Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17517
    • Turku

    Originally posted by HTK12 View Post
    Tällä selviää onko se vika suuttimessa vai ei. Jos on niin vika seuraa suutinta, jos ei ole, niin vika pysyy samassa sylinterissä. Toki jos raha polttaa taskussa, niin vaihtaa vaan uuden suuttimen. Itse haluaisin selvitää vian ennen osien vaihtamista.
    Juuri tämä oli ajatuksenani.
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Laku View Post
      Juuri tämä oli ajatuksenani.
      Näin itsekin tämän ymmärsin, ajattelin vaan hieman avata kun kysyjälle ei ilmeisesti ollut ihan selvä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        Originally posted by alspe View Post

        Jarrupalat pitäisi saada reseroitua trippinappulalla. Ei onnistu, käsijarru on pois päältä. Aina tulee "reset unsuccesfull". Ei kai pitäisi vaatia testeriä koska mittaristossa sellainen ominaisuus on?
        Originally posted by fraatti View Post
        Tuliko kuluneisuusanturin johto vaihdettua?
        Originally posted by JaniLap View Post
        Olettaen että jarrupalojen kuluneisuusanturikin on samalla vaihdettu jarrupalojen kanssa, laskurin voi resetoida mittaristoa räpläämällä seuraavissa tilanteissa:

        - there is no Check Control message.
        - availability of the service job is under 90 %.
        - on-board date must be correctly set.
        Originally posted by alspe View Post
        Kyllä, kulumisanturi uusi myös. Jarrupalojen lukemani on vaihdon jälkeen sama 4300km kuin ennen vaihtoa.
        Nyt kun arvioitu kesto on alle 5tkm eli antoi varoituskolmion niin enää ei voi mittaristosta nollata?
        Originally posted by JaniLap View Post
        Juuri niin, vaatii tässä tilanteessa testerillä resetoinnin.
        Vaihdoin viimein poikki menneen kulumisanturin johdon. iDrive huusi jo punaisella varoitusta, että jarrupaloja jäljellä - 800km (negatiivinen siis ) ja silti sain nollattua mittariston nappuloista.
        Last edited by alspe; 15-05-2020, 00:27.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          Originally posted by HTK12 View Post
          Näin itsekin tämän ymmärsin, ajattelin vaan hieman avata kun kysyjälle ei ilmeisesti ollut ihan selvä.
          Kiitos avusta. Vaikka sainkin apua asiaani laitan vielä ajatukseni tähän.
          Tuollainen looginen vianhaku on sinänsä ihan selkeä asia, silti tässä vielä vähän mietityttää mitä tietoa suutinten ristiinvaihto antaa.

          Käsittääkseni korjausarvot ovat nyt sellaisia, ettei niistä ihan varmaksi pysty sanomaan onko niissä vikaa vai ei.
          Lisäksi oikeet tuntuvat koko koneessa, autossa istuessa, enkä mielestäni pysty niitä paikantamaan erikseen mihinkään tiettyyn sylinteriin.

          Jos nyt vaihdan suuttimet ristiin ja värinä on samanlaista sekä suuttimen korjausarvot muuttuvat suutinten mukana eri sylinteriin. Mitä tästä sitten vahvistuu, korjausarvot ovat siirtyneet suuttimen mukana toiseen sylinteriin ja ongelma on kuten ennenkin?

          Mielestäni samanlainen tulkinnanvaraisuus säilyy kuin nyt, ovatko suutin värinän aiheuttaja. Mahdollinen suuttimen ongelma ei mielestäni tällä saa erityistä vahvistusta.

          Korjatkaa ihmeessä jos missasin tässä jotain?

          Comment

          • OVi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2016
            • 514
            • Oulu

            Suuttimen korjausarvo ei ole suuttimen korjausarvo, vaan kaikkien palotapahtumaan liittyvien muuttujien korjausarvo. Jos korjausarvo siirtyy suuttimen mukana, niin todennäköisesti itse suutin on viallinen. Jos korjausarvo ei seuraa suutinta, niin vikaa pitää etsiä muualta.
            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

            Comment

            • suosukeltaja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 111
              • Vantaa

              Originally posted by OVi View Post
              Suuttimen korjausarvo ei ole suuttimen korjausarvo, vaan kaikkien palotapahtumaan liittyvien muuttujien korjausarvo. Jos korjausarvo siirtyy suuttimen mukana, niin todennäköisesti itse suutin on viallinen. Jos korjausarvo ei seuraa suutinta, niin vikaa pitää etsiä muualta.
              Kiitos tosi paljon, nyt kun ymmärsin vähän enemmän korjausarvosta, ymmärrän myös logiikan suutinten ristiinvaihdosta.

              Nyt se tuntuu loogiselta vianhaulta jota kannattaa kokeilla.
              Palaan kun homma jotenkin etenee tai selviää.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by suosukeltaja View Post
                Kiitos avusta. Vaikka sainkin apua asiaani laitan vielä ajatukseni tähän.
                Tuollainen looginen vianhaku on sinänsä ihan selkeä asia, silti tässä vielä vähän mietityttää mitä tietoa suutinten ristiinvaihto antaa.

                Käsittääkseni korjausarvot ovat nyt sellaisia, ettei niistä ihan varmaksi pysty sanomaan onko niissä vikaa vai ei.
                Lisäksi oikeet tuntuvat koko koneessa, autossa istuessa, enkä mielestäni pysty niitä paikantamaan erikseen mihinkään tiettyyn sylinteriin.

                Jos nyt vaihdan suuttimet ristiin ja värinä on samanlaista sekä suuttimen korjausarvot muuttuvat suutinten mukana eri sylinteriin. Mitä tästä sitten vahvistuu, korjausarvot ovat siirtyneet suuttimen mukana toiseen sylinteriin ja ongelma on kuten ennenkin?

                Mielestäni samanlainen tulkinnanvaraisuus säilyy kuin nyt, ovatko suutin värinän aiheuttaja. Mahdollinen suuttimen ongelma ei mielestäni tällä saa erityistä vahvistusta.

                Korjatkaa ihmeessä jos missasin tässä jotain?
                Toki se värinä tuntuu koko moottorissa, kun kaikki sylinterit on samassa lohkossa, jolloin värinä välittyy aina koko moottorista riippumatta mikä sylinteri siellä ei ole kunnossa. Siksi hommaan tarvitaan testeri, ilman testeriä tosiaan melko hankala sanoa missä sylinterissä on ongelmia. Moottorinohjaus seuraa käynnintasaisuutta kampuran anturilla ja osaa täten kertoa missä sylinterissä ongelmaa. Toki se ei osaa sanoa mikä se ongelma on. Suuttimien ristiinvaihto on se helpoin, nopein ja halvin testi. Jos suuttimien ristiin vaihtaminen ei vaikuta mitään, ongelma ei ole suuttimessa. Jos vaikuttaa niin ongelma on hyvin suurella todennäköisyydellä suuttimessa. Sullahan ongelma taisi olla vain kylmällä koneella (jos oikein muistan), niin enemmin epäilisin suutinta kuin mekaanista vikaa sylinterissä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • 10Whonen
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 55
                  • Porvoo

                  Kysytäänpä fiksummilta.

                  160tkm ajettu auto. Ostosta lähtien työntänyt kovemman vedätyksen jälkeen palaneen öljyn käryä ja myös ihan savua konehuoneeseen sekä kabiiniin. Tutkinnassa huomattiin turbon öljynpaluun vuotavan joka nyt korjattu, mutta sama ongelma jatkuu. Savu/haju näyttää tulevan nyt öljynhuohotinventtiilistä koneen vierestä, josta aiemmin ei tullut mitään.

                  EGR ja DPF vielä jäljellä, joskin ainakin EGR ohjelmointipoisto mielessä ja samalla ohjelma koneeseen/vaihteistoon.
                  Voiko imusarja/EGR/DPF olla vain niin tukkoinen/karstainen, että tekee painetta venakoppaan ja puskee väkisin jostain ulos? Muita hyviä ideoita?

                  Comment

                  • >Jon1<
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1054
                    • Kuopio

                    Vikakoodit lukasin niin antaa vian 800A07 vibration motor in steering wheel faulty. Tarkottaako tämä nyt että tuo moottori on sökönä vai onko jotain muuta?

                    Tämä selvis.
                    Last edited by >Jon1<; 21-05-2020, 16:20.
                    ex:F11 535xd M-Sport
                    ex:e61 530D M-Sport
                    ex:e38 740i mafia
                    ex:e36 328
                    ex:e36 320
                    ex:e30 320->325

                    Comment

                    • mikkod
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 5202
                      • Stadi

                      Originally posted by mikkod View Post
                      Mistäs kannattaisi aloittaa vianetsintä? AAC tutka kerran jo vaihdettu (liikkeen piikkiin), kalibroitu ja taas antaa erroia.

                      Teki alkuun niin että tutka antoi mennä vaikka puskuriin kiinni, eli toimi kuin normivakkari. Ja nyt sitten ei toimi olenkaan.


                      Joku virtaongelma?
                      Jotain antureita tms. sinne on nyt ainakin vaihdettu. Jos ens viikolla saisi taas ajoon. Jokohan toimisi.
                      Helkama S3000
                      Myydään kutosen alustaosia
                      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                      Comment

                      • HarriKontio
                        Newbiemmer
                        • Jun 2019
                        • 9
                        • Vesilahti

                        Etujarrulevyt hakusessa M550D ja vaatimuksena olisi alkuperäisen tyylinen 2-osainen levy uritettuna. Vähän huonosti tuntuu löytyvän, ainakin niistä mistä on hyvät tekniset dokumentit saatavilla. Onkohan kenelläkään tullut vastaan? Näille kaveriksi sitten punainen tai keltainen ebc pala, tarkoituksena olisi vähän parantaa tuota korkeintaan ok tuntumaa mikä on orkkiskamoilla.

                        Comment

                        • Habaza
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 73
                          • Suomi

                          F11 530xd ei käynnisty

                          Eli kyseinen auto ei käynnisty, starttaa kyllä hyvin.
                          Osaako joku sanoa/suomentaa löytyykö näistä koodeista syy?

                          Click image for larger version

Name:	IMG-20200531-WA0000.jpg
Views:	1
Size:	107.7 KB
ID:	4838188

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Habaza View Post
                            Eli kyseinen auto ei käynnisty, starttaa kyllä hyvin.
                            Osaako joku sanoa/suomentaa löytyykö näistä koodeista syy?

                            [ATTACH]158092[/ATTACH]
                            Lukaise istalla koodit niin saa paremmin tolkkua.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6723
                              • PK-seutu

                              Nopea googlettelu ei kertonut, että mitä eroja on pre-LCI ja LCI 6WA mittaristoilla?
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2712
                                • Tampere

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Nopea googlettelu ei kertonut, että mitä eroja on pre-LCI ja LCI 6WA mittaristoilla?
                                Päälle päin samanlaisia, mutta EEPROM-versio on erilainen ainakin loppupään autoissa (v.2016 puolivälistä alkaen).
                                Last edited by JaniLap; 02-06-2020, 14:04. Reason: Tarkennus
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎