Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostJuuri tämä oli ajatuksenani.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by alspe View Post
Jarrupalat pitäisi saada reseroitua trippinappulalla. Ei onnistu, käsijarru on pois päältä. Aina tulee "reset unsuccesfull". Ei kai pitäisi vaatia testeriä koska mittaristossa sellainen ominaisuus on?Originally posted by fraatti View PostTuliko kuluneisuusanturin johto vaihdettua?Originally posted by JaniLap View PostOlettaen että jarrupalojen kuluneisuusanturikin on samalla vaihdettu jarrupalojen kanssa, laskurin voi resetoida mittaristoa räpläämällä seuraavissa tilanteissa:
- there is no Check Control message.
- availability of the service job is under 90 %.
- on-board date must be correctly set.Originally posted by alspe View PostKyllä, kulumisanturi uusi myös. Jarrupalojen lukemani on vaihdon jälkeen sama 4300km kuin ennen vaihtoa.
Nyt kun arvioitu kesto on alle 5tkm eli antoi varoituskolmion niin enää ei voi mittaristosta nollata?Originally posted by JaniLap View PostJuuri niin, vaatii tässä tilanteessa testerillä resetoinnin.Last edited by alspe; 15-05-2020, 00:27.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäin itsekin tämän ymmärsin, ajattelin vaan hieman avata kun kysyjälle ei ilmeisesti ollut ihan selvä.
Tuollainen looginen vianhaku on sinänsä ihan selkeä asia, silti tässä vielä vähän mietityttää mitä tietoa suutinten ristiinvaihto antaa.
Käsittääkseni korjausarvot ovat nyt sellaisia, ettei niistä ihan varmaksi pysty sanomaan onko niissä vikaa vai ei.
Lisäksi oikeet tuntuvat koko koneessa, autossa istuessa, enkä mielestäni pysty niitä paikantamaan erikseen mihinkään tiettyyn sylinteriin.
Jos nyt vaihdan suuttimet ristiin ja värinä on samanlaista sekä suuttimen korjausarvot muuttuvat suutinten mukana eri sylinteriin. Mitä tästä sitten vahvistuu, korjausarvot ovat siirtyneet suuttimen mukana toiseen sylinteriin ja ongelma on kuten ennenkin?
Mielestäni samanlainen tulkinnanvaraisuus säilyy kuin nyt, ovatko suutin värinän aiheuttaja. Mahdollinen suuttimen ongelma ei mielestäni tällä saa erityistä vahvistusta.
Korjatkaa ihmeessä jos missasin tässä jotain?
Comment
-
-
Suuttimen korjausarvo ei ole suuttimen korjausarvo, vaan kaikkien palotapahtumaan liittyvien muuttujien korjausarvo. Jos korjausarvo siirtyy suuttimen mukana, niin todennäköisesti itse suutin on viallinen. Jos korjausarvo ei seuraa suutinta, niin vikaa pitää etsiä muualta.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostSuuttimen korjausarvo ei ole suuttimen korjausarvo, vaan kaikkien palotapahtumaan liittyvien muuttujien korjausarvo. Jos korjausarvo siirtyy suuttimen mukana, niin todennäköisesti itse suutin on viallinen. Jos korjausarvo ei seuraa suutinta, niin vikaa pitää etsiä muualta.
Nyt se tuntuu loogiselta vianhaulta jota kannattaa kokeilla.
Palaan kun homma jotenkin etenee tai selviää.
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostKiitos avusta. Vaikka sainkin apua asiaani laitan vielä ajatukseni tähän.
Tuollainen looginen vianhaku on sinänsä ihan selkeä asia, silti tässä vielä vähän mietityttää mitä tietoa suutinten ristiinvaihto antaa.
Käsittääkseni korjausarvot ovat nyt sellaisia, ettei niistä ihan varmaksi pysty sanomaan onko niissä vikaa vai ei.
Lisäksi oikeet tuntuvat koko koneessa, autossa istuessa, enkä mielestäni pysty niitä paikantamaan erikseen mihinkään tiettyyn sylinteriin.
Jos nyt vaihdan suuttimet ristiin ja värinä on samanlaista sekä suuttimen korjausarvot muuttuvat suutinten mukana eri sylinteriin. Mitä tästä sitten vahvistuu, korjausarvot ovat siirtyneet suuttimen mukana toiseen sylinteriin ja ongelma on kuten ennenkin?
Mielestäni samanlainen tulkinnanvaraisuus säilyy kuin nyt, ovatko suutin värinän aiheuttaja. Mahdollinen suuttimen ongelma ei mielestäni tällä saa erityistä vahvistusta.
Korjatkaa ihmeessä jos missasin tässä jotain?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kysytäänpä fiksummilta.
160tkm ajettu auto. Ostosta lähtien työntänyt kovemman vedätyksen jälkeen palaneen öljyn käryä ja myös ihan savua konehuoneeseen sekä kabiiniin. Tutkinnassa huomattiin turbon öljynpaluun vuotavan joka nyt korjattu, mutta sama ongelma jatkuu. Savu/haju näyttää tulevan nyt öljynhuohotinventtiilistä koneen vierestä, josta aiemmin ei tullut mitään.
EGR ja DPF vielä jäljellä, joskin ainakin EGR ohjelmointipoisto mielessä ja samalla ohjelma koneeseen/vaihteistoon.
Voiko imusarja/EGR/DPF olla vain niin tukkoinen/karstainen, että tekee painetta venakoppaan ja puskee väkisin jostain ulos? Muita hyviä ideoita?
Comment
-
-
Vikakoodit lukasin niin antaa vian 800A07 vibration motor in steering wheel faulty. Tarkottaako tämä nyt että tuo moottori on sökönä vai onko jotain muuta?
Tämä selvis.Last edited by >Jon1<; 21-05-2020, 16:20.
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostMistäs kannattaisi aloittaa vianetsintä? AAC tutka kerran jo vaihdettu (liikkeen piikkiin), kalibroitu ja taas antaa erroia.
Teki alkuun niin että tutka antoi mennä vaikka puskuriin kiinni, eli toimi kuin normivakkari. Ja nyt sitten ei toimi olenkaan.
Joku virtaongelma?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Etujarrulevyt hakusessa M550D ja vaatimuksena olisi alkuperäisen tyylinen 2-osainen levy uritettuna. Vähän huonosti tuntuu löytyvän, ainakin niistä mistä on hyvät tekniset dokumentit saatavilla. Onkohan kenelläkään tullut vastaan? Näille kaveriksi sitten punainen tai keltainen ebc pala, tarkoituksena olisi vähän parantaa tuota korkeintaan ok tuntumaa mikä on orkkiskamoilla.
Comment
-
-
Originally posted by Habaza View PostEli kyseinen auto ei käynnisty, starttaa kyllä hyvin.
Osaako joku sanoa/suomentaa löytyykö näistä koodeista syy?
[ATTACH]158092[/ATTACH]e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNopea googlettelu ei kertonut, että mitä eroja on pre-LCI ja LCI 6WA mittaristoilla?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment