikkala View Post
                    mitä tuli hintaa jakopää rempalle?
                    1700€

                    Comment

                    • Kiding
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 190
                      • Tamperkele

                      Paljonko b47 koneesta on otettu pihalle, ja mihin hintaan?
                      (2014 520d 140kw)
                      BMW E61 530D 2008

                      Comment

                      • Ileh
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 44

                        Originally posted by Kiding View Post
                        Paljonko b47 koneesta on otettu pihalle, ja mihin hintaan?
                        (2014 520d 140kw)
                        518d n. 200, 520d n. 220? Vääntöjä rajaa låda 450.

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Kiding View Post
                          Paljonko b47 koneesta on otettu pihalle, ja mihin hintaan?
                          (2014 520d 140kw)
                          240hv ja 460Nm. Meillä hinta 550€, sisältäen EGR poiston.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1173
                            • lahti

                            N57 ohjelma

                            Auton edellinen omistaja oli käyny ohjelmoinnissa .....purolla ja nyt kun vikakoodeja kattelin niin jokaiselta suuttimelta tulee tälläinen vikakoodi: injector rate adjustment: No ima programmin ja injector rate adjustment: eeprom value is 0 or checksum incorrect. Eli syötön määrästäku tämä herjaa ? Mitäs häneltä on jääny tekemättä ohjelmasta? Laitoin tekijälle viestiä ja vastaus oli että laittamalla vakio ohjelman vikakoodit katoaa...

                            Auto f01 730d 12/2008.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by mige95 View Post
                              Mitäs häneltä on jääny tekemättä ohjelmasta? Laitoin tekijälle viestiä ja vastaus oli että laittamalla vakio ohjelman vikakoodit katoaa...

                              Auto f01 730d 12/2008.
                              Varmasti paljonkin on muuttamatta, mutta hän on oikeassa, vakiolla koodit häviää
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • -Aleksi-
                                Newbiemmer
                                • Apr 2010
                                • 7
                                • Mikkeli

                                Miten tuo B47 koneen kanssa kannattaisi tehdä? Vm. 2017 G31 xdrive ja ajattelin voimaa hankkia lisää ilman tulevaisuuden ongelmia.

                                Ajatus olisi ohjelma ja egr off. Mutta onko syytä tai järkeä samalla se adblue ohjelmoida pois ja tyhjätä/deletoida dpf?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎