Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Insomnia
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 17
    • Sipoo

    Originally posted by >Jon1< View Post
    Itsekkin ollut tuikun ohjelmaan tyytyväinen.. En ainakaan näin talviaikaan ole saanut näkyvää savua aikaiseksi. Eikä tyhjäkäynnillä häise yhtä järkyttävälle kun edellinen e61 aj:n ohjelmalla
    Tämähän alkoi kiinnostamaan. Onkohan tästä aiheesta enemmänkin havaintoja? Itsellä 535d:ssä DPF ja EGR delete + Cooleri ja AJ:n softa. Käry tyhjäkäynnillä muistuttaa tosiaan lähinnä jotain-70 luvun mersua. Pidin tätä automaattisesti syyseurauksena siitä että DPF on heitetty mäkeen, mutta onko asia tosiaan enemmänkin softa sidonnainen?

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1259
      • Kainuu

      Originally posted by Insomnia View Post
      Tämähän alkoi kiinnostamaan. Onkohan tästä aiheesta enemmänkin havaintoja? Itsellä 535d:ssä DPF ja EGR delete + Cooleri ja AJ:n softa. Käry tyhjäkäynnillä muistuttaa tosiaan lähinnä jotain-70 luvun mersua. Pidin tätä automaattisesti syyseurauksena siitä että DPF on heitetty mäkeen, mutta onko asia tosiaan enemmänkin softa sidonnainen?
      Itse ohjelmaa tehdessä mainitsin asiasta ja Tuikku antoi tuohon asiaan järkeenkäyvän selityksen miksi noin. Tosiaan ennen kun polkaisi paikallaan tuli näkyvästi mustaa nyt ei erota höyryn seasta nokea. Savuarvo oli ollut katsastuksessa 0,7 nyt varmaa lähellä nolla ja luulisi katsastus miestäkin vähemmän kiinnostavan saastelaitteiden olemassa olo kun ei savua.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by makebm5 View Post
        Itse ohjelmaa tehdessä mainitsin asiasta ja Tuikku antoi tuohon asiaan järkeenkäyvän selityksen miksi noin. Tosiaan ennen kun polkaisi paikallaan tuli näkyvästi mustaa nyt ei erota höyryn seasta nokea. Savuarvo oli ollut katsastuksessa 0,7 nyt varmaa lähellä nolla ja luulisi katsastus miestäkin vähemmän kiinnostavan saastelaitteiden olemassa olo kun ei savua.
        Onko sulla dpf paikoilla vai downpipe?
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1259
          • Kainuu

          Originally posted by veku View Post
          Onko sulla dpf paikoilla vai downpipe?
          Hitsaus sauma näkyy DPF kyljessä.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            Itse kävin tuossa syksyllä sigun vekottimeen ottamassa softan Motorbitilta. Auto kuitenkin vanha ja käyttö auto niin pyysin sellaista "ei ihan kaikkea irti" softaa jos toi sit kestäisikin. Autolla ajettu tuolloin 223tkm. Nyt joku 23Xtkm.

            Palvelu oli ensiluokkaista ja taisi tuon jopa hänen kesälomallaan tehdä. Käytös autossa muuttui täysin ja olen ollut tyytyväinen. Ei savuta tms. (vaikka ei kai se nyt haittaisi) ja tehoalue on hyvä. EGR samalla softalla pois ja muut autossa ihan vakio rautaa. Imusarjan läpistä tais antaa jotain vikakoodia, mut nekin nollaamalla pysyy tovin pois pitää selvitellä.

            242.2 / 553 oli vakio tehot penkissä.
            292.2 / 642 sit jälkeen penkissä.

            Vihjaisi et välijäähytin voi olla tukossa kennoista tms kun normaalia nopeemin nousi lämmöt painepuolella. Toiminut kyllä hienosti ainakin toistaiseksi.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

              Onko kukaan törmännyt sinkkuturbo N57:n ahdinpäivitykseen jonka lopputulema olisi jostain 300 ja 400hv:n välistä? Eli hakusessa upgrade jolla saavutettaisiin alakierrosten toiminta vakioahtimen tasolla. Tuntuvat tähtäävän imusiiven vaihdollakin usein tuonne 400hv nurkille.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                Originally posted by Calypsocoupe View Post
                Onko kukaan törmännyt sinkkuturbo N57:n ahdinpäivitykseen jonka lopputulema olisi jostain 300 ja 400hv:n välistä? Eli hakusessa upgrade jolla saavutettaisiin alakierrosten toiminta vakioahtimen tasolla. Tuntuvat tähtäävän imusiiven vaihdollakin usein tuonne 400hv nurkille.
                Kyllä Proturbon tekeleen kanssa on päästy 400hp puolelle.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  Originally posted by makkis View Post
                  Kyllä Proturbon tekeleen kanssa on päästy 400hp puolelle.
                  Joo, mutta jos riittäis maltillisemmat lukemat, mutta haluaisi säilyttää alkuperäisen ahtimen käytöksen siellä 1500rpm tienoilla?
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by Calypsocoupe View Post
                    Joo, mutta jos riittäis maltillisemmat lukemat, mutta haluaisi säilyttää alkuperäisen ahtimen käytöksen siellä 1500rpm tienoilla?
                    Kyllähän sen aika hyvin pitäisi herätä Proturbon tekeleenkin.

                    Mutta sitten on tietysti hinnan puolestakin hyvä vaihtoehto, Turbosystemsiltä kuulalaakeroitu hybridi.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • pete95zhn
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 210
                      • Boostby

                      Näin mainoksena, jos Porkkisen, eli ERIKOISMOOTTORI.fi:n viritysohjelmat ovat tuttuja, niin asennan niitä pääkaupunkiseudulla. Omassa 530d:ssä (F11) toimii varsin mainiosti. Ei savuta, jurise tai nyi, vaan vetää puhtaasti. Samoin tuossa takatuupparissa. Eivätkä muutkaan asiakkaat ole moittineet.



                      Ahtimista taasen voin suositella FinTurbon tuotteita. Omissa ja kavereiden Porscheissa on käytetty niitä hyvällä menestyksellä vuosikausia. (<== tuosta en saa edes provikkaa...) Myös VAG-puolella on niillä hyvä maine.
                      Pete

                      Menneet:
                      E36 320iT E46 320dT E91 320iT E61 525dTA M-sport F11 530 dTA '11 M-Sport
                      Nyt:
                      G31 530eXT M-Sport 0,33x E46 M3
                      996 turbo

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1259
                        • Kainuu

                        Minkälaisella toleranssilla nuo sport displayt näyttää oikeita lukemia?
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5425
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Insomnia View Post
                          Tämähän alkoi kiinnostamaan. Onkohan tästä aiheesta enemmänkin havaintoja? Itsellä 535d:ssä DPF ja EGR delete + Cooleri ja AJ:n softa. Käry tyhjäkäynnillä muistuttaa tosiaan lähinnä jotain-70 luvun mersua. Pidin tätä automaattisesti syyseurauksena siitä että DPF on heitetty mäkeen, mutta onko asia tosiaan enemmänkin softa sidonnainen?
                          DPF:n poisto ei aiheuta käryä, CAT:n poisto aiheuttaa. Eli CAT kannattaa jättää vaikka DPF:n poistaakin. Eipä haise mannelavetille sitten.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Päivän dumbass-kysymys:

                            Miten voin tarkastaa onko auto ohjelmoitu? Löytyy Carly ja sillähän näkee livedataa, mutta mitä seurata ja mitä arvoja sieltä tulee vakiona vs softa?

                            Mutuilen että ahtopaine ja syötöt?

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Ahtopaine on varmempi kun syöttöjä ei kaikki laita näkymään oikein.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5418
                                • Oulu

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Ahtopaine on varmempi kun syöttöjä ei kaikki laita näkymään oikein.
                                Ok Mitähän lukemia 2011 mallinen 530d x-drive pitäisi näyttää vakiona?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎