Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\F11 tehonlisäykset vol.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by veku View Post
    Mulla sellainen vakiona antoi 305 hepoa jos oikeen muistan ja väännöt mitä tehdas lupas..
    Olin ensimmäisten joukossa olin Antin luona kun ohjelmointi onnistui, ensin tuli 363(viallinen egr) ja sitten 382 hp ja lopuksi imusarja puhdistettuna antoi 411\770.

    Kaikki mittaukset samassa penkissä.
    Originally posted by Vilkku89 View Post
    Eikös 299hp mallissa ollut samat suuttimet ja pumppu kuin 30d eli 380hv hujakoille ja 313hp mallin suuttimet riitti sinne +450-470hv kulmille, jos vaihdettu 50d:n l93 pumpu ja siellä riittää tuotto.

    Nyt haetaan tietoutta pelkästään suuttimista, joten suuttimien riittävyydestä ei nämä tiedot auta.

    Kun monessa paikassa oli myös että 299hp ja 313hp olisi saman kokoiset suuttimet vaikka ovatkin eri numeroilla, jossain taisi olla jopa veikkaus että suuttimet riittäisi niin pitkälle kuin 50d pumppu antaa myöden eli yli 500hp.

    Racediesel väitti että pumppu, ja ahtimet loppuu tuohon 450-470hp hujakoille, minkä uskon kyllä ahtimista, pumppu ei tuohon kyllä lopu.

    Joten kuten kaikki voi kuvitella nyt haetaan ihan oikeaa todellista tietoutta suuttimien koosta/riittävyydestä mieluiten 535d 299hp sekä 313hp ja vielä jos joku tietäisi myös 550d suuttimien koon/riittävyyden.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by makkis View Post
      Nyt haetaan tietoutta pelkästään suuttimista, joten suuttimien riittävyydestä ei nämä tiedot auta.

      Kun monessa paikassa oli myös että 299hp ja 313hp olisi saman kokoiset suuttimet vaikka ovatkin eri numeroilla, jossain taisi olla jopa veikkaus että suuttimet riittäisi niin pitkälle kuin 50d pumppu antaa myöden eli yli 500hp.

      Racediesel väitti että pumppu, ja ahtimet loppuu tuohon 450-470hp hujakoille, minkä uskon kyllä ahtimista, pumppu ei tuohon kyllä lopu.

      Joten kuten kaikki voi kuvitella nyt haetaan ihan oikeaa todellista tietoutta suuttimien koosta/riittävyydestä mieluiten 535d 299hp sekä 313hp ja vielä jos joku tietäisi myös 550d suuttimien koon/riittävyyden.
      Hyvää pohdintaa..en enään muista mikä loppu kummastikin 299\313 mallista.
      Muistelen että suuttimet ja pumppu oli himpun isommat 313 mallissa .
      Racediesel otti sen 440-450 313 hp mallista 550d pumpulla ja isolla coolerilla ja down pipella.
      Tästä paljon juttua vol 1 ssä
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by veku View Post
        Hyvää pohdintaa..en enään muista mikä loppu kummastikin 299\313 mallista.
        Muistelen että suuttimet ja pumppu oli himpun isommat 313 mallissa .
        Racediesel otti sen 440-450 313 hp mallista 550d pumpulla ja isolla coolerilla ja down pipella.
        Tästä paljon juttua vol 1 ssä

        Juu, ne jutut on luettu jo moneen kertaan, suutin asia on ainoa mikä on jäänyt vaivaamaan.

        Eikö missään ole Boschin luetteloa tms. missä olisi vaikka Boschin numeroiden avulla listattu virtaavuuksia??
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          Moi

          Ei se pumpun tuotto voi olla kaukana tapistaan kun railpaine valuu alaspäin tai romahtaa...eli kaikki polttoaine ainakin minulla on käytössä. 2150bar Railpyynti

          tehoa saa eri penkeistä eri tavalla...se nyt vain on totuus.

          mitatkaa kiihtyvyys 100-200 km/h (10hz mittarilla) ja sitten katsotaan miten menee, ihan sama mitä on numerot lapussa kun aika ratkaisee.

          Ei haittaa vaikka olisi seisova mailikin vedetty. Itselläni meni 248km/h

          auton paino (mitattu) olisi hyvä tietää. itselläni auto painoi 2150kg

          Vartilla kesti mennä matka 13.02s

          Kaikki maksaa ja kiva maksaa enemmän.

          T:Pasi
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            Originally posted by racediesel View Post
            Moi

            Ei se pumpun tuotto voi olla kaukana tapistaan kun railpaine valuu alaspäin tai romahtaa...eli kaikki polttoaine ainakin minulla on käytössä. 2150bar Railpyynti

            tehoa saa eri penkeistä eri tavalla...se nyt vain on totuus.

            mitatkaa kiihtyvyys 100-200 km/h (10hz mittarilla) ja sitten katsotaan miten menee, ihan sama mitä on numerot lapussa kun aika ratkaisee.

            Ei haittaa vaikka olisi seisova mailikin vedetty. Itselläni meni 248km/h

            auton paino (mitattu) olisi hyvä tietää. itselläni auto painoi 2150kg

            Vartilla kesti mennä matka 13.02s

            Kaikki maksaa ja kiva maksaa enemmän.

            T:Pasi

            Hienoa pioneerityötä sulla on ollut näiden kanssa, enkä yhtään vähättele sun osaamista ja tietoutta asiasta, mutta kyllä sitä on noiden M57 535d tekniikoidenkin kanssa oltu sormi suussa aikanaan ennenkuin niistä ollaan tehoja ulos saatu.

            Se on päivänselvää että penkeissä on eroja, siitä on turha kiistellä.

            Mutta tuosta pumppuhommasta vielä, onko todettu että ei siirtopumppu kyykkää tuossa kohtaa? Muitakin syitä voi asiaan kuitenkin löytyä.
            Noista 550d:stä on kuitenkin otettu tuota 500hp kuten Tuikku linkkasi, penkeissä on toki eroja, mutta 50hp teho-ero penkkien välillä on paljon, ei toki mahdoton. Tuosta 500hp 550d:stä ei tietysti tietoa rupeaako siinä rail-paineet tippumaan:think

            Mutta yritetään selvittää ja hieroa asiaa eteenpäin.

            Paljon sulla muuten on tuo 100-200kmh aika?
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6745
              • PK-seutu

              Vaihdelaatikon toiminta viritetyissä. xHP jantterit kirjoittavat seuraavaa:

              Line Pressure vs. Engine Torque ......and what this has to do with the durability of your ZF6/ZF8 Auto-Trans! Auto Transmissions can sometimes play bad...


              Oleellisimpana tuossa siis se, että kun moottoreita ohjelmoimalla viritellään, niin joudutaan huijaamaan vääntötieto Laatikon ja ECU:n välillä. Tuo aiheuttaa sen, että laatikossa on pienemmät paineet (line pressure) kuin pitäisi.

              Itse en osaa olla asiasta oikein mitään mieltä. Kiinnostava teksti. Mitä sanoo virittelijät? Tai tottakai sanovat, että bullshittiä mun softalla koko maailma pelastuu Mutta jos totta puhutaan niin...?
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Originally posted by pyroz View Post
                Vaihdelaatikon toiminta viritetyissä. xHP jantterit kirjoittavat seuraavaa:

                Line Pressure vs. Engine Torque ......and what this has to do with the durability of your ZF6/ZF8 Auto-Trans! Auto Transmissions can sometimes play bad...


                Oleellisimpana tuossa siis se, että kun moottoreita ohjelmoimalla viritellään, niin joudutaan huijaamaan vääntötieto Laatikon ja ECU:n välillä. Tuo aiheuttaa sen, että laatikossa on pienemmät paineet (line pressure) kuin pitäisi.

                Itse en osaa olla asiasta oikein mitään mieltä. Kiinnostava teksti. Mitä sanoo virittelijät? Tai tottakai sanovat, että bullshittiä mun softalla koko maailma pelastuu Mutta jos totta puhutaan niin...?
                Vaikka en softaa olekaan tehnyt niin luulen että asia on juuri niinkuin tuossa kirjoitetaan.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by pyroz View Post
                  Vaihdelaatikon toiminta viritetyissä. xHP jantterit kirjoittavat seuraavaa:

                  Line Pressure vs. Engine Torque ......and what this has to do with the durability of your ZF6/ZF8 Auto-Trans! Auto Transmissions can sometimes play bad...


                  Oleellisimpana tuossa siis se, että kun moottoreita ohjelmoimalla viritellään, niin joudutaan huijaamaan vääntötieto Laatikon ja ECU:n välillä. Tuo aiheuttaa sen, että laatikossa on pienemmät paineet (line pressure) kuin pitäisi.

                  Itse en osaa olla asiasta oikein mitään mieltä. Kiinnostava teksti. Mitä sanoo virittelijät? Tai tottakai sanovat, että bullshittiä mun softalla koko maailma pelastuu Mutta jos totta puhutaan niin...?
                  Ei ehkä bullshittiä, mutta ensinnäkin ei vääntötietoa huijata vaan minun tapa tehdä ohjelma on käyttää valmistajan kartat ”loppuun” ja jatkaa sitä suutinkartalla. Tällöin vaihteisto saa maksimivääntötiedon minkä valmistaja on ohjelmaan jo etukäteen luonut. Eli jos suutinkarttaan ei kosketa niin vaihteisto saa tasan oikean tiedon väännöstä käyttöönsä. Mutta kun nämä 400/800 tuplaturbon tehot eivät ilman suutinkarttaa koskemalla toteudu niin tilanne vääristyy tietyltä osin, mutta ei sitä kuitenkaan huijaamiseksi voi sanoa, nämä suutinkarttavääntelijät on taas asia erikseen kun lähtökohta on juuri se huijaaminen.

                  D-asennolla kaikissa tilanteissa ei tosiaan käytetä täysiä paineita vaan käytetään hyödyksi sopeutuksia. Tämän voi taas ehkäistä käyttämällä S-asentoa, jolloin laatikko ei välitä sopeutuksista mitään vaan käytetään täysiä paineita. Minun kohdalla ei ole ollut ongelmia yhdessäkään 8-vaihteisessa, mutta 6-vaihteisessa kerron aina, että on käytettävä S-asentoa kun kiusataan, D-asennolla on noita hajonnut tai onhan niissä jo ollut lopun alkua, mutta kuitenkin.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    ... Toiset joutuu huijaamaan, toiset käyttää hyväkseen.
                    Ei se mikään "pakko" ole tehdä kumpaakaan.

                    Eikä se vääntötieto ole ainoa asia, joka laatikolle kerrotaan moottorin ohjaimelta.

                    Laatikon ohjelmasta löytyy samanmoinen väännönrajoitin, kun moottorin ohjaimeltakin, sitä tietoa vertaamalla laatikon ohjain tietää kyllä, onko ohjelmaa muutettu.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      ... Toiset joutuu huijaamaan, toiset käyttää hyväkseen.
                      Ei se mikään "pakko" ole tehdä kumpaakaan.

                      Eikä se vääntötieto ole ainoa asia, joka laatikolle kerrotaan moottorin ohjaimelta.

                      Laatikon ohjelmasta löytyy samanmoinen väännönrajoitin, kun moottorin ohjaimeltakin, sitä tietoa vertaamalla laatikon ohjain tietää kyllä, onko ohjelmaa muutettu.
                      Näin juuri ja tuon vuoksi en näe syytä xhp:tä asentaa ellei ne muut ominaisuudet, kuten vaihdenäyttö jne ole se juttu. Toki vaihtonopeutta pystyy muuttamaan jne, mutta onko se sitten vaihteiston elinkaarta jatkava juttu..
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Näin juuri ja tuon vuoksi en näe syytä xhp:tä asentaa ellei ne muut ominaisuudet, kuten vaihdenäyttö jne ole se juttu. Toki vaihtonopeutta pystyy muuttamaan jne, mutta onko se sitten vaihteiston elinkaarta jatkava juttu..
                        Onko moottorin softaus moottorin elinkaarta jatkava juttu?

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Minun kohdalla ei ole ollut ongelmia yhdessäkään 8-vaihteisessa, mutta 6-vaihteisessa kerron aina, että on käytettävä S-asentoa kun kiusataan, D-asennolla on noita hajonnut tai onhan niissä jo ollut lopun alkua, mutta kuitenkin.
                        Onko mitään järkeä tehdä sellaista softaa että kaasupolkimen alla pitää olla kapula kun ajelee tai laatikko särkyy?
                        Last edited by fraatti; 14-10-2018, 22:01.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          ... Toiset joutuu huijaamaan, toiset käyttää hyväkseen.
                          Ei se mikään "pakko" ole tehdä kumpaakaan.

                          Eikä se vääntötieto ole ainoa asia, joka laatikolle kerrotaan moottorin ohjaimelta.

                          Laatikon ohjelmasta löytyy samanmoinen väännönrajoitin, kun moottorin ohjaimeltakin, sitä tietoa vertaamalla laatikon ohjain tietää kyllä, onko ohjelmaa muutettu.
                          Kysymys tietysti kuuluukin, saako osaava tehtyä sellaisen softan että myös lootalle menee oikea vääntötieto kuten pitäänkin?

                          Johtuuko juuri kyseisestä asiasta se että välillä tulee vastaan autoja missä on vikakoodin joka viittaa juurinkin DDE - lltikonvälinseen kommunikointiin sekä vääntöön?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Onko moottorin softaus moottorin elinkaarta jatkava juttu?
                            Rajansa kaikella, mutta tietyissä tapauksissa kyllä.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Kysymys tietysti kuuluukin, saako osaava tehtyä sellaisen softan että myös lootalle menee oikea vääntötieto kuten pitäänkin?

                              Johtuuko juuri kyseisestä asiasta se että välillä tulee vastaan autoja missä on vikakoodin joka viittaa juurinkin DDE - lltikonvälinseen kommunikointiin sekä vääntöön?
                              Ylempään kysymykseesi saat vastauksen kun luet aiemman kirjoitukseni. Vikakoodi hyvin suurella todennäköisyydellä johtuu juuri siitä kun ei ole osattu kertoa kaikkea oikein.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Mauri H.
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 270
                                • Salo

                                Asensin omaan E91 330D xDriveen softauksen jälkeen xHP:n ja laatikon käytös muuttui selvästi jämäkämmäksi ja vaihtokohdat muuttuivat myös paremmaksi. Laatikko toki käyttäytyi softauksen jälkeen aivan kuten vakionakin, mutta oli se vakio TCU:n ohjelma aika kökkö. Suosittelen lämpimästi. Vääntöalueella vaihtopaineet ovat selvästi napakammat, aika lailla täydelliset. Normiajossa nopea mutta pehmeä.
                                F11 530D xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎