Jos autosi osoittaa pieniä ylikuumenemisen oireita mm. kuumalla kelillä tai kärryä vetäessä, kannattaa katsoa miltä jäähdyttimen etupuoli näyttää vaikka ilmastoinnin lauhduttimen etupuoli olisikin puhdas
Lisäsin kuviisi linkit kun eivät näkyneet suoraan...
Jos autosi osoittaa pieniä ylikuumenemisen oireita mm. kuumalla kelillä tai kärryä vetäessä, kannattaa katsoa miltä jäähdyttimen etupuoli näyttää vaikka ilmastoinnin lauhduttimen etupuoli olisikin puhdas.
Ennen pesua:
Pesun jäleen:
Kylläpäs olikin ryönää. Huomasitko oliko puhdistuksella vaikutusta lämpömittarin lukemaan?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Koktaili Sonaxin ja Turtlewaxin hyöteisirrotetta ja moottorin pesuun tarkoitettua liuotinta. Sitten hinkkasin maalisutilla moskan liikkeelle, huuhtelu puutarhaletkulla ja kuivaus paineilmalla. Sitten sama uudestaan mutta pidempi huuhtelu vedellä.
Painepesuria ei kannata käyttää kun nuo pienemmät rivat taittuu niin herkästi poikittain.
Koktaili Sonaxin ja Turtlewaxin hyöteisirrotetta ja moottorin pesuun tarkoitettua liuotinta. Sitten hinkkasin maalisutilla moskan liikkeelle, huuhtelu puutarhaletkulla ja kuivaus paineilmalla. Sitten sama uudestaan mutta pidempi huuhtelu vedellä.
Painepesuria ei kannata käyttää kun nuo pienemmät rivat taittuu niin herkästi poikittain.
Hyvät ohjeet, kiitos !
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Melkoisesti oli moskaa joo ja kuvassa näkyy jäähdyttimen parempi puolisko, alempi puolisko oli kauttaaltaan tukossa.
Kyllä, ennen lämpöviisarin sai nousemaan ~110 asteen paikkeille kun antoi happea tai veti kärryä tai oli muuten vaan kuuma.
Pesun jälkeen kävin testaamassa, niin kymmenkunta 60-140 täyskaasuvetoa pariin minuuttiin ei aiheuttanut enää mitään elämää viisarissa.
Sama homma täälläkin, täytyykiin ottaa vinkistä koppi ja laittaa puhdistus huolto-ohjelmaan.
Normaali ajoissa ei nouse noin korkealle mutta heinäkuun kuumilla keleillä kaupunki ajoa runtatessa nousi välillä häilymään sinne ~110 nurkille.
Jos autosi osoittaa pieniä ylikuumenemisen oireita mm. kuumalla kelillä tai kärryä vetäessä, kannattaa katsoa miltä jäähdyttimen etupuoli näyttää vaikka ilmastoinnin lauhduttimen etupuoli olisikin puhdas.
Ennen pesua:
Pesun jäleen:
Pitäspä omastakin tarkistaa tilanne, paljonko sulla on ajettu? Omassa on vajaa 180tkm
Mitä kaikkea tuosta syylärin päältä pitää purkaa pois?
Moro,
Mistähän tietää mitä kaikkia osia pitää vaihtaa, kun mulla ois hyllyssä yksi alkuperäinen puskurin aihio. Oihiossa ei ole muita osia kun puskuri ja siinä ruuveilla olevat osat.
Tarvitsenko muita osia kuin tämän linkin takana oleva nikaleet:
Suitable for the following Models:BMW 5-Series F10 Saloon F11 Estate 2010-2013 all Models M-Sport/M-Performance Bumpers. FULL ACCESSOIRES Front Grille+Covers+ Tow Hook Cover+Fogs Cover etc. Front Bumper Accessoires KIt fits on all BMW 5-Series F10/F11 M-Sport/M-Performance Models 10-13.
Kun tässä setissä on tuommoiset kulmapalat jotka puuttuu ensimmäisestä, ilmeisesti rengaskaaren etupuolelle?
Jahas, E60 nuoreni kymmenellä vuodella ja näinpä INPA kaapeleineen taitaa jäädä auttamatta vanhaksi. Myös toi vanha Dellin läppäri lienee vähän kankea pyörittelemään näitä uusia softia.
Onko käytännön kokemuksia mistä jään paitsi jos jätän läppäri investoinnin tekemättä ja valjastaisin vanhan android-luurin esim BMW Protool käyttöön? Euromääräisesti eroa ei taida kaikkien lisenssien ja adapterien jälkeen juurikaan tulla, mutta kännykän näppäryys verrattuna vanhahkoon painavaan läppäriin houkuttelisi.
INPAa tuli käytettyä tietenkin vikakoodien lukuun ja nollaukseen sekä livedatan hämmästelyyn, mutta myös satunnaisiin adaptaatioiden ja huoltomuistutuksien nollauksiin sekä ilmajousien säätöön nyt ainakin.
Hoituuko näillä puhelinäpeillä nuo yllä mainitut? Koodaukset näissä kai on melko suoraviivaisiksi tehdyt, siihen puoleen ei tullutkaan läppärillä koskaan sekaannuttua.
Tilasin tuon Hellan (maksoi 191 EUR lähikauppaan toimitettuna) ja sain lopulta vaihdettua. Verhoiluja joutui purkamaan mutta muuten oli odotettua helpompi homma. Vanha näytti olevan Hellan valmistama joten lienee nyt hyvä näin.
Jos joku tarvitsee väliaikaisen takavalon jossa siis jarruvalo ei toimi tai haluaa harrastukseksi korjata tämän niin saa hakea Espoosta.
Jos avaat F11 oven ja peruutat (taitaa olla eteenpäin mentäessäkin), vaihdelaatikko lyö vapaalle. Pystyykö tämän jotenkin koodaamaan pois?
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Väittäisin, että minulla on turvavyö kiinni ja tekee sen silti :think?
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment