Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by -Aleksi- View Post
    Miten tuo B47 koneen kanssa kannattaisi tehdä? Vm. 2017 G31 xdrive ja ajattelin voimaa hankkia lisää ilman tulevaisuuden ongelmia.

    Ajatus olisi ohjelma ja egr off. Mutta onko syytä tai järkeä samalla se adblue ohjelmoida pois ja tyhjätä/deletoida dpf?
    En poistaisi toimivia järjestelmiä autosta. Samoin miettisin kahteen kertaan mikä on hyöty ja haitta EGR:n poisohjelmoinnille...
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5425
      • S:t Karins

      Originally posted by fraatti View Post
      En poistaisi toimivia järjestelmiä autosta. Samoin miettisin kahteen kertaan mikä on hyöty ja haitta EGR:n poisohjelmoinnille...
      Hyötyä varmasti löytyy kun moottoriin lakataan syöttämästä muuta kuin puhdasta ilmaa. Mitkäs ne haitat ko operaatiosta on, ihan mielenkiinnosta?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        Originally posted by Tommix View Post
        Hyötyä varmasti löytyy kun moottoriin lakataan syöttämästä muuta kuin puhdasta ilmaa. Mitkäs ne haitat ko operaatiosta on, ihan mielenkiinnosta?


        Lisäksi luulisin että tuo 2l pannu pitää kabiinin talvella jo melko viileänä ellei egr:ää ole ollenkaan. Jos imukanavat tarvii putsata kurasta kerran 150-200tkm aikana niin onko se liikaa? Kuulemma EURO6:n aikana polttoaine säästöäkään ei ole juurikaan enää luvassa. Joku muu voi kommentoida tätä paremmin. Tämä toteamus on peräisin jyväskylän seudulta. Toki egr:rrää saa varmasti muihinkin asentoihinkin kuin pelkästään kokonaan kiinni...

        Jokatapauksessa jos jossainvaiheessa deaktivoidut järjestelmät haluaa toimintaan takaisin niin siihen saa laittaa sitten pitkän pennin kiinni. Mielestäni toimivia järjestelmiä ei kannata poistaa käytöstä näistä Euro6:sta. Sitten asia erikseen jos tulee jotain murhetta ja korjauskustannukset nousevat kohtuuttomiksi.
        Last edited by fraatti; 28-01-2019, 18:35.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by Tommix View Post
          Hyötyä varmasti löytyy kun moottoriin lakataan syöttämästä muuta kuin puhdasta ilmaa. Mitkäs ne haitat ko operaatiosta on, ihan mielenkiinnosta?
          Niin, toisille se taitaa olla se ja sama mitä sieltä autonsa putkesta ulos päästää.

          Tuossa G31 mallissa on kaksi egr:ää. Korkea ja matalapaine. Matalapaine egr nyt ei ainakaan karstaa saa moottoriin aikaiseksi ja yhdistettynä korkeapaine egr:ään tämän korkeapaineisen (sen "pahan) järjestelmän käyttöä on voitu vähentää.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5425
            • S:t Karins

            Originally posted by zakspeed View Post
            Niin, toisille se taitaa olla se ja sama mitä sieltä autonsa putkesta ulos päästää.
            Tää nyt on taas aivan turhaa saivartelua. Yhtä hyvin voisin sanoa että työnnä paaliin tuo sigun autos ja osta prius. Maailma pelastuu
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by Tommix View Post
              Tää nyt on taas aivan turhaa saivartelua. Yhtä hyvin voisin sanoa että työnnä paaliin tuo sigun autos ja osta prius. Maailma pelastuu
              No, taitaa ne kesäauton terveysvaikutukset jäädä ympärivuotisen dieselauton (manipuloidun) rinnalla aika murto-osaan.

              Ei niinkään maailman pelastumisesta ole kyse. Ihmisten terveydestä.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                Originally posted by fraatti View Post
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...32#post4083432

                Lisäksi luulisin että tuo 2l pannu pitää kabiinin talvella jo melko viileänä ellei egr:ää ole ollenkaan. Jos imukanavat tarvii putsata kurasta kerran 150-200tkm aikana niin onko se liikaa? Kuulemma EURO6:n aikana polttoaine säästöäkään ei ole juurikaan enää luvassa. Joku muu voi kommentoida tätä paremmin. Tämä toteamus on peräisin jyväskylän seudulta. Toki egr:rrää saa varmasti muihinkin asentoihinkin kuin pelkästään kokonaan kiinni...

                Jokatapauksessa jos jossainvaiheessa deaktivoidut järjestelmät haluaa toimintaan takaisin niin siihen saa laittaa sitten pitkän pennin kiinni. Mielestäni toimivia järjestelmiä ei kannata poistaa käytöstä näistä Euro6:sta. Sitten asia erikseen jos tulee jotain murhetta ja korjauskustannukset nousevat kohtuuttomiksi.
                Sen verran voin kompata että vanhalla M57:lla ero jäähdytysnesteen lämpenemisessä on melkoinen vrt. Normaaliajossa toimiva EGR vs. disabloitu/poistettu. EGR:llä sulatti jäisen tuulilasin yhdin tupakin aikana, nyt siihen tulee hieman sulaa alalaitaan ja neljättä saa polttaa ketjuun jos rapaamatta haluaa lähteä liikenteeseen.

                Taloudellinen kustannus näkyy myös siinä että ilman EGR ei moottori tahdo lämmetäkään ajossa, vaan ottaa 7-10km matkan kunnes kulutus alkaa kohtuullistua. Termostaatti on kunnossa.
                Normaalivirittäisellä pitäisin sen EGR:n käytössä tyhjäkäynti/matalakuormituksella. On ohjelmoitavissa.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  No, taitaa ne kesäauton terveysvaikutukset jäädä ympärivuotisen dieselauton (manipuloidun) rinnalla aika murto-osaan.

                  Ei niinkään maailman pelastumisesta ole kyse. Ihmisten terveydestä.
                  Juu saman huomannut kun muutama sata kilsaa femmalla ajaa..päästöt on jotain ihan kamalaa kun se kylmällä koneella käy

                  Katsoo huvikseen yuotube kiiina\usa liikennettä niin ollaan hyvin pieni saastuttaja tässä maapallossa.

                  Miettinyt kyllä että jättääkö dpf X3 paikalle kun ohjelman päivittää ,meinasin kyllä että downpipe ja kaikki mitä saa:think
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2089
                    • Naantali

                    Originally posted by veku View Post
                    Juu saman huomannut kun muutama sata kilsaa femmalla ajaa..päästöt on jotain ihan kamalaa kun se kylmällä koneella käy

                    Katsoo huvikseen yuotube kiiina\usa liikennettä niin ollaan hyvin pieni saastuttaja tässä maapallossa.

                    Miettinyt kyllä että jättääkö dpf X3 paikalle kun ohjelman päivittää ,meinasin kyllä että downpipe ja kaikki mitä saa:think
                    Joo se on ihan sama millaisia saastuttajia täällä Suomessa on kun itäblokin maat ja aasian maat ei ikinä saa niiden saastuttajia kuriin, päinvastoin niissä vaan saastuttajat kasvaa koko ajan. Et ihan turha noiden koijärvien ja kukkahattutätien täällä Suomessa on vauhkota bensa ja diesel autoista ja niiden päästöistä.

                    Eikös dowpipe ja kaikki irti ole hyvä vaihtoehto, ja niin et pysyy savut kurissa
                    Last edited by miyli; 30-01-2019, 06:23.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      Fraatin kanssa samaa mieltä. Niin kauan kuin vehkeet pelaa ongelmitta niin muutoksia ei kannata tehdä. EGR järjestelmän putsaus 100-200 tkm välein ei ole niin iso homma. Toiseksi, ohjelma muutoksia ei osata tehdä (tai ei haluta) oikein, kun moottorista poistetaan niinkin oleellinen järjestelmä kuin EGR. Yhden bitin muuttaminen 1:stä nollaksi on vasta alku, ja tähän se sitten suurimmalla osalla jääkin.

                      Toivottavasti katsurit sais kunnon valvonta keinot pakokaasulaitteistojen tarkistamiseen, varsinkin DPF ja katti puukotusten suhteen.

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Ymmärrän pointin.
                        Mutta asiassa voisi olla toinenkin näkökanta.
                        Jos ja kun sen imusarjan joutuu puhdistamaan, niin itseasiassahan sieltä silloin kopistellaan toista kautta luontoon ja kiertoon se sama törky, mikä mikä egr,n sulkemisen jälkeen tupruttaa putkesta.

                        Egr ei vielä yhdestä bitistä suostu poistumaan käytöstä. Mutta eipä se kyllä niin ameriikan hommakaan ole.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by Hezman View Post
                          Fraatin kanssa samaa mieltä. Niin kauan kuin vehkeet pelaa ongelmitta niin muutoksia ei kannata tehdä. EGR järjestelmän putsaus 100-200 tkm välein ei ole niin iso homma. Toiseksi, ohjelma muutoksia ei osata tehdä (tai ei haluta) oikein, kun moottorista poistetaan niinkin oleellinen järjestelmä kuin EGR. Yhden bitin muuttaminen 1:stä nollaksi on vasta alku, ja tähän se sitten suurimmalla osalla jääkin.

                          Toivottavasti katsurit sais kunnon valvonta keinot pakokaasulaitteistojen tarkistamiseen, varsinkin DPF ja katti puukotusten suhteen.
                          Moottorille ei EGR ole oleellinen järjestelmä, päästöille on.
                          Ja eihän sitä osaamisen puutteesta poisteta vaan auton omistajan halusta/pyynnöstä.

                          Koska onhan egr ihan sama asia kuin työntäisit letkun perseestä suuhusi, varmaan sinustakin lähtisi vähemmän maailmalle haitallisia päästöjä tällä tavalla, mut ei se mukavaa olisi
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • jhelen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2015
                            • 248
                            • Ulvila

                            Ja pitääpi muistaa DPF tapauksessa, että siinähän ei putsata mitään, vaan kerätään se talteen ja poistetaan myöhemmin polttamalla. Tarkoitushan on vähentää suurkaupunkien ilmansaastetta ja siirtää se maaseudulle. Suomessa tämä saaste ei ole mikään ongelma, mutta isossa maailmassa on.

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              Onhan sillä tietty eroa kopistellaanko mokko ojan penkalle vai kiinteenä öljyjätteenä viralliseen keräykseen.

                              Niin, kuten sanottu, moottori ei egr:ää tarvi. Tarkoitan kommentillani sitä, että moottori toimii parhaiten silloin kun kaikki palikat on paikallaan ja kunnossa. Olkoon sitten olosuhde mikä tahansa. Egr on "sisään rakennettu" ohjelmaan, joten sen poistaminen käytöstä vaikuttaa moneen muuhunkin toimintaan. Tavan auton käyttäjä ei varmasti tiiä tuon taivaallista onko autossa egr käytössä vai ei, ja jos poistettu niin kuinka hyvin on ohjelmasta saatu pois. Mutta on myös ihmisiä, jotka huomaa pienimmänkin muutoksen moottorin käyttäytymisessä.

                              Imusarjan puhdistamiseen paikallaan on jo ihan toimivia aineita. Esim. tämä:
                              https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml

                              Kyseistä ainetta testanneena voin todeta että kyllä liuottaa karstan imusarjasta.

                              Comment

                              • Petri Henrik
                                Newbiemmer
                                • Dec 2016
                                • 28
                                • Finland

                                Hei

                                Tämä egr e91 330 d egr putki grympauksen kohdalta meni poikki kun olisi veitsellä leikannut. Tuhoutui imuputki ja ahdin lasku 2500€.

                                Toisessa autossa f31 330d 2019 todettu egr putki takaa palanut puhki autossa ei mitään ohjelmaa, ehkä maksaa n:850€ uutena ? On pakko ollut laittaa väliaikaisesti tulpat, kunnes muokkaan vähän tuota egärrää.

                                Tuli kimmoke tästä vähän viilata tehoja ja mennään single turbo karvan alle 400hp 800nm. Ei se kahvikupillinen riittänyt kun putsattiin imusarja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎