Mä en luota bremboon enkä varsinkaan zimmermaniin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ei ole vielä yhdetkään brembot kieroksi menneet. Pääsääntöisesti kieroutuminen johtuu muusta tekijästä kuin levyn huonoudesta, toki halvoilla levyillä mahdollisuus tähän kasvaa. Palat kannattaa myös ottaa oem valmistajien tarjonnasta. Kerran vaihdoin lennosta boschin palat Aten paloihin, niin olipa ero kuin yöllä ja päivällä.
F11 530xd tapauksessa ATE:n levy on jostain syystä perinteinen yksiosainen, kun taas Brembon vastaava on kaksiosainen kuten oem.Last edited by VilleP; 09-03-2022, 15:52.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Eipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostEipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostNeljässä viimeisessä autossa jokaisessa ollut levyt kierot ostaessa. Ja itselläni mennyt about 10 sarjaa mutkalle.
Liekköhän jarrulevyissäkin sitten laatu heikentynyt vuosien varrella? Käytetään huonompia materiaaleja?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Voi olla. Tuossa taannoin oli B7 Audi, jossa meni 2-4tkm välein levyt kieroksi merkistä riippumatta, ois lopulta tullut halvemmaksi viedä marmorille ja sanoa että pistäkää orkkista 2v takuulla. Vaihdoin kaiken uuteen etuakselilla, mutta ei vaan auttanut. Veikkaan että tämä eteläsuomen ruuhka-ajo ainakin osaltaan vaikutti levyjen menekkiin. Paljon jarruttelua ja sitten jarrulla seisomista->jäähtyy nopeammin sisäpuolelta.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostEipä ole omissakaan kotteroissa sellaista vikaa ikinä ollut, että olisi levy kierona. Satulasta ja alustasta ne tärinät ja tutinat yleensä johtuu.
Minä taas olen jarrutuksessa täristävistä tehnyt tärinättömiä levyjen vaihdolla viimesen viiden vuoden aikana 20-40 autoa.
Kaikki alustan viat kyllä pahentaa tärinöitä mutta eivät aiheuta niitä.
Enempää en asiasta ala jaarittelemaan.
Jumittava satula voi yhdessä paskan reaktiotangon puslan kanssa saada aikaan järkyttävän vatkaamisen jarrutuksen JÄLKEEN mutta tämä vika on aika harvinainen. Ja paljon mahdollista, että ei ole mahdollinen 100% suoran levyn kanssa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTää on tää ikuinen keskustelu.
Minä taas olen jarrutuksessa täristävistä tehnyt tärinättömiä levyjen vaihdolla viimesen viiden vuoden aikana 20-40 autoa.
Kaikki alustan viat kyllä pahentaa tärinöitä mutta eivät aiheuta niitä.
Enempää en asiasta ala jaarittelemaan.
Jumittava satula voi yhdessä paskan reaktiotangon puslan kanssa saada aikaan järkyttävän vatkaamisen jarrutuksen JÄLKEEN mutta tämä vika on aika harvinainen. Ja paljon mahdollista, että ei ole mahdollinen 100% suoran levyn kanssa.
Jarrutärinöistä pääsee eroon myös kun vetää lamellilaikalla pinnan karkeaksi. =vika on muualla kuin levyssä ja tärinä palaa kunhan levyn pinta kiillottuu.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJarrutärinöistä pääsee eroon myös kun vetää lamellilaikalla pinnan karkeaksi. =vika on muualla kuin levyssä ja tärinä palaa kunhan levyn pinta kiillottuu.
Minulla ei ollut tarkoitus ottaa kantaa siihen, mikä levyn kieroutumisen aiheuttaa, vaan siihen, mikä jarrutustärinän aiheuttaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostVoi olla. Tuossa taannoin oli B7 Audi, jossa meni 2-4tkm välein levyt kieroksi merkistä riippumatta, ois lopulta tullut halvemmaksi viedä marmorille ja sanoa että pistäkää orkkista 2v takuulla. Vaihdoin kaiken uuteen etuakselilla, mutta ei vaan auttanut. Veikkaan että tämä eteläsuomen ruuhka-ajo ainakin osaltaan vaikutti levyjen menekkiin. Paljon jarruttelua ja sitten jarrulla seisomista->jäähtyy nopeammin sisäpuolelta.
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla kulunut paikka? Liikkeelle kun lähtee, vaihtaa ajosuuntaa tai hitaissa nopeuksissa jos pumppaa kaasua, niin pieni nykäisy tulee perästä aivan kuin kardaanissa olisi aavistus "tyhjää". Ihan siedettävissä vielä, mutta tekisi mieli laittaa kuntoon seuraavan vuoden aikana.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by Kraftwerk View PostMikähän mahtaa olla kulunut paikka? Liikkeelle kun lähtee, vaihtaa ajosuuntaa tai hitaissa nopeuksissa jos pumppaa kaasua, niin pieni nykäisy tulee perästä aivan kuin kardaanissa olisi aavistus "tyhjää". Ihan siedettävissä vielä, mutta tekisi mieli laittaa kuntoon seuraavan vuoden aikana.
Veikkaan vetarien niveliäE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
F11 perän kanssa hieman ongelmia. Pussit vaihdettu, mutta etenkin vasen puoli laskeutuu ja oikea tipahtaa vähäsen parkissa ollessa. Voiko esimerkiksi kompura päästää ilmaa pois tai onko kyseessä mahdollisesti jokin liitos?
Auto on menossa takaisin pajalle ensi maanantaina ja yrittävät selvitellä vuodon syytä.
Comment
-
-
Originally posted by raatis View PostF11 perän kanssa hieman ongelmia. Pussit vaihdettu, mutta etenkin vasen puoli laskeutuu ja oikea tipahtaa vähäsen parkissa ollessa. Voiko esimerkiksi kompura päästää ilmaa pois tai onko kyseessä mahdollisesti jokin liitos?
Mikäli kaikki letkuliitokset ovat kunnossa ja paikallaan, niin syynä saattaisi olla esim. vuotava tyhjäysventtiili kompressorin kyljessä. Saatavana ainakin eBay:sta Wabcon koodilla 4420510211.
Toinen mahdollinen voisi olla nk. magneettiventtiili Wabcon koodilla 4722555610.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment