Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paapaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 194
    • Finland

    Originally posted by makkis View Post
    kiitos positiivisia kokemuksia...tilattu tuokin topic

    Comment

    • ohohh
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 268
      • Porvoo

      530d 190kW malli, ja arvon nyt lisäätehoa.fi ja motorbitin välillä. Lisäätehoa lupailisi paperilla enemmän. Kumpaa suosittelette?
      G20 330e M-Sport '21

      ex's

      F30 330e M-Sport '17
      F11 530d X-Drive M-sport '12
      E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
      E46 330Ci M-Sport II '03
      E36 323i Coupe '97

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1053
        • Fin

        Originally posted by ohohh View Post
        530d 190kW malli, ja arvon nyt lisäätehoa.fi ja motorbitin välillä. Lisäätehoa lupailisi paperilla enemmän. Kumpaa suosittelette?
        motorbitilla on dyno, lisäätehoalla ei.
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by ohohh View Post
          530d 190kW malli, ja arvon nyt lisäätehoa.fi ja motorbitin välillä. Lisäätehoa lupailisi paperilla enemmän. Kumpaa suosittelette?
          Originally posted by pyyn0 View Post
          motorbitilla on dyno, lisäätehoalla ei.

          Ja tällä asialla ei ole mitään merkitystä, mutta kai se on kiva se teholappu saada kehystettäväksi.

          Joten ihan kumpi vaan sopii sinun suunnitelmiin paremmin. Molemmilta saat mukavasti tehoa ja ihan varmasti auto kestää molemmilla softilla just niin kauas kuin vakionakin.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by ohohh View Post
            530d 190kW malli, ja arvon nyt lisäätehoa.fi ja motorbitin välillä. Lisäätehoa lupailisi paperilla enemmän. Kumpaa suosittelette?
            Kumpi sitten on tärkeämpi, teho paperilla vai se mikä autoa todellisuudessa liikuttaa?

            Itse kääntyisin motorbitin puoleen, kummasti jarrudynossa nämä paperilla tehokkaat antaa pienempiä lukemia..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • juBz
              BTCF Member
              • Jan 2011
              • 581
              • Espoo

              Lisäätehollakkin on Tampereella nykyään dyno, jos sillä merkitystä.
              F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
              E30 318i - 88 Alpinweiss II

              Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Kumpi sitten on tärkeämpi, teho paperilla vai se mikä autoa todellisuudessa liikuttaa?

                Itse kääntyisin motorbitin puoleen, kummasti jarrudynossa nämä paperilla tehokkaat antaa pienempiä lukemia..
                Tärkeämpi on tietenkin se mikä sitä autoa liikuttaa. Dyno löytyy myös minulta jos nyt sellaista sitten haluaa mittailla. Sarjatuotantoautot kuitenkin hyvin vähän eroavat toisistaan, selkeät erot samanlaisella softalla kertovat muuttuneista olosuhteista, kuten karstoittuminen, DPF kunto, turbon kunto jne.

                Itse toimin aina kuitenkin reilusti, jos ei tykkää niin palautetaan vakioksi ja maksetaan rahat takaisin. Yksikään ei kuitenkaan näin ole vielä halunnut toimia, vaikka on käytetty vieraan dynossakin niin kokolailla annetut suureet on toteutunut +-5%. Valintakysymyksiä, joihin vain asiakas voi tehdä päätöksen.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by makkis View Post
                  . Molemmilta saat mukavasti tehoa ja ihan varmasti auto kestää molemmilla softilla just niin kauas kuin vakionakin.
                  Kova väite N57 moottoreista puhuttaessa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Kova väite N57 moottoreista puhuttaessa.
                    Sehän taitaa olla aivan selvä asia että vaikka moottori softattaisiin ja ajotapa pysyy samanalaisena tehonkäytön osalta niin silloin tuolla ei juurikaan ole merkitystä moottorin kestävyyteen. Eihän noita karttoja juurikaan sellaisilta kohdilta ruuvata mitkä ovat esim matka-ajossa käytössä. Tilanteet missä käytetään kasvanutta moottoritehoa taas aivan varmasti lisäävät osien kuormitusta mikä varmasti vaikuttaa jotenkin osien elinikään negatiivisesti.

                    EGR:n poisto sitten tietysti vaikuttaa moottorin öljyjen vähetyneeseen nokeentumiseen mutta vastaavasti taas palolämpötila nousee korkeammaksi joka nostanee vastaavasti hiukan lämpökuormaa. Kokonaisuutena kuitenkin EGR:n olemassaolo vaikuttanee negatiivisesti. Tietysti tässäkin oleellisessa osassa on se että kuinka usein öljyjä vaihdetaan.


                    Ja vaikkei EGR olisikaan käytössä niin siitä huolimatta nokea päätyy öljyjen sekaan.



                    Todennäköisesti kuitenkin valmistajat ovat tehneet paljon työtä asian eteen että välttämättä johtopäätös ei aivan pidä paikkaansa. Tässä on kuitenki todettu että pienellä kuormituksella kuluminen ei kasva.



                    Tässä taas cummins todennut että patti kestää egr:n kanssa samalla tavalla.
                    High-mileage testing shows EGR engines just as durable: Cummins

                    COLUMBUS, Ind. High-mileage durability evaluations of its post 02 on-highway ISX engines indicate they are capable of providing the same or better durability than the power plants they replaced, according to Cummins officials.

                    The testing involved engines which had almost 600,000 miles (965,000 km) of commercial service.

                    "There is no difference in durability between pre ’02 engines and post ’02 ISX engines. The proof is in the parts," declared Bob Weimer, vice president, heavy duty quality.
                    Last edited by fraatti; 14-04-2019, 19:26.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • HV530XD
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 399
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Kova väite N57 moottoreista puhuttaessa.
                      Kuinka paljon mahtaa N57:ssa olla samoja kestävyyteen vaikuttavia perusosia (laakerit, männät, kiertokanget, kansi jne.) eri tehoversioissa 530, 535 ja 550? Veikkaisin et aika paljon? Itselleni perustelin softauksen jälkeisiä lukemia 535 softattuna vs 550 vakio, et moottorissa ja voimansiirrossa on pitkälti samat kriittiset komponentit, niin 535 softattuna 550 tehoille ja väännölle kestää sen minkä 550 vakiona.

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 1996
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by HV530XD View Post
                        Kuinka paljon mahtaa N57:ssa olla samoja kestävyyteen vaikuttavia perusosia (laakerit, männät, kiertokanget, kansi jne.) eri tehoversioissa 530, 535 ja 550? Veikkaisin et aika paljon? Itselleni perustelin softauksen jälkeisiä lukemia 535 softattuna vs 550 vakio, et moottorissa ja voimansiirrossa on pitkälti samat kriittiset komponentit, niin 535 softattuna 550 tehoille ja väännölle kestää sen minkä 550 vakiona.
                        550d on täysin eri komponenteista tehty moottori. Tai on siellä nokat samat.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Kova väite N57 moottoreista puhuttaessa.
                          Ei ole.
                          Juurihan sitä on hehkutettu kuinka kovia koneita N57 ovat.

                          Se tiedetään että 550d koneen sisuskaluissa on jonkin verran eroa, mutta lopunperin aika vähän sellaista mikä haittaisi voiman ottoa.

                          Mutta mikä sinun mielestäsi N57 koneessa rasittuu merkittävän paljon enemmän softatussa verrattuna vakioon?
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by makkis View Post
                            Ei ole.
                            Juurihan sitä on hehkutettu kuinka kovia koneita N57 ovat.

                            Se tiedetään että 550d koneen sisuskaluissa on jonkin verran eroa, mutta lopunperin aika vähän sellaista mikä haittaisi voiman ottoa.

                            Mutta mikä sinun mielestäsi N57 koneessa rasittuu merkittävän paljon enemmän softatussa verrattuna vakioon?
                            Kaikki avaamani laakerivikaiset N57 moottorit on olleet lastutettuja. En ole sen enempää asiaa miettinyt.

                            Varmasti vielä joskus tulee vakio N57 laakerivikaisena vastaan.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Kaikki avaamani laakerivikaiset N57 moottorit on olleet lastutettuja. En ole sen enempää asiaa miettinyt.

                              Varmasti vielä joskus tulee vakio N57 laakerivikaisena vastaan.
                              Eipä kovin suuresti lastutuksen pitäisi rasittaa laakereita vakiota enempää:think
                              Ja nykypäivänä varmaan se 80% näistä on myös lastutettuja joten sellaiset on helppo osua kohdalle.

                              Mutta jokainen tekee kuten parhaakseen näkee ja jos yhtään jännittää niin kannattaa pitää autonsa vakiona
                              Last edited by makkis; 15-04-2019, 08:49.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Kaikki avaamani laakerivikaiset N57 moottorit on olleet lastutettuja. En ole sen enempää asiaa miettinyt.

                                Varmasti vielä joskus tulee vakio N57 laakerivikaisena vastaan.
                                Mulla on tuollainen kontissa ja vähän päälle satku mentynä.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎