Originally posted by -Aleksi-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10\F11 tehonlisäykset vol.2
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostEn poistaisi toimivia järjestelmiä autosta. Samoin miettisin kahteen kertaan mikä on hyöty ja haitta EGR:n poisohjelmoinnille...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostHyötyä varmasti löytyy kun moottoriin lakataan syöttämästä muuta kuin puhdasta ilmaa. Mitkäs ne haitat ko operaatiosta on, ihan mielenkiinnosta?
Lisäksi luulisin että tuo 2l pannu pitää kabiinin talvella jo melko viileänä ellei egr:ää ole ollenkaan. Jos imukanavat tarvii putsata kurasta kerran 150-200tkm aikana niin onko se liikaa? Kuulemma EURO6:n aikana polttoaine säästöäkään ei ole juurikaan enää luvassa. Joku muu voi kommentoida tätä paremmin. Tämä toteamus on peräisin jyväskylän seudulta. Toki egr:rrää saa varmasti muihinkin asentoihinkin kuin pelkästään kokonaan kiinni...
Jokatapauksessa jos jossainvaiheessa deaktivoidut järjestelmät haluaa toimintaan takaisin niin siihen saa laittaa sitten pitkän pennin kiinni. Mielestäni toimivia järjestelmiä ei kannata poistaa käytöstä näistä Euro6:sta. Sitten asia erikseen jos tulee jotain murhetta ja korjauskustannukset nousevat kohtuuttomiksi.Last edited by fraatti; 28-01-2019, 18:35.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostHyötyä varmasti löytyy kun moottoriin lakataan syöttämästä muuta kuin puhdasta ilmaa. Mitkäs ne haitat ko operaatiosta on, ihan mielenkiinnosta?
Tuossa G31 mallissa on kaksi egr:ää. Korkea ja matalapaine. Matalapaine egr nyt ei ainakaan karstaa saa moottoriin aikaiseksi ja yhdistettynä korkeapaine egr:ään tämän korkeapaineisen (sen "pahan) järjestelmän käyttöä on voitu vähentää.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNiin, toisille se taitaa olla se ja sama mitä sieltä autonsa putkesta ulos päästää.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTää nyt on taas aivan turhaa saivartelua. Yhtä hyvin voisin sanoa että työnnä paaliin tuo sigun autos ja osta prius. Maailma pelastuu
Ei niinkään maailman pelastumisesta ole kyse. Ihmisten terveydestä.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Posthttps://www.btcf.fi/forum/showthread...32#post4083432
Lisäksi luulisin että tuo 2l pannu pitää kabiinin talvella jo melko viileänä ellei egr:ää ole ollenkaan. Jos imukanavat tarvii putsata kurasta kerran 150-200tkm aikana niin onko se liikaa? Kuulemma EURO6:n aikana polttoaine säästöäkään ei ole juurikaan enää luvassa. Joku muu voi kommentoida tätä paremmin. Tämä toteamus on peräisin jyväskylän seudulta. Toki egr:rrää saa varmasti muihinkin asentoihinkin kuin pelkästään kokonaan kiinni...
Jokatapauksessa jos jossainvaiheessa deaktivoidut järjestelmät haluaa toimintaan takaisin niin siihen saa laittaa sitten pitkän pennin kiinni. Mielestäni toimivia järjestelmiä ei kannata poistaa käytöstä näistä Euro6:sta. Sitten asia erikseen jos tulee jotain murhetta ja korjauskustannukset nousevat kohtuuttomiksi.
Taloudellinen kustannus näkyy myös siinä että ilman EGR ei moottori tahdo lämmetäkään ajossa, vaan ottaa 7-10km matkan kunnes kulutus alkaa kohtuullistua. Termostaatti on kunnossa.
Normaalivirittäisellä pitäisin sen EGR:n käytössä tyhjäkäynti/matalakuormituksella. On ohjelmoitavissa.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNo, taitaa ne kesäauton terveysvaikutukset jäädä ympärivuotisen dieselauton (manipuloidun) rinnalla aika murto-osaan.
Ei niinkään maailman pelastumisesta ole kyse. Ihmisten terveydestä.
Katsoo huvikseen yuotube kiiina\usa liikennettä niin ollaan hyvin pieni saastuttaja tässä maapallossa.
Miettinyt kyllä että jättääkö dpf X3 paikalle kun ohjelman päivittää ,meinasin kyllä että downpipe ja kaikki mitä saa:thinkF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJuu saman huomannut kun muutama sata kilsaa femmalla ajaa..päästöt on jotain ihan kamalaa kun se kylmällä koneella käy
Katsoo huvikseen yuotube kiiina\usa liikennettä niin ollaan hyvin pieni saastuttaja tässä maapallossa.
Miettinyt kyllä että jättääkö dpf X3 paikalle kun ohjelman päivittää ,meinasin kyllä että downpipe ja kaikki mitä saa:think
Eikös dowpipe ja kaikki irti ole hyvä vaihtoehto, ja niin et pysyy savut kurissaLast edited by miyli; 30-01-2019, 06:23.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Fraatin kanssa samaa mieltä. Niin kauan kuin vehkeet pelaa ongelmitta niin muutoksia ei kannata tehdä. EGR järjestelmän putsaus 100-200 tkm välein ei ole niin iso homma. Toiseksi, ohjelma muutoksia ei osata tehdä (tai ei haluta) oikein, kun moottorista poistetaan niinkin oleellinen järjestelmä kuin EGR. Yhden bitin muuttaminen 1:stä nollaksi on vasta alku, ja tähän se sitten suurimmalla osalla jääkin.
Toivottavasti katsurit sais kunnon valvonta keinot pakokaasulaitteistojen tarkistamiseen, varsinkin DPF ja katti puukotusten suhteen.
Comment
-
-
.
Ymmärrän pointin.
Mutta asiassa voisi olla toinenkin näkökanta.
Jos ja kun sen imusarjan joutuu puhdistamaan, niin itseasiassahan sieltä silloin kopistellaan toista kautta luontoon ja kiertoon se sama törky, mikä mikä egr,n sulkemisen jälkeen tupruttaa putkesta.
Egr ei vielä yhdestä bitistä suostu poistumaan käytöstä. Mutta eipä se kyllä niin ameriikan hommakaan ole.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostFraatin kanssa samaa mieltä. Niin kauan kuin vehkeet pelaa ongelmitta niin muutoksia ei kannata tehdä. EGR järjestelmän putsaus 100-200 tkm välein ei ole niin iso homma. Toiseksi, ohjelma muutoksia ei osata tehdä (tai ei haluta) oikein, kun moottorista poistetaan niinkin oleellinen järjestelmä kuin EGR. Yhden bitin muuttaminen 1:stä nollaksi on vasta alku, ja tähän se sitten suurimmalla osalla jääkin.
Toivottavasti katsurit sais kunnon valvonta keinot pakokaasulaitteistojen tarkistamiseen, varsinkin DPF ja katti puukotusten suhteen.
Ja eihän sitä osaamisen puutteesta poisteta vaan auton omistajan halusta/pyynnöstä.
Koska onhan egr ihan sama asia kuin työntäisit letkun perseestä suuhusi, varmaan sinustakin lähtisi vähemmän maailmalle haitallisia päästöjä tällä tavalla, mut ei se mukavaa olisiRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Onhan sillä tietty eroa kopistellaanko mokko ojan penkalle vai kiinteenä öljyjätteenä viralliseen keräykseen.
Niin, kuten sanottu, moottori ei egr:ää tarvi. Tarkoitan kommentillani sitä, että moottori toimii parhaiten silloin kun kaikki palikat on paikallaan ja kunnossa. Olkoon sitten olosuhde mikä tahansa. Egr on "sisään rakennettu" ohjelmaan, joten sen poistaminen käytöstä vaikuttaa moneen muuhunkin toimintaan. Tavan auton käyttäjä ei varmasti tiiä tuon taivaallista onko autossa egr käytössä vai ei, ja jos poistettu niin kuinka hyvin on ohjelmasta saatu pois. Mutta on myös ihmisiä, jotka huomaa pienimmänkin muutoksen moottorin käyttäytymisessä.
Imusarjan puhdistamiseen paikallaan on jo ihan toimivia aineita. Esim. tämä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml
Kyseistä ainetta testanneena voin todeta että kyllä liuottaa karstan imusarjasta.
Comment
-
-
Hei
Tämä egr e91 330 d egr putki grympauksen kohdalta meni poikki kun olisi veitsellä leikannut. Tuhoutui imuputki ja ahdin lasku 2500€.
Toisessa autossa f31 330d 2019 todettu egr putki takaa palanut puhki autossa ei mitään ohjelmaa, ehkä maksaa n:850€ uutena ? On pakko ollut laittaa väliaikaisesti tulpat, kunnes muokkaan vähän tuota egärrää.
Tuli kimmoke tästä vähän viilata tehoja ja mennään single turbo karvan alle 400hp 800nm. Ei se kahvikupillinen riittänyt kun putsattiin imusarja.
Comment
-
Comment