Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6723
    • PK-seutu

    Originally posted by JaniLap View Post
    Päälle päin samanlaisia, mutta EEPROM-versio on erilainen ainakin loppupään autoissa (v.2016 puolivälistä alkaen).
    Eli kuskille näyttää samat asiat samalla lailla? Ei huomaa eroa katsoessa? Ja nimenomaan tarkemmin kyse siitä alaosan digiosuudesta.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2713
      • Tampere

      Originally posted by pyroz View Post
      Eli kuskille näyttää samat asiat samalla lailla? Ei huomaa eroa katsoessa? Ja nimenomaan tarkemmin kyse siitä alaosan digiosuudesta.
      Kuskille ei näy minkäänlaista eroa missään. Edellä mainitsemani ero on piirisarjassa, mikä vaikuttaa jonkin verran mittariston asennusta edeltävään valmisteluun jos kyse on käytetystä tuotteesta.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • makek87
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 101
        • Helsinki

        Etsinnässä pk-seudulla korjaamo jossa tajutaan sähköisten vetokoukkujen päälle. Mihin kannattaisi viedä? Jotain paukahti rikki ja koukku ei taitu enää piiloon.. :think
        Myönnän että oli tumpelon käyttäjän virhe.. Ei minun käytössä kestä kuin kiinteät koukut, jos nekään.

        Comment

        • ekaBMW
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 441
          • Oulu

          ... ja koukku ei taitu enää piiloon..
          Veikkaus että muovinen hammasratas korkkasi. Valmistajalta ei saa varaosia.
          Joku täällä mainosti tekemiään metallisia hammasrattaita.
          Itsellänikin olisi joutilas E60 koukku josta varmaankin ratas rikki.
          Last edited by ekaBMW; 03-06-2020, 21:31.
          F11 530d xDrive 09/16
          Ex E60 530d xDrive A 10/08
          Ex E60 520dA 09/08 liisari
          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
          Ex Opel Kadett 1.6 -89

          Comment

          • makek87
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 101
            • Helsinki

            Voi olla. Lisäksi se heiluu vähän kuin irtonaisena jos sitä yrittää taittaa alle napista painaen.. Se jää siihen puskurin viereen kenolleen. Nyt se on vetoasennossa ja aika jämäkästi paikallaan. Mittaristossa vaan tulee hälyt päälle koukkuviasta aina kun auton käynnistää.

            Otitko itse koukun pois, vai korjaamolla? Ei kai mullakaan muuta vaihtoehtoa ole, ainakaan jos korjaus maksaa paljon. Sen hälytyksen saa varmaankin sitten ohjelmoitua pois?

            Comment

            • ekaBMW
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 441
              • Oulu

              Otitko itse koukun pois,
              Liikkeessä vaihdettiin uuteen. Ei ole halpa tapa.

              Täällä oli se pelkkä ratas
              Ratas
              Ei ihan halpa mutta paljon halvempi kuin koukun uusiminen.

              Koukun vaihto kiinteään/irroitettavaan on varmaan jotain noiden kahden väliltä.
              F11 530d xDrive 09/16
              Ex E60 530d xDrive A 10/08
              Ex E60 520dA 09/08 liisari
              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
              Ex Opel Kadett 1.6 -89

              Comment

              • Requiem
                Newbiemmer
                • Jul 2017
                • 19
                • Uusimaa

                F11 525d 2011. Pissapoika ei toimi. Siis takalasille toimii mutta ei tuulilasille enää. Missähän vika voisi olla? Eihän siellä omaa pumppua ole tuulilasille?
                F11 525d

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2713
                  • Tampere

                  Originally posted by Requiem View Post
                  F11 525d 2011. Pissapoika ei toimi. Siis takalasille toimii mutta ei tuulilasille enää. Missähän vika voisi olla? Eihän siellä omaa pumppua ole tuulilasille?
                  Vikakoodi pitäisi tallentua, mikäli pumppu ei toimi. On molemmille laseille oma pumppunsa.
                  IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Requiem
                    Newbiemmer
                    • Jul 2017
                    • 19
                    • Uusimaa

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Vikakoodi pitäisi tallentua, mikäli pumppu ei toimi. On molemmille laseille oma pumppunsa.
                    Ok. Kiitos. Onkohan itse helposti vaihdettavissa?
                    F11 525d

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2713
                      • Tampere

                      Originally posted by Requiem View Post
                      Ok. Kiitos. Onkohan itse helposti vaihdettavissa?
                      On. Tarkista kuitenkin ensin sulake, ettei johdu siitä.

                      Tältä se osakokonaisuus näyttää irrallaan:


                      Ensin pyöränkotelo auki:


                      Sitten sivuvilkku irti:


                      Ja pumppujärjestelmän kimppuun:


                      "Feed cable for side repeater (1) out of washer fluid reservoir (2). Press windscreen washer pump (3) upwards in direction of arrow and lay to left side."



                      "Disconnect plug connection (1). Detach washer fluid line (2) from windscreen washer pump (3). Remove windscreen washer pump (3)."
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Requiem
                        Newbiemmer
                        • Jul 2017
                        • 19
                        • Uusimaa

                        Kiitoksia JaniLap. Katsotaan jos uskaltaisi yrittää.
                        F11 525d

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17517
                          • Turku

                          Originally posted by Requiem View Post
                          Kiitoksia JaniLap. Katsotaan jos uskaltaisi yrittää.
                          Jessus, mitkä ohjeet ja vastaus. Tällaista esimerkillistä apua arvostan .
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            Onko muilla ollut kosteusongelmaa F1x etuvaloissa? Mä kerran sain failuret aikaan painepesurilla ja eilen sekä tänään taas kun on märkää pitkästä aikaa. Pesujen jälkeen olen huomannut, että on kosteutta toisessa umpiossa.
                            Uittaakos näissä polttimon kannasta vai mistä sinne pääsee märkää pestessä sisälokareita ja ajossa? Luultavasti siis polttimon vaihtoaukosta.
                            Xenon pois ja lämpöä umpioon?
                            Voi helkutti jos koko lamppu/ohjainyksikkö on sökö.
                            Mittaristossa kokoajan bling bling, turn indicator failure, low beam failure jne. varoitusta pukkaa vasemmalta ja nyt valo ei pala ollenkaan. Aikaisemmalla vikakeikalla valo paloi väristen ja purppurana, nyt ei pala ollenkaan.

                            Edit, umpion takakansihan siellä oli kokonaan auki. Olisko ajovalon moduuli paskana? Onko se tuollainen litteä osa polttimon alla, kahdella T20 ruuvilla kiinni?
                            Nyt ei tosiaan pelaa mikään valo vasemmalla, angel eyes pimeä jne.
                            Last edited by alspe; 06-06-2020, 15:49.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1827
                              • N/A

                              Originally posted by alspe View Post
                              Onko muilla ollut kosteusongelmaa F1x etuvaloissa? Mä kerran sain failuret aikaan painepesurilla ja eilen sekä tänään taas kun on märkää pitkästä aikaa. Pesujen jälkeen olen huomannut, että on kosteutta toisessa umpiossa.
                              Uittaakos näissä polttimon kannasta vai mistä sinne pääsee märkää pestessä sisälokareita ja ajossa? Luultavasti siis polttimon vaihtoaukosta.
                              Xenon pois ja lämpöä umpioon?
                              Voi helkutti jos koko lamppu/ohjainyksikkö on sökö.
                              Mittaristossa kokoajan bling bling, turn indicator failure, low beam failure jne. varoitusta pukkaa vasemmalta ja nyt valo ei pala ollenkaan. Aikaisemmalla vikakeikalla valo paloi väristen ja purppurana, nyt ei pala ollenkaan.

                              Edit, umpion takakansihan siellä oli kokonaan auki. Olisko ajovalon moduuli paskana? Onko se tuollainen litteä osa polttimon alla, kahdella T20 ruuvilla kiinni?
                              Nyt ei tosiaan pelaa mikään valo vasemmalla, angel eyes pimeä jne.
                              Samat oireet, sama syntymekanismi, ja vika korjaantui umpion pohjalla olevan modulin vaihdolla.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Originally posted by Laku View Post
                                Jessus, mitkä ohjeet ja vastaus. Tällaista esimerkillistä apua arvostan .
                                Ymmyrkäiseksi veti itsenikin, hienoa että ihan ammatinharjoittaja kommentoi oikealla tiedolla.
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎