Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    Originally posted by Driver22 View Post
    Takajarrupalojen kuluneisuusanturin johto oli mennyt poikki, vaihdoin uuden anturin (Bosch) mutta ei anna nollata herjaa ainakaan mittariston kautta :think onko uusi anturi sökö vai vaatiiko käytön piuhan päässä?
    Käsijarru pois päältä kun nollataan, uusikin johto mennyt heti poikki tai sitten vanhalla ollut matkaa huoltoon liian vähän? Mulla meni uusi etujohto heti poikki kun ei ollut asennettu kunnolla. Etupäässä on "tilaa" johdolle max 10mm vanteen ja satulan välissä, sitä ei vaan tajua kun vanne on irti.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Kahimooni
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 122
      • Espoo

      Originally posted by alspe View Post
      Käsijarru pois päältä kun nollataan, uusikin johto mennyt heti poikki tai sitten vanhalla ollut matkaa huoltoon liian vähän? Mulla meni uusi etujohto heti poikki kun ei ollut asennettu kunnolla. Etupäässä on "tilaa" johdolle max 10mm vanteen ja satulan välissä, sitä ei vaan tajua kun vanne on irti.
      Mulla ei onnistunut nollaus koska oli vanha softa autossa.

      -K

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17517
        • Turku

        Originally posted by Driver22 View Post
        Takajarrupalojen kuluneisuusanturin johto oli mennyt poikki, vaihdoin uuden anturin (Bosch) mutta ei anna nollata herjaa ainakaan mittariston kautta :think onko uusi anturi sökö vai vaatiiko käytön piuhan päässä?
        Mielestäni pitää käyttää piuhan päässä, jos johto on päässyt poikki.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Kesäromu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 228
          • Espoo

          Originally posted by Laku View Post
          Mielestäni pitää käyttää piuhan päässä, jos johto on päässyt poikki.
          Näitä voi olla sitten moneen junaan koska itsellä meni juuri anturin piuha poikki edestä kun vanne otti kiinni, uuden laitolla tuli kuntoon eli ei tarvinnut käydä "nollaamassa"
          F10 -11
          E21 315 -83

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17517
            • Turku

            Originally posted by Kesäromu View Post
            Näitä voi olla sitten moneen junaan koska itsellä meni juuri anturin piuha poikki edestä kun vanne otti kiinni, uuden laitolla tuli kuntoon eli ei tarvinnut käydä "nollaamassa"
            Jaa-a, en tiedä sitten. 2 vkoa sitten E81:nkin etujarrurempassa vasta eka johto oli poikki ja piuhan päässä piti käyttää.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              Saako ratin lämmityksen nappia "ratti putkeen" ilman sähköstä ratinsäätö potikkaa.
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                Originally posted by jmp2002 View Post
                Saako ratin lämmityksen nappia "ratti putkeen" ilman sähköstä ratinsäätö potikkaa.
                Ainaki pelkkää nappia on myynnissä mutta onko sille sitten valmista paikkaa
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • suosukeltaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 111
                  • Vantaa

                  Originally posted by suosukeltaja View Post
                  Kiitti. Pitää katsoa miltä se näyttää, jos sitä pääsee suoraan kurkkimaan?

                  Se kampiakselin hihnapyörä vaihdettiin pari vuotta sitten ja tiiviste alkoi vuotamaan. Sen jälkeen tiiviste vaihdettiin.
                  Kumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.

                  Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?

                  Comment

                  • Puuankkuri
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 161
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by suosukeltaja View Post
                    Kumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.

                    Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?
                    Mulla värinät katosi kun vaihdettiin moottorin tukikumit (ne alipaineohjatut) ja automaattilaatikon kannatinkumi.
                    Oli miten oli mutta näin on

                    Comment

                    • suosukeltaja
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 111
                      • Vantaa

                      Originally posted by Puuankkuri View Post
                      Mulla värinät katosi kun vaihdettiin moottorin tukikumit (ne alipaineohjatut) ja automaattilaatikon kannatinkumi.
                      Nuo molemmat kumit on vaihdettu.

                      Istalla kokeilin testiohjelmaa moottorin tukikumien ohjaukseen, jotain eroa huomasin kun ohjasi päälle/pois mutta kovin pientä se oli.

                      En tosin tiedä millaista eroa moottorin käynnissä pitäisi olla kun ei ole referenssiä. Onko porukalla tietoa pitäisikö olla huomattavakin ero tyhjänäkäynnillä?

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by suosukeltaja View Post
                        Kumi näytti ihan ehjältä. Tyhjänäkäynnillä ja kierroksia nostaessa pyörä ei vatkaa yhtään vaan pyörii ihan nätisti. Ei mitään näkyvää ainakaan.

                        Tuleeko muita ehdotuksia kuin moottorin tukikumit tai värinänvaimennin joita voisi katsastaa tärinää etsiessä?
                        Ääni taka-akselin apurungon ja tasauspyörästön puslille, osat 8 ja 11 täältä: KLIK. Vastaavat osanumerot 33316792873 ja 33316792872 hakukonetta varten.

                        Ulkomaanfoorumeilla hakusanat "F10 F11 rear axle bush failure". Esimerkiksi KLIK ja KLIK. Video aiheesta: KLIK.

                        Omassa 12/2013 F10:ssä epämääräistä värinää reippaassa kiihdytyksessä ja syyllisenä mainittu pusla nro 11. Samalla vaihtui taaempi rättinivel myös. Hankala paikka vaihtaa laskusta päätellen.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5202
                          • Stadi

                          Mistäs kannattaisi aloittaa vianetsintä? AAC tutka kerran jo vaihdettu (liikkeen piikkiin), kalibroitu ja taas antaa erroia.

                          Teki alkuun niin että tutka antoi mennä vaikka puskuriin kiinni, eli toimi kuin normivakkari. Ja nyt sitten ei toimi olenkaan.







                          Joku virtaongelma?
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Edessä kilvenaluslevy, joka suurempi mitä kilpi? Virheasentoa tai suuntaustahan tuo ei herjaa.

                            ICM jännitekoodi taas toinen asia.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Edessä kilvenaluslevy, joka suurempi mitä kilpi? Virheasentoa tai suuntaustahan tuo ei herjaa.

                              ICM jännitekoodi taas toinen asia.
                              Kilvenalusta ei kyllä ole kuin ehkä 1cm isompi kuin kilpi. Otan tänään irti koko kilven ja käyn testaamassa.
                              Mitäs ton ICM:n kanssa?
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • suosukeltaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 111
                                • Vantaa

                                Originally posted by MNi View Post
                                Ääni taka-akselin apurungon ja tasauspyörästön puslille, osat 8 ja 11 täältä: KLIK. Vastaavat osanumerot 33316792873 ja 33316792872 hakukonetta varten.

                                Ulkomaanfoorumeilla hakusanat "F10 F11 rear axle bush failure". Esimerkiksi KLIK ja KLIK. Video aiheesta: KLIK.

                                Omassa 12/2013 F10:ssä epämääräistä värinää reippaassa kiihdytyksessä ja syyllisenä mainittu pusla nro 11. Samalla vaihtui taaempi rättinivel myös. Hankala paikka vaihtaa laskusta päätellen.
                                Kiitti ehdotuksesta, Noita puslia on joskus katseltu tarkempaa ja osatkin löytyy jo valmiina jos tulee olo vaihtaa. Aiemmin ei ollut mitään merkkejä murtumista.

                                Värinää ei tosiaan tyhjänäkäynnillä ole mutta kylmänä 1000-2000rpm ja lämpimänä taas värinät pois. Ajaessa kun kiihdyttää tämä efekti korostuu ja taas lämpimänä loistaa poissaolollaan.

                                Osaavampi kaveri epäili josko olis suuttimissa jotain, lämpimänä oli arvot ok mutta silloin ei värinöitäkään ole. Kokeilen vielä kylmänä katsoa arvot josko ois viitearvojen ulkopuolella ja selittäis käyttäytymistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎