Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by Erkkipura View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/520/11825672

    Moro! Uskaltaako tuota ostaa moottorin puolesta?
    Kuinka herkkiä nuo n47t mallit oikeasti on?
    Taitaa ketjunvaihto tulla viimestään sitten kun tuohon on tuupattu vielä 100tkm lisää... :think
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • TON-III
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2018
      • 480
      • Turku

      Kun tuota säätyvää alustaa (Dynamic Drive) on käsittääkseni saatavissa niin takatuuppari M-Sport:iin kuin nelariinkin ( korkeat pehmeät vakiojouset) niin onko näihin olemassa omat iskarit ? Vai ovatko samalla osanumerolla ?
      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4986
        • Paimio

        Originally posted by TON-III View Post
        Kun tuota säätyvää alustaa (Dynamic Drive) on käsittääkseni saatavissa niin takatuuppari M-Sport:iin kuin nelariinkin ( korkeat pehmeät vakiojouset) niin onko näihin olemassa omat iskarit ? Vai ovatko samalla osanumerolla ?
        Eihän Dynamic Drivella ole mitään tekemistä säätyvän alustan kanssa...

        Se on aktiivinen kallistuksen vaimennus. Ei vaikuta iskareihin millään tavalla.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Originally posted by TheRipper View Post
          Eihän Dynamic Drivella ole mitään tekemistä säätyvän alustan kanssa...

          Se on aktiivinen kallistuksen vaimennus. Ei vaikuta iskareihin millään tavalla.
          Pöh, siis varuste on adaptive drive ja löytyy ne edc tolpat.
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4986
            • Paimio

            Kameravika iski. Vai iskikö?

            Kun pistää pakin päälle niin Rear View Camera failure tulee ruutuun mutta kamera toimii moitteetta.

            Sivunäkymät laittaa päälle Side View Camera Failure tulee ruutuun mutta kamerat näyttää ihan hyvin.

            Mutta sitten kun laittaa 360 kuvan päälle tulee taas Camera System Failure ja vasen kylki on vaan sinistä...

            Peilin kamerako sitten on rikki? Mutta Kaistan vaihdon varoitin taas toimii kuitenkin normaalisti ja eikös se nimenomaan käytä sitä peilin kameraa?

            Eipä tuolla muuten suurtakaan merkitystä ole mutta ärsyttää se pimputus aina kun pakin laittaa päälle...

            Täytynee kait hommata se ISTA että pääsee tarkemmin vikakoodeja katselemaan...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2162
              • Vantaa

              Keskisuuttimien toiminta logiikka hämmästyttää. Auton lämpeämisvaiheessa keskeltä ja sivulta tulee yhtä lämmintä ilmaa, mutta kun sisätilan on lämmenneet, ikkunan puoleisista alkaa tulla viileämpää. Ei ole väliä onko keskirulla säädetty puoleen väliin tai täysin kuumalle.

              On kohtuu rasittavaa kun parhaassa tapauksessa tulee kolmesta paikasta eri läpäistä ilmaa. Jaloille, vasemmalle ja oikealle poskelle. Ja tahtoo kovalla pakkasella huurtua ovien lasit tästä syystä. Onko tuo nyt vaan lähtöjään pöhkö systeemi vai vika? E61:ssä oli ihan sama homma.

              Softat on uusimmat ja läppämoottorit sopeutettu, ei vikakoodeja. Noille on ilmeisesti omat kanavasta kun kerran voi sotkea kylmää ja lämmintä ilmaa toisistaan riippumatta?
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                Ei minulla kyllä tuollaista ongelmaa ole. Aina auto-asennossa.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2162
                  • Vantaa

                  Sulla sen verran tuoreempi, niin oisko toimintaa muutettu.

                  Manuaalisesti jos laitan puhalluksen pelkästään eteen, niin tulee tasa lämpöä. Eli tuntuisi olevan auto tilan hölmöily.
                  Last edited by VilleP; 01-01-2021, 16:53.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by VilleP View Post
                    Sulla sen verran tuoreempi, niin oisko toimintaa muutettu.

                    Manuaalisesti jos laitan puhalluksen pelkästään eteen, niin tulee tasa lämpöä. Eli tuntuisi olevan auto tilan hölmöily.
                    Mulla vm. -12 535xd ja yksi parhaista automatti-ilmastoinneista mitä tullut vastaan. Pääsääntöisesti aina Auto tilassa, intensiteetti keskiasennossa, sisäilman kierto automaatilla ja keskirulla täysin punaisella. Näillä asetuksilla lämpöä tulee tasaisesti eikä ikinä lasit huurru. Vain lämpötilaa joskus tulee säädettyä, ja jos jäätävää tihkua ni manuaalisti puhallusta lasille että pysyy sulana. Eihän siihen keskirullaan tarvitse muuten puuttua ku jos haluaa raitista ilmaa naamalle, se rullahan alkaa ottaa kylmää ilmaa sisään heti jos sitä vähän avaa ja vaikuttaa sitten muuten automaatin toimintaan.
                    Onkohan tuossa VilleP:n autossa kuitenkaan kaikki anturit kunnossa ja pelissä mukana?🤔

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      Originally posted by HV530XD View Post
                      Mulla vm. -12 535xd ja yksi parhaista automatti-ilmastoinneista mitä tullut vastaan. Pääsääntöisesti aina Auto tilassa, intensiteetti keskiasennossa, sisäilman kierto automaatilla ja keskirulla täysin punaisella. Näillä asetuksilla lämpöä tulee tasaisesti eikä ikinä lasit huurru. Vain lämpötilaa joskus tulee säädettyä, ja jos jäätävää tihkua ni manuaalisti puhallusta lasille että pysyy sulana. Eihän siihen keskirullaan tarvitse muuten puuttua ku jos haluaa raitista ilmaa naamalle, se rullahan alkaa ottaa kylmää ilmaa sisään heti jos sitä vähän avaa ja vaikuttaa sitten muuten automaatin toimintaan.
                      Onkohan tuossa VilleP:n autossa kuitenkaan kaikki anturit kunnossa ja pelissä mukana?🤔
                      Kyllä tuo mullakin on toiminut hyvin. Joskus olen tosin ajatellut että puhaltaapa jaloille jostain syystä kuumaa. En ole oikein jaksanut tutkia mikä tuohon vaikuttaa mutta nyt se on taas jostain syystä loppunut. En tiedä olenko sitten laskenut sisälämpötilaa asteen tms... :think
                      Tai ulkona on lämpöisempää....
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2162
                        • Vantaa

                        Keskirullaa kun säätää kuumalta kylmälle, tai toisin päin, niin hetken tulee tasaläpöistä kaikista, kunnes taas kohta sivuilta heiman viileämpää. Käsittääkseni tuossa on ainoastaan keskellä anturi puhallus ilmalle. Toki sisätiloissa useampi anturi myös, mutta luulisi näiden virheellisen tiedon vaikuttavan laajemmin toimintaan.




                        Ilmeisesti nuo läppämoottorit 2 ja 7 hoitaa lämpimän/kylmän ilman säädön laidoille.
                        Last edited by VilleP; 01-01-2021, 22:40.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4459
                          • .

                          Mitäs noissa 530D 13vm farkuissa on sellaista jota pitäisi katsoa?

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5258
                            • Pirkkala

                            Originally posted by Topi08 View Post
                            Mitäs noissa 530D 13vm farkuissa on sellaista jota pitäisi katsoa?
                            Ilmajouset ja reaktiotangon puslat.
                            Tietysti egr kamppis kannattaa tarkistaa sekä kytätä vähän että miten vaihdeltu öljyjä
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4459
                              • .

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Ilmajouset ja reaktiotangon puslat.
                              Tietysti egr kamppis kannattaa tarkistaa sekä kytätä vähän että miten vaihdeltu öljyjä
                              Joo, aikalailla ne mitä kuvittelinkin. Ei taida näissä olla ihan yhtä paskaa esim takaluukun johtosarjat kuin e60 malleissa?

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5258
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Topi08 View Post
                                Joo, aikalailla ne mitä kuvittelinkin. Ei taida näissä olla ihan yhtä paskaa esim takaluukun johtosarjat kuin e60 malleissa?
                                Ei oo niin paska
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎